Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Radekp
    Classic
    • 2011
    • 11

    Przeczytałem ostatnie kilka stron i robi mi sie niedobrze ...
    Prosze o zrozumienie ale czy istnieje tylko Liqui Moly i Motul ?
    Nie mam zadnego interesu oleje biorę od osób w tym wyspecjalizowanych ale
    odnosze wrażenie że jest tutaj spektakl kilku osób związanych z LM i Motulem :P
    nie wspomnę że na co drugiej albo trzeciej stronie pojawia się fraza oliwiarka heheh
    I jak widac dziwne reklamy osób które przyklaskują i piszą niestworzone rzeczy o tych olejach...

    Wiem że każde forum ma obstawę jakiś handlarzy którzy maja tym sposobem darmowa reklamę ale miejcie trochę wyczucia bo naprawdę sa inne oleje od LM i Motula.

    Sam mam duzo wspólnego ze Sportem i uwierzcie mi Motul juz nie jest tak dobry jak kiedys kiedy zaczęto go sprowadzać z Francji.

    Nikt nie pisze o Millersie, nikt nie pisze o Valvoline, o Orlenie, Agipie, Fuchs-ie ....
    Dziękuję i pozdrawiam

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Radekp
      Przeczytałem ostatnie kilka stron i robi mi sie niedobrze ...
      soryy mi też jak ktoś tak pisze :? .

      Zamieszczone przez Radekp
      Nikt nie pisze o Millersie, nikt nie pisze o Valvoline, o Orlenie, Agipie, Fuchs-ie ....
      jasne...nikt o nich nie pisał :wink: całe 212 stron tylko LM i Motul haha........ :twisted: ehhh Kolego poczytaj dokładnie ten wątek a potem się wypowiadaj... my dobieramy oleje do TDI z odpowiednimi normami a nie normalne oleje do diesla...myślisz , że wybór olejów z normami VW jest wielki i każdy olej to full syntetyk itd.?
      Millers - porównaj parametry, specyfikacje, normy, dostepność i ceny tego oleju, Valvoline - jest ok - taki przykładowy dobry olej ale bez rewelacji zwłaszcza do TDI, Orlen...dobry bo "nasz" i tylko tyle ..., Agip jest ok choć słabo dostępny, ...o Fuchsie nikt nie pisze??? Widzę, że Kolega dziś dołączył do Forum to proczę dokładnie poczytać ten wątek i zorientować się w temacie zakupów oleju i kto je sprzedaje a kto tylko pisze bo poczytanie kilku stron do tyłu daje mizerny efekt ... :P

      [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 11:17 ]
      Zamieszczone przez ZorN
      Bardziej martwi mnie czy filtry oleju i paliwa będą pasować. Jak nie, to kicha i lecę wymienić.
      na 99% będą ale niech mnie ktos poprawi jak się mylę ?

      [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 11:20 ]
      Zamieszczone przez gregk
      Czyli MOTUL SPECIFIC 5W40 bedzie OK?
      tak bedzie OK jak na umycie silnika a potem (albo od razu) może być nowszy produkt Motul 8100 X-Clean C3 5W-40 (z normą 505.01).
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • haragon
        Rider
        • 2008
        • 310

        Zamieszczone przez Radekp
        Przeczytałem ostatnie kilka stron i robi mi sie niedobrze ...
        Prosze o zrozumienie ale czy istnieje tylko Liqui Moly i Motul ?
        Nie mam zadnego interesu oleje biorę od osób w tym wyspecjalizowanych ale
        odnosze wrażenie że jest tutaj spektakl kilku osób związanych z LM i Motulem :P
        nie wspomnę że na co drugiej albo trzeciej stronie pojawia się fraza oliwiarka heheh
        I jak widac dziwne reklamy osób które przyklaskują i piszą niestworzone rzeczy o tych olejach...

        Wiem że każde forum ma obstawę jakiś handlarzy którzy maja tym sposobem darmowa reklamę ale miejcie trochę wyczucia bo naprawdę sa inne oleje od LM i Motula.

        Sam mam duzo wspólnego ze Sportem i uwierzcie mi Motul juz nie jest tak dobry jak kiedys kiedy zaczęto go sprowadzać z Francji.

        Nikt nie pisze o Millersie, nikt nie pisze o Valvoline, o Orlenie, Agipie, Fuchs-ie ....
        Takimi opiniami nic tu dobrego do wątku nie wnosisz.
        Na lenistwo w czytaniu nie ma lekarstwa!
        Proszę przefertuj po łebkach stronę po stronie i napisz następnie o jakich olejach, które są dostępne w Polsce nie rozmawialiśmy :evil:

        [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 11:28 ]
        Zamieszczone przez ZorN
        Panowie - tak teraz mnie oświeciło, gdy w końcu ustaliłem jaki mam ten silnik w Szkodniku AGR (90KM), a nie jak sądziłem AHF czy ASV (110KM). Otóż wczoraj po robocie leciałem do sklepu po filtry (powietrza, kabinowy, paliwa i olejowy) i je kupiłem. Sprzedawca zapytał mnie o moc silnika i podałem mu 110KM, a teraz okazuje się, że jednak mam 90KM. W związku z tym pytanko, czy te filtry będą pasować do wersji 90 konnej?
        Bez obaw, będzie pasować ;-)
        "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

        Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
        >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
        >>Software - rogalotti<<

        Komentarz

        • ZorN
          Classic
          • 2010
          • 24

          Zamieszczone przez haragon
          ZorN napisał/a:
          Panowie - tak teraz mnie oświeciło, gdy w końcu ustaliłem jaki mam ten silnik w Szkodniku AGR (90KM), a nie jak sądziłem AHF czy ASV (110KM). Otóż wczoraj po robocie leciałem do sklepu po filtry (powietrza, kabinowy, paliwa i olejowy) i je kupiłem. Sprzedawca zapytał mnie o moc silnika i podałem mu 110KM, a teraz okazuje się, że jednak mam 90KM. W związku z tym pytanko, czy te filtry będą pasować do wersji 90 konnej?


          Bez obaw, będzie pasować ;-)
          UFFFF .... PODZIĘKOWAĆ

          Komentarz

          • konkon
            Rider
            • 2008
            • 667
            • Octavia I (1U2)
            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

            Zamieszczone przez ZYBI68
            co do aprobaty na gwarancji nie ma problemu jeżeli chodzi o Lotos
            OK, pisałem ogółowo przykładowe uwagi. Co do aprobaty miałem na myśli LM TT 4100.
            Radekp, wszystkie oleje się przewijały.. Lotos, Gulf, Quaker State, RP, Amsoil także. Gdyby Motul np. X-cess kosztował jak kilka lat wstecz 250 zł to wątpie by miał spore zainteresowanie. Aktualnie za 120 zł mamy bardzo dobry olej. Poza tym z tą jakością byłbym ostrożny, popyt jest ogromny jak konkurencja, techn. idzie do przodu więc raczej nie dowiemy się jak jest naprawdę.
            Forumowi handlowcy starają się dopasować ofertę do aktualnych potrzeb i dodają nowych producentów. Napisz może sam jakieś konkrety, własne doświadczenia.
            haragon, tak zachwalasz LM, że sam chyba go zaleję do AGRa, który kulturą pracy nie grzeszy. Lałem X-cessa i niestety nie byłem zadowolony po kilku tys. km z dźwięków. Silnik pracowął metalicznie, poniżej 2 tys. obr. brzmiał jakby basowo. Także do zmian co 10 tys. km super. Aktualnie mam TT 4100 (13 tys. km) i dalej daje radę. W BMW 520D na Synthoilu było lepiej niż na TT 4100, czego się kompletnie nie spodziwałem jeśli chodzi o głośność silnika. Mój dylemat jest spory choć wiem że do tego silnika nie znajdę raczej nic lepszego jak Synthoil High Tech/ Diesel Synthoil.
            Konrad
            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

            90 konny AGRessor
            PerfectServiceBy DGW
            WhitePride :smokedevil

            Komentarz

            • haragon
              Rider
              • 2008
              • 310

              Zamieszczone przez konkon
              W BMW 520D na Synthoilu było lepiej niż na TT 4100, czego się kompletnie nie spodziwałem jeśli chodzi o głośność silnika. Mój dylemat jest spory choć wiem że do tego silnika nie znajdę raczej nic lepszego jak Synthoil High Tech/ Diesel Synthoil.
              Już chyba nie będę zachwalał LM DS- bo ktoś jeszcze pomyśli, że jestem stronniczy.
              DS- jest w pełni syntetycznym olejem, olej TT 4100 to technologia syntetyczna stworzona z myślą o ekologicznych rozwiązaniach współczesnych silników.

              A propo, czy ktoś się orientuje jaka jest różnica pomiędzy LM Diesel Synthoil, a bratem bliźniakiem LM Synthoil High Tech? Parametry fizyko-chemiczne- te same. Co to jest za norma 505,02?
              "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

              Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
              >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
              >>Software - rogalotti<<

              Komentarz

              • Radekp
                Classic
                • 2011
                • 11

                Faktycznie przewijało sie wiele marek olejowych.
                Tak sie składa że szwagier ma sklepik z atrykułami motoryzacyjnymi i nikt sie nie podnieca tak LM czy Motulem :roll:
                A tutaj wszystko sie kreci wlasnie wokół tych olejów.
                Zaiste jest to przypadek

                Szwagier bierze oleje od dystrybutora z Polski dopytam jakiego, sa tu jacys poważni dystrybutorzy ludzie którzy oficjalnie sprzedają oleje które można wsadzić na półę ?
                Można ceny porównać
                Dziękuję i pozdrawiam

                Komentarz

                • Seed
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  Zamieszczone przez Radekp
                  Faktycznie przewijało sie wiele marek olejowych.
                  Tak sie składa że szwagier ma sklepik z atrykułami motoryzacyjnymi i nikt sie nie podnieca tak LM czy Motulem :roll:
                  A tutaj wszystko sie kreci wlasnie wokół tych olejów.
                  Zaiste jest to przypadek

                  Szwagier bierze oleje od dystrybutora z Polski dopytam jakiego, sa tu jacys poważni dystrybutorzy ludzie którzy oficjalnie sprzedają oleje które można wsadzić na półę ?
                  Można ceny porównać
                  Heh - akurat sprzedawcy czesto nie wiedza co to Motul :P
                  Zgaduję - szwagier handluje Mobilem, Castrolem, Valvolinem? ogólnie pojetą masówką?

                  Napisales wczesniej, ze Motul byl dobry jak go sprowadzano z Francyji - przeciez Motul jest nadal rozlewany w jednym miejscu na Świecie - własnie Francyji. :shock:
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez haragon
                    jaka jest różnica pomiędzy LM Diesel Synthoil, a bratem bliźniakiem LM Synthoil High Tech?
                    Diesel Synthoil ACEAB4-04; API CF - to olej opracowany wyłącznie pod kątem wymogów silnika diesla z turbo i bez.
                    Synthoil High Tech - bardziej uniwersalny API SM/CF do silników benzynowych i Diesla z turbo i bez.


                    moze nie najnowsza karta ale widać, że:
                    Synthoil High Tech ma bazowo PAO < 75% + nośnik oparty na oleju mineralnym < 10% + Zinc Alkyl Dithiophosphate , 2%


                    Zamieszczone przez Radekp
                    sa tu jacys poważni dystrybutorzy
                    eee bo ja wiem ... chyba sami niepoważni raczej :szeroki_usmiech poważni sprzedawali by swoje oleje na forum Porsche :haha:

                    Zamieszczone przez Seed
                    przeciez Motul jest nadal rozlewany w jednym miejscu na Świecie - własnie Francyji
                    nie prawda ... a u Pana Miecia w garażu to co ? Też się liczy :diabelski_usmiech na szczęście Motul szybko zareagował na podróbki.
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • konkon
                      Rider
                      • 2008
                      • 667
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                      Zamieszczone przez haragon
                      różnica pomiędzy LM Diesel Synthoil, a bratem bliźniakiem LM Synthoil High Tech?
                      Sądzę że taka sama jak między Edge 5W-40 a Edge TD 5W-40 czyli żadna :roll:
                      Zamieszczone przez haragon
                      norma 505,02?
                      Chyba jakiś błąd, podaj źródło
                      Zamieszczone przez Radekp
                      szwagier
                      Patrz szwagier jaka franca z tego Motula :twisted:
                      Zamieszczone przez Radekp
                      nikt sie nie podnieca tak LM czy Motulem
                      A tu nikt się nie podnieca Castrolem czy Mobilem, których jakość spadła zdecydowanie w stosunku do lat świetności w przeciewieństwie do Motula. Choć Edge to dobra seria ale w tej cenie można mieć lepsze i pewniejsze produkty. Dla wielu też liczy się pewność, mamy sprawdzonych sprzedawców.
                      Mam wrażenie chcesz nam uświadomić iż na na każdym oleju auto jeździ do przodu i do tyłu, tylko nie każdy ma takie zapatrywania. Bez przeczytania tego wątku nie zrozumiesz.
                      Konrad
                      OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                      90 konny AGRessor
                      PerfectServiceBy DGW
                      WhitePride :smokedevil

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez konkon
                        Sądzę że taka sama jak między Edge 5W-40 a Edge TD 5W-40 czyli żadna
                        widać po ACEA i API że mają trochę zmienioną kompilację składników i zapewne tyle...

                        [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 14:55 ]
                        Zamieszczone przez konkon
                        nikt się nie podnieca Castrolem czy Mobilem, których jakość spadła zdecydowanie
                        a ja myslę żę Castrola wzrosła ( na zagranicznych forach nie słychać aż tak dużo o złej jakości Castrola) za to oferta Castrola jest o niebo większa niż Mobila ( bynajmniej w Polsce) zresztą to widać co oferują na swoich firmowych stronach. Mam wrażenie czasami, że Mobil w Polsce "spoczął na laurach" .
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • Orbit
                          Rider
                          • 2010
                          • 486

                          przerabiałem wiele olei .oprócz Milersa Valvoline i Amsoil praktycznie wszystkie dostępne w Polandzie i w moim przypadku LM sprawdza się najlepiej , wiem ze tutaj jest wielu zwolenników Motula, jednak ja akurat ten olej jakoś omijam , raz miałem zalany i podobnie jak na GM dexos 2 silnik pracował metalicznie bardzo twardo ,

                          [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 15:09 ]
                          [quote="Seed"]
                          Zamieszczone przez Radekp
                          - przeciez Motul jest nadal rozlewany w jednym miejscu na Świecie - własnie Francyji. :shock:
                          No i tu się nie zgodzę z kolegą ... na Allegro można trafić na Motula rozlewanego w stodole :smokedevil tzw. PODRÓBĘ
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz

                          • Radekp
                            Classic
                            • 2011
                            • 11

                            Zamieszczone przez Seed
                            Napisales wczesniej, ze Motul byl dobry jak go sprowadzano z Francyji - przeciez Motul jest nadal rozlewany w jednym miejscu na Świecie - własnie Francyji. :shock:
                            Nie przeczę ale skad sa na rynku różne butelki różniace się naklejkami ?
                            Jedne sa z naklejkami dwu składnikowymi inne z jedno.
                            Jedna maja opisy po Polsku drugie nie...

                            Zamieszczone przez Seed
                            Zgaduję - szwagier handluje Mobilem, Castrolem, Valvolinem? ogólnie pojetą masówką?
                            No też ale ma tez inne oleje Motula, chyba tego LM , Millersa i jakieś jeszcze szpargoły no i z półncy Polski targa quakera.

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                            eee bo ja wiem ... chyba sami niepoważni raczej :szeroki_usmiech poważni sprzedawali by swoje oleje na forum Porsche :haha:
                            Nie spoko pytam bo mówiłem że są oferty na tansze oleje na forum, szwagier mówił zebym sie zorientował wiec co mi tam.
                            Ja do diesli leje quakera i delvaca i coś jeszcze do nowego MAN-a ale musze sie upewnić wiem że wymiany chyba ma co ....100 000km heheh i to mi wystarcza :-)
                            Wiem że olej robia w Niemczech ale kurcze az mnie to zaciekawiło, musze popytac w Niepołomicach kogoś bo tam był kupowany w zakladzie prod.

                            Nie bron boze nikomu nie chce nic zabraniac bo sam leje różne oleje do RS-a.
                            Powiem tak najgorzej było na : Mobil-u 0W-40, ESP to porażka.
                            Castrol niby nic niezwykłego chodziło dobrze ale po 5000km olej się robił ciemny i zaczeło go mocno ubywac a ze cisne dosyc solidnie więc zlałem cholerstwo.
                            Dla mnie najgorszy gniot jaki miałem, kumplowi w Audi nowym po 50 000km zrobiło jakiś nalot na wlewie ale dalej jest wierny tej marce i nie ma bata żeby go odciagnąc.

                            valvoline VR1 5W-50 hydraulika klekotała po pałowaniu masakra.
                            Liqui moly miałem w passacie B4 z Mos2 niby OK ale jak go zalałem na wiosnę to zaczeło mi sie robic masło pod korkiem wlewu zlałem to , zalałem Orlena jakiegos 10w-40 i przez rok był spokój mleko się nie pojawiało (podobno od odmy coś tam było) wiec jak dla mnie lipa.
                            Motul 300V i Millers CFE 5W-40 spokój. uff...
                            Ale jest jeden minus Motula 300V zaczyna ubywać po 6-7 000km silnik chodzi głośniej.
                            millersa jeszcze nie przetestowałem bo narobiłem na nim z 3000km ale na razie jest dobrze podobno pełny syntetyk.
                            Dziękuję i pozdrawiam

                            Komentarz

                            • konkon
                              Rider
                              • 2008
                              • 667
                              • Octavia I (1U2)
                              • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              konkon napisał/a:
                              Sądzę że taka sama jak między Edge 5W-40 a Edge TD 5W-40 czyli żadna

                              widać po ACEA i API że mają trochę zmienioną kompilację składników i zapewne tyle...
                              Wg. Polskich kart TDS mają identyczne parametry z tym, że w Edge masz więcej parametrów podanych.
                              To samo LM 2 źródła- w jednym to samo w drugim troche inne.

                              Zamieszczone przez Radekp
                              skad sa na rynku różne butelki różniace się naklejkami ?
                              Jedne sa z naklejkami dwu składnikowymi inne z jedno.
                              Jedna maja opisy po Polsku drugie nie...
                              Podróbki mają jedno-stronne naklejki i inną czcionkę.

                              O co chodzi z tym brakiem podniecenia Motulem czy LM ?
                              Zamieszczone przez Radekp
                              najgorzej było na : Mobil-u 0W-40, ESP to porażka
                              To znaczy co było nie tak ?
                              Zamieszczone przez Radekp
                              nalot na wlewie
                              może być np. uszczelka pod głowicą, jazda na krótkich odcinkach, podróbka.
                              Zamieszczone przez Radekp
                              Liqui moly miałem w passacie B4 z Mos2
                              dlaczego półsyntetyk ?
                              Zamieszczone przez Radekp
                              jeden minus Motula 300V zaczyna ubywać po 6-7 000km silnik chodzi głośniej
                              który z serii 300V ?
                              Zamieszczone przez Radekp
                              Millers CFE 5W-40
                              napewno CFE ?
                              Konrad
                              OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                              90 konny AGRessor
                              PerfectServiceBy DGW
                              WhitePride :smokedevil

                              Komentarz

                              • PAOLO ESCO
                                RS
                                • 2009
                                • 6626
                                • Volkswagen
                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                Zamieszczone przez Radekp
                                valvoline VR1 5W-50 hydraulika klekotała po pałowaniu masakra
                                faktycznie może być , a trochę nie za "gruby" ten 5W/50 do silnika 1,8

                                Zamieszczone przez Radekp
                                Liqui moly miałem w passacie B4 z Mos2
                                to chyba 10W/40 był a "masło" zapewne się zrobiło po zimie jak Kolega na krótkich odcinkach niedogrzanym silnikiem jezdził...? Tak było? ... bo akurat LM MoS2-Leichtluf 10W-40 w swojej klasie lepkości to bardzo dobry olej.
                                Zamieszczone przez Radekp
                                (podobno od odmy coś tam było)
                                bo odma lubi sie zapchać a potem właśnie takie "kwiatki" wychodzą.
                                Motul 300V do zwykłej "cywilnej" jazdy to tak średnio dobrany został...ten olej jest przeznaczony do ostrej jazdy w wysilonych silnikach a olej tam powinien być zmieniany max do 8 tys ( nie mówimy o jedzie sportowej i rajdach) więc się nie dziw że go ubywało to raczej nie olej do silnika 1,8 VW. Owszem można silnik każdym olejem zalać ale...
                                Millers CFE 5W-40 dobry jakościowo ale Temperatura krzepnięcia...-30C i do tego CCS - Lepkość na zimno przy -30C...6,600 cP to jakieś nieporozumienie- zwłaszcza do zimowej eksploatacji - bo jeśli mówimy o "upalniu" to jak najbardziej.
                                Zamieszczone przez Radekp
                                millersa jeszcze nie przetestowałem bo narobiłem na nim z 3000km ale na razie jest dobrze podobno pełny syntetyk.
                                no właśnie ...poczekaj do zimy z tym olejem i ostrych mrozów ... a potem odpal na nim silnik :wink: założę się że raczej nie był byś taki zadowolony - ale na 'sezon letni" owszem to dobry olej.

                                RadekP - Ty zalewałes te oleje do silnika VW 1.8 do codziennej całorocznej eksploatacji? Bo powiem szczerze, że jeśli do "upalania" to było Ok ale do jazdy w zimie to był to średnio trafiony pomysł.
                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Zamieszczone przez konkon
                                  Podróbki mają jedno-stronne naklejki i inną czcionkę.
                                  Ja mam takie butelki w garażu mże zrobię jutro fotkę wymieniałem koledze co ciekawe kupowane były w Intercarsie.
                                  Wątpię aby podróbki były w Intercarsie :idea:
                                  Faktury ma to się sprawdzi co było teraz a co przedtem bo kolor porównywaliśmy i był taki sam.


                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Millers CFE 5W-40 dobry jakościowo ale Temperatura krzepnięcia...-30C
                                  Kiepściutko oj kiepściutko

                                  Aż się nie chce wierzyć w informacje o PAO i estrach ...

                                  Chyba bym się nie skusił ...

                                  Z ta odmą jest ciekawa sprawa, kolega ma Golfa II jeździł na Castrolu RS z 10 lat , zalał przez ostatnie 2 albo nawet rok ostatni Edge 10W-60 i pojawiło sie mazidło a jazda się nie zmieniała i jej styl o tyle jest to zaskakujace.


                                  Do RS-a nie wolno wychodzić z grubszym olejem niz 5W-40.

                                  Zamieszczone przez konkon
                                  To samo LM 2 źródła- w jednym to samo w drugim troche inne.
                                  To kto ma te aktualne ? :idea:
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    Aż się nie chce wierzyć w informacje o PAO i estrach ...
                                    Chyba bym się nie skusił ...
                                    masz rację i dotego te okrojone informacje odnośnie oleju w kartach informacji ... jak na pełen syntetyk to dwa w/w wyniki ...wprost tragiczne, nawet Lotos czy Orlen ma pod tym względem lepsze parametry. :?
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • ZYBI68
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 697
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                      Panowie otrzymałem odpowiedź od LM Polska a mianowicie jest tak 4100 w UE ma tylko rekomendacje z powodu nie wykupionego "abonamentu" :lol: ale to dalej jest ten sam olej który posiadał i posiada w innych krajach specyfikacje, między innymi USA, Canada spowodowane jest tym, iż koncerny VW, Audi, Mercedes starają się o jeszcze wyższą sprzedaż. Ma to wpływ na oleje między innymi LM na te kraje dostał specyfikacje gratis. Tam w USA mają takiego samego bzika co zagraniczne to lepsze. Co do LM TT 4100 5W40 to może Pan z całą odpowiedzialnością lać do silnika 2.0 TDI BKD.

                                      [ Dodano: Czw 21 Lip, 11 19:49 ]
                                      PAOLO ESCO, Co Ty na to. Potwierdza to tylko twoje wcześniejsze wypowiedzi . Zrobiłem na tym oleju już 15 tys i nic się nie stało. Są tacy co oleje wymieniają tylko w ASO a pompki i tak szlak trafia :wink: Myślę, że na temat LM4100 AMEN.
                                      Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                      Komentarz

                                      • Seed
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 875
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez Pidziek
                                        Zamieszczone przez konkon
                                        Podróbki mają jedno-stronne naklejki i inną czcionkę.
                                        Ja mam takie butelki w garażu mże zrobię jutro fotkę wymieniałem koledze co ciekawe kupowane były w Intercarsie.
                                        Wątpię aby podróbki były w Intercarsie :idea:
                                        Motul na Niemcy robił oleje z pojedyncza etykieta z tyłu. Niemiecki rynek jest specyficzny i specyficznie go traktowano. Teraz sie to zmienilo z nadejsciem nowych etykiet.
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez ZYBI68
                                          Potwierdza to tylko twoje wcześniejsze wypowiedzi
                                          :wink: głupot bym na forum nie pisał.
                                          Zamieszczone przez ZYBI68
                                          to dalej jest ten sam olej który posiadał i posiada w innych krajach specyfikacje, między innymi USA, Canada spowodowane jest tym, iż koncerny VW, Audi, Mercedes starają się o jeszcze wyższą sprzedaż.
                                          no wiadomo $$$ jak się łatwo było domyślić. LM to porządna/solidna firma, nie robi z klientów "idiotów" jeśli pisze, że olej to pełen syntetyk to tak jest, jeśli technologia syntetyczna ( a nie każdy producent oleju pisze o tym tak jasno! http://www.liqui-moly.pl/features/ka...category_id=21 ) to widnieje to bańce bo LM nie wstydzi się swoich produktów itd... jak na bańce jest norma 505.01 tz. ,że można ten olej do PD-ków zalewać - przecież Niemcy sami sobie badziewia by nie robili :roll: a już napewno VW nie wszedłby w kooperację z LM. Choć oczywiście Liqui Moly to nie jest ideał ani rewelacja - dobry olej no ale niestety ciut drogi zwłaszcza w nowych produktach seri Top Tec.
                                          Zamieszczone przez ZYBI68
                                          Myślę, że na temat LM4100 AMEN.
                                          Amen. Zybi68 dzięki za potwierdzenie informacji, dobra robota.
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Zamieszczone przez Seed
                                            Motul na Niemcy robił oleje z pojedyncza etykieta z tyłu. Niemiecki rynek jest specyficzny i specyficznie go traktowano.
                                            Czyli jak to rozumieć olej ten sam ale etykiety inne ?
                                            Jaki w tym sens ?

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            dwa w/w wyniki ...wprost tragiczne
                                            Mi się wydaje że to jest własnie robione pod katem pewnych zakresów temperatur cos na wzór oleju jednosezonowego SAE 40, przpraszam za porównanie ale w takim oleju jest mniej modyfikatorów i dodatków poprawiajacych zachowanie w całym przedziale temp.
                                            Tam moze być dowalone cynku który uwalnia swoje mozliwosci dopiero powyżej 70-90stC a poniżej to lipa i lepiej go stosować na tzw. dogrzanie w celu złapania odpowiedniej temp. bo przy takich parametrach to nie zawstydza lekko mówiąc.

                                            Tak zartobliwie o nim mówię " Dopakowany syntetyczny superol 40"
                                            Aby nikogo nie obruszyć tutaj :-)

                                            Zamieszczone przez ZYBI68
                                            Zrobiłem na tym oleju już 15 tys i nic się nie stało. Są tacy co oleje wymieniają tylko w ASO a pompki i tak szlak trafia :wink: Myślę, że na temat LM4100 AMEN.
                                            Jak beczka stoi w różnych warunkach niekiedy otwarte wszystko to ja tam wolę mieć prosto z butelki, olej w otwartej beczce sie utlenia pomału i traci swoje własciwosci...
                                            Dlatego nic nie zastapi mi szczelnej buteleczki lub baniaczka który po otwarciu robi pstryk.
                                            Wszak nigdzie nie ma pewności że beczka schodzi w ciągu tygodnia , moze to byc nawet miesiąc czy dwa w przypadku drogich "syntetyków" które jak to mówia w ASo każą sobie tylko majętni i oczytani na forach użytkownicy zalewać a wszystko to w ironicznym tonie...
                                            Tak tak kilka razy słyszałem takie podsumowania :-)


                                            Pozdrawiam
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Zamieszczone przez Pidziek
                                              Mi się wydaje że to jest własnie robione pod katem pewnych zakresów temperatur cos na wzór oleju jednosezonowego SAE 40
                                              dlatego napisałem, że do upalnia w lecie OK ale w zimie NIE. :arrow:
                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              no właśnie ...poczekaj do zimy z tym olejem i ostrych mrozów ... a potem odpal na nim silnik założę się że raczej nie był byś taki zadowolony - ale na 'sezon letni" owszem to dobry olej.
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • ZYBI68
                                                Rider
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 697
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Pidziek, To nie ma znaczenia czy drogi czy tani, na pewno przez tydzień ani dwa nic mu nie będzie gdy by tak było to producent dał by informację- zakaz przewożenia w bagażniku :lol: latem można tam ugotować jajka na twardo, zimą też niezbyt sprzyjające warunki ponadto co z olejem w silniku też go zmieniać co dwa tygodnie bo są nie sprzyjające warunki.
                                                To, że stoi miesiącami to bzdura zobacz jakie firmy mają floty np. Lotos a tam autka potrafią robić od 50 tys rocznie, jak jadą na przegląd olejowy to zgłaszają to parę dni wcześniej aby ASO zaopatrzyło się w oleje, a to jest jedna firma a są i inne które mają jeszcze większe floty :wink:
                                                Jeśli nie chcecie zrezygnować z radości picia kawy, ale chcecie dbać o zdrowie, rozwiązanie znajdziecie tutaj. www.zbyszek.ganodermakawa.pl

                                                Komentarz

                                                • Pidziek
                                                  RS
                                                  • 2011
                                                  • 1845

                                                  Tak zgadza się po otwarciu opakoania to max. jeden rok szczelne opakowanie to nawet 5L.
                                                  W praktyce to wyglada czesto inaczej i bardzo różnie.
                                                  Są serwisy gdzie dba się o to aby oleje , beczki nie były narazone na mróz , deszcz i upalne promienie słoneczne a są takie że ma sie to w 4 literach.
                                                  To jest jedna sprawa.
                                                  Druga sprawa czesto ludzie robia zlewki z kilku beczek później zapokinają że tamta stała w kącie pół roku zlewaja do nowej i tak dalej.
                                                  To sie zdaża w duzych stacjach gdzie wpada własnie wspomniana przez ciebie flota i trzeba szybko wszystko powymieniać żeby nie blokować stanowisk.
                                                  Nie wspomne o tym że zostaje 1/5 beczki jakiegos 5W-40 i gdzieś na dnie innego oleju no to się robi jedna beczkę żeby nie zagracać miejsca itp.
                                                  To przypadki z życia wzięte i tylko od podejscia do tematu danej firmy zależy jak dba o takie sprawy.

                                                  Dlatego pisałem o opakowaniach jednorazowych co do których i ich zawartości nie mam nigdy jakiś podejrzeń, choc znam ludzi od których kupiłbym olej z beczki z zamknietymi oczami tak dbają o swoja reputację i markę.
                                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                  http://www.zmienolej.pl/
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                  Komentarz

                                                  • gregk
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 36

                                                    Który olej z Motula lepiej wypłucze silnik:

                                                    MOTUL SPECIFIC 5W40
                                                    MOTUL 8100 X-clean C3 5W40 505.01

                                                    Czy inny polecacie?

                                                    Silnik BKC

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...