Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2726
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    REXAX, ale ja podpowiadam koledze aronus, że zmiast tego 0W40 może sobie spróbować zalać;
    Zamieszczone przez leonn

    Komentarz

    • REXAX
      Rider
      • 2013
      • 453

      Zamieszczone przez leonn
      REXAX, ale ja podpowiadam koledze aronus, że zmiast tego 0W40 może sobie spróbować zalać;
      Zamieszczone przez leonn
      - leonn ja absolutnie nie podważam twojej podpowiedzi i nawet lepiej jakby zalał LM 0w40 niż LM 5w40 bo
      patrząc na parametry i Twoje UOA wydaje się być lepszym olejem - ten link wkleiłem tylko dla rzucenia okiem zresztą ten wynik X-MAX w tym teście może być naciągany ponieważ piszą w artykule że przedstawicielstwo Motula jako jedyne dla ich testu dostarczyło olej gratis i w ogóle są świetną firmą i takie tam :wink:

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez REXAX
        i nawet lepiej jakby zalał LM 0w40 niż LM 5w40
        Pewnie że lepiej, ale LM 5W40 można bezproblemowo kupić w PL, a 0W40 nie. Więc po co ma sobie utrudniać życie :wink:

        Komentarz

        • bws34
          Rider
          • 2011
          • 543

          A teraz ja. Aktualnie jeżdżę na Valvoline Maxlife 10W40,olej wymieniam co 10-12kkm. Z racji tego że zaczynam nową pracę i będę samochodem robił ok 5-6 kkm miesięcznie olej trzeba będzie wymieniać często co wiąże się z kosztami. No i tutaj pytanie czy pozostać przy tym oleju (ok 100zł/5l) czy kupować coś tańszego skoro wymiany będą tak częste?
          Auto ma przelatane 240kkm,oleju bierze tyle co nic (mimo że to 2.0AQY )
          Za wszelkie rady będę wdzięczny :P
          "Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."

          "Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)

          www.zoltar.bielsko.pl

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez bws34
            czy pozostać przy tym oleju (ok 100zł/5l)
            5L za 100 zł to jeszcze nie taka tragedia...
            Zamieszczone przez bws34
            kupować coś tańszego
            jak ma byc coś lepszego...to napewno nie będzie tańsze, na oleju nie zaoszczędzisz a za kilkanasśie tyś km możesz zacząć narzekać...
            Zamieszczone przez bws34
            oleju bierze tyle co nic
            no właśnie i sam sobie odpowiedziałeś...jak jest "dobrze" to po co kombinować ...można ale nie zawsze to wychodzi na zdrowie. Ja bym nie kombinował.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • REXAX
              Rider
              • 2013
              • 453

              Ostatnio z racji nadejścia normalnej pogody postanowiłem wybudzić ze snu zimowego swojego ktm-a i przy okazji powymieniać w nim płyny ustrojowe :wink: - tak mnie tknęło z racji że do tego wynalazku producent zaleca olej z MOTOREX-a pełny syntetyk o lepkości 20w60 w magicznej cenie 95zł za litr :| (skrzynia jest smarowana tym samym olejem co silnik) - ale do rzeczy :wink: zerknąłem na oleje samochodowe tegoż producenta i bardzo mi się spodobał (parametry) taki oto 0w40 - http://www.se.motorex.com/File/se/XPERIENCE%20FSX%200W40%20_svenska(1).pdf - tak myślę żeby po Neste wziąć go pod uwagę

              Komentarz

              • filip_auto
                Ambiente
                • 2011
                • 164

                Na papierze wygląda Ciekawie

                Zwłaszcza TBN - dobry do LPG

                I temperatura płynięcia też niczego sobie

                Komentarz

                • blackhawk
                  Classic
                  • 2012
                  • 13

                  Zamieszczone przez filip_auto
                  Na papierze wygląda Ciekawie

                  Zwłaszcza TBN - dobry do LPG

                  I temperatura płynięcia też niczego sobie
                  Jak dobierać olej do lpg, na co zwrócić uwagę?

                  Komentarz

                  • mariush19
                    Rider
                    • 2009
                    • 634
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    Apropo parametrów, może eksperci opiszą w jednym zdaniu poniższe wątpliwości

                    1.LEPKOŚĆ HTHS - do 3,5 mPa*s - obniżona lepkość wysokotemperaturowa, powyżej 3,5 podwyższona lepkość wysokotemperaturowa, lepsza ochrona przed ścieraniem.
                    Do 2.0 AQY który lubi łykać olej przez wadę/niedoskonałość pierścieni zgarniających, lepszym rozwiązaniem będzie Lepkość HTHS poniżej 3,5? mniejsza lepkość na ścianie cylindra = "łatwiejsze" zgarnięcie oleju przez te wadliwe pierścienie?

                    2. Odparowalność wg Noack'a %m/m np 10,1 - co to za parametr za jakie właściwości odpowiada,

                    3. Popiół siarczanowy w % im mniej tym lepiej? Jaki negatywny wpływ ma większa zawartość np 1,2% ?

                    4. TBN - im więcej tym lepiej? najlepiej powyżej 10?

                    Komentarz

                    • Pidziek
                      RS
                      • 2011
                      • 1845

                      Zamieszczone przez blackhawk
                      Zwłaszcza TBN - dobry do LPG



                      I temperatura płynięcia też niczego sobie



                      Jak dobierać olej do lpg, na co zwrócić uwagę?
                      Na nic na jakość , w autach osobowych nie ma różnicy dobrze aby było minimum C3-10
                      Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                      http://www.zmienolej.pl/
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6626
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez mariush19
                        co to za parametr za jakie właściwości odpowiada
                        było o TBN, HTHS, NOACK, SAPS...sam pisałem w tym wątku i wątku olej do TDI (zwłaszcza część I tego wątku) - poszukaj znajdziesz, szkoda powtarzać.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • ro66
                          Classic
                          • 2013
                          • 8

                          pierwszy raz na forum jako zalogowany - witam wszystkich

                          Trzy wieczory na temat oleju do 1.4 TSI uff. Wielki podziw dla znawców tematu.
                          Zbliża się termin kolejnej wymiany oleju (35.000 km auto z jeździ od 02.2010), do tej pory autko latało na Castrolu LL 5w30 wymiany po 5 i 20. W sumie nie było chyba źle, dolałem może z litr.
                          Teraz chciałem spróbować czegoś innego i dobrać olej pod styl jazdy - niestety krótkodystansowej. Najczęściej (5 dni w tygodniu) to odcinki 2x po ok 10 km dziennie ale bez korków (dzieci do szkoły, żona do pracy, ja do pracy) czyli najczęściej dwa trzy zimne starty.
                          Olej miałby być całoroczny.
                          Po przejrzeniu forum wybór padł na:
                          Millersa XF LL 5w30 lub 0w40
                          Lazervay V 0w30 lub 5w30
                          jeżeli dobrze odczytuję dyskusje w temacie to ten z 0w byłyby lepsze dla takiego sposobu eksploatacji samochodu?

                          Komentarz

                          • endryu
                            RS
                            • 2006
                            • 3773
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            Zamieszczone przez ro66
                            jeżeli dobrze odczytuję dyskusje w temacie to ten z 0w byłyby lepsze dla takiego sposobu eksploatacji samochodu?
                            też myślę, że 0W30 jest optymalny i co 15 kkm (lub raz w roku)
                            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                            =================================================

                            Komentarz

                            • jarekbarcaaa
                              Ambiente
                              • 2013
                              • 204

                              OLEJ SYNTETYCZNY LAZERWAY F5W/30 OPAK. 4L STATOIL Ja kupiłem ten i powiem wam że silnik jakby ciszej i lżej chodził ,nie wiem czy tak mi sie tylko wydaje czy faktycznie tak jest ale domniemam ze faktycznie w ASO skoda 4 razy ogladali bańke i sie dziwili czemu taki olej:P

                              Komentarz

                              • konkon
                                Rider
                                • 2008
                                • 667
                                • Octavia I (1U2)
                                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                                LAZERWAY F5W/30 OPAK. 4L
                                Jeżeli auto z podpisu to olej nie do tego silnika.
                                Konrad
                                OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                90 konny AGRessor
                                PerfectServiceBy DGW
                                WhitePride :smokedevil

                                Komentarz

                                • ro66
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 8

                                  Wybór padnie pewnie na Millers XF 0w40 bo Lazerway V 0w30 jest raczej nie do kupienia - może ktoś wie gdzie mógłbym go kupić w okolicach Łodzi. Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł, dużych opakowań nie było. Chyba że ktoś podrzuci inny olej sprawdzony w warunkach użytkowania jak wyżej.
                                  Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł dużych opakowań nie było.

                                  Komentarz

                                  • REXAX
                                    Rider
                                    • 2013
                                    • 453

                                    Zamieszczone przez ro66
                                    Wybór padnie pewnie na Millers XF 0w40 bo Lazerway V 0w30 jest raczej nie do kupienia - może ktoś wie gdzie mógłbym go kupić w okolicach Łodzi. Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł, dużych opakowań nie było. Chyba że ktoś podrzuci inny olej sprawdzony w warunkach użytkowania jak wyżej.
                                    Butelkę Lazerway LL 5w30 widziałem na Statoilu za 49 zł dużych opakowań nie było.
                                    - Lazerway V 0w30 jest dostępny albo w litrówkach albo w beczkach 205l - tutaj kupowałem w zeszłym roku - http://www.maxoil.eu/pl/oleje/1169,2...zerWay+V+0W-30 - Lazerway LL 5w30 - http://allegro.pl/olej-syntetyczny-l...158846505.html
                                    Możesz ewentualnie spróbować Neste - http://allegro.pl/neste-city-pro-w-l...167932031.html - brałem olej od tego sprzedawcy i poza allegro można zaoszczędzić jakieś 20zł i ma w niezłej cenie filtry Mann-a
                                    karta tego Neste - http://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx?...rp=340&type=tt :wink:

                                    Komentarz

                                    • ro66
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 8

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez kasper64
                                      wyjazd na przystanek PKS 5 km. i powrót 5 km (często tylko jeden start (garaż - nie ogrzewany więc zimą jakieś - 2 st. latem temperatura otoczenia), po ok. 30 min. start do pracy silnik lekko ciepły, dojazd ok 6 km., praca ok. 9 godz. start do domu samochód parkowany pod chmurką, powrót do domu 6 km czasami jakieś zakupy. Raz w tygodniu trasa 20 km w jedną stronę i 20 km. w drugą. Czyli w ciągu dnia jakieś 2-3 zimne starty i 95 % krótkich tras. Dwa trzy razy w roku dłuższy wyjazd na terenie Polski od 50 do 400 km w jedną stronę.
                                      tz "ciężkie" warunki pracy oleju.---> ""W silnikach w których stosowana jest zasada zmian oleju Longlife, i które poruszają się głównie na krótkich odcinkach poniżej 15 km od uruchomienia silnika do jego wyłączenia, dochodzi często do nadmiernego rozciągnięcia się łańcuszka rozrządu. W ekstremalnych warunkach potrafi on przeskoczyć, co może się skończyć kolizją zaworów z tłokami. Za przyczynę tych awarii uważane jest nadmierne zanieczyszczenie oleju paliwem (niedogrzane na krótkich odcinkach silniki itd...). Sugeruje się skrócenie okresu między wymianami oleju do 6-9 tys km dla aut poruszających się głównie na krótkich (poniżej 15 km) odcinkach. Wg tego olej Longlife jest "zabójczy" dla silnika w takich warunkach pracy." Porządny 0W/40 zmieniany +- co 10 tys km max powinien załatwić sprawę np Millers XFS 0W/40.
                                      Tu znalazłem coś bardzo podobnego do moich warunków eksploatacji.
                                      Czyli porządny 0W40 np. Millers w tej chwili XF 0W40 załątwił by sprawę czy szukać starszego XFS? Czy równie dobry byłby Lazerway v 0W30 - chyba całkiem niezły potrząc na parametry, którego niestety niełatwo kupić

                                      Komentarz

                                      • leonn
                                        RS
                                        • 2011
                                        • 2726
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez ro66
                                        Czyli porządny 0W40 np. Millers w tej chwili XF 0W40 załątwił by sprawę czy szukać starszego XFS?
                                        Jak masz auto na gwarancji to sie zastanów czy warto, bo Millers nie ma specyfikacji VW.

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Ja do tego małego silnikczka polecam Supersyn 0W30 jedna z najlepszych olejów do tego silniczka.
                                          502.00 jest aprobata PORSCHE !
                                          ZUżycie ścierne w silnikach TSI jest dużo wieksze niż w innych silnikach np. BMW więc sądzę że większy pakiet ZDDP a taki ma największy Supersyn 0W30 najlepiej ochroni ten silnik zwłaszcza na krótkich odcinkach.
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • konkon
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 667
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            jest aprobata PORSCHE
                                            żaden wyczyn
                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            ZUżycie ścierne w silnikach TSI jest dużo wieksze
                                            przy interwałach 30 tys. km
                                            Przy krótkich odcinkach nie ma siły na podwyższone zużycie, sytuację ratuje ceramika bądź nano dodatki, dodatkowo zmniejszają korozyjność.
                                            Konrad
                                            OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                            90 konny AGRessor
                                            PerfectServiceBy DGW
                                            WhitePride :smokedevil

                                            Komentarz

                                            • jarekbarcaaa
                                              Ambiente
                                              • 2013
                                              • 204

                                              LAZERWAY LL 5W/30 OPAKOWANIE 4 L Ja kupiłem ten i powiem wam że silnik jakby ciszej i lżej chodził ,nie wiem czy tak mi sie tylko wydaje czy faktycznie tak jest ale domniemam ze faktycznie w ASO skoda 4 razy ogladali bańke i sie dziwili czemu taki olej:P Niby LL ,ale wymieniał i tak co 15 tys km

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                Zamieszczone przez jarekbarcaaa
                                                silnik jakby ciszej i lżej chodził
                                                nie Ty pierwszy masz takie wrażenie :wink:
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • ro66
                                                  Classic
                                                  • 2013
                                                  • 8

                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  Zamieszczone przez ro66
                                                  Czyli porządny 0W40 np. Millers w tej chwili XF 0W40 załątwił by sprawę czy szukać starszego XFS?
                                                  Jak masz auto na gwarancji to sie zastanów czy warto, bo Millers nie ma specyfikacji VW.
                                                  W info na stronie millersoil.pl jest VW 502 505 - auto nie jest na gwarancji

                                                  LAZERWAY LL 5W/30 OPAKOWANIE 4 L też jest poważnym kandydatem

                                                  Komentarz

                                                  • jarekbarcaaa
                                                    Ambiente
                                                    • 2013
                                                    • 204

                                                    LAZERWAY LL 5W/30 OPAKOWANIE 4 L też jest poważnym kandydatem[/quote]

                                                    Polecam!

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...