Zastosowanie oleju XW-50 do silnika, którego układ smarowania jest zaprojektowany do oleju XW-30 to zarzynanie go na własne życzenie.
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez hotrainvoytek, żeby było Ci łatwiej, ja na 7,5 kkm przebiegu dolałem prawie litr X-lite. :wink:
W sumie nie wiem czy to dobrze czy źle ale wylałem go w ubiegłym tygodniu i właśnie zacząłem przygodę z Lazerway 5w40. Test będzie na dystansie 7,5 kkm to napiszę co i jak, nie wiem tylko jak to będzie czasowo bo auto ostatnio więcej stoi niż jeździ.
Mniej więcej tyle (może ciut mniej) zużywa mi aktualnie Millersa XF LL 5w30, tyle samo brał Mobila ESP 5w30, ale już LM Top Tech 4200 zżerał ponad dwa razy więcej :!: Do tego olej bardzo szybko zrobił się ciemny. Zaczynam podejrzewać, że była to niestety podróba LM.
A co do Motula, to chyba jednak zdecyduję się na Specifica 5w30. Motul na tej stronie:
zaleca do 1.8 TSI w pierwszej kolejności Specific 504 00 507 00 5W-30 , w następnej 8100 X-clean+ 5W-30, na końcu 8100 X-clean 5W-40.
X-Lite nie figuruje na liście olejów zalecanych do tego silnika przez firmę Motul.
Komentarz
-
-
Po pierwsze to olej z ACEA A5/B5 więc o HTHS nie mniejszy niż ≥ 2,9 nie większy niż ≤ 3,5 po drugie 0W/30 nie dość, że benzyna to z LPG a olej o takiej lepkości SAE nieźle po "tyłku dostanie" osobiście skłaniał bym się ku 0W40 lub 5W/40 z dosyć wysokim TBN i HTHS > 3,5 czyli coś z ACEA A3.
Jeśli coś z 0W/30 to X-lite lub Fuchs Titan Supersyn 0W/30.
Fuchs Titan Supersyn 0W/30
API SL/CF Aprobaty: VW 502 00 VW 505 00 Rekomendacje: ACEA A3/B4 VW 503 01
Parametry Techniczne
Gęstość w 15 C 0,849
Temperatura zapłonu- 226 C
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 5380
Lepkość kinematyczna w 40 C - 67,6
Lepkość kinematyczna w 100 - 11,9
Lepkość HTHS - 3,5
Wskaźnik Lepkości - 168
Temperatura płynięcia - 63 C
NOACK - 7,0 Super !
X-lite 0W/30
STANDARDY: ACEA A3/B4, API SL/CF
APROBATY: VW 503.01/502.00/505.00 - MB 229.3
Parametry techniczne
Gęstość 20°C 0.853
Lepkość kinematyczna 40C 68.7
Lepkość kinematyczna 100C 11.9
HTHS at 150C 3.6 mPa.s wysoki w sam raz dla VW silników
Wskaźnik lepkości 171
Temperatura płynięcia -54C
Temperatura zapłonu 232C
TBN 11.2 mg KOH/g
to już w komplecie dane - LazerWay V 0W/30
STANDARDY: ACEA A5/B5, API SL/CF
APROBATY: VW 502.00/505.00 - MB 229.3
Parametry techniczne
Gęstość 15°C 0.859
Lepkość kinematyczna 40°C 72 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C 12,2 mm²/s
HTHS at 150°C nie mniejszy niż ≥ 2,9 nie większy niż ≤ 3,5
Wskaźnik lepkości 170
Lepkość dynamiczna w - 35 (CCS) - 6030 mPas
Temperatura płynięcia -51°C
Temperatura zapłonu 230°C
TBN 11.2 mg KOH/g
U mnie w 1,4 16V LazerWay V 0W/30 się sprawdza ale ja nie mam LPG i jeżdżę na dłuższych odcinkach - prawie wcale po mieście.
Z innych masz:
LM Synthoil 5W/40
ACEAA3-98/B3-98
API SM/CF ; VW 502.00 / 505.00
Parametry techniczne
Gęstość 15°C 0.85 g/cm³
Lepkość kinematyczna 40°C 86 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C 14.1 mm²/s
Wskaźnik lepkości 170
Temperatura płynięcia -45°C
Temperatura zapłonu 222°C
TBN 9,5 mg KOH/g ,
NOACK 7% ,
HTHS 4
Valvoline 0W-40
Viscosity100 ºC. 13.3
Viscosity40 ºC. 73
Viscosity Index 183
CCS –35°C. <6200 (powinni raczej napisać przy -30 bo to dla 0W30 podaje się przy -35…)
TBN, mg KOH/g 10.5
Pour Point, ºC -54
Specific Gravity @ 15.6°C. 0.861
Flash Point 226C
Millers Oils XFS 0W-40
CHARAKTERYSTYKA:
API SM, CF
ACEA A3/B4, C3
BMW LL04
Mercedes-Benz 229.31, 229.51
VW 502.00, 505.00
Porsche
SAE klasa lepkości: 0W40
Low Saps niestety... :? i C3 TBN pewnie +- 6/7.
Ciężar właściwy przy 15C 0,845
Lepkość kinematyczna przy 100C 13,0 cSt
Lepkość kinematyczna przy 40C 78,03 cSt
Indeks lepkości 186
Temperatura krzepnięcia -42C
Temperatura zapłonu 230C
Lepkość na zimno przy -30C CCS = 6,590 cP
itd.....
Coś takiego ktoś widział wcześniej ? http://www.autoxen.pl/files/products...VW_5w30_5L.pdf :roll:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tak ale nie na caly rajd często na kwalifikacje kilka okrążeńOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voytekMniej więcej tyle (może ciut mniej) zużywa mi aktualnie Millersa XF LL 5w30, tyle samo brał Mobila ESP 5w30, ale już LM Top Tech 4200 zżerał ponad dwa razy więcej Do tego olej bardzo szybko zrobił się ciemny. Zaczynam podejrzewać, że była to niestety podróba LM.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZamieszczone przez voytekMniej więcej tyle (może ciut mniej) zużywa mi aktualnie Millersa XF LL 5w30, tyle samo brał Mobila ESP 5w30, ale już LM Top Tech 4200 zżerał ponad dwa razy więcej Do tego olej bardzo szybko zrobił się ciemny. Zaczynam podejrzewać, że była to niestety podróba LM.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rOBERTO795Bo tym nie handlujesz a takie wyrażenie sugeruje niską jakość w/w produktów a z tym się nie zgodze stąd mój post. Uwiez że są - tak jak Motula a juz niedługo i Millersa w garazu bedą rozlewać . Podrabiaja wszystko na czym można zarobić a millers jest coraz bardzoej popularny
Czy to że dany olej sie nie sprawdza lub wypada w ocenie uzytkownika po prostu źle jest powodem do stawiania tezy iz olej jest podrabiany ?
Może po prostu taki i taki konkretny produkt jest słaby i kiepski i tyle a nie od razu podrabiany.
Może olej źle dobrany do silnika, jego stanu technicznego itp....
LM nie jest aż tak popularny aby opłacało sie go podrabiać.
A nawet jesli by sie opłacało to czy ktoś nad tym w Polsce panuje ...chyba nie.
Jest wolna amerykanka.
Czy LM Polska miała kiedyś przypadek podrobionego LM ?
Pytał ktoś ?
Moze warto zadać takie pytanie komuś z LM Polska ?
Zamieszczone przez rOBERTO795Uwiez że są - tak jak Motula a juz niedługo i Millersa w garazu bedą rozlewać
Dzwoni facet z allegro i chce żebym mu analize zrobił ,kupił duzo taniej u jakiegoś handlarza co ma w ofercie oprócz Fuchsa szmarc mydło i powidło, później pyta czy to oryginał.... dziwni są ludzie niekiedy naprawdę ...
Z Millersem jest jak na razie dobrze i zarówno kanał dystrybucyjny i osoby odpowiedzialne dobrane tak aby nie psuć całej roboty osob w Polsce.
Umowy są tak skonstruowane aby ograniczyć proceder wolnej amerykanki a wszelkie przypadki ewentualnych niepewnych olejów zweryfikować szybko.
Mam nadzieję że tak bedzie .
To budzi zaufanie marki i jej wiarygodność i wysoką klasę.
Ludzie którzy szukaja dziwnych okazji , niskich cen ale niech później nie oczekują że Pan Henio udzieli im wszystkich niezbednych informacji.
Zamieszczone przez rOBERTO795Podrabiaja wszystko na czym można zarobić a millers jest coraz bardzoej popularny
Dlaczego zachodnie proszki do prania tej samej firmy są lepsze , itp.. dlatego że je Polacy podrabiają ?
Abstrahując od olejów aby nie wywoływać bezsensownej dyskusji , zapewne wiesz że Polacy to bardzo pomysłowy narów , co by tu zrobić aby się nie napracować a zarobić.
Więc sprzedaje się niekiedy towar, produkty które nie powinny się znaleźć na tym rynku ale np. 500 czy 2000km dalej ....najczęsciej na wschód.
Winna jest albo jej brak siec dilerska i odpowiedzialnosć osób za dany rynek, kanaly sprzedaży.
Zamieszczone przez rOBERTO795Cytat:
Tak ale nie na caly rajd często na kwalifikacje kilka okrążeń
Wtedy to leje sie 0w20 . Troszke sie jeździlo to się wieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez filip_autoJa się spotkałem z podróbką liqui moly 5W40Zamieszczone przez filip_autoOlej ktoś buchnął sobie z magazynu wlał do swojego samochodu a przepracowany olej wlał do banieczki i poszła dalej do klientaZamieszczone przez MihauLM się szybko ciemny zrobił.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
To nie była podróbka, to jakis incydent na który nie ma wpływu nikt , po prostu znalazł się jakiś oszolom który zrobił to moze raz w zyciu może dwa .
To wina hurtowni która zakladała że sprzedaje oryginalny towar a miała w swoich szeregach taka czarną owieczkę która juz dawno powinni na butach wywalić ...
Taki incydent nie jest nawet marginalny ileż on mógł sobie przykombinować w ten sposób baniek 1-2..Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez MihauNie było, wcześniej był fabryczny Castrol.
LM robił porządki po Castrolu.
zaraz po zmianie zrobił sie tak czarny że myślałem ze jakies podrabiane gówno zalałem ;-)
teraz już 3 lub 4 zmiana i czyściutkokiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0
teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOzapewne LM robił "porządki" po Castrolu (płukanka pomogła by w tym zdecydowanie) stąd zapewne szybsza zmiana koloru.
Komentarz
-
Komentarz