To arkusz 0w30 x-lite z oficajlnej strony motula, wydaje mi sie ,ze wczesniej temp plyniecia byla -51 a nie -54, czy to juz nowa karta, oleju z "nowa" etykietka??
Witam,
Panowie, który olej polecacie do mojego 1.4 tsi? Norma 504/507, 5w/30, wielosezonowy, przebiegi głównie w mieście, wymiana co 15 tyś. km - coś dobrego a jednocześnie nie super drogiego. Wchodzi bodajże 3,9 l, wiec bańka 4 litry by mnie interesowała. Z góry dziękuję za ofertę.
Pozdrawiam
PS
statoil LAZERWAY 5w/30 Specjalnie dedykowany do silników z grupy VW ja mam i jest róznica w pracy miedzy poprzednim castrolem Cichsza praca na zimnym i taka lekka
A do mnie dziś przyszła paczuszka - sprawdzimy i zobaczymy co to warte... :wink:
Ubiegnę pytanie - tak ... pierwsze co zrobiłem to "test na wodę" :2kc
Sprawdziłem Silkolene i porównałem od razu z Amsoilem ASL 5W30. Amsoil ma zapach hmmm drażniący lekko, pod ciepłą wodą bardzo łatwo daje się spłukać ze skóry (wylewałem olej na dłoń - dziś specjalnie, ponownie) po spłukaniu dłoń była mocno sucha, jak bym przemył ją benzyną. Przy Silkolene zapach jest (a właściwie go nie ma) bardzo neutralny, praktycznie nie wyczuwalny w porównaniu do "chemicznego" Amsoila (aż sprawdziłem ponownie...różnica pod tym wzgledem jest odczywalna wyraźnie). Silkolene jest też jak by bardziej oleisty (ale nie tak jak LazerWay 0W30 - może Silkolene ma mniej PAO ? a napewno ma więcej pochodnych estrów). Przy spłukiwaniu wodą widać, ze olej ma w sobie prawdopodobnie dużo estrów - w kontakcie z wodą dochodzi do zerwania wiązań estrowych i powstania pochodnych "gliceryny i mydła"...tworzy się trwała emulsja oleju i wody, którą można usunąć (chemicy mnie poprawią zapewne :wink: ) Tej emulsji jest o wiele więcej w przypadku Silkolene niż przy Amsoil. Dłoń po zmyciu Silkolene jest odczuwalnie lekko tłusta ale inaczej niż w przypadku LazerWay gdzie to odczucie nawet po spłukaniu ciepłą wodą jest 3x mocniejsze niż przy Silkolene.
Zobaczymy co Silkolene jest warte w silniku :P Test - 2400 km Polska-Włochy-Polska już za 4 tygodnie i kilka dni odpowie zapewne na to pytanie ( kurde ale to zleciało :Bojesie: znów "muszę" jechać na wakacje :wink: ).
ale to właśnie nie jest żaden wynalazek w porównaniu z Amsoilem czy Red Line albo Royal Purple .
Silkolene kupiłem specjalnie na wyjazd z myślą o ochronie silnika w trakcie jazdy - SAE oleju i ACEA są dobrze dobrane ... zobaczymy jak się sprawdzi w trasie a lekko nie będzie miał w upalnym włoskim klimacie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Silkolene jest też jak by bardziej oleisty (ale nie tak jak LazerWay 0W30 - może Silkolene ma mniej PAO
- pod tym względem Neste 0w40 jest jeszcze bardziej śliski od V 0w30 - do pozbycia się całkowitego uczucia śliskości jest niezbędna benzyna ekstrakcyjna :wink:
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
tworzy się trwała emulsja oleju i wody
- hmm... aż mnie korci żeby zadać pytanie czy w okresie zimowym gdzie kondensacja pary wodnej w silniku jest bardzo duża nie wytworzy się "masło" które w dużej ilości (pesymistycznie) zatka "odmę" i wystrzeli nam bagnet olejowy niczym korek od szampana :diabelski_usmiech
Neste 0w40 jest jeszcze bardziej śliski od V 0w30 - do pozbycia się całkowitego uczucia śliskości jest niezbędna benzyna ekstrakcyjna
wiem o czym piszesz.... Neste 0W40 to kolejny olej który napewno kupię na zimę :diabelski_usmiech
Zamieszczone przez REXAX
masło" które w dużej ilości (pesymistycznie) zatka "odmę" i wystrzeli nam bagnet olejowy niczym korek od szampana
a wiesz, że to dobre pytanie :roll: myślę, że do tego by nie doszło ...ale Silkolene został stworzony do ochrony wysilonych silników, szczególnie podczas imprez sportowych (dlatego ze względu na temeraturę pójdzie ten olej na trasę do Włoch właśnie) ... a nie do "kapeluszowej" jazdy Octavką i to 1,4 16V :lol: Na zimę zapobiegliwie do silnika wleję olej na PAO (bez estrów) ---> Neste Oil 0W40 ( ale V 0W30 już też mam w zapasie kupiony, najwyżej zaleję go do auta żony ) :wink:
Silkolene ma wytrzymać w silniku dwa wyjazdy do Włoch czyli max jakieś 6-7 tys km łącznie. Potem będzie zmieniony na "coś" innego ...zapewne na V 0W30 lub Neste 0W40, zobaczymy.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
A czy ktoś z posiadaczy 1.4 tsi ma zalany LazerWay 0W30..?? Planuje zalać właśnie ten olej ( dzięki podpowiedzi "Naszego" forumowego speca ) i ciekaw jestem opini, jak sprawuje się ten olej w tym silniczku...?
REXAX, ja wlasnie po prawie roku od montazu lpg i szczegolnie w zimie gdzie moja odma za maselniczke robila, wreszcie wzialem sie za roztropek i ogarnalem te przypadlosc
ps. Ze względu na notoryczny brak czasu, pytania w sprawie masła w odmie proszę zadawać na forum... Plissss nie zasypujcie mnie pytaniami na @ i PW, nie wyrabiam się z odpisywaniem... :diabelski_usmiech
To arkusz 0w30 x-lite z oficajlnej strony motula, wydaje mi sie ,ze wczesniej temp plyniecia byla -51 a nie -54, czy to juz nowa karta, oleju z "nowa" etykietka??
Dzieki, czyli na nowej etykietce jest dopisek 8100 ?? Jak mysliscie, olej bedzie gorszy czy lepszy od porzedniego?? Bo widze, ze niemieckiej karcie nadal pisze "Esterbasis"
nie ma co gdybać - zobacz tabelkę z badaniami olejów na poprzedniej stronie - X-Lite rozwalił wszystkie :wink:
Mamy pewnych sprzedawców Motula na forum, więc możesz ten olej kupić w dobrej cenie a co najważniejsze - pewny... Sam się przez chwilę zastanawiałem czy X-Lite nie zalać do silnika :roll:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Na nowym X-Lite silnik pracuje ciszej czyli gorzej, nie ma charakterystycznego metalicznego dźwięku pochodzącego od estrów, również Pan Piotr potwierdził, iż w nowym nie ma estrów.
Na nowym X-Lite silnik pracuje ciszej czyli gorzej, nie ma charakterystycznego metalicznego dźwięku pochodzącego od estrów, również Pan Piotr potwierdził, iż w nowym nie ma estrów.
No wlasnie ja mialem jeszcze ten stary, to faktycznie bylo nieco bardziej metalicznie niz na castrolu, ale na valvo 0w40 silnik pracuje bardzo podobnie jak na dawnym x-lite :P
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Mamy pewnych sprzedawców Motula na forum, więc możesz ten olej kupić w dobrej cenie a co najważniejsze - pewny... Sam się przez chwilę zastanawiałem czy X-Lite nie zalać do silnika :roll:
Wiem, bo od nich kupuje, lecz jesli x-lite wykastrowali, to w przyszlym roku moze sprobuje fuchsa race 5w30 lub jakiegos innego niz valvo 0w40 np. motorexa.
Na nowym X-Lite silnik pracuje ciszej czyli gorzej, nie ma charakterystycznego metalicznego dźwięku pochodzącego od estrów, również Pan Piotr potwierdził, iż w nowym nie ma estrów.
Czyli co.. nastepny z i tak już krótkiej listy VOLLSYNTHETISCH trzeba skreślić? :cry:
Na nowym X-Lite silnik pracuje ciszej czyli gorzej, nie ma charakterystycznego metalicznego dźwięku pochodzącego od estrów, również Pan Piotr potwierdził, iż w nowym nie ma estrów.
Czyli co.. nastepny z i tak już krótkiej listy VOLLSYNTHETISCH trzeba skreślić? :cry:
- ja bym go nie skreślał ze względu na jego lepsze wyniki UOA niż poprzednika a słyszałem (nieoficjalnie) że ta nowa formulacja jest skomponowana na PAO co wydają się potwierdzać jego parametry w karcie jak by nie było lepsze niż poprzedniej wersji i raczej nie osiągalne dla HC
a używał ktoś może LOTOS QUAZAR LLIII 5W-30 ? chętnie poznam opinie na temat wyżej wymienionego :szeroki_usmiech bo na dzień dobry to cena mnie lekko :shock: :diabelski_usmiech jeżeli w parze z ceną idzie jakość... to kurde.... jeden z lepszych na rynku chyba ?
SPOT Poznań: ..... ruszyć (_)_) i przyjeżdżać !!! ZAPRASZAMY
- ja bym go nie skreślał ze względu na jego lepsze wyniki UOA niż poprzednika a słyszałem (nieoficjalnie) że ta nowa formulacja jest skomponowana na PAO co wydają się potwierdzać jego parametry w karcie jak by nie było lepsze niż poprzedniej wersji i raczej nie osiągalne dla HC
- ja bym go nie skreślał ze względu na jego lepsze wyniki UOA niż poprzednika a słyszałem (nieoficjalnie) że ta nowa formulacja jest skomponowana na PAO co wydają się potwierdzać jego parametry w karcie jak by nie było lepsze niż poprzedniej wersji i raczej nie osiągalne dla HC
A gdzie ta karta nowa??
- nowa karta - http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57267/original/8100_X-lite_0W-30_(GB).pdf?1353952977
stara - http://www.frontier.ro/files/pdf/8100%20X-lite%200W-30%208413%20(GB).pdf
nowszej jak z października 2011 nie udało mi się namierzyć :wink:
ja bym go nie skreślał ze względu na jego lepsze wyniki UOA niż poprzednika a słyszałem (nieoficjalnie) że ta nowa formulacja jest skomponowana na PAO co wydają się potwierdzać jego parametry w karcie
Chwila moment przeciez wszystkie karty podane na tej stronie to karty X-Lite ale tego starego na estrach, REXAX przecież te karty to to samo :roll: To o jakim nowym oleju z kartą sprzed dwóch lat mówimy? Chyba o to chodzi Tippo?
ja bym go nie skreślał ze względu na jego lepsze wyniki UOA niż poprzednika a słyszałem (nieoficjalnie) że ta nowa formulacja jest skomponowana na PAO co wydają się potwierdzać jego parametry w karcie
Chwila moment przeciez wszystkie karty podane na tej stronie to karty X-Lite ale tego starego na estrach, REXAX przecież te karty to to samo :roll: To o jakim nowym oleju z kartą sprzed dwóch lat mówimy? Chyba o to chodzi Tippo?
http://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57267/original/8100_X-lite_0W-30_(GB).pdf?1353952977
No chyba że się mylę?
No to mamy zamieszanie :lol:
Karta którą wstawił Tippo jest z 10/2011 czyli jest najświeższa natomiast Twoja ta Niemiecka jest z 03/2011 czyli starsza,ja wstawiłem jeszcze starszą z 2006 niby Angielską - wnioski są takie że w najnowszej karcie z 10/2011 nie ma już wzmianki o jakichkolwiek estrach czyli przyjmujemy że karta z 10/2011 jest na chwilę obecną najnowszą dostępną.Warto zwrócić uwagę też na fakt utraty specyfikacji 503.01 w nowym produkcie dlatego dla zwolenników poprzedniej wersji chyba lepszym kontynuatorem będzie Ravenol -
RAVENOL | Page not found (404) - Die Seite nicht gefunden
tylko jedna rzecz mnie zastanawia dlaczego w karcie tej Niemieckiej z 03/2011 pisze "ester based" a parametry są identyczne jak w najnowszej karcie z 10/2011 :roll: - widać że w kartach Motula występuje radosna twórczość jak w kartach Castrola
Panowie specjalisci, jako ze przewijaja sie pyrania dotyczace roznych marek, ponownie zapytam i ja - co zalac do Jeepa Cherokee (KJ) 3.7 z LPG? Przebieg cos tam kolo 220kkm.
Panowie specjalisci, jako ze przewijaja sie pyrania dotyczace roznych marek, ponownie zapytam i ja - co zalac do Jeepa Cherokee (KJ) 3.7 z LPG? Przebieg cos tam kolo 220kkm.
- producent do tego silnika zaleca 5w30 GF-5 ale zalecenie nie uwzględnia LPG mój znajomy który na wprawdzie Jeep-a Liberty ale z tym samym silnikiem i LPG używa Motula X-MAX 0W40 i jest wszystko w porządku a wymienia go co 10kkm na LPG zrobił już jakieś 130kkm i obecnie przejechane 320kkm - Motul spełnia normę WSS M2C-937A do silników bardziej obciążonych termicznie czyli do LPG w sam raz
https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/57/original/8100%20X-max%200W-40%20(GB).pdf?1323961491
cenowo też nie tragicznie - http://allegro.pl/motul-8100-x-max-0...256621497.html
Komentarz