Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Hołowczyc20
    Drive
    • 2013
    • 67

    Diesla nie mam tylko benzyne TFSI,a tu Full Saps wg.producenta nie może być i tak jak pisze kolega pedros Full Saps szybciej skończy mi katalizator,który był zmieniany nie cały rok temu razem z turbiną .

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Jednokrotnie zatankowane benzyny od przedsiebiorczego wlasciciela stacji spowoduje większe zniszczenia niż 200tys na fullsaps. A do benzyny oprócz wody dodajemy: rozpuszczalniki, stare oleje, lakiery, farby i wszystko inne co nie potrzebne i się zmiesza.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        Zamieszczone przez Hołowczyc20
        Diesla nie mam tylko benzyne TFSI,a tu Full Saps wg.producenta nie może być i tak jak pisze kolega pedros Full Saps szybciej skończy mi katalizator,który był zmieniany nie cały rok temu razem z turbiną .
        Jak ci sie wysralo turbo, to mozliwe ze czesc oleju poszla w wydech i wtedy na kazdym oleju katalizator pojdzie papa...
        Jak audi dopuszcza do tfsi olej z norma 502.00 a taki masz np. tutaj z full spaps:

        To w czym problem??
        Ja taki olej wg instrukcji moge lac, no chyba ze akurat tutaj motul robi nas w bambuko

        Komentarz

        • micrusec
          Rider
          • 2013
          • 559

          Hołowczyc20, dlaczego (co było przyczyną) i przy jakim stanie licznika zmieniłeś katalizator - profilaktycznie od nowości i udokumentowany.

          Komentarz

          • Hołowczyc20
            Drive
            • 2013
            • 67

            Turbo i katalizator były wymienione przy 153tyś w tej chwili auto ma 162tyś i przebieg udokumentowany na wszelkie możliwe sposoby :P Przyczyną było nieumiejętne obchodzenie się z turbiną (nie była studzona) a katalizator był zapchany i zalany olejem.A co do oleju jaki lać do TSI/TFSI to obiło się mi o uszy,że powinien być z normą ACEA C3 bo tam chodzi o nagary odkładające się na zaworach czy coś takiego.

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Zamieszczone przez Hołowczyc20
              Turbopompętalizator były wymienione przy 153tyś w tej chwili auto ma 162tyś i przebieg udokumentowany na wszelkie możliwe sposoby :P Przyczyną było nieumiejętne obchodzenie się z turbiną (nie była studzona) a katalizator był zapchany i zalany olejem.A co do oleju jaki lać do TSI/TFSI to obiło się mi o uszy,że powinien być z normą ACEA C3 bo tam chodzi o nagary odkładające się na zaworach czy coś takiego.
              Ten silnik ma elektryczną pompę chłodząca turbine po wylaczeniu.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • Ayu
                RS
                • 2009
                • 4154

                Zamieszczone przez Tippo
                http://www.motul.com/syst....pdf?1381853212
                auto na przeglądzie właśnie i do CDAA wlany będzie dokładnie ten olej. Wrażenia oczywiście opiszę za jakiś czas.
                Po wcześniejszych pozytywnych doświadczeniach z Mobil 1 New Life 0W40 nikt mnie nie namówi na inny olej niż 0W40. :wink:

                Komentarz

                • dimpas
                  Drive
                  • 2013
                  • 56
                  • Octavia III combi (5E5)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  U mnie w rodzinie jest używany 1.8 TSI CDAA, obecnie na 5W-30 Millers EE C3, ale już się przekonałem do 0W-40 i na najbliższą wymianę będzie coś z tej trójki Motul/Redline/Neste.

                  Komentarz

                  • Hołowczyc20
                    Drive
                    • 2013
                    • 67

                    Zamieszczone przez Sebastian_M26
                    Ten silnik ma elektryczną pompę chłodząca turbine po wylaczeniu.
                    W A4 B7 to nie ma takiego wynalazku chyba :P

                    [ Dodano: Pon 27 Sty, 14 15:09 ]
                    Zamieszczone przez dimpas
                    U mnie w rodzinie jest używany 1.8 TSI CDAA, obecnie na 5W-30 Millers EE C3, ale już się przekonałem do 0W-40 i na najbliższą wymianę będzie coś z tej trójki Motul/Redline/Neste.
                    Mam rozumieć oliwa będzie z normą C3 :P :diabelski_usmiech

                    Komentarz

                    • dimpas
                      Drive
                      • 2013
                      • 56
                      • Octavia III combi (5E5)
                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                      Zamieszczone przez Hołowczyc20
                      Mam rozumieć oliwa będzie z normą C3 :P :diabelski_usmiech
                      No właśnie już nie. Spora część użytkowników na forum używa olejów full saps, więc to mnie przekonało.

                      Komentarz

                      • Seed
                        Elegance
                        • 2010
                        • 875
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        dimpas, tylko FullSAPS, moge polecic ze swojej strony Motul X-max - przetestowany w TSI.
                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Zamieszczone przez Hołowczyc20
                          Turbo i katalizator były wymienione przy 153tyś w tej chwili auto ma 162tyś i przebieg udokumentowany na wszelkie możliwe sposoby :P Przyczyną było nieumiejętne obchodzenie się z turbiną (nie była studzona) a katalizator był zapchany i zalany olejem.A co do oleju jaki lać do TSI/TFSI to obiło się mi o uszy,że powinien być z normą ACEA C3 bo tam chodzi o nagary odkładające się na zaworach czy coś takiego.
                          nagary to domena TSI na tzw dolocie. nie ma co przeplukiwac jakw w MPI.
                          faktycznie tutaj skaldniki nieorganiczne mogą szybciej zabrudzic zawory ssące degradujac sprawnosc silnika i spada moc

                          w nowych silnikach z bezpośrednim wtryskiem benzyny jest dodatkowy wtryskiwacz obmywajacy i problemu nie ma w Vag ocztwiscie.

                          inne marki poradzily sobie dawno z tym wyzwaniem.

                          uwazam ze warto raz na 100 kkm przeplukac dolot maszynowo.

                          [ Dodano: Pon 27 Sty, 14 19:33 ]
                          Zamieszczone przez Sebastian_M26
                          Jednokrotnie zatankowane benzyny od przedsiebiorczego wlasciciela stacji spowoduje większe zniszczenia niż 200tys na fullsaps. A do benzyny oprócz wody dodajemy: rozpuszczalniki, stare oleje, lakiery, farby i wszystko inne co nie potrzebne i się zmiesza.

                          w sumie jak jest norma 502.00 nie ma strachu....
                          kkomwerter katalityczny lubi byc przegoniony po trasie do czerwonosci wtedy wszytko sie ladnie czyści a przede wszystkim sonda lambda sie oczyszcza.



                          z paliwem faktycznie fosfor rzekomo zabija nie wspominając olowiu który skutecznie zabika konw.

                          Komentarz

                          • dimpas
                            Drive
                            • 2013
                            • 56
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                            Zamieszczone przez Seed
                            dimpas, tylko FullSAPS, moge polecic ze swojej strony Motul X-max - przetestowany w TSI.
                            Dzięki. Wiem, już od dłuższego czasu widzę jak go polecasz. To jeden z olejów, które biorę pod uwagę. Jeśli nie kupię Redlina, to będzie Motul, Neste lub Millers, bo widzę, że zmienili 0W-40 na full saps.

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Seed: a możesz polecić jeszcze jakiś inny olej oprócz Motula ?
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • dimpas
                                Drive
                                • 2013
                                • 56
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                W ofercie jednej ze stacji kontroli pojazdów znalazłem usługę "płukania silników z nagaru pod ciśnieniem" link.
                                Pierwsze pytanie, które przychodzi mi do głowy, to czy jest to bezpieczne? Druga sprawa, to czy warto?

                                Robił ktoś z forum takie płukanie silnika?

                                Komentarz

                                • pedros
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 1958
                                  • Volkswagen
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                  czy warto?
                                  w tsi to konieczność.
                                  widziałem rozłożony 2.0 tsi i bylo troche laków... i nie dziwię sie że tędy konie uciekają. ...
                                  jak jest duzo to trudniej stado upilnowac.

                                  Komentarz

                                  • rOBERTO795
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 3465
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                    Zamieszczone przez pedros
                                    widziałem rozłożony 2.0 tsi i bylo troche laków... i nie dziwię sie że tędy konie uciekają. ...
                                    jak jest duzo to trudniej stado upilnowac.
                                    W TSI TFSI nie ma problemu z trzymaniem mocy wiec nie piszcie głupot.
                                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                    Komentarz

                                    • Tippo
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1349
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      Zamieszczone przez rOBERTO795
                                      W TSI TFSI nie ma problemu z trzymaniem mocy wiec nie piszcie głupot.
                                      Compoty mowia tak samo, brak EGRa (przynjamniej w CDAA) sprzyja czystosci dolotu.

                                      Komentarz

                                      • pedros
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1958
                                        • Volkswagen
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                        Zamieszczone przez Tippo
                                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                                        W TSI TFSI nie ma problemu z trzymaniem mocy wiec nie piszcie głupot.
                                        Compoty mowia tak samo, brak EGRa (przynjamniej w CDAA) sprzyja czystosci dolotu.
                                        oby bo poważnie rozważam T/F/SI....

                                        niemniej widok usyfionego dolotu wyrobil we mnie taki światopogląd.

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          A wie ktoś jak trwałość silników TSI, TFSI z paskiem rozrządu rónież jest taka tragedia ?
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • rOBERTO795
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 3465
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                            Zamieszczone przez pedros
                                            Zamieszczone przez Tippo
                                            Zamieszczone przez rOBERTO795
                                            W TSI TFSI nie ma problemu z trzymaniem mocy wiec nie piszcie głupot.
                                            Compoty mowia tak samo, brak EGRa (przynjamniej w CDAA) sprzyja czystosci dolotu.
                                            oby bo poważnie rozważam T/F/SI....

                                            niemniej widok usyfionego dolotu wyrobil we mnie taki światopogląd.
                                            Bo te konstrukcje maja inne "zalety".
                                            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                            Komentarz

                                            • crom.de
                                              RS
                                              • 2012
                                              • 1545
                                              • Superb II (3T4)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              PAOLO ESCO, pytasz o rozruchy, ale u mnie niestety brak jakichś pokaźnych mrozów i ciężko coś stwierdzić. Jedynie na Extra 5W40 masła jakby mniej, ale to chyba też z powodu wyższych temperatur. Mam jednak wrażenie, że wolniej się nagrzewa jednak to może być złudzenie.

                                              Piszecie tak o czyszczeniu i szwędając się po yt natrafiłem na taki film. Nie jest on może do końca obiektywny, bo te "pomiary" są co najmniej słabo prezentowane Zastanawiające jednak jest czy to faktycznie coś daje to czyszczenie wtrysków.

                                              [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=qrYnBvGg_sg[/youtube]

                                              ps. coś dla kol. leonn a w sumie to nawet z Twojej okolicy.
                                              - Superb
                                              - Panda 1.2

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Zamieszczone przez rOBERTO795
                                                Bo te konstrukcje maja inne "zalety".
                                                Na pewno nowoczesna konstrukcja ale co z tymi paskami rozrządu bo jednostki z łancuchami przerabiam średnio 1-2 x w tygodniu i widzę sflustrowanych ludzi ...
                                                Czy jednostki z paskami są lepsze ?
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez crom.de
                                                  Extra 5W40
                                                  mowa o Shell Ultra Extra 5w40 ?
                                                  Zamieszczone przez dimpas
                                                  "płukania silników z nagaru pod ciśnieniem"
                                                  jak nie musisz i nie masz potrzeby to sobie daruj (chyba, że jesteś pewien, że masz "uwalony" silnik. Profilaktycznie wystarczy systematyczna zmiana oleju i ew. co jakiś czas płukanka ... no chyba, że mowa o "wadzie konstrukcyjnej" a jak wiadomo VW już nie raz dawał

                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  jak trwałość silników TSI, TFSI z paskiem rozrządu rónież jest taka tragedia ?
                                                  Zamieszczone przez Pidziek
                                                  co z tymi paskami rozrządu bo jednostki z łancuchami przerabiam średnio 1-2 x w tygodniu i widzę sflustrowanych ludzi ...Czy jednostki z paskami są lepsze ?
                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...276&start=1750 71 stron w temacie...
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • Pidziek
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 1845

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    http://forum.octaviaclub....4276&start=1750 71 stron w temacie...
                                                    Ale tam jest o ...łancuchach a nie o paskach w TSI/ TFSI itp...
                                                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                    http://www.zmienolej.pl/
                                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...