Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez Qbaas
    przykładowy olej GM wytrzyma 30tyś k
    nie wytrzyma. Poziom TBN spadnie drastycznie w każdym "normalnym" oleju +- po 15 tys km a przy oleju GM zapewne i wcześniej.
    Zamieszczone przez Qbaas
    czy standardowy olej nie posiadający klasy Long Life jest w stanie wytrzymać 30tyś km?
    nie... bo po co by w takim razie produkowali oleje LL. Nawet niektóre oleje LL nie wytrzymują 30 tys km.

    Liczba zasadowa (rezerwa alkaliczna) (TBN – total base number) – jest to ilość miligramów wodorotlenku potasowego (KOH), równoważna wszystkim składnikom o charakterze zasadowym zawartych w 1 gramie produktu, przy miareczkowaniu w znormalizowanych warunkach oznaczania.
    Dodatki tego rodzaju, przeważnie detergenty, służą do neutralizowania kwasów powstających w procesie spalania paliw silnikowych, zawierających siarkę oraz dyspergowania cząstek sadzy. Siarka podczas spalania przechodzi w ditlenek siarki (SO2), który z wodą będącą w spalinach tworzy agresywny kwas siarkawy (H2SO3), a nawet w pewnych warunkach siarkowy (H2SO4). Dodatki o charakterze zasadowym, zawarte w oleju silnikowym, neutralizują te kwasy. Rezerwa alkaliczna ma duże znaczenie dla oceny właściwości eksploatacyjnych olejów silnikowych, w szczególności próbek olejów pobranych podczas pracy w układzie (olejów przepracowanych), w celu określenia możliwości ich dalszej pracy. Im większa jest wartość rezerwy alkalicznej tym później powstają w oleju kwaśne produkty starzenia.

    Były szef Castrola głupoty opowiadał.
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • Qbaas
      Classic
      • 2011
      • 16

      Dzięki, czyli mam racje

      A jeszcze jedno jaki wpływ ma olej typu Long Life na stan silnika, czy wymiana co 30 tyś km, jest dla silnika korzystna czy wręcz przeciwnie.

      Komentarz

      • Orbit
        Rider
        • 2010
        • 486

        Zamieszczone przez Qbaas
        Mam małe pytanko :P
        Jeden z forumowiczów na innym forum twierdzi, że przykładowy olej GM wytrzyma 30tyś km. Dla mnie osobiście to jest jakiś żart. Dodatkowo jego słowa bardzo mnie zastanowiły

        "bowiem o ile dobrze pamiętam były szef Castrola wywołał medialną burzę, twierdząc, że obecnie używane oleje spokojnie wytrzymują po 70 000 do 100 000 km, nie poczynając silnikowi żadnej szkody. "
        . 30 Kkm na GM dexos 2 ,hehehe ja widziałem co sie stało z GM - dexos 2 po 10 .Kkm w ojca starej Vectrze ... ( silnik z DPF ) , Spływała rzadka ciecz .. olej był rozcieńczony przez paliwo ( skutek uboczny wypalania się DPF ) możesz wyobrazić sobie co się by było po 30, Kkm ? bo ja nie ...
        poza tym , Turbina nie lubi starego Oleju .....
        ale bardzo mozliwe ze dla silanika Benzynowego 30 Kkm .. na jednym Oleju to zaden wyczyn ...
        chociaz ...
        możesz obejrzeć to
        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KC-SxrsgEwo[/youtube]
        1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
        Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

        Komentarz

        • Qbaas
          Classic
          • 2011
          • 16

          U siebie w Astrze mam AFL 5W-40, zostało mi około 2-2,5tyś km do wymiany. Co do oleju GM, od razu pisałem, że to jakiś żart. Również według mnie ten olej nie wytrzyma więcej niż 15tyś km.

          "Mój kolega ma hondę accord 1.8, 2001 r. Olej zmienia co 30 000 km. Przelatane ma na niej 300 000 km i silniczek oleju nie pobiera. "

          "Kolega vectrą jeździ na dedykowanym GM,.... Dlaczego uważasz że 30 000 km to za dużo jeśli producent samochodu jak i oleju pisze, że to jest norma i nic złego się nie stanie. To są zapisy serwisowe."

          Oglądałem wiele filmików na temat tzw. sludge, ten filmik również nie jest mi obcy

          Komentarz

          • Orbit
            Rider
            • 2010
            • 486

            Zamieszczone przez Qbaas
            "Kolega vectrą jeździ na dedykowanym GM,.... Dlaczego uważasz że 30 000 km to za dużo jeśli producent samochodu jak i oleju pisze, że to jest norma i nic złego się nie stanie. To są zapisy serwisowe."
            to może przytoczę Ci co jest napisane w Instrukcji ... którą włąsnie mam w reku
            "" silnik wysokoprężny 1,9 , Jeśli przeglądy odbywają się w stałych okresach , olej silnikowy należy wymieniać co 15 000 km "" ja zmieniam maksymalnie co 10.000 ..
            1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
            Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

            Komentarz

            • Qbaas
              Classic
              • 2011
              • 16

              U mnie w instrukcji od Astry nie ma ani słowa, po ilu km wymienić olej. Zdania w cudzysłowach są to cytaty osoby, która twierdzi, że można wymieniać olej co 30tyś km. To nie są moje słowa, ja wymieniam u siebie co 10tyś km. U siebie w Astrze mam silnik jeszcze starego typu 2.0 DTI.

              Komentarz

              • Orbit
                Rider
                • 2010
                • 486

                Zamieszczone przez Qbaas
                U mnie w instrukcji od Astry nie ma ani słowa, po ilu km wymienić olej. Zdania w cudzysłowach są to cytaty osoby, która twierdzi, że można wymieniać olej co 30tyś km. To nie są moje słowa, ja wymieniam u siebie co 10tyś km. U siebie w Astrze mam silnik jeszcze starego typu 2.0 DTI.

                to nie nasze forum wiec więcej nie zaśmiecajmy forum Skody ..
                1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                Komentarz

                • Qbaas
                  Classic
                  • 2011
                  • 16

                  Ok, koniec OT

                  Komentarz

                  • bmarcinski
                    Classic
                    • 2008
                    • 21

                    Witam, chciałbym się dopytać fachowców zgromadzonych na forum , jaki byście lali olej do OCTAVKI 1,9 TDI 90 koni AGR z 2002 roku ma przejechane 320 000, zawsze była zalewana Mobilem 0W-40 , mam ją od 4 lat i zalewam ją 5W 40, może coś zmienic czy zostać przy 5 W 40 Castrola/ mobil (tyle co pamiętam), oleju nie bierze w ogóle.czy może przymierzyć sie do jakiegoś motula. ???????
                    300 000 tys

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      Zamieszczone przez bmarcinski
                      Witam, chciałbym się dopytać fachowców zgromadzonych na forum , jaki byście lali olej do OCTAVKI 1,9 TDI 90 koni AGR z 2002 roku ma przejechane 320 000, zawsze była zalewana Mobilem 0W-40 , mam ją od 4 lat i zalewam ją 5W 40, może coś zmienic czy zostać przy 5 W 40 Castrola/ mobil (tyle co pamiętam), oleju nie bierze w ogóle.czy może przymierzyć sie do jakiegoś motula. ???????
                      Przejdz na Motul X-Clean 5W-40.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Jak producent pisze Longlife to nie ma sie czego obawiać trzeba tylko lac olej nie z GM ,bo to najtanszy olej który niewykluczone blendowany gdzieś w Polsce ale zalać solidny olej z Dexos 2 załozyć filtr Longlife o taki np.:



                        I jeździć jak producent przykazuje a ze ktos woli kupić olej za 50zł a później remontować silniki cóż taka mentalność ...niestety tanie-drogie jak to mówią :-)

                        Sludge to wada silników nie oleju to raz.
                        Poza tym inspekcja Longlife jest w porzadku ale tylko z olejami najwyższej klasy i inspekcją albo wsparciem w badanie.
                        Niektóre stacje mogą cos takiego zrobić i zoptymalizować interwiał miedzy preglądowy i nie każdy może jeździć w cyklu longlife !!

                        Ale są silniki wolne od tzw. problemu SLUDGE a mimo to przy inspekcji co 10 000 - 15 000km SLX po 150 000km potrafi tak ładnie utrzymać silnik w czystości :



                        A tak wyglada góra silnika po SLX w tym silniku po owym przebiegu ..


                        To tak na marginesie

                        Ostatni rok był motul 10W-40 który trochę to lekko wymył , teraz CFE z Fuchs-a :-)

                        W zagłębieniach i wlotach śrub w głowicy można wydłubać takie cos co bardziej przypomina błoto niż olej ..

                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • Orbit
                          Rider
                          • 2010
                          • 486

                          Pidziek , kilka tygodni temu napisałem do T U TA J zapytanie kto jest producentem Oleju GM DEXOS2 ...
                          i oto odpowiedz

                          wiec to jest producent GM-DEXOS 2 TUTAJ

                          a tutaj Karta produktu ... moze ktos powie cos wiecej TUTAJ KARTA Oraz TUTAJ



                          Link który podałeś do Filtra Oleju ... to są filtry do Benzynowych silników GM , w dieslach mamy wkłady
                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                          Komentarz

                          • Dzida
                            RS
                            • 2006
                            • 2253

                            Niezły wynik jak na taki ch. . . .wy olej.



                            622,483 miles. The engine has never been rebuilt or taken out of the car. The head has never been rebuilt or removed from the engine. When i purchased the VW Passat new in January 1996, I was confident using Castrol GTX oil that I could save money. Do the math, no car payments for 10 years. Sure I have had other maintenance costs as with any other vehicle. The GTX protected the most expensive component. Thank you Castrol as the adventure continues.

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Hm...70zł /5L czyli 14zł/1L z VAT-em ...cena raczej nie prognozuje choćby dobrej jakości :P
                              Po ile ten olej kupują, ile tam jest dodatków uszlachetniajacych, gdzie ewentualne opłaty za licencję itp...

                              Ten link to tylko przykład :-)

                              Zamieszczone przez Dzida
                              Niezły wynik jak na taki ch. . . .wy olej.
                              Niezły ale nie zapominaj że Castrol w USA to zupełnie inny olej niz w Europie :lol:
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                No ciekawe, Castrol daje w Stanach do 500 000 mil gwarancji, trzeba by poczytać jak to jest. . .

                                Komentarz

                                • haragon
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 310

                                  Moim zdaniem każdy silnik ma swoją żywotność. Jest ona uzależniona od konstrukcji, sposobu eksploatacji. Na eksploatacje ma wpływ w znaczący sposób olej.
                                  Jeżeli lejesz gnojówkę pojeździsz krócej. Jeżeli wydłużasz przebiegi między wymianą pojeździsz krócej.
                                  Kiedyś kilka lat temu na patofizjologi dyskutowaliśmy z profesorkiem na temat szkodliwości palenia papierosów. Były dowody, przykłady (płuca palacza w formalinie) itp.
                                  W końcu jedn z moich kolegów nie wytrzymał i wstając powiedział.
                                  "Panie prof. miałem sąsiada, nie pił, nie palił, prowadził aktywny tryb życia (ok. 3 razy w tygodniu biegał od 5-10km), latał z psem itp. W wieku 35 lat zmarł na zawał.
                                  Na to prof. odpowiedział mu.
                                  " Gdyby ten człowiek nie dbał o siebie w taki sposób jak mówisz zmarłby na zawał już w wieku 25lat".

                                  Wywód straszny, ale coś w tym jest.
                                  Tak samo jest z silnikiem. Jeździsz na LL to zamiast przejechać nie wiem załóżmy milion km zrobisz 600tys. Lejesz gnojówkę zamiast porządnego oleju to zrobisz 400tys. i motorownia wy zieje ducha... Amen
                                  "Prosta jest dla szybkich samochodów, zakręty są dla szybkich kierowców..."- Colin McRae

                                  Octavia Combi 2004 [138KM / 293Nm]
                                  >>Hardware - dobrygrzeswawa<<
                                  >>Software - rogalotti<<

                                  Komentarz

                                  • Pidziek
                                    RS
                                    • 2011
                                    • 1845

                                    Masz rację.
                                    Dolicz jeszcze oszczędności paliwa jakie uda sie wygospodarować po zmianie oleju z jednego na drugi.
                                    Jeśli bedzie to ok. 100L paliwa w ciągu roku to chyba warto się zainteresować lepszym olejem.
                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                    http://www.zmienolej.pl/
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                    Komentarz

                                    • Orbit
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 486

                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      Masz rację.
                                      Dolicz jeszcze oszczędności paliwa jakie uda sie wygospodarować po zmianie oleju z jednego na drugi.
                                      Jeśli bedzie to ok. 100L paliwa w ciągu roku to chyba warto się zainteresować lepszym olejem.
                                      osobiście aż w takie oszczędności nie wierze ...
                                      Jeżdżę na LM 4600 druga zmianę , poprzednio miałem zalany LM 4600 + militec1 o czym pisałem tutaj , była zima Auto paliło 6,2 - 6,5 L na 100 km w mieście ( ZIMA )
                                      obecnie mam zalany LM 4600 bez Militec Auto pali 7 w mieście na trasie tak samo ... wiec oszczędności nie ma ,
                                      na zimę wracam do Militeca ..
                                      1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                      Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                      Komentarz

                                      • loru
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4286
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Zamieszczone przez Orbit
                                        na zimę wracam do Militeca ..
                                        klimę wyłącz :szeroki_usmiech
                                        O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                        Komentarz

                                        • Orbit
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 486

                                          Zamieszczone przez loru
                                          Zamieszczone przez Orbit
                                          na zimę wracam do Militeca ..
                                          klimę wyłącz :szeroki_usmiech
                                          ostatnio mam włączone ogrzewanie ... :lol:
                                          1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                          Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Orbit
                                            Jeżdżę na LM 4600 druga zmianę , poprzednio miałem zalany LM 4600 + militec1 o czym pisałem tutaj , była zima Auto paliło 6,2 - 6,5 L na 100 km w mieście ( ZIMA )
                                            obecnie mam zalany LM 4600 bez Militec Auto pali 7 w mieście na trasie tak samo ... wiec oszczędności nie ma
                                            :lol:
                                            A ja wprost przeciwnie...wcześniej zalany LM 5W/40 ...obecnie Valvoline XL III 5W/30 ...więc spalanie powinno być porównywalne lub niższe na korzyść Valvoline ..ale nic z tego.
                                            Mając odniesienie do LM moge stwierdzić, ze przy Valvoline spalam 0,2 - 0,3 L paliwa więcej na 100km ...a robię codziennie taką samą trasę! I te 0,2 średniego spalania nie mogę zejśc do tego co miałem na LM. Nawet uwzgledniając włączoną czy wyłączoną klime. Widzę z miesięcznej już obserwacji, że na Valvoline po prostu ciut więcej spalam.
                                            Tak sobie obliczyłem (licząc minimalnie) 0,2 L na 100 km ----> 2L na 1 000 km ---> 20L :shock: na 10 tys km ...no kurna...20 L to jest jak by nie było obecnie 100 zł. Więc już niedługo zmiana oleju :diabelski_usmiech + chyba Cera Tec Liqui Moly ...muszę go wypróbować bo mnie kusi jak na nim będzie silnik pracował :P

                                            Zamieszczone przez Orbit
                                            Auto pali 7 w mieście na trasie tak samo
                                            ... a ja kiedyś lajcikowo podszedłem do sprawy spalnia ...i po prostu jechałem zgodnie z przepisami i "eko sreko" bo nie śpieszyło mi sie na popołudniową zmianę do pracy ...wynik średniego spalania 3,6 na 100km ops: na odcinku 67 km ale wiem, że można by lepiej ...tylko nie chciałem "blokować ruchu". to był tylko jeden raz ...bo normalnie cieszę się jazdą TDI ...zwłaszcza śmigając wcześnie rano pustą drogą do pracy.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • Orbit
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 486

                                              przepraszam zle napisałem ....
                                              małe nieporozumienie ,.,..,, TAK samo miałem na myśli ze tak samo jak z Militeciem czyli 5,5 L /100 km , różnica w spalaniu jest widoczna w mieście
                                              1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                              Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez Dzida
                                                Castrol daje w Stanach do 500 000 mil gwarancji
                                                nooo w UE VW/AUDI daje 2 lata gwarancji ogólnej. Oczywiście można sobie wykupić tzw ubezpieczenie od usterki ale to już nijak ma się do gwarancji producenta.
                                                Co ciekawe ten sam VW/AUDI w USA i tutaj może kopara siąść VW/AUDI w US dają 8 lat gwarancji bez limitu km
                                                Podejście producenta do krajów europejskich pozostawiam bez komentarza. :klnie:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • Orbit
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 486

                                                  PAOLO ESCO
                                                  mała prośba ... możesz zerknąć na mój Post dotyczący GM Dexos 2 .... jest jest na poprzedniej stronie ...
                                                  1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
                                                  Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Już dawno jego przejrzałem :lol: i tak... Temperatura palenia wysoka i indeksy lepkości oczywiście dobrane do silnika. Natomiast CCS przy -30 C na poziomie 6280 to jakieś nieporozumienie, w dodatku tem. płynięcia -36 nie wskazuje napewno na syntetyczny olej a niski TBN to zasługa ACEA C3 i GM - Dexos 2, Olej do silnika z DPF-em może być ...choć są lepsze napewno. HTHS zapewne na poziomie +- 3,5 (patrząc po normach VW 505.00 i 505.01 ... NOACK to zagadka. W sumie olej bardziej przypomina mi Castrola ...parametrami zbliżony do Fuchs Pro Flex 5W/30 i to chyba właśnie Fuchs ma lepsze parametry (CCS) jeśli chodzi o ochronę silnika na zimno i w niższym zakresie tj. 40C. Pozostałe dane to już ograniczenia wynikające z norm ACEA i spełniania min. normy Dexos 2.
                                                    W sumie olej "normalny" jeden z wielu, niczym sie nie wyróżnia ale i nie odstaje zbytnio od konkurencji... "Top budget" tego GM wymaga ...by móc zarobić :wink:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...