nie bylo zbytniej zajawki na forum to bedzie Neste i Statoil
po prostu "wstrzelił" się w lukę z produktami pokonując min. biurokrację ze strony Statoil PL :x Nikt innym sprzedawcom nie bronił sprzedawać w/w marki olejów (a wiem, że niektórzy mieli na to ochotę tylko biurokracja ich pokonała).
Zamieszczone przez KubaMpakiet
dobra wiadomosc ciekawe jak z cenami
dobra dla nas - zwykłych użytkowników ! Ceny zapewne będę też atrakcyjne - bo muszą , bo inaczej nie będą się te oleje dobrze sprzedawały, bo kupię je na allegro lub w sklepie w necie itd... a konkurencja jest zawsze wskazana. :diabelski_usmiech
wracając do tematu --->
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
meldujcie" jak poranne rozruchy w waszych silnikach na konkretnym oleju. Tyle osób pozalewało różne oleje i cisza...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Witam serdecznie Moja Laguna na oleju Valvoline SynPower 0W-40 odpala za "cyknięciem" z wielkim spokojem i ciszą, zero niepokojących odgłosów Czyli jest klasa
Panowie, a co z tymi olejami do skrzyń biegów co przytoczyłem parę postów wcześniej? Jak się mają jakościowo te oleje Ravenola?
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
ja nadal podtrzymuję doskoanle właściwości Titan Race ProS 5W30. Jest niespotykanie cicho.
dodatkowo zyskuje jesli faktycznie zostanie mocno rozgrzany - silnik pracuje wówczas jeszcze ciszej i nawet z takiego silnika jak bfq jest w stanie wykrzesać trochę mocy.
Pedros mogę się podpisać pod tymi słowami. Sam użytkuje Race Pro S 5W-30 od 9 tys. km i moim zdaniem ten olej to pierwsza liga. Dzisiaj przy -15 odpalił na dotyk. Zresztą mój motor zawsze odpala na dotyk, ale biorąc poprawkę na temperaturę to mogło być nieco gorzej. To co można na nim zauważyć, tak jak wspomniałeś, silnik po złapania temperatury pracuje lżej i jeszcze łagodniej. Generalnie można polecać.
W przyszłym tygodniu wymiana i dylemat: Fuchs Supersyn Longlife 0W-30, Millers Xf Longlife 0W40 full saps lub Race ProS 5W-30.
Pewnie spróbuje czegoś nowego, bo w ciągu dwóch lat obskoczyłem już:
- Millers Xf Longlife C3 5W-30
- Millers EE Longlife C3 5W-30
- Fuchs Pro Flex 5W-30
- Fuchs Supersyn Longlife 0W-40
- Fuchs Race ProS 5W-30
Dla jasności moja motorownia to A14NEL z Opla Astry czyli 1.4 Turbo.
Strona 2
KARTA BEZPIECZEŃSTWA Strona: 2/7 NESTE CITY PRO 5W-40 PL Data 25.10.2013 Poprzednia data: 1.8.2011 72623-87-1 276-738-4 Oleje smarowe (ropa naftowa), C20- 50, hydrorafinowane, obojętne, z ropy naftowej 80-90% CLP: Asp. Tox. 1, H304 DSD-DPD: - 3.3 Inne informacje Oleje smarowe (ropa naftowa), C20-50, hydrorafinowane, neutralne, na bazie oleju: ekstrakt DMSO <3% wagowych (IP 346). Klasyfikacja substancji jako rakotwórczej nie musi być stosowana, jeżeli można wykazać, że substancja zawiera mniej niż 3% Ekstrakt DMSO zgodnie z pomiarem IP-346. Niniejsza uwaga ma zastosowanie jedynie do niektórych złożonych substancji ropopochodnych
Motul X-Max 0W-40 -16 i nawet nie klepnał. dobrze sie grzeje.
Na X-Lite jeszcze lepiej by się miał.
potwierdzam Xlite'a wyjątkowość. . jeden z ciekawszych eksperymentów i zero majonezu zima!!! silnik od poxzatku czuc ze smarowany nawet nie klapnie.... ale ogolna praca glosniejsza. tendencja globalizacji sprawia ze legendarnej marce przestaje ufac.... mo znajomi juz tylko pozostali przy v300 czy slusznie? nie wiem.
No właśnie szkoda że ten X lite został wycofany,mogli go podkręcić na ACEA C3 wtedy to by była malina :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech , jak nie przepadam za Motulem tak ta oliwa była naprawę ok :wink:
tylko, że my cały czas o Neste 0W40 piszemy :szeroki_usmiech
HYDROGENATED POLY-alpha-OLEFIN - w praktyce oznacza to, że PAO stabilizowane jest przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO - kategoria PAO 4-tej grupy (str 164 tego wątku) - CAS number: 68037-01-4 itd ...
strona 179 ... kurna ile razy można o tym samym pisać ...
Zamieszczone przez pedros
zero majonezu zima!!! silnik od poczatku czuc ze smarowany nawet nie klapnie
to fakt miałem X-Lite w Kiaa Picanto 1.0 - zero "zaworów" nawet przy zimnym rozruchu (a specjalnie na to zwracałem uwagę) może faktycznie praca głośniejsza na zimnym oleju a napewno majonezu pod korkiem nie było! Teraz Motul 0W40 przejął "dziedzictwo" X-Lite
Zamieszczone przez Hołowczyc20
mogli go podkręcić na ACEA C3
lepiej na A5/B5
Zamieszczone przez dragster
co myślisz o składzie Lotosa
ze względów "technicznych" -znajomi wieczorem byli i lekko daliśmy ...wiadomo - dlatego odłożę moja opinię na jutro ... :P
Ciekawi mnie jedno, dlaczego olej podobno na bazie PAO :wink: ma najniższą w tym rankingu temp płyniecia -30 °C w porównaniu nawet do HC! Ktoś zna odpowiedź? :szeroki_usmiech
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
"meldujcie" jak poranne rozruchy w waszych silnikach na konkretnym oleju.
U mnie dzisiaj rano w nieogrzewanym garażu było 0°C, więc co ja mogę powiedzieć?
Motul X-Max 0W-40 -16 i nawet nie klepnał. dobrze sie grzeje.
Na X-Lite jeszcze lepiej by się miał.
Zalałem X-Lite przy przebiegu 6 000 km (teraz coś koło 13 000 km). W porównaniu do tego oleju, który był zalany w fabryce, po porannym rozruchu zupełnie zniknął efekt klepania / sieczkarni. Jednak przez pierwsze 1-2 s słychać lekko wyjący dźwięk, który zmienia swój ton i staje się coraz cichszy. TSI tak ma, czy mam odstawiać furę na naprawę gwarancyjną?
Mój X-Lite, to wersja z ostatniego wypustu, czyli ta poprawiona.
A tak w ogóle, to zauważyłem, że jak się słucha tego silnika na zewnątrz na wolnych obrotach, to jego praca jest zdecydowanie głośniejsza i mniej "aksamitna" od koreańskiej wolnossącej konkurencji.
Pewnie spróbuje czegoś nowego, bo w ciągu dwóch lat obskoczyłem już:
- Millers Xf Longlife C3 5W-30
- Millers EE Longlife C3 5W-30
- Fuchs Pro Flex 5W-30
- Fuchs Supersyn Longlife 0W-40
- Fuchs Race ProS 5W-30
Dla jasności moja motorownia to A14NEL z Opla Astry czyli 1.4 Turbo.
widzę że używałeś olejów które brałem pod uwagę. Napisz trochę o odczuciach +/- na poszczególnych i który oceniasz najlepiej pod względem całego przebiegu.
pozdro
Weekend w Zakopanym czyli 2x190km w każdą ze stron:
Olej oczywiście Millers CFS 5W40NT. Maksymalna temp pracy przy jeździe po górskich serpentynach ok 100'C. Przy jeździe autostradą z prędkościami 150-190km/h 112'C było maksymalnie oczywiście temperatura otoczenia -8'C. Przy porannych rozruchach w temp -17'C wszystko w najlepszym porządku- nic nie klepało itp.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Na początku proszę o wyrozumiałość dla "świeżaka", przeczytałem ponad 100 stron w tym temacie i niby więcej wiem a jednak w głowie mętlik...Gdybyście panowie-koledzy zechcieli pomóc, to byłbym wdzięczny...
Od kilku miesięcy jestem posiadaczem octavii z silnikiem 1,8 tsi. Autko ma 4 lata i z tego co wiem z historii auta było serwisowane w aso w systemie zmiennych okresów. Olej przez poprzedniego właściciela był wymieniany przeciętnie co około 22 tys. km. Ostatnio przy przebiegu 88 000 km. Zalewane zawsze castrolem 5w30.
Na dziś przebieg to trochę ponad 95 000 km i po lekturze tego wątku wiem, że przeglądy chciałbym w/g zmiennych okresów wykonywać w aso, ale wymieniać olej częściej - pomiędzy przeglądami - niekoniecznie w aso...i po lekturze tego wątku niekoniecznie castrol... :wink:
Auto jeździ głównie w mieście i głównie na krótkich dystansach, czasami trasa...
Bierze olej w granicach 0,25-0,4 l/1000 km.
Podpowiecie coś, panowie-koledzy...w kwestii wyboru oleju. Rozumiem, że płukanka przed wymianą byłaby wskazana, jeśli jest inaczej to proszę o sprostowanie mego myślenia... :idea:
Pozdrawiam wszystkich
klarus, Po lekturze ponad 100 stron można troszkę ocipieć Jak cofniesz się o kilkanaście stron wstecz to zauważysz to co potrzebujesz np oleje, które wlewają inni posiadacze TSI: 0W30, 0W40, 5W30 producentów np Motul, Millers, Statoil, Neste, Fuchs, itd.
Płukanka jest wskazana. Wymiana oleju w trybie stałym co roku lub 15 kkm
I nie ma co tu mocno rozmyślać czy może ten a może tamten. Coś trzeba wybrać
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
pedros napisał/a:
szanowne koleżeństwo, jak poranne odpalanie?
no właśnie - "meldujcie" jak poranne rozruchy w waszych silnikach na konkretnym oleju. Tyle osób pozalewało różne oleje i cisza...
Statoil LazerWay LL 5w30 jakieś 1000 km po wymianie, poprzedni olej taki sam. Pierwszy raz jest okazja zobaczyć, jak wygląda rozruch w niskich temperaturach no i jestem bardzo zadowolony. Przy temperaturze minus 17 było zaskakująco cicho. Przy podobnych temperaturach dwa lata temu miałem Millersa XF 5w30 i było duuużo głośniej. Na LW 5w30 przy -17 jest tylko trochę głośniej niż przy -5, na Millersie różnica między -5 a -15 była bardzo duża.
Ogólnie mam wrażenie, że z dotąd używanych olejów z normą 504.00 (Mobil, LiguiMolly, Millers, Motul) Statoil jest najlepszy. Oczywiście to moja subiektywna ocena, nie poparta żadnymi analizami itp.
No to może teraz ja się wypowiem :P
Millers xf 0w40 C3,auto po 2 tyg stania(byłem chory) na mrozie średnio -10 odpaliło praktycznie od szczała bez żadnego klepania,stukania po prostu cisza czyli jak dla mnie baja.Tylko szkoda że Millers zmienił formulacje tego oleju na Full Saps :cry: :cry: :cry: :cry: i co ja teraz wleje jak praktycznie wszystkie oleje 0w40 to Full Saps :cry: .
No to może teraz ja się wypowiem :P
Millers xf 0w40 C3,auto po 2 tyg stania(byłem chory) na mrozie średnio -10 odpaliło praktycznie od szczała bez żadnego klepania,stukania po prostu cisza czyli jak dla mnie baja.Tylko szkoda że Millers zmienił formulacje tego oleju na Full Saps :cry: :cry: :cry: :cry: i co ja teraz wleje jak praktycznie wszystkie oleje 0w40 to Full Saps :cry: .
to chyba dobrze dla silnika.
OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
Tylko szkoda że Millers zmienił formulacje tego oleju na Full Saps :cry: :cry: :cry: :cry: i co ja teraz wleje jak praktycznie wszystkie oleje 0w40 to Full Saps :cry: .
Jak nie masz diesla z dpf to tylko sie cieszyc a nie beczec.
Tylko szkoda że Millers zmienił formulacje tego oleju na Full Saps :cry: :cry: :cry: :cry: i co ja teraz wleje jak praktycznie wszystkie oleje 0w40 to Full Saps :cry: .
Jak nie masz diesla z dpf to tylko sie cieszyc a nie beczec.
tak przy okazji czy full SAPS karalizatora też nie dokonczy szybciej?
Komentarz