Zamieszczone przez utek
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
-
-
Panowie, mam pytanko. Jeżdżę benzynką 1.4 8v i zalewam go LM 4100. Przez przypadek trafił mi się litr LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40 i zastanawiam się czy dało by radę go wykorzystać i przy wymianie dodać z o,5 litra do tego 4100(ogólnie wchodzi 2,6 litra ). Niby dedykowany do diesla, ale w proporcji 1:5 będzie jakiś szkodliwy wpływ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rufus295zalewam ...LM 4100. Przez przypadek trafił mi się litr LM DIESEL SYNTHOIL 5W-40
Zamieszczone przez rufus295Jeżdżę benzynką 1.4 8v i zalewam go LM 4100
Jeżeli chodzi o SAE to 0W/30, 0W/40 potem 5W/30 a ostatecznie 5W/40 i najlepiej oczywiście syntetyki. W specyfikacji VW 502.00 ( bo taką masz mieć możesz wybierać i przebierać aż miło!!!) i naprawdę masz kilka super olejów proponowanych przez sprzedawców na tym na forum.
Masz LPG? Jeździsz dużo po mieście? Jakieś dłuższe trasy?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCO...bleee :? to źle dobrany olej do tego silnika...jeżeli już LM to Synthoil 5W/40 lub Synthoil Energy 0W/40.
Olej całkowicie syntetyczny klasy SAE 5W-40 ACEA C3. Kwalifikacja FIAT 9.55535-S2
LPG nie mam, odcinki najczęściej 7km, 95% miasto, wymieniam co roku, czyli co 11tyś. Wybrałem LM TOP TEC 4100 bo wydawało mi się że będzie ok, a tu taka zmyła by była? :shock: ?. Silnik 1.4/77KM w Punto Evo, czyż one są aż takie wymagające że nie przetrawią tego??
ps. sugerowałem się tym że LM 4100 ma wymaganą specyfikację C3, czyż nie? :roll:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rufus295Zamieszczone przez PAOLO ESCO...bleee :? to źle dobrany olej do tego silnika...jeżeli już LM to Synthoil 5W/40 lub Synthoil Energy 0W/40.
Olej całkowicie syntetyczny klasy SAE 5W-40 ACEA C3. Kwalifikacja FIAT 9.55535-S2
LPG nie mam, odcinki najczęściej 7km, 95% miasto, wymieniam co roku, czyli co 11tyś. Wybrałem LM TOP TEC 4100 bo wydawało mi się że będzie ok, a tu taka zmyła by była? :shock: ?. Silnik 1.4/77KM w Punto Evo, czyż one są aż takie wymagające że nie przetrawią tego??
ps. sugerowałem się tym że LM 4100 ma wymaganą specyfikację C3, czyż nie? :roll:OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Jak bedziesz chciał zrobic tak jak pisze instrukcja i przeklatać na nim 30 000km to nie ma szans aby przetrwał...Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rufus295Silnik 1.4/77KM w Punto Evo
Zamieszczone przez rOBERTO795myslał że masz cos z grupy VW.
Tylko mimo wszystko chyba bym tam coś ciekawszego poszukał (z C3 ale bez tego VW 505.01) np coś takiego Millers Oils XFS 0w40 lub 8100 X-max 0W-40 (oczywiście cena :? ). Nowe oleje z ACEA C3 z 2010r. mają TBN ≥ (większy-równy ale nie mniejszy niż 6) Możesz dobrać olej z dobrą bazą.
Auto na gwarancji? Precyzyjnie Fiat określił dobór oleju : SAE + specyfikacja + ACEA. Tylko szkoda że wymagają 5W/40 do tego silnika...
http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayc35w-40/$FILE/Statoil_LazerWay_C3_5W-40.pdf - http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...238968990.html
ale ja bym zalał do tego silnika jednak coś takiego http://www.statoillubricants.com/mar/lu/sto00131.nsf/UKProductsWeb/lazerwayg5w-30/$FILE/Statoil_LazerWay_G_5W-30.pdf fakt że 5W/30 (co wcale nie jest takie złe dla tego "biednego" silniczka 1.4) )ale parametry ma naprawdę dobre -TBN 10,5 :PZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zalecają C3, a poniżej piszą:
"Używając materiałów o charakterystykach niższych, odpowiednio ACEA C3 i ACEA B4, może wystąpić uszkodzenie silnika".
To w końcu ma być C3, czy przeciwnie - silnik na nim wybuchnie :?:
I co to znaczy "o charakterystykach co najmniej ACEA B4" :?: Skąd zwykły user ma to wiedzieć :?:Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOTylko mimo wszystko chyba bym tam coś ciekawszego poszukał (z C3 ale bez tego VW 505.01) np coś takiego Millers Oils XFS 0w40 lub 8100 X-max 0W-40 (oczywiście cena :? ). Nowe oleje z ACEA C3 z 2010r. mają TBN ≥ (większy-równy ale nie mniejszy niż 6) Możesz dobrać olej z dobrą bazą.
Auto na gwarancji? Precyzyjnie Fiat określił dobór oleju : SAE + specyfikacja + ACEA. Tylko szkoda że wymagają 5W/40 do tego silnika...
ps Prz pierwszej zmianie zastosowałem LIQUI MOLY ENGINE FLUSH, trzymać się dalej tego, czy np. co drugą wymianę aplikować??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zak14Zalecają C3, a poniżej piszą:
"Używając materiałów o charakterystykach niższych, odpowiednio ACEA C3 i ACEA B4, może wystąpić uszkodzenie silnika".
To w końcu ma być C3, czy przeciwnie - silnik na nim wybuchnie
I co to znaczy "o charakterystykach co najmniej ACEA B4" Skąd zwykły user ma to wiedzieć
_________________
Abarthy np. maja co 30 000k :shock:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Szykuje mi się pierwsza wymiana oleju po roku. Przebieg 10kkm głównie miasto i odpuszczam sobie LongLife. Będę wymieniał w serwisie Skody. Jaką normę musi mieć spełnioną olej, żeby nie przyczepili się do mnie? I jakie są polecane przez forumowiczów do tego silniczka (1,2TSI)?
Próbowałem się przebić przez temat, ale poległem.Było:
126p 1980
Polonez Caro 1,5GLE 1991
Fiat Uno 1,4 1995
Polonez 1989 1,4Rover (SWAP)
Fiat Palio Weekend 1,2 HL 1999
Toyota Camry 3,0GX V6 1992
Renault Scenic 1,9 dTi 2000
Ford Fiesta 1,3 1998 (Pysi ;-)
Jest:
Skoda Octavia 1,2TSI Mint 2011
Mondeo 1,8Ghia 1998 (młodego)
Komentarz
-
-
Panowie, nabyłem w dobrej cenie olej:
LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W40
Wysokiej jakości olej silnikowy wytworzony w oparciu o syntetyczne oleje bazowe i pakiet
dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym.
Przeznaczony do samochodów osobowych i vanów z silnikami benzynowymi i diesla z
bezpośrednim i pośrednim wtryskiem paliwa, pracujących z turbodoładowaniem i bez, w których
producent dopuszcza stosowanie olejów tej klasy jakościowej.
LOTOS SYNTHETIC PLUS jest następcą olejów LOTOS SYNTETIC 5W40 i LOTOS TRAFFIC
5W40, powstał w wyniku ich reformulacji w odpowiedzi na nowe, podwyższone, wymogi
specyfikacji ACEA 2008 i może być stosowany zamiennie za w/w produkty.
Charakterystyka:
• podwyższony poziom ochrony silnika zgodnie z wymogami specyfikacji ACEA 2008
• podwyższony potencjał własności myjąco-dyspergujących
• obniżona odparowalność gwarantująca zmniejszenie ubytków oleju
• konwencjonalny poziom SAPS (zawartość Siarki, Fosforu i tzw. ”popiołów siarczanowych”) –
ograniczona możliwość stosowania w samochodach wyposażonych w filtry DPF
Lp. Wymagania Metody badań wg Jednostka Wartość
1 Lepkość kinematyczna w 1000C ASTM D 445 mm2/s 13,7
2 Temperatura płynięcia ASTM D 97 0C -39
3 Liczba zasadowa (TBN) ASTM D 2896 mgKOH/g 10
4 Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
5 Lepkość HTHS w 150 0C ASTM D 4741 mPa*s 3,6
6 Odparowalność, test NOACK;
max
ASTM D 5800 % m/m 11,5
Powyższe dane są typowymi wartościami uzyskiwanymi przy normalnej tolerancji partii produkcyjnych, nie stanowią specyfikacji
technicznej, z uwagi na ciągły rozwój produktu mogą ulec zmianie.
Specyfikacje, Klasyfikacje:
SAE 5W-40
API SN/CF
ACEA A3/B4-08
Aprobowany przez:
VW 502.00/505.00
BMW Longlife-01
Myślicie, że mogę go bezpiecznie wlać do 1.4 TSI, auto nie jest pałowane, jeżdżone praktycznie tylko po mieście. Ostatnio jeżdżę na tyle mało, że wymiana wychodzi mi co 8-10tys km. Zastanawia mnie też wytłuszczony fragment, nie mam oczywiście DPFa, ale TWC. Do tej pory jeździłem na 5W-30 Motula i LM.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndysPanowie, nabyłem w dobrej cenie olej:
LOTOS SYNTHETIC PLUS 5W40
Wysokiej jakości olej silnikowy wytworzony w oparciu o syntetyczne oleje bazowe i pakiet
dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym.
Przeznaczony do samochodów osobowych i vanów z silnikami benzynowymi i diesla z
bezpośrednim i pośrednim wtryskiem paliwa, pracujących z turbodoładowaniem i bez, w których
producent dopuszcza stosowanie olejów tej klasy jakościowej.
LOTOS SYNTHETIC PLUS jest następcą olejów LOTOS SYNTETIC 5W40 i LOTOS TRAFFIC
5W40, powstał w wyniku ich reformulacji w odpowiedzi na nowe, podwyższone, wymogi
specyfikacji ACEA 2008 i może być stosowany zamiennie za w/w produkty.
Charakterystyka:
• podwyższony poziom ochrony silnika zgodnie z wymogami specyfikacji ACEA 2008
• podwyższony potencjał własności myjąco-dyspergujących
• obniżona odparowalność gwarantująca zmniejszenie ubytków oleju
• konwencjonalny poziom SAPS (zawartość Siarki, Fosforu i tzw. ”popiołów siarczanowych”) –
ograniczona możliwość stosowania w samochodach wyposażonych w filtry DPF
Lp. Wymagania Metody badań wg Jednostka Wartość
1 Lepkość kinematyczna w 1000C ASTM D 445 mm2/s 13,7
2 Temperatura płynięcia ASTM D 97 0C -39
3 Liczba zasadowa (TBN) ASTM D 2896 mgKOH/g 10
4 Wskaźnik lepkości ASTM D 2270 165
5 Lepkość HTHS w 150 0C ASTM D 4741 mPa*s 3,6
6 Odparowalność, test NOACK;
max
ASTM D 5800 % m/m 11,5
Powyższe dane są typowymi wartościami uzyskiwanymi przy normalnej tolerancji partii produkcyjnych, nie stanowią specyfikacji
technicznej, z uwagi na ciągły rozwój produktu mogą ulec zmianie.
Specyfikacje, Klasyfikacje:
SAE 5W-40
API SN/CF
ACEA A3/B4-08
Aprobowany przez:
VW 502.00/505.00
BMW Longlife-01
Myślicie, że mogę go bezpiecznie wlać do 1.4 TSI, auto nie jest pałowane, jeżdżone praktycznie tylko po mieście. Ostatnio jeżdżę na tyle mało, że wymiana wychodzi mi co 8-10tys km. Zastanawia mnie też wytłuszczony fragment, nie mam oczywiście DPFa, ale TWC. Do tej pory jeździłem na 5W-30 Motula i LM.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
rOBERTO795,
ROzumiem, że lekkobieżny olej jest lepszy do częstych rozruchów, ale czy przez duży dodatek nieodparowanego paliwa olej nie ulega degradacji?? Zważywszy na fakt, że nie zamierzam używać go zimą, może mogę zaryzykować jego zastosowanie. Teoretycznie spełnia chyba normę VW do stałych przebiegów, a i tak nie zbliży się do 15tys. Na zimę mogę wymienić na 5W-30.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez AndysrOBERTO795,
ROzumiem, że lekkobieżny olej jest lepszy do częstych rozruchów, ale czy przez duży dodatek nieodparowanego paliwa olej nie ulega degradacji?? Zważywszy na fakt, że nie zamierzam używać go zimą, może mogę zaryzykować jego zastosowanie. Teoretycznie spełnia chyba normę VW do stałych przebiegów, a i tak nie zbliży się do 15tys. Na zimę mogę wymienić na 5W-30.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Jak się ma taki olej jak Mobil 1 New Life 0W40 do norm, o których mowa w instrukcji obsługi ?
O2 1.6 BSE z LPG - wg. instrukcji powinien być olej VW 503 00 lub VW 504 00.
Ten Mobil wypada ciekawie do LPG - przynajmniej z tego co tu wyczytałem. Ma wysoki TBN i HTHS.Czarna perła O2 FL:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zielarzlolJak się ma taki olej jak Mobil 1 New Life 0W40 do norm, o których mowa w instrukcji obsługi ?
O2 1.6 BSE z LPG - wg. instrukcji powinien być olej VW 503 00 lub VW 504 00.
Ten Mobil wypada ciekawie do LPG - przynajmniej z tego co tu wyczytałem. Ma wysoki TBN i HTHS.
Wlej -napewno bedzie oki. Sam kiedys na nim śmigałem i złego słowa powiedziec nie moge.
[ Dodano: Pon 09 Kwi, 12 14:31 ]
Zamieszczone przez WladeeeekWitam szykuje mi sie wymiana oleju samochód był zalany mobilem 10w 40 zmieniłem później na castrola edga 10w-60 i zastanawiam się nad wymiana samochód na 10 tys pochlania około 1 l oleju przebieg mam 189 tys rocznik 99 silnik 2.0 co poradzicie?
Zeby wszystko wrociło do mormy zrobiłbym płukanke silnika i zalał np Millersa XFS-a 5w40
Spalanie oleju powinno spaśc a i ochrona bedzie lepsza niż w przypadku tego ulepku- castrola.
Polecam www.sklep-oleje.pl to nasz forumowy sprzedawca a i napewno Ci coś doradzi. Pozdrawiam.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
A jak się mają specyfikacje olejowe do gwarancji ?
Bo przyznam szczerze, że będzie to pierwsza zmiana oleju ( z fabrycznego Castrola ).Czarna perła O2 FL:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58593
Komentarz
-
Komentarz