Diesla nie mam tylko benzyne TFSI,a tu Full Saps wg.producenta nie może być i tak jak pisze kolega pedros Full Saps szybciej skończy mi katalizator,który był zmieniany nie cały rok temu razem z turbiną .
Jednokrotnie zatankowane benzyny od przedsiebiorczego wlasciciela stacji spowoduje większe zniszczenia niż 200tys na fullsaps. A do benzyny oprócz wody dodajemy: rozpuszczalniki, stare oleje, lakiery, farby i wszystko inne co nie potrzebne i się zmiesza.
Diesla nie mam tylko benzyne TFSI,a tu Full Saps wg.producenta nie może być i tak jak pisze kolega pedros Full Saps szybciej skończy mi katalizator,który był zmieniany nie cały rok temu razem z turbiną .
Jak ci sie wysralo turbo, to mozliwe ze czesc oleju poszla w wydech i wtedy na kazdym oleju katalizator pojdzie papa...
Jak audi dopuszcza do tfsi olej z norma 502.00 a taki masz np. tutaj z full spaps:
Turbo i katalizator były wymienione przy 153tyś w tej chwili auto ma 162tyś i przebieg udokumentowany na wszelkie możliwe sposoby :P Przyczyną było nieumiejętne obchodzenie się z turbiną (nie była studzona) a katalizator był zapchany i zalany olejem.A co do oleju jaki lać do TSI/TFSI to obiło się mi o uszy,że powinien być z normą ACEA C3 bo tam chodzi o nagary odkładające się na zaworach czy coś takiego.
Turbopompętalizator były wymienione przy 153tyś w tej chwili auto ma 162tyś i przebieg udokumentowany na wszelkie możliwe sposoby :P Przyczyną było nieumiejętne obchodzenie się z turbiną (nie była studzona) a katalizator był zapchany i zalany olejem.A co do oleju jaki lać do TSI/TFSI to obiło się mi o uszy,że powinien być z normą ACEA C3 bo tam chodzi o nagary odkładające się na zaworach czy coś takiego.
Ten silnik ma elektryczną pompę chłodząca turbine po wylaczeniu.
auto na przeglądzie właśnie i do CDAA wlany będzie dokładnie ten olej. Wrażenia oczywiście opiszę za jakiś czas.
Po wcześniejszych pozytywnych doświadczeniach z Mobil 1 New Life 0W40 nikt mnie nie namówi na inny olej niż 0W40. :wink:
U mnie w rodzinie jest używany 1.8 TSI CDAA, obecnie na 5W-30 Millers EE C3, ale już się przekonałem do 0W-40 i na najbliższą wymianę będzie coś z tej trójki Motul/Redline/Neste.
Ten silnik ma elektryczną pompę chłodząca turbine po wylaczeniu.
W A4 B7 to nie ma takiego wynalazku chyba :P
[ Dodano: Pon 27 Sty, 14 15:09 ]
Zamieszczone przez dimpas
U mnie w rodzinie jest używany 1.8 TSI CDAA, obecnie na 5W-30 Millers EE C3, ale już się przekonałem do 0W-40 i na najbliższą wymianę będzie coś z tej trójki Motul/Redline/Neste.
Mam rozumieć oliwa będzie z normą C3 :P :diabelski_usmiech
Turbo i katalizator były wymienione przy 153tyś w tej chwili auto ma 162tyś i przebieg udokumentowany na wszelkie możliwe sposoby :P Przyczyną było nieumiejętne obchodzenie się z turbiną (nie była studzona) a katalizator był zapchany i zalany olejem.A co do oleju jaki lać do TSI/TFSI to obiło się mi o uszy,że powinien być z normą ACEA C3 bo tam chodzi o nagary odkładające się na zaworach czy coś takiego.
nagary to domena TSI na tzw dolocie. nie ma co przeplukiwac jakw w MPI.
faktycznie tutaj skaldniki nieorganiczne mogą szybciej zabrudzic zawory ssące degradujac sprawnosc silnika i spada moc
w nowych silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest dodatkowy wtryskiwacz obmywajacy i problemu nie ma w Vag ocztwiscie.
inne marki poradzily sobie dawno z tym wyzwaniem.
uwazam ze warto raz na 100 kkm przeplukac dolot maszynowo.
[ Dodano: Pon 27 Sty, 14 19:33 ]
Zamieszczone przez Sebastian_M26
Jednokrotnie zatankowane benzyny od przedsiebiorczego wlasciciela stacji spowoduje większe zniszczenia niż 200tys na fullsaps. A do benzyny oprócz wody dodajemy: rozpuszczalniki, stare oleje, lakiery, farby i wszystko inne co nie potrzebne i się zmiesza.
w sumie jak jest norma 502.00 nie ma strachu....
kkomwerter katalityczny lubi byc przegoniony po trasie do czerwonosci wtedy wszytko sie ladnie czyści a przede wszystkim sonda lambda sie oczyszcza.
z paliwem faktycznie fosfor rzekomo zabija nie wspominając olowiu który skutecznie zabika konw.
dimpas, tylko FullSAPS, moge polecic ze swojej strony Motul X-max - przetestowany w TSI.
Dzięki. Wiem, już od dłuższego czasu widzę jak go polecasz. To jeden z olejów, które biorę pod uwagę. Jeśli nie kupię Redlina, to będzie Motul, Neste lub Millers, bo widzę, że zmienili 0W-40 na full saps.
W ofercie jednej ze stacji kontroli pojazdów znalazłem usługę "płukania silników z nagaru pod ciśnieniem" link.
Pierwsze pytanie, które przychodzi mi do głowy, to czy jest to bezpieczne? Druga sprawa, to czy warto?
czy warto?
w tsi to konieczność.
widziałem rozłożony 2.0 tsi i bylo troche laków... i nie dziwię sie że tędy konie uciekają. ...
jak jest duzo to trudniej stado upilnowac.
PAOLO ESCO, pytasz o rozruchy, ale u mnie niestety brak jakichś pokaźnych mrozów i ciężko coś stwierdzić. Jedynie na Extra 5W40 masła jakby mniej, ale to chyba też z powodu wyższych temperatur. Mam jednak wrażenie, że wolniej się nagrzewa jednak to może być złudzenie.
Piszecie tak o czyszczeniu i szwędając się po yt natrafiłem na taki film. Nie jest on może do końca obiektywny, bo te "pomiary" są co najmniej słabo prezentowane Zastanawiające jednak jest czy to faktycznie coś daje to czyszczenie wtrysków.
Na pewno nowoczesna konstrukcja ale co z tymi paskami rozrządu bo jednostki z łancuchami przerabiam średnio 1-2 x w tygodniu i widzę sflustrowanych ludzi ...
Czy jednostki z paskami są lepsze ?
jak nie musisz i nie masz potrzeby to sobie daruj (chyba, że jesteś pewien, że masz "uwalony" silnik. Profilaktycznie wystarczy systematyczna zmiana oleju i ew. co jakiś czas płukanka ... no chyba, że mowa o "wadzie konstrukcyjnej" a jak wiadomo VW już nie raz dawał
Zamieszczone przez Pidziek
jak trwałość silników TSI, TFSI z paskiem rozrządu rónież jest taka tragedia ?
Zamieszczone przez Pidziek
co z tymi paskami rozrządu bo jednostki z łancuchami przerabiam średnio 1-2 x w tygodniu i widzę sflustrowanych ludzi ...Czy jednostki z paskami są lepsze ?
Komentarz