Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • apia
    Classic
    • 2010
    • 9

    Witam,

    PIO_WWA czy mógłbyś podesłać mi nr tel. do RTROCKI

    z góry dziękuję

    Pzdrawiam
    AP

    Komentarz

    • przemek88
      Rider
      • 2009
      • 613

      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
      Zamieszczone przez przemek88
      Lotos lub Valvoline co o tym myślicie?
      jestem za
      Czy mam rozumieć ze te oleje to nie za bardzo?
      Proszę o pomoc w wyborze jakiegoś dobrego oleju 5w40


      Moja Octavia 1.9 TDI AGR

      Komentarz

      • PAOLO ESCO
        RS
        • 2009
        • 6626
        • Volkswagen
        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

        Zamieszczone przez przemek88
        Proszę o pomoc w wyborze jakiegoś dobrego oleju 5w40
        te marki są jak najbardziej OK!
        do 1,9 AGR na VP - są fajne 5W/40 - Diesel Synthoil 5W-40 Liqui Moly full syntetyk na bazie PAO, Fuchs Titan GT1 5W/40 ...i jeszcze wiele innych także bardzo dobry Valvoline 5W/40 i fajny Lotos.
        Jeśli masz wątpliwości pisz na PW lub tutaj ale podaj jaki przebieg ma auto, w jakim stanie jest silnik i jakiego oleju dotychczas używałeś i czy byłeś z niego zadowolony, jakie trasy robisz...w mieście czy większe odległości itd... Bo z góry zakładam wymianę max co 15 tys km.
        Tutaj masz tabelkę jak masz dobrać olej z normą VW :
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&postorder=asc .
        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

        Komentarz

        • przemek88
          Rider
          • 2009
          • 613

          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
          Zamieszczone przez przemek88
          Proszę o pomoc w wyborze jakiegoś dobrego oleju 5w40
          te marki są jak najbardziej OK!
          do 1,9 AGR na VP - są fajne 5W/40 - Diesel Synthoil 5W-40 Liqui Moly full syntetyk na bazie PAO, Fuchs Titan GT1 5W/40 ...i jeszcze wiele innych także bardzo dobry Valvoline 5W/40 i fajny Lotos.
          Jeśli masz wątpliwości pisz na PW lub tutaj ale podaj jaki przebieg ma auto, w jakim stanie jest silnik i jakiego oleju dotychczas używałeś i czy byłeś z niego zadowolony, jakie trasy robisz...w mieście czy większe odległości itd... Bo z góry zakładam wymianę max co 15 tys km.
          Tutaj masz tabelkę jak masz dobrać olej z normą VW :
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&postorder=asc .
          przebieg auta 105tyś. Silnik w stanie bdb nie bierze oleju. Jeżdżę teraz na Mobilu 1 SYNT S(ale nie jestem pewien bańkę mam w garażu później pójdę i sprawdzę czy na pewno) ale mam wrażenie jak by silnik głośniej na nim pracował. Wymiana co rok lub 15tyś km. Większość jeżdżę w mieście


          Moja Octavia 1.9 TDI AGR

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            przemek88 zmień tego Mobila... już nawet na Mobila 1 New Life 0W-40 a najlepiej na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 lub Fuchs Titan GT1 5W/40 lub LM Top Tec 4100 5W/40 (choć ten akurat jest z normą 505.01) będziesz bardziej zadowolony.
            Ewentualnie także LOTOS TRAFFIC TURBO DIESEL 5W40, TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40, ELF EXCELLIUM LDX 5W40 - powinno być o wiele lepiej.
            Kup ten który będzie dla Ciebie łatwiej dostępny i odpowiedni cenowo.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • przemek88
              Rider
              • 2009
              • 613

              PAOLO ESCO, dziękuje bardzo za pomoc co do dostępności to muszę poszukać ale koło siebie mam dwie hurtownie z częściami do samochodów. Wiem ze na pewno mam dojścia do Valvoline z 20-30% zniżka dlatego brałem go pod uwagę. A Lotos-a kupować na stacji czy bardziej w sklepie?


              Moja Octavia 1.9 TDI AGR

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez przemek88
                Valvoline z 20-30% zniżka dlatego brałem go pod uwagę
                no właśnie ..wiedziałem , że o czymś zapomniałem
                VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 oraz MaxLife Synthetic 5W-40 jak masz te xxx % zniżki to polecam!

                Zamieszczone przez przemek88
                Wiem ze na pewno mam dojścia do Valvoline z 20-30% zniżka dlatego brałem go pod uwagę
                to co się tutaj zastanawiać bierz Valvoline! ale z tego co zaobserwowałem silnik na Valvoline pracuje z metalicznym odgłosem a nie tak miękko jak na LM lub Fuchsie - Valvo to dobry jakościowo olej.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • KubaMpakiet
                  Rider
                  • 2011
                  • 279

                  Jakie oleje maja ta norme A5B5?
                  Audi 1.8T AVJ

                  Silnik smaruje
                  Ravenol SSL

                  Komentarz

                  • lisek1981
                    Drive
                    • 2010
                    • 69

                    Zamieszczone przez neck99
                    czyzyk64, podobna cena bo brałem pojedyncze partie. Obiecali mi dobra cene na XTL-e jak będę brał większa ilość tj co najmniej 5x4L lub 20x1L. Tak, że myślę ze nie będzie problemu bo ja zawsze będę brał co najmniej 10 litrów dla siebie i zony na kolejne 10 na pewno sie ktoś z forum złapie
                    jakby ktos szukal Fuchsa to najlepiej zadzwonic do lokalnego dystrybutora (wykaz na ich stronie) i oni powiedza w ktorym sklepie bedzie mozna to dostac z duzym prawdopodobienstwem (bo np. brali niedawno partie). Ja swoj olej kupilem... w sklepie rolniczym Jak wytlumaczono mi przez fona, oleje tej firmy przeznaczone sa do maszyn pracujacych w trudnych warunkach typu traktory, kombajny, czolgi. Faktycznie, oprocz Titana do auta znalazlem na polce pare innych dla rolnictwa

                    [ Dodano: Pon 07 Mar, 11 19:57 ]
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    no co jest chłopaki proszę podzielić się informacjami na temat Fuchsa i LM ...trochę osób kupiło te oleje z tego co wiem. Krytykować też wolno jak najbardziej :lol:
                    ja co prawda benzyna, ale naskrobie o Fuchsie Titan GT1 LL 5W30:
                    - olej wydawal mi sie dziwnie ciemny juz w momencie zalewania, spodziewalem sie bardziej bursztynowego koloru. Ale moze tak ma byc...
                    - nie ma baniek 5 litrowych
                    - nie czuje roznicy w stosunku do Castrola SLX

                    Powyzsze to takie typowe "czepianie sie" -> kolor oleju nie powinien interesowac uzytkownika, 5 litrow mozna miec kupujac banki 4 i 1, a brak roznicy oznacza, ze wszystko jest w najlepszym porzadku. I jest - jezdzi sie fajnie, silnik chodzi cicho (praktycznie go nie slychac), narazie oleju nie bierze i niech tak pozostanie
                    Pozdrawiam
                    Grzesiek

                    Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                    Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                      Jakie oleje maja ta norme A5B5?
                      A5B5 - oleje 0W/30 z normą 506.01:

                      SHELL HELIX ULTRA AV 0W30 1L VW LONGLIFE2 506.01

                      ELF EVOLUTION CRV 0W30 1L - VW 506.01 LONGLIFE 2

                      MOBIL 3000 FORMULA LD 0W30 1L VW 503.00 VW 506.01

                      AGIP 7007 0W30 1L VW LONGLIFE II 506.00 506.01

                      Millers XF Longlife 0w30 506.01

                      HAVOLINE SYNTHETIC 506.01 0W-30

                      KubaMpakiet - do Twojego Sharana bym ich nie zalał. To raczej oleje do nowych konstrukcji z mniejszym przebiegiem i nie są wskazane do tego typu aut.

                      [ Dodano: Pon 07 Mar, 11 20:08 ]
                      Zamieszczone przez lisek1981
                      - nie czuje rożnicy w stosunku do Castrola SLX
                      no widzisz to jednak jest ciekawy głos w sprawie. Wybrał byś ponownie Castrola SLX czy tego Fuchsa? Czy też byłoby to bez różnicy?
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Dzida
                        RS
                        • 2006
                        • 2253

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        A5B5 - oleje 0W/30
                        olej z taką normą jest wymagany do Volvo z silnikem D5 oraz filtrem DPF. Faktycznie bardziej przypomina wodę niż olej, ale ja z producentem samochodu nie będę dyskutował.

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          KubaMpakiet - do Twojego Sharana bym ich nie zalał. To raczej oleje do nowych konstrukcji z mniejszym przebiegiem i nie są wskazane do tego typu aut.
                          tz. Ja też mam od wczoraj kulło mi się 180 Tyś. wcześniej Castrol SLX 5w30 teraz mobil esp5w30.

                          Do wyboru dla siebie mam takie oleje z norma 506.1 na serwis QG1
                          AGIP 7007 0W30 1L VW LONGLIFE II 506.01
                          TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 jest dostępny na zamówienie w Olsztynie
                          oczywiście szukam olejów które są dostępne bez problemowo a nie z jakimś długim czasem oczekiwania.

                          A tak reasumując norma 507 powinna zawierać także norme 506.1. czyli wtedy można by zalać
                          TOP TEC 4200 5W-30 3707 lub TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 no chyba że się mylę to proszę mnie poprawić.

                          [ Dodano: Wto 08 Mar, 11 12:17 ]
                          Zamieszczone przez lisek1981
                          Ja swoj olej kupilem... w sklepie rolniczym Jak wytlumaczono mi przez fona, oleje tej firmy przeznaczone sa do maszyn pracujacych w trudnych warunkach typu traktory, kombajny, czolgi.
                          to prawda unas w Olsztynie też dostępne są w sklepie z częściami rolniczymi AGROMA.
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez daneczek76
                            norma 507 powinna zawierać także norme 506.1. czyli wtedy można by zalać TOP TEC 4200 5W-30 3707 lub TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 no chyba że się mylę to proszę mnie poprawić.
                            w zasadzie masz rację. Do niedawna TT4200 miał tylko normy 505.01 i 506.01 ..ostatnio dodano 507.00 - niby że olej ma obniżony SAP's . Oba produkty są rekomendowane do użycia w silnikach FSI I Diesel'a z filtrem cząstek stałych DPF koncernu VW- AUDI-Seat-Skoda


                            Co do olejów 504.00/507.00

                            To produkty stworzony specjalnie dla nowoczesnych silników z zapłonem iskrowym jak i Diesla koncernu VW-Audi-Seat-Skoda. Norma VW 50700/50400 jaką posiada produkt rekomenduje olej silnikowy do zalania we wszystkich silnikach w/w koncernów gdzie norma (Long Life QG1) jest wymagana. Produkt z powodzeniem może być stosowany do silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI) jak i do silników Diesla z pompowtryskiwaczami i filtrami cząstek stałych (DPF).
                            ALE :!: .......
                            Olejów Long Life 504.00/507.00 5W30 a zwłaszcza olejów low saps niektórych producentów... nie można stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01). oraz starszych konstrukcjach silników benzynowych ------ było już o tym napisane na stronie 46 u góry tabeli ( zaraz to jeszcze wytłuszczę, poprawiłem też tabelę żeby nie było niedomówień)
                            Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF ale oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne - a pompowtryskiwacze wymagają dobrego smarowania :!:
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • lisek1981
                              Drive
                              • 2010
                              • 69

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez lisek1981
                              - nie czuje rożnicy w stosunku do Castrola SLX
                              no widzisz to jednak jest ciekawy głos w sprawie. Wybrał byś ponownie Castrola SLX czy tego Fuchsa? Czy też byłoby to bez różnicy?
                              mysle ze wzialbym ten pod reka, z pewnego zrodla po dobrej cenie - obojetnie ten czy tamten. Na poczatku chcialem zalac ponownie Castrola, ale w Norauto cena kolo 225PLN za 5l. Na allegro z kolei wahalo sie od 125 do 160, pytanie tylko od kogo brac, zeby w srodku nie bylo syfu. Fuchsa nie mozna bylo latwo dostac, Valvoline hurt w Wa-wie, potem byla opcja z Lazerway. Wydaje mi sie, ze jeden diabel co zalejemy, wazne zeby nie przeginac z wymianami, pilnowac stanu i norm (u mnie 507.00). A ewent. roznice wyjda moze po pol miliona km, wtedy mam nadzieje pociskac juz nowym szkodnikiem. Oczywiscie jak pojawi sie XTL to grzechem byloby nie zalac, pytanie jak bedzie z cena tej nowosci (patrz Lotos Quazar).
                              Pozdrawiam
                              Grzesiek

                              Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
                              Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia

                              Komentarz

                              • daneczek76
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 3642
                                • Toyota

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                To produkty stworzony specjalnie dla nowoczesnych silników z zapłonem iskrowym jak i Diesla koncernu VW-Audi-Seat-Skoda. Norma VW 50700/50400 jaką posiada produkt rekomenduje olej silnikowy do zalania we wszystkich silnikach w/w koncernów gdzie norma (Long Life QG1) jest wymagana. Produkt z powodzeniem może być stosowany do silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI) jak i do silników Diesla z pompowtryskiwaczami i filtrami cząstek stałych (DPF).
                                ALE .......
                                Olejów Long Life 504.00/507.00 5W30 a zwłaszcza olejów low saps niektórych producentów... nie można stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01). oraz starszych konstrukcjach silników benzynowych ------ było już o tym napisane na stronie 46 u góry tabeli ( zaraz to jeszcze wytłuszczę, poprawiłem też tabelę żeby nie było niedomówień)
                                Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF ale oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne - a pompowtryskiwacze wymagają dobrego smarowania
                                To teraz zgłupiałem ops: Silniki z dpf jak i bez są z pompowtryskiwaczami a więc wnioskuje że wtryskiwacze w samochodach z dpf będą mniej żywotne.

                                choć jak np: pisze na Mobilu ESP który jest i 506.1 i 507:
                                Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006


                                co do smarowania pompwtryskiwaczy 5w powinien być lepszy do smarowania niż 0w tak jak analogicznie gdzieś czytałem w przypadku turbiny wola 5w - czy raczej tu bez różnicy.
                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez daneczek76
                                  na Mobilu ESP który jest i 506.1 i 507
                                  ... a to oznacza że możez go zalać w 100% do silnika z DPF-em i będzie chronił zarówno silnik jak i filtr cząstek stałych ...natomiast oleju z normą 506.01 nie zalejesz do silnika z DPF-em (nie powinieneś) ponieważ ...ma on więcej dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie...i "załatwią DPF-a"...z drugiej strony jeśli tego filtra nie masz to silnik i pompowtryskiwacze będą lepiej chronione przez olej z normą 505.01 oraz 506.01 - lepiej smarowane. (a z tych dwóch należy wybrać sobie odpowiedni...nastawiajac się na wysoką ochronę przy ostrej jezdzie np 5W/40 czy też przeważnie full syntetyczny 0W/30 bardziej ekonomiczny i chroniący silnik np w trakcie zimnych częstych rozruchów itd.... Wspominałem często że oleje LL a szczególnie te Low Saps to oleje dla ekologów :hi:

                                  [ Dodano: Wto 08 Mar, 11 21:17 ]
                                  aha teoretycznie 5W dla turbiny niby jest lepszy niż 0W ...czy tak jest faktycznie? nie wiem...jedni twierdzą, że 0W powoduje więcej zapieczeń - ale jest to przeważnie wynikiem tego że 0W/40 mocniej penetruje uszczelnienia itd...i kiedy turbina zostaje rozgrzana mocno a nastepnie nie schłodzona odpowiednio olej zapieka się i spopiela od wysokiej temperatur...za to lepiej i szybciej smaruje - coś za coś. Przy używaniu 5W olej nie penetruje tak bardzo uszczelnień a więc i nie pozostają po nim większe spopielny. Są tacy użytkownicy OCP którzy jeżdżą na 0W/30 czy 0W/40 i ich silnik potrafi zrobić grubo ponad 200 tys km i jest bardzo dobrym stanie... po prostu jak się dba tak się ma
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • krzysiek13
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1155

                                    Po zakupie oleju http://www.valvoline.pl/pr,6,synpowe...-30_5w-40.html , który od niedawna jest w innym opakowaniu (wcześniej było złote) zauważyłem, że doszła norma 505.01, której wcześniej na stronie oraz na etykiecie nie było (mimo to stosowałem, bo u znajomych sprawdzony, mam w dobrej cenie itd.). No i mam teraz bardzo głupie pytanie, bo ciągle chodzi mi to po głowie i nie potrafię tego wyjaśnić... dlaczego wcześniej rzekomo normy nie spełniał, mimo, że niektóre auta pd miały na tej oliwie grubo ponad półmilionowe przebiegi w doskonałej kondycji, a teraz nagle się ona pojawiła?
                                    Octavia

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez k085
                                      dlaczego wcześniej rzekomo normy nie spełniał, mimo, że niektóre auta pd miały na tej oliwie grubo ponad półmilionowe przebiegi w doskonałej kondycji, a teraz nagle się ona pojawiła
                                      bo za każdą normę umieszczoną na opakowaniu się bardzoooo słono płaci tak samo jak za badania i producenci oleju nie zawsze mają ochotę wykładać gubą kasę na dodatkowe normy - uznają że 1-2 produkty mają tą normą i to wystarczy, nie ma co przepłacać.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • marcw
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 25
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Co sądzicie o olejach Midland

                                        Mam możliwość zakupienia oleju Midland Synova 5W40 w okazyjnej cenie, czy warto, ktoś stosował olej tej firmy ? Czy lepiej LM 4100, TITAN GT1 5W40, AGIP 7004 5W40 lub inny...?
                                        Octavia II 1.9 TDI BXE 2009r. przebieg roczny do 15000km z wymianą co rok.
                                        Druga sprawa to olej do Seat Arosa 1.7 SDI 2000r. przebieg 176000km aktualnie jeździ na Mobil 2000 Diesel 10w40 czy przejść na syntetyk 5w40 i jaki najlepiej ? Proszę o poradę.
                                        Załączone pliki
                                        TDI + SDI

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez marcw
                                          czy warto
                                          tak to dobre oleje firmy Oel Brack i mają dobre parametry.



                                          Od 2003 w oleje Oel Brack są sprzedawane pod nową marką "Midland" nawiązującą do centralnego położenia Szwajcarii w Europie.

                                          Tutaj masz linka do oleju Mildland Synowa 5W40 - ciekawy olej z dobrymi parametrami.

                                          API SM/CF • ACEA A3/B3/B4, C3
                                          VW 502.00/505.00/505.01
                                          wysoki HTHS 3,7 bardzo dobrze świadczy o jakości oleju i jego kompozycji
                                          indeks lepkość oraz lepkość przy 40 i 100C na dobrym poziomie
                                          Lepkość strukturalna w temp.- 30C CCS 5970 też odpowiednia jak dla lepkości 5W/40 a nawet lepsza niż niejednego 5W/30.
                                          Mogli by jeszcze podać NOACK i TBN byłby komplet najpotrzebniejszych danych.
                                          Midland reklamuje go jako Fully synthetic Longlife engine oil - Low SAPS ale myślę że jeśli masz ten olej w dobrej cenie to możesz kupować. Napewno będzie lepszy niż typowy olej LL Low Saps 5W/30 i nie powinieneś się niczego obawiać.

                                          http://allegro.pl/olej-midland-synov...500682754.html 115 zł za 4 l - dobra cena

                                          [ Dodano: Sro 09 Mar, 11 20:18 ]
                                          Zamieszczone przez marcw
                                          1.7 SDI 2000r. przebieg 176000km aktualnie jeździ na Mobil 2000 Diesel 10w40
                                          jeśli silnik jest w dobrym stanie bez wycieków i "mokrych" uszczelek i nie połyka litrami olej to zalej ten silnik normalnym 5W/40 najlepiej z LOTOSA - to nie żart, będziesz miał napewno lepszy olej niż ten Mobil.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • marcw
                                            Classic
                                            • 2011
                                            • 25
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Zamieszczone przez marcw
                                            czy warto
                                            tak to dobre oleje firmy Oel Brack i mają dobre parametry.



                                            Od 2003 w oleje Oel Brack są sprzedawane pod nową marką "Midland" nawiązującą do centralnego położenia Szwajcarii w Europie.

                                            Tutaj masz linka do oleju Mildland Synowa 5W40 - ciekawy olej z dobrymi parametrami.

                                            API SM/CF • ACEA A3/B3/B4, C3
                                            VW 502.00/505.00/505.01
                                            wysoki HTHS 3,7 bardzo dobrze świadczy o jakości oleju i jego kompozycji
                                            indeks lepkość oraz lepkość przy 40 i 100C na dobrym poziomie
                                            Lepkość strukturalna w temp.- 30C CCS 5970 też odpowiednia jak dla lepkości 5W/40 a nawet lepsza niż niejednego 5W/30.
                                            Mogli by jeszcze podać NOACK i TBN byłby komplet najpotrzebniejszych danych.
                                            Midland reklamuje go jako Fully synthetic Longlife engine oil - Low SAPS ale myślę że jeśli masz ten olej w dobrej cenie to możesz kupować. Napewno będzie lepszy niż typowy olej LL Low Saps 5W/30 i nie powinieneś się niczego obawiać.

                                            http://allegro.pl/olej-midland-synov...500682754.html 115 zł za 4 l - dobra cena
                                            dzięki za odpowiedź, a co do Arosy byś polecił ? Może Midland Avanza 5w40 ?
                                            Załączone pliki
                                            TDI + SDI

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez marcw
                                              Może Midland Avanza 5w40
                                              aż za dobry... :lol: ...ale napewno będzie dobry dla tego silnika
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • marcw
                                                Classic
                                                • 2011
                                                • 25
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                [quote="PAOLO ESCO"]
                                                Zamieszczone przez marcw
                                                Może Midland Avanza 5w40
                                                silnik bez wycieków, wymieniam co 10kkm, dolewam 0,5l na 10kkm, pracuje idealnie, żadnych wycieków. Chyba wypróbuję te dwa oleje. Jeszcze raz dziękuję !!!
                                                TDI + SDI

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  ops: poprawiłem post wcześniejszy - wykasuj u siebie bo aż głupio ... zle przeczytałem. że chcesz do Ibizy zalać Midlanda Synowa 5W/40- :lol:
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • marcw
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 25
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    ops: poprawiłem post wcześniejszy - wykasuj u siebie bo aż głupio ... zle przeczytałem. że chcesz do Ibizy zalać Midlanda Synowa 5W/40- :lol:
                                                    ok dzięki
                                                    TDI + SDI

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...