Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
gdzieś miałem oficjalne info Mobila w sprawie bazy (tylko musze poszukać bo nie wiem, czy nie na kompie w pracy są te dane).Zamieszczone przez xofExxon nigdy się z Visomem nie krył:
Jak "sprytnie" Mobil działa podprogowo na klienta :diabelski_usmiech
"następna generacja olejów bazowych pochodzących z gazu ziemnego (Gas to Liquids) wejdzie na rynek" --- następna generacja? Bardzo sprytny zapis... a mi się zdawało, że to dalej jednak III grupa bazowa (oznaczana czasem dla odróżnienia jako III+). SHC = S ynthetic H ydro C racked
Proponuję zwrócić uwagę na zapis na str 30.... oleje na rynek DE będe miały zmieniony skład :twisted:
No i fotka z cyklu "znajdź różnicę" :diabelski_usmiechPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zacytuj mi to w oryginale, bo chyba jestem ślepy albo niekumatyZamieszczone przez PAOLO ESCOProponuję zwrócić uwagę na zapis na str 30.... oleje na rynek DE będe miały zmieniony skład
Od dawna wiadomo, że M1 to nie syntetyk a w DE jest ten sam olej ale inaczej oznaczony. Miałem nadzieję, że dyskusja pójdzie raczej w kierunku poszczególnych parametrów ostatnich olejów M1 w porównaniu do poprzednich 100% syntetyków. Ktoś wcześniej zauważył, że marketingowcy wciskają nam g... pod szyldem pełnego syntetyka, to teraz może sobie zerknąć w prezentację i porównać dokładniej.
Komentarz
-
-
With the exception of Germany, this reformulation will be invisible ---> "Z wyjątkiem Niemiec" ... może ja źle tłumaczę :roll: (jak by co to zwracam honor :P )Zamieszczone przez xofZacytuj mi to w oryginale,
[ Dodano: Pią 16 Lis, 12 20:26 ]
... że niby ten nowy Mobil1 jest lepszy od tego który miał bazę PAO? W takim razie, dlaczego sama baza PAO jest tak droga i oleje oparte o bazę PAO też :roll:Zamieszczone przez xofmarketingowcy wciskają nam g... pod szyldem pełnego syntetyka, to teraz może sobie zerknąć w prezentację i porównać dokładniej.
jeżeli mówimy o Castrolu to jest to "inny" niż ten sprzedawany w PL.Zamieszczone przez xofw DE jest ten sam olej ale inaczej oznaczonyPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
"Z wyjątkiem Niemiec ta zmiana formulacji będzie niewidoczna [dla klientów]" - czyli ten sam olej a inna etykieta (W Niemczech tylko coś co ma 100% PAO można nazwać pełnym syntetykiem, moim zdaniem prawidłowo).
W pewnych aspektach nowy, niesyntetyczny M1 0W40 jest lepszy od starego, wyraźnie gorzej jest tylko z płynięciem w niskich temp. a nieco gorzej z osadami na tłokach (raptem kilka %), jeśli chodzi o zużycie to polecam samemu przeanalizować.
Chodziło mi o niemiecki M1, jak jest z Castrolem nie wiem. Jest jakiś niemiecki Castrol (chodzi o docelowy kraj sprzedaży, nie produkcji) oznaczony jako pełny syntetyk?
Komentarz
-
-
hmmm czyli w DE będzie występował jako SHC a w PL jako full synthetic ... :xZamieszczone przez xofczyli ten sam olej a inna etykieta
to zgoda. Ja poszedłem jednak innym tokiem myślenia :wink: Miałem namyśli, że formuła zostanie zmieniona i wprowadzony napis full synthetic - jak poprzednio a tuZamieszczone przez xofmoim zdaniem prawidłowo
już kilka osób na forum sprawdzało tego nowego Mobil1 0W/40 i ... jednak PAO by się w nim przydało bo silnik pracował "inaczej" niż na tym samym oleju poprzedniej generacji - inaczej znaczy gorzej.Zamieszczone przez xofjeśli chodzi o zużycie to polecam samemu przeanalizować
to ja wiem bo ze znajomym sprawdzaliśmy :x inna konsystencja, zapach, kolor pomiędzy tym kupionym w PL i DE (oba oleje 5W/40) ... Standardem jest opisywanie przez Castrola oleju sprzedawanego w PL jako Full Synthetic a w DE jako HC - bo w PL można a w DE już nie :twisted:Zamieszczone przez xofjak jest z Castrolem nie wiem. Jest jakiś niemiecki Castrol (chodzi o docelowy kraj sprzedaży, nie produkcji) oznaczony jako pełny syntetyk?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Vollsynthese a Vollsynthetisch, jest mała różnica :lol:
to już Mobil1 jest uczciwszy w Niemczech, pisząc SHC Synthese Technology.
Różnica między M1 SHC a 100% synt. może być słyszalna, bo różną się znacznie płynięciem na zimno, jak już pisałem.
Co do niemieckiego Castrola i różnic z np. Polskim to nie wiedzę podstaw żeby się z Tobą nie zgodzić
.
Ta prezentacja ma już ponad 5 lat, wyszedł już nowszy M1 0w40 SN, co prawda dalej nie dorównuje staremu syntetykowi w niskich temp., ale jest całkiem ok.
Komentarz
-
-
No jesli Cast.ol sponsoruje warsztat na 30tyś zł netto rocznie, za sprzedaż ich gów....ych olejów, to już nie może sobie pozwolić na dobry produkt. Nawet w sporcie motorowym, auta oznaczone castrolem, mobilem czy innym gów..m, zapier..lają na Motulu czy Millersie.
Świadomy użytkownik, użytkujący normalnie auto, powinien wybrać Lotos Quazar, który jest Made in Poland, a jest lepszy od Castrola, Mobila, Shella i reszty marketingowej padliny.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Z tego co widzę to Future Mobil 1 0W-40 ma mieć zdecydowanie mniej depozytów. Na plus widać duża poprawę w 270h teście Mercedesa Engine Test Comparison – Wear ale z tego co widać to pompowalność CCS i MRV miał chyba lepszą stary Mobil1 0W/40 no i spadł w nowym Mobilu1 index lepkości trochę szkoda.
zgadza się (różnica w CCS i MRV) płynięcie tylko trochę słabsze.Zamieszczone przez xofRóżnica między M1 SHC a 100% synt. może być słyszalna, bo różną się znacznie płynięciem na zimno, jak już pisałem.
nooo nie da się ukryć ale to na fotce niżej to jawne robienie z klienta idioty i przekręt Castrola :evil:Zamieszczone przez xofVollsynthese a Vollsynthetisch, jest mała różnicaZałączone plikiPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
To jest stara prezentacja, "Future Mobil1" to już tak na prawdę stary M1 0W40 SM
wyszedł niedawno SN z HTHS 3,8.
Co do zdjęcia powyżej - tak robi Castrol, Mobil1 i większość innych w całej Europie oprócz Niemiec. Robią ludzi trochę w wała, ale tylko trochę, bo jak wynika z prezentacji nie można jednoznacznie stwierdzić który olej jest lepszy, zależy to od sposobu użytkowania samochodu.
Komentarz
-
-
Rzeczywiście, Mobil 1 0W40 SM i SN nie różnią się od siebie na papierze, HTHS 3,8 i MRV @-40 31000, co trochę mija się z założeniami i pogarsza jeszcze sprawę w niskich temp.
Dlaczego nie ma żadnego pełnego syntetyka VW 504? Albo te oleje są tak słabe i nie spełniają wyśrubowanych norm VW albo VW specjalnie takich nie certyfikuje w ramach operacji "sztuczne postarzanie" albo PAO nie są dobrą bazą dla olejów mid SAPS i to chyba najbardziej prawdopodobne.
Komentarz
-
-
Nie w ten deseń są pełne syntetyki ale nie kosztują 100złZamieszczone przez xofDlaczego nie ma żadnego pełnego syntetyka VW 504? Albo te oleje są tak słabe i nie spełniają wyśrubowanych norm VW albo VW specjalnie takich nie certyfikuje w ramach operacji "sztuczne postarzanie" albo PAO nie są dobrą bazą dla olejów mid SAPS i to chyba najbardziej prawdopodobne.
Bo co z pełnego synteytyka który ma takie sobie minimum dodatków żeby tylko jako tako trzymał wytyczne 504 itp. a możesz mieć HC w nowej technologii który bedzie miał fantastyczny pakiet dodatków a tego się z żadnych biuletynów nie dowiesz.
To jest produkt tylko w Polsce rozlewany nie produkowany.Zamieszczone przez Sebastian_M26Świadomy użytkownik, użytkujący normalnie auto, powinien wybrać Lotos Quazar, który jest Made in Poland, a jest lepszy od Castrola, Mobila, Shella i reszty marketingowej padliny.
Jest to linia premium która jest jedną z nowocześniejszych na świecie.
Kto to robi właściwie nie wiem ale dodatki Lubrizola jakie podobno są w tych bazach już stawiają ten produkt w ścisłej czołówce.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Źródło ustnie przekazane.Zamieszczone przez zak14Pidziek napisał/a:
To jest produkt tylko w Polsce rozlewany nie produkowany
Ciekawe, ciekawe.. źródło ?
Olej moze być lepszy od większości markowych olejów na rynku.Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
ciekawe, też się kiedyś nad tym zastanawiałem. Poszukam w moich kwitach "dlaczego" i zobaczę co w "necie ćwierkają wróbelki" w tym temacie :roll:Zamieszczone przez xofDlaczego nie ma żadnego pełnego syntetyka VW 504?
baza zapewne z Lotosu a dodatki z firmy "X" (to standard w obecnych czasach, trudno by firma pakowała xxx $ w dodatki i bazę, skoro może takie dodatki gotowe pozyskać od innego dostawcy) - całość blendowana i rozlewana w PL w Lotosie wg. ich "receptury" ?Zamieszczone przez PidziekTo jest produkt tylko w Polsce rozlewany nie produkowany.
bo jest.Zamieszczone przez PidziekOlej moze być lepszy od większości markowych olejów na rynku.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
a no tak:Zamieszczone przez endryujak tu się ma jakość papierowo-użytkowa Platinum MAX EXPERT V 5W30 względem innych markowych olei
Orlen Platinum MAX Expert V5W/30
Spełnia wymagania:
VW 504 00/507 00
Mercedes-Benz 229.51
BMW Longlife-04
Porsche C30
lepkość kinematyczna w temp. 100C = 12,2
wskaźnik lepkości 159
temperatura płynięcia -42
liczba zasadowa TBN 8,0
popiół siarczanowy 0.6
Odparowalność wg Noack'a 9.9
w oleju znajduje się:
niecały 1% izomerów
niecały 1% estrów
i porównanie wybranych parametrów MAX Export V 5W/30 z innymi olejami VW 504.00/507.00
Liqui Moly Top Tec 4200 5W/30
Viscosity at +100 °C : 11.8 mm²/s
Viscosity index : 160
Pour point : - 45 °C
TBN : 6.2 mg KOH/g
Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30
Viscosity, mm2/s 100C 11.5
Viscosity Index 160
Pour Point -42
TBN; mg KOH/g 5.9
Fuchs Titana Pro XTL 5W/30
Lepkość w 100oC 11,6 mm2/s
Wskaźnik lepkości 155
Punkt zamarzania -42oC
TBN?
TOTAL QUARTZ INEO 504/507 5W30
Lepkość w 100oC 11,8 mm2/s
Wskaźnik lepkości 161
Punkt zamarzania -42oC
TBN - 5,8
TITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL VW 507.00
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
Indeks lepkości: 155
Temperatura płynięcia : - 42 C
TBN : >6 mg KOH/g
Parametry MaxExpert V 5W/30 niczym nie odbiegają od podobnych produktów. Jedyna zauważalna "różnica" to TBN = 8, ciekawe...Orlen nie ufa czystości paliwa w PL? W każdym razie pakiet detergentów Orlen ma lepszy.
Do pełnego opisu, porównania produktów brakuje MaxExpertowi (i nie tylko jemu) takich podstawowych parametrów jak CCS i lepkości w 40C.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Mi wyszło, że TBN 6.2Zamieszczone przez PAOLO ESCOTITAN GT1 PRO C-3 5W-30 XTL VW 507.00
Lepkość kinematyczna przy +100 °C : 11.6 mm²/s
Indeks lepkości: 155
Temperatura płynięcia : - 42 C
TBN : >6 mg KOH/g
No TBN robi wrażenie.Zamieszczone przez PAOLO ESCOJedyna zauważalna "różnica" to TBN = 8
A poza tym producenci olejów VW507/507 zwykle nie chwalą się NOACK. Czuję w kościach, że 9.9 to całkiem przyzwoicie jak na tą aprobatę. Większość zapewne bliżej 11.Octavia 2 FL Combi 1.9 BXE
Komentarz
-
-
możliwe, nie patrzyłem w najnowszą kartę, właściwie powinienem napisać TBN >6 (to by się zgadzało z Twoimi danymi).Zamieszczone przez zak14Mi wyszło, że TBN 6.2
to jesteśmy tego samego zdania, też uważam, że ma całkiem przyzwoity NOACK.Zamieszczone przez zak14producenci olejów VW507/507 zwykle nie chwalą się NOACK. Czuję w kościach, że 9.9 to całkiem przyzwoicie jak na tą aprobatę. Większość zapewne bliżej 11.
Wydaje się, że ten Max Expert wypada całkiem dobrze ale to "papierowe dane" ciekawe jak sprawdzi się w silniku.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
AMS 5w40-opinia
Jako że zrobilem ok 2 tyś na AFL-u postanowiłem sie podzielić moją opinią:
- grzeje sie chwileczkę dłużej niż cfs-5w40
- temp pracy około 3-4 stopnie niższa niż cfs-a
- kultura pracy po odpaleniu- w chłodne dni- jak w cfs-ie
- kultura pracy po rozgrzaniu 70 st i więcej słaba- lepiej pracował cfs po 5000km. teraz słyszę sławne chrobotanie 1,8T czego na cfs-ie nie było. Na wiosnę powrót do Millersa ale sprawdze XFS-a 5w40 :P ze względu na cywilny charakter autaOI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
A jeżeli chodzi o Platinium Max Expert 0W40 jak on wypada w porównaniu np do Statoil V 0W30, Motul X-lite 0W30 czy np. LM Synthoil High Tech 5W-40?Zamieszczone przez endryuA jak tu się ma jakość papierowo-użytkowa Platinum MAX EXPERT V 5W30 względem innych markowych olei :?: :!:Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r
Komentarz
-
-
nijak nie wypada :diabelski_usmiech bo po pierwsze SAE wymienionych olejów jest różne a po drugie specyfikacje VW są różne. Takie porównanie jest doZamieszczone przez opermonjeżeli chodzi o Platinium Max Expert 0W40 jak on wypada w porównaniu np do Statoil V 0W30, Motul X-lite 0W30 czy np. LM Synthoil High Tech 5W-40?
bo będziemy udowadniać, że "białe jest białe a czarne jest czarne", że tak zacytuję "znanego klasyka" :haha:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9fVSLFYWTZk[/youtube]
endryu zapytał o Platinum MAX EXPERT V 5W30 - dostał porównanie z olejami o SAE 5W/30 i specyfikacją VW 504.00/507.00 - tak jak posiada je Max Expert V 5W/30.
Jeżeli chcesz parametry wymienionych przez Ciebie olejów to przejrzyj ten wątek lub wątek olej do TDI (część I) zaręczam, że były wymienione tam te parametry. ...ostatecznie wkleję te dane ale to znów pójście na łatwiznę :rant
chyba już ktoś ma zalany silnik tym olejem to może coś napisze - to będzie więcej warte niż papierowe oklepane dane...Zamieszczone przez opermonPlatinium Max Expert 0W40 jak on wypada
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Przepraszam że odbiegnę troszkę od tematu, ale obiecuję że nie za daleko :-)
Kiedyś śledziłem ten wątek, baaa nawet starałem się go przeczytać od początku.
Ale się poddałem i po przeczytaniu ponad 50 stron i kupiłem do skodzinki Motula.
Teraz znowu muszę się zmierzyć z wyborem oleju, tym razem do wozidła żonki:
Fiat Punto II 1.2 8v przebieg 195k, do tej pory lany głownie Mobil1 10w40 półsyntetyk.
Chciałbym poznać opinie szanownych forumowiczów, na co warto go zmienić ?
Dodam tylko, że kropek jeździ tylko i wyłącznie w mieście
Komentarz
-
-
Nie ma Mobila 1 10W40 jest mobil to zupełnie inna linia.
Mozesz kupić olej SYN MC z FUCHS-a 10W40 olej kilkukrotnie lepszy od mobila 10W40Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz