a X-lite u żony więc mogę na bierząco sprawdzać jak auta się na tych olejach zachowują. Zaobserowałem, że przy spadku temeratury poniżej 0C i przy jeździe na krótkich odcinkach Motul nie dogrzewa się jednak tak jak powinien (a dokładnie szybko oddaje ciepło, o ile plusem to jest jeszcze w Lecie to minusem w Zimie, niestety). Stąd może tworzyć się pod korkiem lekkie masło :? ...co zaobserwowałem a czego wcześniej nie było
dziś przejechałem trasę 250km na oleju statoil i mogę już chyba coś napisać
Jeśli chodzi o temperaturę płynu chłodzącego to w jeździe miejskiej chyba szybciej się nagrzewa ale nie wiem na ile jest to możliwe, ale tem oleju rośnie nieco wolniej niż wcześniej. Teraz w mieście tem płynu chłodzącego dochodzi do tem roboczej a dopiero na wskaźniku temperatury oleju pojawia się 50 stopni. Natomiast jazda na trasie to zdecydowanie lepiej wkręca się w obroty, ale podobnie dziwna sprawa jest z tą tem oleju, na poprzednim oleju LM 4200 tem w zasadzie stabilizowała się na poziomie 98 do 101stopni(ze wskazaniem na stałą 98 stopni), teraz na tym oleju waha się, tzn nie jest tak ustabilizowana. Skacze od 91do 98 stopni fakt że nie przekroczyła 100 jak na poprzednim oleju.
lazerway v 0w30, a do poprzedniego postu dodam że silnik pracuje ciszej i te wahnięcia tem. oleju to np jak dodaje gazu przy wyprzedzaniu to skoczyło na 95 stopni a jak zdjąłem noge z gazu to z czasem wracało na 92-93 stopnie
mysle ze mobil 0w40 i zmiana na cykl 15kkm bedzie ok, ale jestem laikiem - stad pytanie
rkb Kiedyś też myślałem o Mobilu 0W40. Nie sugeruj się tym, że na Mobilu pisze Full Sythetic, bo full nie jest, jest HC.
Luknij na te:
Lazerway V 0w30
Ligui Moly Synthoil High Tech 5w-40
Ligui Moly Synthoil Energy 0w-40
Zamieszczone przez mirus1967
ja mam zalane Ligui Moly Synthoil High Tech 5w-40 mam lpg auto chodzi o wiele ciszej,po prostu inna bajka.Polecam ten olej
mirus1967 Czy mógłbyś dać takie info jak kolega rafik11 , jakie temperatury oleju masz na trasie na tym oleju LM5W40?
przeciez zostalo wyjasnione na forum, ze full moze jak najbardziej oznaczac rowniez oleje z HC.
Na forum nie zostało nic wyjaśnione.
Ale aby trzymac się faktów to :
Coraz lepsza jakość bazowych olejów mineralnych od I do III Grupy wskazuje, iż wprowadzając nowoczesne wodorowe procesy przerobu ropy naftowej, dąży się do maksymalizacji udziału w oleju bazowym węglowodorów o strukturze izoparafinowej, charakteryzujących się wysokim wskaźnikiem lepkości, wysoką czułością na działanie inhibitorów utleniania oraz poprawionymi właściwościami użytkowymi w stosunku do konwencjonalnych olejów mineralnych. Dlatego też producenci olejów bazowych Grupy III, chcąc podkreślić ich walory i sposób otrzymywania, polegający na głębokiej przeróbce struktur węglowodorów wydzielanych z ropy naftowej, zaczęli określać je jako oleje syntetyczne. Uwieńczeniem tych zabiegów w Stanach Zjednoczonych było wydanie w kwietniu 1999 r. orzeczenia przez Urząd Rady ds. Lepszego Handlu w Państwowym
Wydziale ds. Reklamy (National Advertising Division of the Council of Better Business Bureaux). Według tego orzeczenia olej silnikowy zestawiony z udziałem oleju bazowego Grupy III może być określany jako olej syntetyczny.
Decyzja ta wywołała wiele sprzecznych opinii, szczególnie w kręgach specjalistów zajmujących się badaniami i produkcją olejów syntetycznych należących do Grupy IV, a więc zarówno polialfaolefin (PAO), jak i innych olejów syntetycznych, zakwalifikowanych do Grupy V – np. olejów estrowych, polialkilenoglikoli czy też syntetycznych olejów węglowodorowych, takich jak poliizobuteny i alkiloaromaty.
W opiniach tych podkreślany jest fakt, iż termin „syntetyczny” dotyczy produktu składającego się ze związków o określonej, zdefiniowanej strukturze, otrzymywanych drogą syntezy z innych związków (molekuł), co pozwala zaprojektować i przewidzieć jego strukturę i właściwości, a tego o olejach mineralnych Grupy III nie można powiedzieć .
Bez względu na kontrowersyjne opinie, czy bazowe oleje Grupy III zasługują na miano „syntetyczne” czy nie, należy dostrzec, że różnią się one znacznie od pozostałych olejów mineralnych i swoimi właściwościami, w tym zawartością węglowodorów nasyconych, zbliżone są do polialfaolefin określanych jako oleje syntetyczne Grupy IV.
...
Firma Shell, wykonał testy dla różnych samochodów,
przygotował nawet do tego celu specjalny "cykl
krótkich tras". Jedzie się na nim maksymalnie 15 km, najwyżej 50 km/h i nie
przekraczając 2500 obr./min.
Kolego, jaki olej do krótkich tras proponujesz, bo właśnie krótkie miejskie trasy to codzienność mojej Octy
Chodzi o 1.6 BSE. ~9 tys / roczne auto.
W ogóle to jadę za chwilę do ASO z usterką i przy podpytałem ich o koszty wymiany oleju - ASO odradza wymianę (policzyli 480zł z materiałami - sama wymiana 92zł + 35 filtr + 350 olej- sic!) - mówią, że można poczekać, aż komputer każe jechać na serwis.
PAOLO ESCO - jeszcze raz dziękuję
Pidziek - dzięki za opinię na temat Totala
rOBERTO795 - w Gorzowie mamy jeszcze inne markety - no i teraz mam dylemat czy te np. z Tesco mogą być ?
Aby nie było wątpliwości, chodziło mi o i najtańszy olej, który będzie spełniał swoje zadanie w moim silniku - PAOLO ESCO już mi taki polecił.
Pozdrawiam wszystkich.
O tym nie napisales stad moja oczywiscie zartobliwa odpowiedz zeby nie bylo :-)
Wracajac do tematu olejowego moje Clio jezdzi na Millersie XFS 5W40 obecnie ale raczej 2 gi raz go nie zaleje jako oleju calorocznego. Podczas mrozow ktore tej zimy nie byly jakies duze maks -5 st. C. silnikowi zdazylo sie klepnac. przez pol sekundy ale jednak co wczesniej na Motulu X-cess 8100 przy -12 st C sie nie zdazylo. a jezdze zbyt malo tym autem by zmienic lato-zima. Natomiast przy temp 0 st i wiecej autko nie klepnie nic a nic. Takze ja Millersa polecam jako olej na lato.
P.S mimo ze lubie millers-a i slyszalem ze w Angli tylko na millersie sie jezdzi to jesli uslyszycie takie stwierdzenie to w nie nie wierzcie. Pozdrawiam
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
marcinusek, nieprawda - prześledź wątek i zobaczysz że kilka osób jeździło na tych olejach, ja miałem i byłem całkiem zadowolony ale zmieniłem na 0w30 Motula.
Komentarz