Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Ktos mnie pytał ale nie mogę znaleźć informacji kto o olej 0W15 czy to mozliwe z technologicznego punktu widzenia ....oczywiście że mozliwe .


    Oto olej wyczynowy 0W5 , tak tak zero wu pięć !



    Tak że jak widzicie dodatków AW dowalone na max-a (katalizatory nowych samochodów by sobie z tym chyba nie poradziły ) bo cynk i fosfór na poziomie 2500 ....! :shock:
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • Andys
      Elegance
      • 2007
      • 762

      Panowie, czyli X-lite na zimę do TSI ok, a co z latem?
      Pozdrawiam,
      Andys

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        Zamieszczone przez Andys
        Panowie, czyli X-lite na zimę do TSI ok, a co z latem?
        A co ma być?

        Też oki
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • Seed
          Elegance
          • 2010
          • 875
          • Octavia III (5E3)
          • CHPA 1.4 TSI 140 KM

          Zamieszczone przez Andys
          Panowie, czyli X-lite na zimę do TSI ok, a co z latem?
          na lato też jak najbardziej pasuje.
          KLIK -> O3 1.4 TSI EL

          Komentarz

          • Andys
            Elegance
            • 2007
            • 762

            Andys napisał/a:
            Panowie, czyli X-lite na zimę do TSI ok, a co z latem?
            Chodziło mi głównie o znany już na forum problem napinacza rozrządu i nastawnika faz rozrządu (oba napełniane olejem), które wykazują problemy najczęściej przy odpalaniu dobrze rozgrzanego silnika, czy to nie sugeruje, że oleje z indeksem górnym 30 są zbyt rzadkie?
            Pozdrawiam,
            Andys

            Komentarz

            • rOBERTO795
              RS
              • 2009
              • 3465
              • Octavia III (5E3)
              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

              Zamieszczone przez Andys
              Andys napisał/a:
              Panowie, czyli X-lite na zimę do TSI ok, a co z latem?
              Chodziło mi głównie o znany już na forum problem napinacza rozrządu i nastawnika faz rozrządu (oba napełniane olejem), które wykazują problemy najczęściej przy odpalaniu dobrze rozgrzanego silnika, czy to nie sugeruje, że oleje z indeksem górnym 30 są zbyt rzadkie?
              Moim skromnym zdaniem nie ale niech się wypowiedzą fachowcy
              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

              Komentarz

              • Pidziek
                RS
                • 2011
                • 1845

                Zamieszczone przez Andys
                Chodziło mi głównie o znany już na forum problem napinacza rozrządu i nastawnika faz rozrząd
                A co na to biuletyn serwisowy bo każdy mówi co innego z tego co słyszę ...
                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                http://www.zmienolej.pl/
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                Komentarz

                • Andys
                  Elegance
                  • 2007
                  • 762

                  Andys napisał/a:
                  Chodziło mi głównie o znany już na forum problem napinacza rozrządu i nastawnika faz rozrząd


                  A co na to biuletyn serwisowy bo każdy mówi co innego z tego co słyszę ...
                  Nie mam pojęcia, auto po gwarancji. Skoro oba elementy pracują niejako pod wpływem ciśnienia oleju, po prostu jestem ciekaw, który byłby dla nich optymalny.
                  Pozdrawiam,
                  Andys

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Andys: olej SAE 30 jest OK ale proponuje wybrac olej o wyzszej lepkosci dyn. i wysokim wskaźniku SAE 30 na bazie syntetycznej PAO
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • jamesbondzio
                      L&K
                      • 2009
                      • 1174
                      • Octavia III (5E3)
                      • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      Andys: olej SAE 30 jest OK ale proponuje wybrac olej o wyzszej lepkosci dyn. i wysokim wskaźniku SAE 30 na bazie syntetycznej PAO
                      czyli przykładowo???
                      kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                      teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                      Komentarz

                      • gebek
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 1214

                        Zamieszczone przez jamesbondzio
                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Andys: olej SAE 30 jest OK ale proponuje wybrac olej o wyzszej lepkosci dyn. i wysokim wskaźniku SAE 30 na bazie syntetycznej PAO
                        czyli przykładowo???
                        Bierz Amsa ASL 5w30 naprawde jest niezly :szeroki_usmiech
                        Dzisiaj bylo -6 i odpal byl ''aksamitny''a przy pelnym bucie ponad 2000km na autostradach
                        nic nie ubylo.
                        I ta swiadomosc JUESEJ jest OK....bezcenne
                        Tato,tato...czy to auto jest chore?
                        Nie synku...to diesel PD.

                        Honda...the power of dreams.
                        Byla Octavia...jest Accord i CBR 650F

                        Komentarz

                        • Gmorpi
                          Drive
                          • 2011
                          • 85

                          Czy ktoś może mi wytłumaczyć, czy oleje Low-SAPS "z natury" zostawiają mniej osadów, popiołu, nagaru itp. w silniku?

                          Chodzi mi o olej do 1.6 LPG, jak najwyższej jakości, szczególnie o niskim stopniu zanieczyszczania zaworów. Wybierać spośród olei Low-SAPS, czy po prostu wysokiej jakości syntetyk?

                          Czy np. Midland Synova 5W-40 (low-SAPS)

                          lepkości w temperaturach:
                          -30 5970
                          40 85
                          100 14
                          indeks 170
                          HTHS 3.7
                          punkt krzepnięcia -39
                          punkt zapłonu 220
                          gęstość 0,852

                          Czy LM SYNTHOIL HIGH TECH 5W-40 albo Motul 8100 X-CESS 5w-40?
                          Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                          http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                          Komentarz

                          • PAOLO ESCO
                            RS
                            • 2009
                            • 6626
                            • Volkswagen
                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                            Zamieszczone przez Gmorpi
                            po prostu wysokiej jakości syntetyk?
                            wybierz wysokiej jakości syntetyk z wysokim TBN do 1,6 z LPG...Low-SAPS zostaw w spokoju przy tym silniku i LPG.
                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                            Komentarz

                            • Gmorpi
                              Drive
                              • 2011
                              • 85

                              Niestety :niewiem
                              Jak szukam oleju dedykowanego dla LPG, to do jakiego producenta bym nie zajrzał, to znajduję jakieś średniawe semisyntetyki 10W-40 albo hc w najlepszym razie. Pytanie więc, czy olać to czy producent pisze wołami, że dla LPG, i kupić np. Mobil 1 0W-40, choć tu nie ma słowa o LPG :confused

                              [ Dodano: Nie 13 Lis, 11 17:57 ]
                              A, już chyba kumam ops:
                              Czyli wcale nie chodzi o to, żeby szukać oleju dedykowanego do LPG, tak myślałem :ideia:
                              Sprzedam czołg stan idealny - Łada 21072 :-)
                              http://otomoto.pl/oferta/lada-2107-b...tml#73bf5f01c7

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                co wybrać

                                Przeglądałem ten wątek parę razy, i mogę wyrazić swoją opinie jedynie o:
                                ELF Ldx 5W40
                                VW 502.00, 505.00
                                API SL/CF
                                ACEA A3/B4
                                Lepkość kin.
                                Gęstość w15°C kg/m3 849
                                w temp. 40ºC mm2/s 86,5
                                w temp. 100º C mm2/s 14,2
                                Wskaźnik lepkości 170
                                Temp. zapłonu, 226°C
                                Temperatura płynięcia -41°C
                                HTHS lepkość [mPas] w 150°C ? (nie znalazłem ale pewnie koło 3,5)
                                TBN mgKOH/g 10,4

                                Mam go od lat w Megane 1.4 16V+Lpg, i od wymiany do wymiany zero dolewek (trochę ubywa, ale tak ze 3setki to max na 15tyś. więc nie dolewam) Czy to zasługa silnika renówki, czy oleju? Nie wiem, ale na liczniku 240tyś km w tym 80tyś km na Lpg (głównie autostrada), autko śmiga i oleju nie bierze. Ale skoro Elf Ldx 5W40 nie jest full syntetykiem, to do octawki MPI BSE 1.6+Lpg chciałem coś lepszego bo silnik nowy, ale co tu wybrać?
                                Pierwsze 1500km octawką zrobiłem na Pb, dalej to już na trasie Lpg a po mieście tak 50/50 Pb/Lpg. Zakładam że fabryka nalała castrola 5w30 (bo auto odebrałem na LL) i po pierwszych 5tyś km musiałem dolać 0.5ltr. Dolałem castrola edge 5w30.
                                Często robie trasę Polska-Belgia 1250km, tak 10-11godzin jazdy nonstop, czyli silnik pracuje w trudnych warunkach, bo temperatura oleju ciągle powyżej 100°C. Eksploatacja auta w 90% na trasie z prędkością ponad 120km/h.
                                W megance nie mam opcji temperatury oleju więc nie wiem jak to do tej pory na trasie wyglądało.
                                Ale na ostatniej trasie octawką, zaobserwowałem tak:
                                Temperatura zewnętrzna +5°/+10°C, Jazda autostradą na tempomacie prędkość 125km/h, (w porywach mniej lub więcej), temperatura oleju 102°-104°C. A jaka będzie temperatura oleju, jak na zewnątrz będzie +30? Gdzie w silniku MPI jest mierzona temp.oleju? U mnie po uruchomieniu zimnego silnika, temp. oleju na wyświetlaczu pojawia się dopiero po około 10-15minutach jazdy.Czy to normalne?

                                Zastanawiam się nad tymi olejami:
                                LIQUI MOLY
                                Synthoil High Tech 5W- 40
                                VW 502.00, 505.00
                                API SM/CF
                                ACEA A3- 04/ B4- 04
                                ASTM kolor : 3,5
                                Lepkość kin.
                                Gęstość w 15º C 0,85 g/cm3
                                Lepkość w 40º C 86 mm2/s
                                Lepkość w 100º C 14,1 mm2/s
                                Wskaźnik lepkości 170
                                Temperatura zapłonu 222º C
                                Temperatura płynięcia -45º C
                                HTHS lepkość mPas w 150°C?
                                TBN mg KOH/g ? ( Wartości TBN i HTHS nie znalazłem)
                                ,
                                LIQUI MOLY
                                Synthoil Energy 0W-40
                                VW 502.00, 505.00
                                API SM/CF
                                ACEA A3- 04/ B4- 04
                                ASTM kolor : 3,5
                                Lepkość kin.
                                Gęstość w 15º C 0,85 g/cm3
                                Lepkość w 40º C 80 mm2/s
                                Lepkość w 100º C 14 mm2/s
                                Wskaźnik lepkości 181
                                Temperatura zapłonu 216º C
                                Temperatura płynięcia -48º C
                                HTHS lepkość mPas w 150°C?
                                TBN mg KOH/g ? ( Wartości TBN i HTHS nie znalazłem)
                                ,
                                Mobil 1
                                New Life 0W-40
                                VW 502 00/ 503.01 /505 00
                                API SM/CF
                                ACEA A3/B3 A3/B4
                                Lepkość kin.
                                Gęstość w 15,6°C g/ml 0,85
                                Lepkość w 40ºC 75
                                Lepkość w 100º C 13,5
                                Wskaźnik lepkości 185
                                Temp. zapłonu, 230°C
                                Temperatura płynięcia ?
                                TBN mg KOH/g 11.8
                                HTHS lepkość mPas w 150°C 3.8
                                MRV w temp -40ºC cP 31,000
                                Popiół siarczanowy, waga % 1,3
                                Fosfór, waga % 0,1
                                ,
                                Mobil 1
                                Peak Life 5W-50
                                VW 505 00
                                API SM/SL/SJ/CF
                                ACEA A3/B3, A3/B4
                                Lepkość kin
                                cSt w temp. 40ºC 108
                                cSt w temp. 100º C 17,5
                                Wskaźnik lepkości 180
                                Temp. zapłonu, °C 231
                                Temperatura płynięcia ?
                                Gęstość w 15,6 °C g/ml 0,85
                                TBN 11,8
                                HTHS mPas w 150ºC 4,4
                                MRV w temp -35ºC cP 29,244
                                Popiół siarczanowy w% 1,3
                                Fosfor w% 0,1

                                Czy te dwa Mobile są full syntetykami czy HC i czy mają ten dodatek Supersyn?
                                Moim zdaniem najlepszy byłby dla silnika z Lpg Mobli 1 Peak Life 5w50.
                                Według danych ma najwyższy z w/w HTHS 4,4, TBN 11,8 i lepkość w 100°C 17,5, ale ma normę VW 505.00, a to norma dla diesli, więc nie wiem jak do tego podejdzie ASO?

                                Liczę na wasza pomoc co wybrać, PAOLO ESCO Ty też się wypowiedz bo widzę że kumasz temat.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  uffff kurna nareszcie forum ruszyło ...leonn napisałem się jak głupi na temat Twojego pytania i wszystko poszło w powietrze

                                  więc krótko:

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Peak Life 5W-50
                                  nie to za gruby olej na zimę - szkoda silnika

                                  pozostałe powyższe jak najbardziej są OK - na zimę 0W40 Mobila1 jak znalazł z Liqui Moly 0W/40 chyba będzie lekki problem przy zakupie a Mobila 0W/40 kupisz wszędzie.



                                  Dla LM HTHS wynosi 3,5 nie może być inaczej skoro olej ma ACEA A3/B3/B4

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Temperatura płynięcia ?
                                  dla Mobila1 0W/40 wynosiła -54C dla Mobil1 New Life 0W/40 widziałem -48 ..pewnie przez bazę Viscom III+ i technologie SHC Synthese

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Czy te dwa Mobile są full syntetykami czy HC i czy mają ten dodatek Supersyn?
                                  Tutaj masz odpowiedź na Twoje pytania o Mobil1 0W/40 http://translate.google.pl/translate...26prmd%3Dimvns - olej jak najbardziej odpowiedni do Twojego silnika - polecam.
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Mobile to HC.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • autoLamer
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 50

                                      Witam!
                                      Kupiłem niedawno używaną Octavię i muszę w niej zmienić olej.
                                      Pierwsze 60k przejechała na Mobilu 5w30, ostatnie 17k na Mobilu 5w50.
                                      Domyślam się, że bezproblemowo mogę wrócić do 5w30? Czy są może jakiekolwiek przeciwwskazania?

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez autoLamer
                                        Czy są może jakiekolwiek przeciwwskazania?
                                        nie ma.
                                        Dlaczego nie zalejesz na zimę Molil1 0W/40?
                                        Możesz lać oleje 0W/30 poprzez 0W/40 do 5W/30 lub 5W/40 i będzie OK.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • autoLamer
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 50

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Dlaczego nie zalejesz na zimę Molil1 0W/40?
                                          Nie myślałem o tym, gdyż będę robił max. 10k rocznie, więc to w sumie będzie olej na cały rok. Który polecasz/polecacie w takim wypadku?
                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          Możesz lać oleje 0W/30 poprzez 0W/40 do 5W/30 lub 5W/40 i będzie OK.
                                          dzięki za podpowiedź

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez autoLamer
                                            Nie myślałem o tym, gdyż będę robił max. 10k rocznie ....który polecasz/polecacie w takim wypadku?
                                            :arrow: prosty wybór 0W/40 CAŁY ROK!
                                            To najlepsze rozwiązanie.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • TwoB
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1086
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              MOTUL 8100 X-clean 5W40 vs. MOTUL Specific 5W40

                                              Do 1,6 BSE + LPG obydwa się nadają ?
                                              SATYNOWA O2 Tour
                                              Z pozdrowieniami
                                              Bartek

                                              Komentarz

                                              • konkon
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 667
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                TwoB, z Motula lepszy będzie X-Cess z konwencjonalnym SAPS. Zmiana co najwyżej 12 tys. km /rok.
                                                Wyżej koledzy pisali co będzie najlepsze do tego (pochodnego) silnika, wystarczy przejrzeć ostatnie dwie strony.
                                                Konrad
                                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                90 konny AGRessor
                                                PerfectServiceBy DGW
                                                WhitePride :smokedevil

                                                Komentarz

                                                • JurekW
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 8

                                                  Ojojoj ale temat obszerny :-)

                                                  Nie miałem z Motulem do czynienia chyba człowiek się starzeje a moja Octavia nie miała nic robione z silnikiem nigdy.
                                                  Niegdyś pracowałem przy środkach smarnych.

                                                  Co jest teraz na topie ?
                                                  Dziękuje i pozdrawiam

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    A ja mam pytanie do motulowych kolegów z forum , może elementaur coś się dowie ....

                                                    Jest sobie taki olej Motula robiony na pełnej bazie syntetycznej i kierowany na wymagający rynek do Japonii gdzie chłopcy na tym oleju się ścigają miedzy innymi ..

                                                    Fotka pstryk oleju:



                                                    Jak to sie spisuje, w europie ktoś to testował ?
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...