- leonn ja absolutnie nie podważam twojej podpowiedzi i nawet lepiej jakby zalał LM 0w40 niż LM 5w40 bo
patrząc na parametry i Twoje UOA wydaje się być lepszym olejem - ten link wkleiłem tylko dla rzucenia okiem zresztą ten wynik X-MAX w tym teście może być naciągany ponieważ piszą w artykule że przedstawicielstwo Motula jako jedyne dla ich testu dostarczyło olej gratis i w ogóle są świetną firmą i takie tam :wink:
A teraz ja. Aktualnie jeżdżę na Valvoline Maxlife 10W40,olej wymieniam co 10-12kkm. Z racji tego że zaczynam nową pracę i będę samochodem robił ok 5-6 kkm miesięcznie olej trzeba będzie wymieniać często co wiąże się z kosztami. No i tutaj pytanie czy pozostać przy tym oleju (ok 100zł/5l) czy kupować coś tańszego skoro wymiany będą tak częste?
Auto ma przelatane 240kkm,oleju bierze tyle co nic (mimo że to 2.0AQY )
Za wszelkie rady będę wdzięczny :P
"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
Ostatnio z racji nadejścia normalnej pogody postanowiłem wybudzić ze snu zimowego swojego ktm-a i przy okazji powymieniać w nim płyny ustrojowe :wink: - tak mnie tknęło z racji że do tego wynalazku producent zaleca olej z MOTOREX-a pełny syntetyk o lepkości 20w60 w magicznej cenie 95zł za litr :| (skrzynia jest smarowana tym samym olejem co silnik) - ale do rzeczy :wink: zerknąłem na oleje samochodowe tegoż producenta i bardzo mi się spodobał (parametry) taki oto 0w40 - http://www.se.motorex.com/File/se/XPERIENCE%20FSX%200W40%20_svenska(1).pdf - tak myślę żeby po Neste wziąć go pod uwagę
Apropo parametrów, może eksperci opiszą w jednym zdaniu poniższe wątpliwości
1.LEPKOŚĆ HTHS - do 3,5 mPa*s - obniżona lepkość wysokotemperaturowa, powyżej 3,5 podwyższona lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przed ścieraniem.
Do 2.0 AQY który lubi łykać olej przez wadę/niedoskonałość pierścieni zgarniających, lepszym rozwiązaniem będzie Lepkość HTHS poniżej 3,5? mniejsza lepkość na ścianie cylindra = "łatwiejsze" zgarnięcie oleju przez te wadliwe pierścienie?
2. Odparowalność wg Noack'a %m/m np 10,1 - co to za parametr za jakie właściwości odpowiada,
3. Popiół siarczanowy w % im mniej tym lepiej? Jaki negatywny wpływ ma większa zawartość np 1,2% ?
4. TBN - im więcej tym lepiej? najlepiej powyżej 10?
pierwszy raz na forum jako zalogowany - witam wszystkich
Trzy wieczory na temat oleju do 1.4 TSI uff. Wielki podziw dla znawców tematu.
Zbliża się termin kolejnej wymiany oleju (35.000 km auto z jeździ od 02.2010), do tej pory autko latało na Castrolu LL 5w30 wymiany po 5 i 20. W sumie nie było chyba źle, dolałem może z litr.
Teraz chciałem spróbować czegoś innego i dobrać olej pod styl jazdy - niestety krótkodystansowej. Najczęściej (5 dni w tygodniu) to odcinki 2x po ok 10 km dziennie ale bez korków (dzieci do szkoły, żona do pracy, ja do pracy) czyli najczęściej dwa trzy zimne starty.
Olej miałby być całoroczny.
Po przejrzeniu forum wybór padł na:
Millersa XF LL 5w30 lub 0w40
Lazervay V 0w30 lub 5w30
jeżeli dobrze odczytuję dyskusje w temacie to ten z 0w byłyby lepsze dla takiego sposobu eksploatacji samochodu?
OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY F5W/30 OPAK. 4L STATOIL Ja kupiłem ten i powiem wam że silnik jakby ciszej i lżej chodził ,nie wiem czy tak mi sie tylko wydaje czy faktycznie tak jest ale domniemam ze faktycznie w ASO skoda 4 razy ogladali bańke i sie dziwili czemu taki olej:P
Wybór padnie pewnie na Millers XF 0w40 bo Lazerway V 0w30 jest raczej nie do kupienia - może ktoś wie gdzie mógłbym go kupić w okolicach Łodzi. Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł, dużych opakowań nie było. Chyba że ktoś podrzuci inny olej sprawdzony w warunkach użytkowania jak wyżej.
Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł dużych opakowań nie było.
Wybór padnie pewnie na Millers XF 0w40 bo Lazerway V 0w30 jest raczej nie do kupienia - może ktoś wie gdzie mógłbym go kupić w okolicach Łodzi. Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł, dużych opakowań nie było. Chyba że ktoś podrzuci inny olej sprawdzony w warunkach użytkowania jak wyżej.
Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł dużych opakowań nie było.
wyjazd na przystanek PKS 5 km. i powrót 5 km (często tylko jeden start (garaż - nie ogrzewany więc zimą jakieś - 2 st. latem temperatura otoczenia), po ok. 30 min. start do pracy silnik lekko ciepły, dojazd ok 6 km., praca ok. 9 godz. start do domu samochód parkowany pod chmurką, powrót do domu 6 km czasami jakieś zakupy. Raz w tygodniu trasa 20 km w jedną stronę i 20 km. w drugą. Czyli w ciągu dnia jakieś 2-3 zimne starty i 95 % krótkich tras. Dwa trzy razy w roku dłuższy wyjazd na terenie Polski od 50 do 400 km w jedną stronę.
tz "ciężkie" warunki pracy oleju.---> ""W silnikach w których stosowana jest zasada zmian oleju Longlife, i które poruszają się głównie na krótkich odcinkach poniżej 15 km od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, dochodzi często do nadmiernego rozciągnięcia się łańcuszka rozrządu. W ekstremalnych warunkach potrafi on przeskoczyć, co może się skończyć kolizją zaworów z tłokami. Za przyczynę tych awarii uważane jest nadmierne zanieczyszczenie oleju paliwem (niedogrzane na krótkich odcinkach silniki itd...). Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy." Porządny 0W/40 zmieniany +- co 10 tys km max powinien załatwić sprawę np Millers XFS 0W/40.
Tu znalazłem coś bardzo podobnego do moich warunków eksploatacji.
Czyli porządny 0W40 np. Millers w tej chwili XF 0W40 załątwił by sprawę czy szukać starszego XFS? Czy równie dobry byłby Lazerway v 0W30 - chyba całkiem niezły potrząc na parametry, którego niestety niełatwo kupić
Ja do tego małego silnikczka polecam Supersyn 0W30 jedna z najlepszych olejów do tego silniczka.
502.00 jest aprobata PORSCHE !
ZUżycie ścierne w silnikach TSI jest dużo wieksze niż w innych silnikach np. BMW więc sądzę że większy pakiet ZDDP a taki ma największy Supersyn 0W30 najlepiej ochroni ten silnik zwłaszcza na krótkich odcinkach.
przy interwałach 30 tys. km
Przy krótkich odcinkach nie ma siły na podwyższone zużycie, sytuację ratuje ceramika bądź nano dodatki, dodatkowo zmniejszają korozyjność.
Konrad OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części
LAZERWAY LL 5W/30 OPAKOWANIE 4 L Ja kupiłem ten i powiem wam że silnik jakby ciszej i lżej chodził ,nie wiem czy tak mi sie tylko wydaje czy faktycznie tak jest ale domniemam ze faktycznie w ASO skoda 4 razy ogladali bańke i sie dziwili czemu taki olej:P Niby LL ,ale wymieniał i tak co 15 tys km
Komentarz