Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Seed tak myślę, że stosowanie X-Cleana jakby nie było do starszych jednostek z większym już przebiegiem nie ma sensu (oczywiście można ale ...) X-Cess ma znacząco wyższy TBN i podobne parametry do X- Clean więc podejrzewam, że zwykły użytkownik nie zobaczy różnicy. Natomiast silnik lepiej powinien zostać domyty przez X-Cessa.
    Jak by to napisać akurat X-Cess jest wg. mnie bardziej odpowiedni do starszych konstrukcji z większym przebiegiem (zresztą ma też jak widać starsze specyfikacje producentów)
    X-Clean do nowszych mniej wyeksploatowanych jednostek.
    http://www.motul.pl/download/1motul_...cess_5w_40.pdf vs http://www.motul-oil.co.uk/pdfs/synthetic-engine-oil/8100_X-clean_5W40_TDS_(GB).pdf

    Seed zapoznałeś się z tym szkoleniem z Motula ? - fajne http://strona.i-car.nazwa.pl/uploads...MO_PL_2010.pdf

    Zamieszczone przez Seed
    czy warto do VP stosować X-Cleana C3 5W-40
    nie ( chyba, że z naprawdę małym przebiegiem :roll: ).
    Zamieszczone przez Seed
    czy lepiej X-Cessa
    tak.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • pacocases
      Rider
      • 2011
      • 576
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      Fuchs?

      Wysłałem zapytanie w temacie "jaki mam olej w silniku" do Skoda Polska. Musiałem podać nr VIN. Zobaczymy co odpowiedzą :?:
      pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        A po co im VIN ?
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez pacocases
          Wysłałem zapytanie w temacie "jaki mam olej w silniku" do Skoda Polska. Musiałem podać nr VIN.
          Zamieszczone przez Pidziek
          A po co im VIN ?
          :roll: sprawdzają w której fabryce silnik był wyprodukowany - w Polkowicach to olej Castrol a jak w w Salzgitter w Niemczech lub Gyor na Węgrzech to może dowiemy się z kim VW ma tam umowę podpisaną :P

          pacocases - daj znać na forum co Tobie SAP odpisze.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • Seed
            Elegance
            • 2010
            • 875
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO

            Seed zapoznałeś się z tym szkoleniem z Motula ? - fajne http://strona.i-car.nazwa.pl/uploads...MO_PL_2010.pdf
            oczywiscie - jest rewelacyjne. dzieki


            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            prawdzają w której fabryce silnik był wyprodukowany - w Polkowicach to olej Castrol a jak w w Salzgitter w Niemczech lub Gyor na Węgrzech
            do jakich aut idą silniki z Polkowic?
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Zamieszczone przez Seed
              do jakich aut idą silniki z Polkowic?
              szybki telefon z rana do szwagra ... :diabelski_usmiech powiedział mi, że jeśli na rozrządzie masz kod "34" to jest to silnik z Polkowic. VW Polkowice produkuje silniki pod zamówienie- jeśli VW Meksyk złoży zamówienie na 1000 szt to zmontują je i wysyłają do Meksyku jak fabryka Zwickau czy fabryka w Wolfsburgu w Niemczech będzie potrzebowało 5 tys to też im dostarczą - nie ma reguły. Silniki z VW Polkowice idą do VW, Skody, Seata i Audi ... wszystko zależy z jakiego zakładu-montowni samochodów VW Polkowice otrzyma zamówienie na silniki.

              http://www.vwgolf.pl/2010/03/13/z-wi...e-volkswagena/ - fajne fotki z montowni :P

              Dla VW Polkowice podzespoły wykonują: VW Poznań (odlewy z aluminium, m.in. głowice), Mahle Krotoszyn (zawory, tuleje cylindowe), Federal-Mogul Bimet SA Gdańsk (łożyska ślizgowe). Pozostałe podzespoły dostarczają koncerny zachodnie, np. Brokhan Niemcy i Shekworce Francja dostarczają wałki rozrządu w postaci nieobrobionej.

              Moce produkcyjne: 560 tyś silników rocznie, co daje ok.1 silnik na minutę. Okres montażu silnika, od obróbki mechanicznej po montaż wynosi 140 minut. Zakład można podzielić na dwie strefy. Pierwsza jest to obróbka mechaniczna (zajmująca się obróbką wałków rozrządu, głowic, korbowodów, bloków silnika i wałów korbowych), oraz montaż (na której znajduje się montaż głowic, kadłubów silnika, montaż końcowy i kontrola jakości). Po tych dwóch podstawowych strefach następuje sprawdzenie każdego silnika na jednej z 17-tu hamownii, gdzie na przetestowanie poprawnej pracy jednostki jest przeznaczone ok.5min. Gdy silnik przejdzie wszystkie etapy następuje jego pakowanie i transport do miejsca przeznaczenia.

              Każdy silnik, który zostanie zbudowany w firmie Volkswagen Motor Polska, jest poddawany testowi. Polega on na ręcznym uzbrojeniu i automatycznym rozruchu kontrolnym każdego silnika na autentycznym stanowisku.

              http://www.vwmp.com.pl/gazeta.htm - mozna sobie poczytać o VW Polkowice.
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Seed
                Elegance
                • 2010
                • 875
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Czyli fabryka silników VW robi praktycznie tylko kadłuby i głowice - czy tez nie?
                KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                Komentarz

                • parasite
                  L&K
                  • 2011
                  • 1368

                  Tak z ciekawości się zapytam, czy to prawda, że podczas testowania silnika są one segregowane pod względem jakości i osiągów? Krążą legendy, że te najlepsze wysyłane są do Audi, średnie do VW, a najgorsze do Skody i reszty.

                  A żeby nie było offtopa to wczoraj zalałem tego Lotosa Syntetic 5W40 i w sumie wielkiej różnicy nie widzę. Wydaje mi się, że na zimnym chodzi troszkę ciszej, ale może to tylko autosugestia. Z rana dalej głośno wali przez 2-3 sekundy. Zobaczymy po kilku tysiącach.
                  AGR 112KM, 232Nm
                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                  Komentarz

                  • pacocases
                    Rider
                    • 2011
                    • 576
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                    olej

                    Przed chwilą oddzwonił mi przedstawiciel SAP z informacją że nie mają wiedzy jakim olejem jest zalany silnik :shock:
                    Do dolewki należy użyć oleju wg normy VW 507.00 i tyle.
                    Ale w instrukcji jest uwaga że można dolać oleju innego niż w silniku max. 0,5l.
                    Tyle to on może spalić na 1kkm i co dalej :?:
                    Na korku wlewowym oleju jest symbol castrola. Czy więc zamiast Fuchsa Titan GT1 Pro c-3 5w30 XTL którego specjalnie chciałem sprowadzić ze Szczecina, zakupić Castrola :?:
                    Jeżeli tak to jakiego konkretnie :cry:
                    pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Re: olej

                      Zamieszczone przez pacocases
                      Przed chwilą oddzwonił mi przedstawiciel SAP z informacją że nie mają wiedzy jakim olejem jest zalany silnik :shock:
                      Do dolewki należy użyć oleju wg normy VW 507.00 i tyle.
                      Ale w instrukcji jest uwaga że można dolać oleju innego niż w silniku max. 0,5l.
                      Tyle to on może spalić na 1kkm i co dalej :?:
                      Na korku wlewowym oleju jest symbol castrola. Czy więc zamiast Fuchsa Titan GT1 Pro c-3 5w30 XTL którego specjalnie chciałem sprowadzić ze Szczecina, zakupić Castrola :?:
                      Jeżeli tak to jakiego konkretnie :cry:
                      kup u kolegi elemenateur Motula X-Cleana 5W-30 507.00 i bedzie to najlepszy wybór.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez pacocases
                        nie mają wiedzy jakim olejem jest zalany silnik
                        :lol: SAP - chodząca inteligencja ...widać do czego się nadają - nawet tak prostej i potrzebnej informacji nie posiadają :? - bo taką wiedzę ma fabryka produkująca silniki - SAP nic nie obchodzi co silnik ma w środku zalane, grunt by było to zalane zgodnie ze specyfikacją VW.

                        Jak masz "kod34" na obudowie rozrządu to masz silnik z Polkowic i 100% SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 tam jest lany - jego cywilny odpowiednik to Castrol Edge 5W/30 VW 504.00/507.00.
                        Jak silnik z innego zakładu produkcji to zarówno SLX Professional Powerflow VW Longlife III 5W-30 jak i Castrol Edge 5W/30 VW 504.00/507.00 oraz Motul Specyfic 504.00/507.00 będzie ok.
                        Zamieszczone przez Seed
                        Czyli fabryka silników VW robi praktycznie tylko kadłuby i głowice - czy tez nie?
                        Nie - mają własną odlewnię w Polkowicach - ale jest oczywistym, że część podzespołów jest ściągana z innych w/w zakładów - taka jest polityka firmy i inaczej nie da się ekonomicznie do tego podejść. Trudno by w ówczesnym świecie fabryka produkowała od A do Z wszystko - to by było nie ekonomiczne, to oczywiste.
                        W VW Polkowice montują z podzespołów cała kompletne silniki, które potem są rozsyłane do montowni zgodnie z zamówieniem - gdzie trafią - nie wiadomo - raz do VW raz do Skody raz do Seata...itd

                        Zapraszam na "Dni VW Polkowice" na wycieczkę po zakładzie - byłem i powiem robi wrażenie. :P

                        [ Dodano: Czw 14 Lip, 11 13:16 ]
                        Zamieszczone przez parasite
                        Tak z ciekawości się zapytam, czy to prawda, że podczas testowania silnika są one segregowane pod względem jakości i osiągów? Krążą legendy, że te najlepsze wysyłane są do Audi, średnie do VW, a najgorsze do Skody i reszty.
                        nie tylko w czasie testowania ...ale materiały posiadające najmniejsze odchyły od normy tez są odpowiednio "segregowane" .... :wink:

                        [ Dodano: Czw 14 Lip, 11 13:18 ]
                        Zamieszczone przez pacocases
                        Na korku wlewowym oleju jest symbol castrola.
                        ja też tak mam a dodatkowo na okładce książki serwisowej nie masz nalepki Shella ? Bo ja mam ... :wink: I co z tego ? ...a no nic :P
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Seed
                          Elegance
                          • 2010
                          • 875
                          • Octavia III (5E3)
                          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO

                          [ Dodano: Czw 14 Lip, 11 13:16 ]
                          Zamieszczone przez parasite
                          Tak z ciekawości się zapytam, czy to prawda, że podczas testowania silnika są one segregowane pod względem jakości i osiągów? Krążą legendy, że te najlepsze wysyłane są do Audi, średnie do VW, a najgorsze do Skody i reszty.
                          nie tylko w czasie testowania ...ale materiały posiadające najmniejsze odchyły od normy tez są odpowiednio "segregowane" .... :wink:
                          czyli jednak - ale to było raczej do przewidzenia. tylko pytanie czy te z najwiekszymi wadami idą do Skody czy Seata. Seat podlega Audi także pozostaje jedna ewentualność...
                          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                          Komentarz

                          • vaz
                            Elegance
                            • 2010
                            • 799
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Re: olej

                            Zamieszczone przez pacocases
                            Przed chwilą oddzwonił mi przedstawiciel SAP z informacją że nie mają wiedzy jakim olejem jest zalany silnik :shock:
                            Do dolewki należy użyć oleju wg normy VW 507.00 i tyle.
                            Ale w instrukcji jest uwaga że można dolać oleju innego niż w silniku max. 0,5l.
                            Tyle to on może spalić na 1kkm i co dalej :?:
                            ...można jeden raz dolać maksymalnie 0,5l oleju silnikowego :!: specyfikacji VW 505 01 :!: , tak jest dokładnie napisane. Chodzi o to, żeby przy przeglądach QG1 nie uzupełniać ubytków oleju olejem nieprzystosowanym do przeglądów QG1 (505 01). Natomiast zawsze można uzupełniać olejem 506 01 lub 507 00.
                            Antyfotoradar Valentine1
                            Harry II Classic+Sirio ML145

                            Komentarz

                            • pacocases
                              Rider
                              • 2011
                              • 576
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Jak odchyliłem trochę osłonę górną silnika (bez odkręcania) to na korpusie rozrządu był nr 430734.
                              Czy to ten nr który miałem sprawdzić :?:
                              pozdrawiam Pakoś - teraz 147KM/328Nm

                              Komentarz

                              • nowwie
                                Classic
                                • 2011
                                • 9

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                nowwie napisał/a:
                                Czy prawdą jest, że przy przestawieniu inspekcji z Q1 na Q2 nie będzie działać kontrolka oleju i czy w takim razie wymiany oleju dokonać w warsztacie pozostając przy Q1, a olej wymieniać co 15000 km.
                                :shock: jaka kontrolka ??? Komunikaty serwisowe sa wyświetlane na "blacie" co ma do tego kontrolka? Czujnik ciśnienia oleju będzie działał i kontrolka ciśnienia oleju tez. Lampka kontrolna oleju tez będzie działała...przestawienie inspekcji nie ma tu nic do rzeczy. Strona 35/36 Instrukcja Obsługi + Książka serwisowa do poczytania.
                                Taką informację uzyskałem dzwoniąc do polecanego na forum warsztatu w Warszawie (lampka kontrolna nie będzie wskazywała niskiego stanu oleju). Dzięki za odpowiedź, nie skorzystam z ich usług. Udam się do kolegi robekcoola, trochę daleko ale pewniak.
                                Jakie są wasze opinie o :
                                Specjalistyczny sklep motoryzacyjny posiadający w swojej ofercie ➤ oleje silnikowe ✅, ➤ filtry ✅, ➤ akumulatory ✅, ➤ kosmetyki ✅ ➤ i pełną gamę dodatków eksploatacyjnych do samochodu ✅. Znajdziesz u nas produkty: Millers Oils, Xado, Eneos, Valvoline.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez nowwie
                                  Udam się do kolegi robekcoola,
                                  :arrow:
                                  Zamieszczone przez nowwie
                                  pewniak.
                                  od razu tak trzeba było
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • haragon
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 310

                                    Zamieszczone przez parasite
                                    Tak z ciekawości się zapytam, czy to prawda, że podczas testowania silnika są one segregowane pod względem jakości i osiągów? Krążą legendy, że te najlepsze wysyłane są do Audi, średnie do VW, a najgorsze do Skody i reszty.
                                    To raczej legenda tworzona przez osoby, które nigdy nie miały nic wspólnego z mechaniką silnikami, produkcją itp.
                                    Każdy podzespół musi spełniać określone normy i mieścić się w stosownych parametrach (wymiarach). Nad tym czuwa tzw. kontrola jakości.
                                    Każde uchybienie, błąd, jest tu jak najszybciej niwelowany. Koszty wyprodukowania czegoś co jest dobre są niższe, niż koszty naprawy gwarancyjnej na własny rozrachunek. Owszem zdarzają się błędy i wpadki, ale mają one charakter jednostkowy (np. wada materiałowa pojedynczej sztuki nie wykryta w procesie kontroli i testu). W przypadku masowych "błędów" ogłaszane są stosowne akcje serwisowe do których na koszt producenta wzywane są wyprodukowane w określonych ramach czasowych pojazdy.
                                    Znajomy pracuje w MANie w Starachowicach na kontroli jakości wiązek elektrycznych. Każda wiązka przed wysłaniem do fabryki jest sprawdzana m.in. pod względem komunikacji elektrycznej na stosownym urządzeniu testowym. Jeżeli wiązka nie spełnia normy (działa prawidłowo, lub nie działa prawidłowo) cały wyplot kabli jest od razu odrzucany na złom (nikt nie bawi się tam w naprawę, sprawdzanie zacisków, lutowań, połączeń, chodź z ekonomicznego punktu widzenia tak należałoby zrobić, gdyż błąd mógłby tkwić w 1 drobnym połączeniu- odrzucane na przemiał i tyle!!!).
                                    Tak samo jest w fabryce Opla w Gliwicach. Jeżeli coś w procesie produkcyjnym jest nie halo i zostanie wykryte produkcja staje i usuwana jest usterka, problem najszybciej jak to jest możliwe. Kieruje się tu zasadą w pierwszej kolejności winny jest system i organizacja pracy w drugiej człowiek. Należy zorganizować prace ludzi i urządzeń w taki sposób aby możliwość występowania takiego właśnie błędu zminimalizować do maximum.
                                    "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                    Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                    >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                    >>Software - rogalotti<<

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      O jakość silników z VW Polkowice nie ma co się obawiać - należą do najlepszych w całym koncernie ( o ile nie są najlepsze) już nawet wykrycie błędu o wielkości 1 mikrona ( jedna tysięczna milimetra) :shock: ( pomiary dokonywane są komputerowo!) od dopuszczalnej normy powoduje że pewne podzespoły lądują w koszu z takimi podzespołami które np mają odstępstwo 1 mm.
                                      haragon zapraszam na dni wolne VW Polkowice - ręczę że dowiesz się dużo ciekawych rzeczy.

                                      To koniec tego tematu bo się off-topic robi.
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • haragon
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 310

                                        Jasne.
                                        Są pewne rzeczy, którymi mogą się różnic. Ale są i takie, które robione są dla wszystkich.
                                        Chyba nie dasz sobie wmówić, że w Polkowicach produkuje, czy klasyfikuje się korbowody pod względem późniejszego montażu do jednostek napędowych audi, vw, czy skoda- to jakaś bzdura!!!
                                        Silniki konstruowane są tak by generowały w sobie pewien zapas mocy, rezerwy. Najczęściej elektronicznie obniża się je do poziomu deklarowanego na papierze- wtedy wszystkie mają wartości zbliżone do tych w dokumentach...
                                        Dopiero w późniejszym etapie w czasie wizyty u tunera wychodzą pewne różnice, których pominąć się w czasie produkcji nie da. Zawsze trzeba przyjąć jakąś tolerancję, a ta tolerancja tworzy pod koniec pewne różnice, które muszą się mieścić w przedziale jakościowym i tyle...

                                        Fakt, jest faktem, dyskusje raczej nie należy prowadzić w tym miejscu, więc porozmawiajmy o olejach
                                        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                        >>Software - rogalotti<<

                                        Komentarz

                                        • loru
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 4286
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          Kilka km przejechałem na Fuchs więc mogę co nieco napisać na temat Motul Specific 505.01-502.00 vs FuchsTITAN GT1 5W-40 (BEZ technologii XTL) będą to w większości subiektywne odczucia ale też i odrobinę bardziej „technicznych” spostrzeżeń ponieważ posiadam : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29509


                                          Poranny rozruch :
                                          Fuchs – po około 2 sek już nie słychać tego charakterystycznego metalicznego klekotania
                                          Motul – ten potrzebuje trochę dłużej tak z około 3-4s

                                          Rozgrzewanie motorku :
                                          Fuchs – zdecydowanie dłużej mu to zajmuje
                                          Motul – dochodzi szybciej do temp roboczej w porównaniu do Fuchs, zajmuje mu to około 1,5km krócej.

                                          Praca po nagrzaniu przy stałej prędkości :
                                          Fuchs – ciszej
                                          Motul – głośniej

                                          Praca po nagrzaniu przy schodzeniu z obrotów (hamowanie silnikiem):
                                          Fuchs – głośniej ale dźwięk jest „przewidywalny”
                                          Motul – ciszej ale potrafi czasami coś tam zamruczeć w innym tonie niż by się kierownik spodziewał słyszeć

                                          Praca po nagrzaniu przy gwałtownym dodaniu gazu „
                                          Fuchs – głośniej
                                          Motul – ciszej

                                          Praca po nagrzaniu, wkręcanie się na obroty:
                                          Fuchs – tak sobie, silnik wydaje się nie być tym „zachwycony” przez pierwszą chwilę ,pewnie dla tego że motor pracuje bardziej „twardo”
                                          Motul – ładnie sobie z tym radzi i ten dźwięk jest „milszy” dla ucha

                                          Upalanie auta :
                                          Fuchs – ciężko jest go zagotować
                                          Morul – łatwiej łapie temp
                                          Na odcinku http://maps.google.pl/maps?saddr=Zyg...sz=17&t=h&z=16 niecałe 1,7km przy pełnym ogniu z hamowaniem przed światłami i rondem na Motul-u spokojnie uzyskiwałem 100stC , Fuchs na tym samym uzyskuje 97stC


                                          Spokojna jazda :
                                          Fuchs – temp jaką utrzymuje to około 87-90stC
                                          Motul – temp jaką utrzymuje to około 90-93stC

                                          Wytracanie temp przy spokojniej jedzie :
                                          Fuchs – robi to błyskawicznie, przy wyższych temp oleju jak stanę na światłach potrafi zejść o 1stC
                                          Motul – robi to ok. przy wyższych temp oleju jak stoję na światłach rzadko sie zdarzało żeby wytracił choć by 1stC


                                          Wytracanie temp po upalaniu auta:
                                          Fuchs – robi to błyskawicznie
                                          Motul – trzeba chwilę poczekać

                                          Reasumując, jak by je razem wymieszać było by zajebiście ale następne zalanie będzie Amsoil
                                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            loru super porównanie - dzięki
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • loru
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 4286
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              loru super porównanie - dzięki
                                              proszę bardzo
                                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                              Komentarz

                                              • bzyq_74
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 3467
                                                • Volkswagen
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                                • CYKA 2.0 TDI CR 150 KM

                                                loru, ładne porównanie.
                                                Mam pytanie czy fuchs z XTL jest lepszy niż ten co Loru zalał?

                                                Obecnie mam zalany Fuchs z XLT. Po 3000 km brak ubytków, a goniłem motorownie.
                                                Wcześniej miałem zalany MOTUL SPECIFIC 504.00-507.00 5W-30 / ubytek byłby już widoczny na bagnecie - przez 20kkm dolałem ok 1,5l.
                                                MARCIN
                                                Mój szkodnik

                                                Komentarz

                                                • Seed
                                                  Elegance
                                                  • 2010
                                                  • 875
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                  Zamieszczone przez bzyq_74
                                                  loru, ładne porównanie.
                                                  Mam pytanie czy fuchs z XTL jest lepszy niż ten co Loru zalał?

                                                  Obecnie mam zalany Fuchs z XLT. Po 3000 km brak ubytków, a goniłem motorownie.
                                                  Wcześniej miałem zalany MOTUL SPECIFIC 504.00-507.00 5W-30 / ubytek byłby już widoczny na bagnecie - przez 20kkm dolałem ok 1,5l.
                                                  U mnie było dokladnie odwrotnie - Motula brał o 1L mniej od ww Fuchsa - z tym, że to był najnowszy X-Clean 5W-30 - Specyfic to nie jest najnowsza generacja.
                                                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                                  Komentarz

                                                  • vaz
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 799
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    vaz - możesz zostać przy QG1 - jesli chcesz - a zmieniać olej ( na ten z normą 505.01)co 15 tys km i bedzie lepiej zdecydowanie dla silnika. Wtedy polecił bym Motula X-Clean C3 5W-40 (od kolegi elemenateur oczywiście) lub Fuchsa GT1 Pro C3 5W/30.
                                                    A zamiast Specyfica 506.01 5W/30 mozesz kupić Specyfica 507.00 5W/30 (też nadaje się do LL a w sumiej jest kolejną specyfikacją VW która mieści w sobie normę 506.01)



                                                    Ewentualnie Elf Evolution CRV 0W/30 506.01 (dobra cena i wcale nie najgorszy olej - zwłaszcza na zimę i krótkie odcinki)



                                                    MOBIL 3000 FORMULA LD 0W30 VW 506.01 też da radę - zwłaszcza jeśli jezdzisz na krótkich odcinkach.

                                                    http://allegro.pl/mobil-3000-formula...713278029.html
                                                    myślę,że wybiorę Mobil 3000 albo Motul Specific 506 01? Który ma lepsze parametry, w tym NOACK :?: Dziękuję z góry za odpowiedzi
                                                    Antyfotoradar Valentine1
                                                    Harry II Classic+Sirio ML145

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...