Proszę o pomoc w wyborze jakiegoś dobrego oleju 5w40
te marki są jak najbardziej OK!
do 1,9 AGR na VP - są fajne 5W/40 - Diesel Synthoil 5W-40 Liqui Moly full syntetyk na bazie PAO, Fuchs Titan GT1 5W/40 ...i jeszcze wiele innych także bardzo dobry Valvoline 5W/40 i fajny Lotos.
Jeśli masz wątpliwości pisz na PW lub tutaj ale podaj jaki przebieg ma auto, w jakim stanie jest silnik i jakiego oleju dotychczas używałeś i czy byłeś z niego zadowolony, jakie trasy robisz...w mieście czy większe odległości itd... Bo z góry zakładam wymianę max co 15 tys km.
Tutaj masz tabelkę jak masz dobrać olej z normą VW : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&postorder=asc .
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Proszę o pomoc w wyborze jakiegoś dobrego oleju 5w40
te marki są jak najbardziej OK!
do 1,9 AGR na VP - są fajne 5W/40 - Diesel Synthoil 5W-40 Liqui Moly full syntetyk na bazie PAO, Fuchs Titan GT1 5W/40 ...i jeszcze wiele innych także bardzo dobry Valvoline 5W/40 i fajny Lotos.
Jeśli masz wątpliwości pisz na PW lub tutaj ale podaj jaki przebieg ma auto, w jakim stanie jest silnik i jakiego oleju dotychczas używałeś i czy byłeś z niego zadowolony, jakie trasy robisz...w mieście czy większe odległości itd... Bo z góry zakładam wymianę max co 15 tys km.
Tutaj masz tabelkę jak masz dobrać olej z normą VW : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...&postorder=asc .
przebieg auta 105tyś. Silnik w stanie bdb nie bierze oleju. Jeżdżę teraz na Mobilu 1 SYNT S(ale nie jestem pewien bańkę mam w garażu później pójdę i sprawdzę czy na pewno) ale mam wrażenie jak by silnik głośniej na nim pracował. Wymiana co rok lub 15tyś km. Większość jeżdżę w mieście
przemek88 zmień tego Mobila... już nawet na Mobila 1 New Life 0W-40 a najlepiej na Liqui Moly Diesel Synthoil 5W-40 lub Fuchs Titan GT1 5W/40 lub LM Top Tec 4100 5W/40 (choć ten akurat jest z normą 505.01) będziesz bardziej zadowolony.
Ewentualnie także LOTOS TRAFFIC TURBO DIESEL 5W40, TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40, ELF EXCELLIUM LDX 5W40 - powinno być o wiele lepiej.
Kup ten który będzie dla Ciebie łatwiej dostępny i odpowiedni cenowo.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO ESCO, dziękuje bardzo za pomoc co do dostępności to muszę poszukać ale koło siebie mam dwie hurtownie z częściami do samochodów. Wiem ze na pewno mam dojścia do Valvoline z 20-30% zniżka dlatego brałem go pod uwagę. A Lotos-a kupować na stacji czy bardziej w sklepie?
Valvoline z 20-30% zniżka dlatego brałem go pod uwagę
no właśnie ..wiedziałem , że o czymś zapomniałem VALVOLINE SYNPOWER 5W-40 oraz MaxLife Synthetic 5W-40 jak masz te xxx % zniżki to polecam!
Zamieszczone przez przemek88
Wiem ze na pewno mam dojścia do Valvoline z 20-30% zniżka dlatego brałem go pod uwagę
to co się tutaj zastanawiać bierz Valvoline! ale z tego co zaobserwowałem silnik na Valvoline pracuje z metalicznym odgłosem a nie tak miękko jak na LM lub Fuchsie - Valvo to dobry jakościowo olej.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
czyzyk64, podobna cena bo brałem pojedyncze partie. Obiecali mi dobra cene na XTL-e jak będę brał większa ilość tj co najmniej 5x4L lub 20x1L. Tak, że myślę ze nie będzie problemu bo ja zawsze będę brał co najmniej 10 litrów dla siebie i zony na kolejne 10 na pewno sie ktoś z forum złapie
jakby ktos szukal Fuchsa to najlepiej zadzwonic do lokalnego dystrybutora (wykaz na ich stronie) i oni powiedza w ktorym sklepie bedzie mozna to dostac z duzym prawdopodobienstwem (bo np. brali niedawno partie). Ja swoj olej kupilem... w sklepie rolniczym Jak wytlumaczono mi przez fona, oleje tej firmy przeznaczone sa do maszyn pracujacych w trudnych warunkach typu traktory, kombajny, czolgi. Faktycznie, oprocz Titana do auta znalazlem na polce pare innych dla rolnictwa
[ Dodano: Pon 07 Mar, 11 19:57 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
no co jest chłopaki proszę podzielić się informacjami na temat Fuchsa i LM ...trochę osób kupiło te oleje z tego co wiem. Krytykować też wolno jak najbardziej :lol:
ja co prawda benzyna, ale naskrobie o Fuchsie Titan GT1 LL 5W30:
- olej wydawal mi sie dziwnie ciemny juz w momencie zalewania, spodziewalem sie bardziej bursztynowego koloru. Ale moze tak ma byc...
- nie ma baniek 5 litrowych
- nie czuje roznicy w stosunku do Castrola SLX
Powyzsze to takie typowe "czepianie sie" -> kolor oleju nie powinien interesowac uzytkownika, 5 litrow mozna miec kupujac banki 4 i 1, a brak roznicy oznacza, ze wszystko jest w najlepszym porzadku. I jest - jezdzi sie fajnie, silnik chodzi cicho (praktycznie go nie slychac), narazie oleju nie bierze i niech tak pozostanie
Pozdrawiam
Grzesiek
Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia
olej z taką normą jest wymagany do Volvo z silnikem D5 oraz filtrem DPF. Faktycznie bardziej przypomina wodę niż olej, ale ja z producentem samochodu nie będę dyskutował.
KubaMpakiet - do Twojego Sharana bym ich nie zalał. To raczej oleje do nowych konstrukcji z mniejszym przebiegiem i nie są wskazane do tego typu aut.
tz. Ja też mam od wczoraj kulło mi się 180 Tyś. wcześniej Castrol SLX 5w30 teraz mobil esp5w30.
Do wyboru dla siebie mam takie oleje z norma 506.1 na serwis QG1
AGIP 7007 0W30 1L VW LONGLIFE II 506.01
TITAN Supersyn Longlife Plus SAE 0W-30 jest dostępny na zamówienie w Olsztynie
oczywiście szukam olejów które są dostępne bez problemowo a nie z jakimś długim czasem oczekiwania.
A tak reasumując norma 507 powinna zawierać także norme 506.1. czyli wtedy można by zalać
TOP TEC 4200 5W-30 3707 lub TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 no chyba że się mylę to proszę mnie poprawić.
[ Dodano: Wto 08 Mar, 11 12:17 ]
Zamieszczone przez lisek1981
Ja swoj olej kupilem... w sklepie rolniczym Jak wytlumaczono mi przez fona, oleje tej firmy przeznaczone sa do maszyn pracujacych w trudnych warunkach typu traktory, kombajny, czolgi.
to prawda unas w Olsztynie też dostępne są w sklepie z częściami rolniczymi AGROMA.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
norma 507 powinna zawierać także norme 506.1. czyli wtedy można by zalać TOP TEC 4200 5W-30 3707 lub TITAN GT1 Longlife III SAE 5W-30 no chyba że się mylę to proszę mnie poprawić.
w zasadzie masz rację. Do niedawna TT4200 miał tylko normy 505.01 i 506.01 ..ostatnio dodano 507.00 - niby że olej ma obniżony SAP's . Oba produkty są rekomendowane do użycia w silnikach FSI I Diesel'a z filtrem cząstek stałych DPF koncernu VW- AUDI-Seat-Skoda
Co do olejów 504.00/507.00
To produkty stworzony specjalnie dla nowoczesnych silników z zapłonem iskrowym jak i Diesla koncernu VW-Audi-Seat-Skoda. Norma VW 50700/50400 jaką posiada produkt rekomenduje olej silnikowy do zalania we wszystkich silnikach w/w koncernów gdzie norma (Long Life QG1) jest wymagana. Produkt z powodzeniem może być stosowany do silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI) jak i do silników Diesla z pompowtryskiwaczami i filtrami cząstek stałych (DPF).
ALE :!: .......
Olejów Long Life 504.00/507.00 5W30 a zwłaszcza olejów low saps niektórych producentów... nie można stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01). oraz starszych konstrukcjach silników benzynowych ------ było już o tym napisane na stronie 46 u góry tabeli ( zaraz to jeszcze wytłuszczę, poprawiłem też tabelę żeby nie było niedomówień)
Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF ale oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne - a pompowtryskiwacze wymagają dobrego smarowania :!:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
no widzisz to jednak jest ciekawy głos w sprawie. Wybrał byś ponownie Castrola SLX czy tego Fuchsa? Czy też byłoby to bez różnicy?
mysle ze wzialbym ten pod reka, z pewnego zrodla po dobrej cenie - obojetnie ten czy tamten. Na poczatku chcialem zalac ponownie Castrola, ale w Norauto cena kolo 225PLN za 5l. Na allegro z kolei wahalo sie od 125 do 160, pytanie tylko od kogo brac, zeby w srodku nie bylo syfu. Fuchsa nie mozna bylo latwo dostac, Valvoline hurt w Wa-wie, potem byla opcja z Lazerway. Wydaje mi sie, ze jeden diabel co zalejemy, wazne zeby nie przeginac z wymianami, pilnowac stanu i norm (u mnie 507.00). A ewent. roznice wyjda moze po pol miliona km, wtedy mam nadzieje pociskac juz nowym szkodnikiem. Oczywiscie jak pojawi sie XTL to grzechem byloby nie zalac, pytanie jak bedzie z cena tej nowosci (patrz Lotos Quazar).
Pozdrawiam
Grzesiek
Obecnie śmigam: Skoda Superb II 1.8TSI DSG Platinum
Średnie spalanie: | Smarowanie zapewnia
To produkty stworzony specjalnie dla nowoczesnych silników z zapłonem iskrowym jak i Diesla koncernu VW-Audi-Seat-Skoda. Norma VW 50700/50400 jaką posiada produkt rekomenduje olej silnikowy do zalania we wszystkich silnikach w/w koncernów gdzie norma (Long Life QG1) jest wymagana. Produkt z powodzeniem może być stosowany do silników benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI) jak i do silników Diesla z pompowtryskiwaczami i filtrami cząstek stałych (DPF).
ALE .......
Olejów Long Life 504.00/507.00 5W30 a zwłaszcza olejów low saps niektórych producentów... nie można stosować min. w 4 i 3 cylindrowych silnikach Diesla bez DPF (wymagają normy VW 505.01 lub 506.01). oraz starszych konstrukcjach silników benzynowych ------ było już o tym napisane na stronie 46 u góry tabeli ( zaraz to jeszcze wytłuszczę, poprawiłem też tabelę żeby nie było niedomówień)
Niska zawartość popiołów siarczanowych zawarta w produkcie znacznie wydłuża eksploatację filtrów cząstek stałych DPF ale oleje do DPF'ów są bez niektórych dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie (dlatego z nich zrezygnowano lub znacznie ograniczono) Czytaj - oleje do DPF-a mają gorsze właściwości smarne - a pompowtryskiwacze wymagają dobrego smarowania
To teraz zgłupiałem ops: Silniki z dpf jak i bez są z pompowtryskiwaczami a więc wnioskuje że wtryskiwacze w samochodach z dpf będą mniej żywotne.
choć jak np: pisze na Mobilu ESP który jest i 506.1 i 507:
Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006
co do smarowania pompwtryskiwaczy 5w powinien być lepszy do smarowania niż 0w tak jak analogicznie gdzieś czytałem w przypadku turbiny wola 5w - czy raczej tu bez różnicy.
[b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA
... a to oznacza że możez go zalać w 100% do silnika z DPF-em i będzie chronił zarówno silnik jak i filtr cząstek stałych ...natomiast oleju z normą 506.01 nie zalejesz do silnika z DPF-em (nie powinieneś) ponieważ ...ma on więcej dodatków uszlachetniających, które polepszają właściwości smarne oleju ale zwiększają zadymienie...i "załatwią DPF-a"...z drugiej strony jeśli tego filtra nie masz to silnik i pompowtryskiwacze będą lepiej chronione przez olej z normą 505.01 oraz 506.01 - lepiej smarowane. (a z tych dwóch należy wybrać sobie odpowiedni...nastawiajac się na wysoką ochronę przy ostrej jezdzie np 5W/40 czy też przeważnie full syntetyczny 0W/30 bardziej ekonomiczny i chroniący silnik np w trakcie zimnych częstych rozruchów itd.... Wspominałem często że oleje LL a szczególnie te Low Saps to oleje dla ekologów :hi:
[ Dodano: Wto 08 Mar, 11 21:17 ]
aha teoretycznie 5W dla turbiny niby jest lepszy niż 0W ...czy tak jest faktycznie? nie wiem...jedni twierdzą, że 0W powoduje więcej zapieczeń - ale jest to przeważnie wynikiem tego że 0W/40 mocniej penetruje uszczelnienia itd...i kiedy turbina zostaje rozgrzana mocno a nastepnie nie schłodzona odpowiednio olej zapieka się i spopiela od wysokiej temperatur...za to lepiej i szybciej smaruje - coś za coś. Przy używaniu 5W olej nie penetruje tak bardzo uszczelnień a więc i nie pozostają po nim większe spopielny. Są tacy użytkownicy OCP którzy jeżdżą na 0W/30 czy 0W/40 i ich silnik potrafi zrobić grubo ponad 200 tys km i jest bardzo dobrym stanie... po prostu jak się dba tak się ma
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Po zakupie oleju http://www.valvoline.pl/pr,6,synpowe...-30_5w-40.html , który od niedawna jest w innym opakowaniu (wcześniej było złote) zauważyłem, że doszła norma 505.01, której wcześniej na stronie oraz na etykiecie nie było (mimo to stosowałem, bo u znajomych sprawdzony, mam w dobrej cenie itd.). No i mam teraz bardzo głupie pytanie, bo ciągle chodzi mi to po głowie i nie potrafię tego wyjaśnić... dlaczego wcześniej rzekomo normy nie spełniał, mimo, że niektóre auta pd miały na tej oliwie grubo ponad półmilionowe przebiegi w doskonałej kondycji, a teraz nagle się ona pojawiła?
dlaczego wcześniej rzekomo normy nie spełniał, mimo, że niektóre auta pd miały na tej oliwie grubo ponad półmilionowe przebiegi w doskonałej kondycji, a teraz nagle się ona pojawiła
bo za każdą normę umieszczoną na opakowaniu się bardzoooo słono płaci tak samo jak za badania i producenci oleju nie zawsze mają ochotę wykładać gubą kasę na dodatkowe normy - uznają że 1-2 produkty mają tą normą i to wystarczy, nie ma co przepłacać.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Mam możliwość zakupienia oleju Midland Synova 5W40 w okazyjnej cenie, czy warto, ktoś stosował olej tej firmy ? Czy lepiej LM 4100, TITAN GT1 5W40, AGIP 7004 5W40 lub inny...?
Octavia II 1.9 TDI BXE 2009r. przebieg roczny do 15000km z wymianą co rok.
Druga sprawa to olej do Seat Arosa 1.7 SDI 2000r. przebieg 176000km aktualnie jeździ na Mobil 2000 Diesel 10w40 czy przejść na syntetyk 5w40 i jaki najlepiej ? Proszę o poradę.
API SM/CF • ACEA A3/B3/B4, C3
VW 502.00/505.00/505.01
wysoki HTHS 3,7 bardzo dobrze świadczy o jakości oleju i jego kompozycji
indeks lepkość oraz lepkość przy 40 i 100C na dobrym poziomie
Lepkość strukturalna w temp.- 30C CCS 5970 też odpowiednia jak dla lepkości 5W/40 a nawet lepsza niż niejednego 5W/30.
Mogli by jeszcze podać NOACK i TBN byłby komplet najpotrzebniejszych danych.
Midland reklamuje go jako Fully synthetic Longlife engine oil - Low SAPS ale myślę że jeśli masz ten olej w dobrej cenie to możesz kupować. Napewno będzie lepszy niż typowy olej LL Low Saps 5W/30 i nie powinieneś się niczego obawiać.
1.7 SDI 2000r. przebieg 176000km aktualnie jeździ na Mobil 2000 Diesel 10w40
jeśli silnik jest w dobrym stanie bez wycieków i "mokrych" uszczelek i nie połyka litrami olej to zalej ten silnik normalnym 5W/40 najlepiej z LOTOSA - to nie żart, będziesz miał napewno lepszy olej niż ten Mobil.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
API SM/CF • ACEA A3/B3/B4, C3
VW 502.00/505.00/505.01
wysoki HTHS 3,7 bardzo dobrze świadczy o jakości oleju i jego kompozycji
indeks lepkość oraz lepkość przy 40 i 100C na dobrym poziomie
Lepkość strukturalna w temp.- 30C CCS 5970 też odpowiednia jak dla lepkości 5W/40 a nawet lepsza niż niejednego 5W/30.
Mogli by jeszcze podać NOACK i TBN byłby komplet najpotrzebniejszych danych.
Midland reklamuje go jako Fully synthetic Longlife engine oil - Low SAPS ale myślę że jeśli masz ten olej w dobrej cenie to możesz kupować. Napewno będzie lepszy niż typowy olej LL Low Saps 5W/30 i nie powinieneś się niczego obawiać.
silnik bez wycieków, wymieniam co 10kkm, dolewam 0,5l na 10kkm, pracuje idealnie, żadnych wycieków. Chyba wypróbuję te dwa oleje. Jeszcze raz dziękuję !!!
Komentarz