Jaki olej proponujecie do Skody Octavii 2001 rok 90 KM 215tys przejechane. nie wiem co bylo wczesniej lane bo niedawno sprowadzona została? jakiego mobila lub motula proponujecie?
Jaki olej do TDI - archiwum
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez pacocasesDowiedziałem się w serwisie skody że moja nowa (5kkm) ślicznotka zalana jest fabrycznie olejem Fuchs.
Też nie widzę płukanki ale nie trzeba robić przy tym oleju.
Na jakim oleju Fuchs- jeździsz ?Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pacocasesktoś z serwisu był b.zdziwiony że mam w silniku FuchsaZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Paolo Esco. za podpowiedź wyboru oleju. Wymieniłem po poprzedniku, który wg dok. wymieniał w marcu ub roku. On po wymianie sprzedał praktycznie niedługo samochód i jak na nim zrobiłem ok. 7 kkm. Był shell hellix 5W30. Ło matko jak on wyglądał. Nie wiem w jaki sposób miałby on wytrzymać jeszcze ok. 17 kkm bo tyle miało wskazanie do serwisu (zmienny termin). Po wymianie wyjeżdżając zastanawiałem się, czy nie jadę benzyną. Cisza "jak w kościole". Zobaczymy dalej ale jestem mega zadowolony. Zalany to oczywiście LM 4100. Fuchsa niestety nie dostałem , ale na pewno za słabo szukałem a chciałem mieć wymianę poza sobą aby wiedzieć co mam pod maską. Oczywiście przechodzę tym samym na stały okres wymiany, bo inaczej sobie nie wyobrażam dbania o silnik. Jeszcze raz pozdrowionka.
Komentarz
-
-
jesteś zadowolony - o to chodzi :P
...a tak na marginesie właśnie jadę na sobotę-niedzielę z promocją NSR i mojej jednostki do Wałbrzycha - urządzacie "jakieś dni służb mundurowych" i dostaliśmy zaproszenie ... takie tam... :szeroki_usmiech ... a potem na Katowice śmigam na lotnisko Muchowiec - "II Śląski Lotniczy Festyn Służb Mundurowych – Dzieciom" ... na 1 czerwca" :Bojesie:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
czyzyk64, może będę miał dostęp do Fuchsa XTL ale na 100% dowiem się za miesiąc, teraz mam zwykły.Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez ZYBI68teraz mam zwykły.
Ja też na dniach będę zmieniał więc albo Fuchs albo LM... a może Amsoil :roll: :szeroki_usmiechsuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
hehe :roll: no właśnie się zastanawiam czy zmienić z LM na Fuchsa czy też tego Amsoila... bo jak już nie raz zmieniałem w innych autach to musiałem potem wrócić do LM .... ale jeszcze pomyślę - zmiana oleju dopiero za 1500 - 2000 km. tz za tydzień/dwa ...bo dużo jeżdżę :P ale też mnie korci zrobić takie porównanie nie na papierze a w realu :PPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Witam !
Temat długi ale ciekawy, pełen podziwu jestem dla Was i szacun dla PAOLO ESCO. Na forum OCP to chyba największy i profesjonalnie rozwinięty temat, dlatego zaglądam tu często aby być na „topie”. Temat śledzę od dawna ale mam pytanie odnośnie „starszych” aut. Mianowicie ostatnio temat dotyczy nowszych autek (mały przebieg) więc wiadomo jaki olej….. Pełen syntetyk…. Fuchs, Liqui Moly, Amsoil, Motul… (5W40, 5W30). Oleje ostatnio pojawiające się na forum. Jak zmienię auto to już wiem co będę zalewać... Ale podpowiecie jaki olej do ASV+ z 2001 roku z przebiegiem 240 kkm. Niestety po zakupie (130kkm) zalałem 10W40 Mobila 1raz a potem aż do dziś 10W40 Valvoline, dobry olej ale.... Problem polega na tym, że cyklicznie co 10kkm mam problem (zastanawiam się, tak dla dobra autka) nad przejściem na 5W40 ?? Bojąc się o konsekwencje zmiany jednocześnie żałuje , że nie zalałem syntetyka wcześniej. I tak zawsze dla pewności … półsyntetyk Valvoline. No dobra, a co teraz… Postanowiłem w końcu na tym forum zapytać o zalanie przy takim już przebiegu pełnego syntetyka. Licząc na rzetelną i profesjonalną odpowiedz dodam, że auto nie bierze oliwy, nic nie dolewam między wymianami (10-12kkm), silnik nie „poci się”, wszystko ok…"mimo że nie żałuję auta"... Więc może jeszcze warto zapodać mu syntetyka….???
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
szmoła - do ASV masz oleje z normą VW 505.00 - a olejów o lepkości 5W/40 jest trochę... Z polecanych i za rozsądną kasę to napewno Fuchs Titan GT1 5W/40 (choć ma też normę 505.01) +- 130 zł za 4l.
A ja bym sie nie pierniczył i kupił TOTAL QUARTZ 9000 ENERGY 5W40 5L za 85 zł przy zmianie nawet co 10 tys km będziesz miał czysty olej i silniczek w środku ! http://allegro.pl/total-quartz-9000-...616014730.html
Co do zmiany oleju ...kup sobie jakąś płukankę i zastosuj przy wymianie oleju + świeży olej i będzie OK.
A jeśli lepszy syntetyk to Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 na PAO http://oliwiarka.pl/6-oleje-silnikowe-syntetyczne - to typowy olej do "niemieckiego" diesla - naprawdę dobry.
Zamieszczone przez szmołanic nie dolewam między wymianami (10-12kkm), silnik nie „poci się”, wszystko ok…"mimo że nie żałuję auta"... Więc może jeszcze warto zapodać mu syntetyka….???
:hmm
Zamieszczone przez Orbit...może zróbmy małe referendum ...
:arrow:
Fuchs TITAN GT1 Pro Flex 5W/30
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30
Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40 (ten bez normy 505.01) :shock:
i jeszcze 2 x Amsoil (ale nie European Car Formula 5W/40) i jeszcze jedna/dwie inne marki...
:wink:
Narazie nie miałem czasu się zastanowić który wybrać - bo pakuję się i śmigam jutro na Wałbrzych a potem na Katowice :drive:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
PAOLO ESCO dzięki za odpowiedz...
Normy znam, kasy nie żałuję.... Problem polega tylko na samym przejściu z takim przebiegiem z półsyntetyka na pełen. Czy warto... a może już sobie darować takie doświadczenia.... Jakie mogą być tego konsekwencje... itp. itd.
LM śni mi się po nocach, he,he !!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szmołaCzy warto...
Zmieniaj olej z lepkości 10W/40 na lepkość 5W/40 jak masz silnik w dobrym stanie ...nie ma co się zastanawiać - markę oleju sobie sam wybierzesz.
Zamieszczone przez szmołaJakie mogą być tego konsekwencje... itp. itd.
...kosekwencje? .... Jeśli silnik jest w dobrym stanie to sama zmiana lepkości oleju nic z nim nie zrobi. To mit że silnik może się rozszczelnić! Olej nie uszczelnia - olej smaruje! Jeśli jakaś uszczelka ma puścić to i tak puści!
[ Dodano: Czw 26 Maj, 11 23:51 ]
Zamieszczone przez szmołaLM śni mi się po nocachPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
OK !!
Valvoline to też dobry olej tylko to, że 10W40 mi smaruje.... ale silnik pozostawia czysty i jest w b.dobrej kondycji... Wiem, że 5W40 to super i najlepiej wymagany olej ale różnie się mówi o tych zmianach oliwy....
To co, jedziemy po "bandzie" i .... Liqui Moly DIESEL SYNTHOIL 5W-40. ??
Komentarz
-
-
Dzięki PAOLO ESCO za wszelkie info.
Dodam, że ja nie szukam "taniego oleju" ... to że śmigam na 10W40 to nie znaczy, że ma być tanio, tylko poprzedni właściciel i przejechane km. trzymały mnie przy tym 10W. Wiadomo, tanio nie zawsze dobrze, dbasz-płać.... Podejmując ryzyko przejścia oleju z 10W na syntetyk 5W nie stanowi kosztu np. Liqui Moly, Fuchs... Dobra oliwa to podstawa.... I o taką tutaj właśnie pytam... Pytam o dobry olej dla ASV już z zacnym przebiegiem...
PAOLO ESCO - Dzięki !!
Pozdrawiam
Komentarz
-
Komentarz