Jaki olej do TDI - archiwum

Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ruget
    Ambiente
    • 2010
    • 186

    :P hmm moj nigdy nie jest az tak zimny ) bo nocuje sobie autko w garażu przez co zimą potrafie go odpalić :P

    Hmm parametry o jakich mosz niewiele jeszcze mi mowia moze jak sie przemoge i przejade przez 227 stron bedzie inaczej :P

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Zamieszczone przez Ruget
      parametry o jakich mosz niewiele jeszcze mi mowia
      CCS przy -30 C to lepkośc strukturalna --->CCS to lepkości strukturalna oleju mierzona w temp -30C ...niekiedy "cwane" firmy podają CCS mierzony np dla -20C. :wink:

      Im mniejszy CCS przy -30C tym lepiej dobry/bardzo dobry olej 5W/40 czy 5W/30 ma CCS na poziomie od 4500 (lub nawet mniej) do +- 5700. Standardowy CCS to około 5800-6100 ....CCS powyżej 6200 to już "lekko zadużo" ....oznacza że olej w tej temperaturze będzie pompowalny jak przymrożony miód (tak obrazowo).

      Jeśli olej ma lepkość strukturalną ( CCS w -30°C mPa*s) od 6200 do 6600 ---> zdecydowanie wynik ten powinien być poniżej 6000 mPa*s – istnieje przypuszczenie że przy zimnym starcie w okresie jesień–zima silnik będzie przez pierwsze sekundy pracy słabo smarowany ze względu na fakt iż po uruchomieniu zimnego silnika, olej musi przebyć drogę przez całą magistralę smarowania do górnej części silnika - wszystkich węzłów tarcia, gdzie spływa z powrotem w dół. Olej musi przemieszczać się szybko a zbyt duża lepkość strukturalna w ujemnej temperaturze nie pozwoli mu na to). Proste - dlatego sama temeratura płynięcia to nie wszystko itd...

      NOACK --->
      1.
      Zmienność NOACK (ASTM D-5800)
      W teście Noack olej jest podgrzewany do temperatury 150 ° C na czas określony. Lżejsze frakcje ropy naftowej "gotują się", prowadząc ostatecznie do zużycia ropy naftowej, starzenia oleju i spadku wydajności
      Test określa utratę odparowania smarów w wysokich temperaturach. olej silnikowy paruje, staje się cięższy i przyczynia się do słabego krążenia, zwiększenia zużycia paliwa i zwiększonego zużycia oleju, dodatkowo powoduje podwyższoną emisję spalin.

      2.
      Naukowcy w branży motoryzacyjnej i petrochemicznej badali wpływ wahań oleju w silniku oraz emisję i zużycie ropy naftowej w ciągu ostatnich dziesięciu lat. Przyjmuje się powszechnie, że zmniejszenie zmienności parametrów fizyko-chemicznych oleju powinno mieć pozytywny wpływ na emisje i konsumpcję.
      Badaniem na standardowej oceny oleju zmienność jest Nocka. Test warunków Noack,
      w szczególności, wydaje się być uznawany za bardziej reprezentatywny.
      Zmienność Noack oleju jest definiowana jako utrata masy oleju
      gdy odbywa się w izotermicznych warunkach w temperaturze 250 C przez okres 1
      godzin w ramach stałego przepływu powietrza. Test naraża olej na stosunkowo wysokie temperatury i symuluje warunki panujące na obszarze wokół górnej pierścieni tłokowych silników.
      Podczas testu Noack otrzymujemy cenne informacje na temat zmienności ropy naftowej (oleju bazowego) Istnieją obawy co do testu z powodu zdrowia lub bezpieczeństwa.
      Te wynikają z faktu, że badania Noack wykorzystuje się stopy metali, do przenoszenia ciepła składające się z ołowiu, bizmutu, cyny i kadmu, którego opary są toksyczne.
      Podstawowe badanie Noack nie jest w 100% precyzyjne … a dodatkowo jest pracochłonne i czasochłonne.
      Inną lepszą metodą badań jest jest zastosowanie chromatografii gazowej (GC) do pośredniej
      oceny zmienności oleju. Najlepszą w chwili obecnej jest metoda termograwimetryczna - TGA - test znany jako TGA Noack
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        Paweł, jak zwykle pewnie masz sporo racji. . . ale. . .
        No właśnie zazwyczaj jest kilka ale, jedno z nich brzmi następująco. Moja fura praktycznie cały rok jest garażowana w warunkach gdzie temperatura jest ZAWSZE powyżej 0 st. C. W związku z tym samochód jest pod chmurką na mrozie dosłownie kilka dni w roku, dlatego nie potrzebuję oleju będzie miał zajebiste parametry przy siarczystych mrozach.

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Spoko - zwracam tylko uwagę na parametry, które mają istotny wpływ na pracę silnika i jego zużycia w warunkach eksploatacji. Lepkość strukturalna i Noack to akurat jedne z głównych parametrów oleju i chyba każdy chciałby mieć je w oleju jak najlepsze i to w zimie jak i w lecie. Nie ważne czy samochód jest garażowany czy stoi pod chmurką.
          Mając garaż jesteś oczywiście w zimie w komfortowej sytuacji
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • gebek
            L&K
            S_OCP Member
            • 2007
            • 1214

            PAOLO ESCO, ale firmy czesto nie podaja tych parametrow...np.Motul.
            I skad ja mam wiedziec czy Noack i CCS sa dobre :roll:
            Trzeba kupowac Amsa...tu wszystko jest podane :szeroki_usmiech
            Tato,tato...czy to auto jest chore?
            Nie synku...to diesel PD.

            Honda...the power of dreams.
            Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Wiem, że nie podają... a szkoda. :?
              Millers np podaje bardzo okrojone dane
              Motul, Liqui Moly, Fuchs i wiele innych firm też wybiórczo udostępnia parametry danego oleju. To prawda Amsoil podaje dokładnie parametry i należy się z tego cieszyć. Orlen i Lotos też dobrze wypadają w tym temacie ---> karta PDS http://www.lotos.pl/handlowy/produkt...hermal_control - jest wszystko co potrzeba
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Ruget
                Ambiente
                • 2010
                • 186

                PAOLO ESCO dziekuje za lekcje ) hmm nigdy nad olejem tyle nie myslalem )

                hmm czyli mam rozumiec ze 5w40 rapsol to srednia opcja dla ludzi trzymajacych auto pod chmurką ?

                Komentarz

                • Dzida
                  RS
                  • 2006
                  • 2253

                  Swojego czasu na forum Paska był klient dosyć oblatany w temacie olejowym. Sam jeździł i polecał szwajcarskiej oleje Panolin. Niestety od jakiegoś czasu nie odwiedza już forum, w związku z tym nie ma-my żadnych informacji jak te produkty sprawują się w silnikach produkowanych przez VAG.

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez Ruget
                    5w40 rapsol to srednia opcja dla ludzi trzymajacych auto pod chmurką ?
                    fakt na zimę to średni pomysł chyba że lubisz jak Tobie silnik "klekocze" na mrozie :wink:
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Zamieszczone przez Dzida
                      Swojego czasu na forum Paska był klient dosyć oblatany w temacie olejowym. Sam jeździł i polecał szwajcarskiej oleje Panolin. Niestety od jakiegoś czasu nie odwiedza już forum, w związku z tym nie ma-my żadnych informacji jak te produkty sprawują się w silnikach produkowanych przez VAG.
                      Tak robi to dalej Panolin albo jak ktos woli Midland , kiedys było to z Quakera robione teraz nie ma z nim nic wspólnego .
                      Notabene bardzo dobre oleje, przynajmniej jeszcze jakis czas temu.
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Czy jest jakiś olej z A3/B4 (bez C3) oraz 505.01 jednoczesnie - 5W-40?
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • locaj85
                          Rider
                          • 2009
                          • 482

                          koledzy proszę o pomoc, nie mam w tej chwili czasu na prześledzenie całego wątku ( ponad 200 stron,a jestem pierwszy dzień w pracy po urlopie.... :evil: ) dot oliw, a muszę jeszcze dziś , najpóźniej jutro rano kupić oliwę do mojego auta.

                          Chciałbym zalać MOTUL, oczywiście najlepszy :wink:

                          bardzo proszę doradźcie na szybko, które są warte uwagi....

                          mój silnik to 1,9 tdi BXE MY2011 przejechane w tej chwili niecałe38 000 km
                          pierwszy przegląd po 25 tys, zalany SHELL i zmieniony cykl przeglądów na " co 15 000 km"

                          Komentarz

                          • Nexus6
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 4847
                            • Volkswagen

                            Zamieszczone przez locaj85
                            Chciałbym zalać MOTUL, oczywiście najlepszy

                            wyboru wielkiego nie masz -> Specific VW505.01 5W40 lub 8100X-Clean C3 5W40, ze wskazaniem na ten drugi
                            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                            Komentarz

                            • Seed
                              Elegance
                              • 2010
                              • 875
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                              Zamieszczone przez locaj85
                              koledzy proszę o pomoc, nie mam w tej chwili czasu na prześledzenie całego wątku ( ponad 200 stron,a jestem pierwszy dzień w pracy po urlopie.... :evil: ) dot oliw, a muszę jeszcze dziś , najpóźniej jutro rano kupić oliwę do mojego auta.

                              Chciałbym zalać MOTUL, oczywiście najlepszy :wink:

                              bardzo proszę doradźcie na szybko, które są warte uwagi....

                              mój silnik to 1,9 tdi BXE MY2011 przejechane w tej chwili niecałe38 000 km
                              pierwszy przegląd po 25 tys, zalany SHELL i zmieniony cykl przeglądów na " co 15 000 km"
                              zalej
                              8100 X-clean 5W40
                              http://www.motul.de/pl/en/products/53 - bardzo dobry olej
                              KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                              Komentarz

                              • locaj85
                                Rider
                                • 2009
                                • 482

                                a jak wygląda sprawa z normą? auto do końca 2012 roku na gwarancji...
                                wg. książki powinna być 507.00

                                Komentarz

                                • navigator
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 583
                                  • Volkswagen

                                  Zamieszczone przez locaj85
                                  a jak wygląda sprawa z normą?
                                  wg. książki powinna być 507.00
                                  dla stałych okresów 505.01
                                  dla trybu LL 506.01
                                  norma 507.00 jest dla silników z dpf.

                                  ....tak przynajmniej podaje moja instrukcja jeśliby chcieć się tego trzymać. :zlosnik: ...bo o normach i nie_normach, rekomendacjach i zaleceniach, to w wolnej chwili sobie przejrzysz ileśtam stron wcześniej....
                                  >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                                  Komentarz

                                  • Seed
                                    Elegance
                                    • 2010
                                    • 875
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                    Zamieszczone przez locaj85
                                    a jak wygląda sprawa z normą? auto do końca 2012 roku na gwarancji...
                                    wg. książki powinna być 507.00
                                    BXE nie ma DPF - wiec lej norme 505.01 jesli chchesz zmieniac co 15 tys. X-clean 5W-40 spelnia norme do PD.
                                    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez Seed
                                      Czy jest jakiś olej z A3/B4 (bez C3) oraz 505.01 jednoczesnie - 5W-40?
                                      no pewnie :arrow: Millers Oils XFE-PD 5w40
                                      Oficjalna aprobata VW 500.00 , 505.00 oraz 505.01
                                      ACEA B4 http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=226

                                      ba ... Millers ma nawet olej LL do DPF-ów z normą VW 504.00/507.00 nie posiadając C3 Millers Oils XF Longlife 5w30 http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=203 :roll:

                                      C3 ---> http://translate.google.pl/translate...%26prmd%3Divns
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • Seed
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 875
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Zamieszczone przez Seed
                                        Czy jest jakiś olej z A3/B4 (bez C3) oraz 505.01 jednoczesnie - 5W-40?
                                        no pewnie :arrow: Millers Oils XFE-PD 5w40
                                        Oficjalna aprobata VW 500.00 , 505.00 oraz 505.01
                                        ACEA B4 http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=226

                                        ba ... Millers ma nawet olej LL do DPF-ów z normą VW 504.00/507.00 nie posiadając C3 Millers Oils XF Longlife 5w30 http://millersoils.pl/catalog/produc...id_product=203 :roll:
                                        no ale kaza placic za niego dwa razy tyle co normalne dobre oleje.
                                        Czy olej bez C3 jest w stanie nie zapchac DPF VAG? Przeciez VAG wymaga C3 dla DPFow?
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          seed a co powiesz na Elfa Solaris LLX 5W/30 z normą VW 507.00 i ACEA A3/B4 LL III bez C3 ...? http://www.total.be/be/content/NT0000C5CE.pdf ---> http://allegro.pl/listing.php/search...1b45ce82fe39d8

                                          Zamieszczone przez Seed
                                          Przeciez VAG wymaga C3 dla DPFow?
                                          Tak a C3 to Mid Saps a nie Lov Saps ---> http://translate.google.pl/translate...%26prmd%3Divns
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • locaj85
                                            Rider
                                            • 2009
                                            • 482

                                            dzięki wszystkim za odpowiedzi
                                            wszystko się zgadza

                                            teraz pytanie ile oliwy kupić, żeby starczyło na dolewkę 4 czy 4+1?

                                            czy możecie polecić jakieś PEWNE miejsce w Poznaniu, w którym można kupić MOTUL 8100X-Clean C3 5W40 oraz jaka jest jego średnia cena sprzedaży ?

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              Zamieszczone przez locaj85
                                              dzięki wszystkim za odpowiedzi
                                              wszystko się zgadza

                                              teraz pytanie ile oliwy kupić, żeby starczyło na dolewkę 4 czy 4+1?

                                              czy możecie polecić jakieś PEWNE miejsce w Poznaniu, w którym można kupić MOTUL 8100X-Clean C3 5W40 oraz jaka jest jego średnia cena sprzedaży ?
                                              w bańce jest chyba 5l wiec z dolewkami ci wystarczy
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • Wojtas_Poznań
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 2822

                                                locaj85, może to Tobie coś podpowie:

                                                nie wiem czy to PEWNE miejsce.... bo na szybko wujka gugla poprosiłem o pomoc
                                                SPOT Poznań:
                                                .....
                                                ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY


                                                Error 503 Wojtas Unavailable :P

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez locaj85
                                                  teraz pytanie ile oliwy kupić, żeby starczyło na dolewkę 4 czy 4+1?
                                                  bańka 5L i będzie OK - wchodzi +- 4,3L do BXE.
                                                  Zamieszczone przez locaj85
                                                  czy możecie polecić jakieś PEWNE miejsce w Poznaniu, w którym można kupić MOTUL 8100X-Clean C3 5W40
                                                  zawsze mozesz napisać do kolegi elemenateur ---> PILNE SPRAWY proszę dzwonić 24h - 663 962 604 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...2d9cf81#780966
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • locaj85
                                                    Rider
                                                    • 2009
                                                    • 482

                                                    Zamieszczone przez Wojtas_Poznań
                                                    locaj85, może to Tobie coś podpowie:

                                                    nie wiem czy to PEWNE miejsce.... bo na szybko wujka gugla poprosiłem o pomoc
                                                    sprawdzę to miejsce, dzwoniłem i mają na miejscu

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...