Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aronus
    Rider
    • 2008
    • 643
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez Pidziek
    Zamieszczone przez aronus
    Rocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę.
    jaka cena jest wg. Ciebie akceptowalna ?
    Tak do 140-150 zł za 5 litrów

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Zamieszczone przez aronus
      Zamieszczone przez Pidziek
      Zamieszczone przez aronus
      Rocznie robię 10 tys. km dlatego trochę szkoda mi kasy na Synthoil High Tech 5W-40 na którym teraz jeżdżę.
      jaka cena jest wg. Ciebie akceptowalna ?
      Tak do 140-150 zł za 5 litrów
      Masz 5l Total 9000 5W-40 za 80zl, ten silnik nie ma turbiny i nie niszczy HC.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • KubaMpakiet
        Rider
        • 2011
        • 279

        Zamieszczone przez aronus
        Tak do 140-150 zł za 5 litrów
        k http://allegro.pl/millers-oils-tride...509750936.html
        Audi 1.8T AVJ

        Silnik smaruje
        Ravenol SSL

        Komentarz

        • crom.de
          RS
          • 2012
          • 1545
          • Superb II (3T4)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          Zamieszczone przez sw29l
          Mnie ani ziębi a grzeje kto ile zarabia. Jak kogoś nie stać na utrzymanie auta to istnieją inne formy komunikacji.
          No i super to już nie musisz pokazywać, że Ciebie stać.
          - Superb
          - Panda 1.2

          Komentarz

          • sw29l
            Ambiente
            • 2011
            • 209

            Zamieszczone przez crom.de
            Zamieszczone przez sw29l
            Mnie ani ziębi a grzeje kto ile zarabia. Jak kogoś nie stać na utrzymanie auta to istnieją inne formy komunikacji.
            No i super to już nie musisz pokazywać, że Ciebie stać.
            Nie wiem o co dzieciaku pijesz i do kogo masz dziwnego żala , bo na pewno nie na temat oleju.

            Komentarz

            • cordoba12
              Ambiente
              • 2012
              • 210
              • Octavia II (1Z3)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              Więc....
              Na Motulu X-MAX zrobiłem 5 tys. Odczucia mam mieszane. O ile po rozgrzaniu, silnik pracuje naprawdę cicho i bardzo miło dla ucha wkręca się na obroty, to przy porannym odpalaniu jest różnie. Mam wrażenie, że na poprzednim LazerWay 0w30 silnik odpalał ciszej. Według mnie w tym silniku lepiej pracował LazerWay. Na zimę wleje Neste 0w40. Ciekawy jestem jak ten olej sprawdzi się w CAXA.
              Mój Szkodnik :-)
              Pozdrawiam
              Rafał

              Komentarz

              • crom.de
                RS
                • 2012
                • 1545
                • Superb II (3T4)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                sw29l, no i po co od razu takie "dorosłe" argumenty wytaczasz? Żala to Ty masz, że Ci "dziecko" dogadało. EOT
                - Superb
                - Panda 1.2

                Komentarz

                • sw29l
                  Ambiente
                  • 2011
                  • 209

                  Zamieszczone przez cordoba12
                  Więc....
                  Na Motulu X-MAX zrobiłem 5 tys. Odczucia mam mieszane. O ile po rozgrzaniu, silnik pracuje naprawdę cicho i bardzo miło dla ucha wkręca się na obroty, to przy porannym odpalaniu jest różnie. Mam wrażenie, że na poprzednim LazerWay 0w30 silnik odpalał ciszej. Według mnie w tym silniku lepiej pracował LazerWay. Na zimę wleje Neste 0w40. Ciekawy jestem jak ten olej sprawdzi się w CAXA.
                  U mnie X-max ( fakt ,że 0W40 tylko,że C3 ) całkowicie wyciszył silnik, płynnie wchodzi na obroty, poranne odpalanie miękko pracuje i cicho, momentalnie silnik ma swoją temp. Nie mam porównania do podobnego klasowo oleju bo był serwisowy castrol, który nie dość że znikał w zastraszającym tempie to sprawiał, że miałem wrażenie pod maską v6 2.8. Obecnie cisza. Zobaczymy po zimie co z motula zostanie.

                  [ Dodano: Pią 12 Wrz, 14 07:00 ]
                  Zamieszczone przez crom.de
                  sw29l, no i po co od razu takie "dorosłe" argumenty wytaczasz? Żala to Ty masz, że Ci "dziecko" dogadało. EOT
                  Ogarnij się chopaku, pomyśl nad jakąś terapią bo młody jesteś i wszystko przd tobą - dasz radę.

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez cordoba12
                    Więc....
                    Na Motulu X-MAX zrobiłem 5 tys. Odczucia mam mieszane. O ile po rozgrzaniu, silnik pracuje naprawdę cicho i bardzo miło dla ucha wkręca się na obroty, to przy porannym odpalaniu jest różnie. Mam wrażenie, że na poprzednim LazerWay 0w30 silnik odpalał ciszej. Według mnie w tym silniku lepiej pracował LazerWay. Na zimę wleje Neste 0w40. Ciekawy jestem jak ten olej sprawdzi się w CAXA.
                    Mam pytanie :

                    Rozmawiałem ostatnio z ok. 10 osbami które jeżdzą furgonetkami Toyota yaris kilka chłopaków i kilka dziewczyn oraz ....Dacia furgon chyba dokker wersje 1.6
                    Osoby zmieniali z Castrola ( toyota) i Dokker ( Elf 5W40) na kilka różnych olejów i praktycznie nie zauważyli różnic w pracy silnika.
                    Zmieniali na Millersa, Amsoil, Liqui Moly oraz Motul .
                    Natomiast kilka osób ze Skody Praktik VAN 1.2 TSI silnik zauważyło że silniki chodzą różnie ale ....jeden zmienił olej na Lotosa i silnik chodzi tak samo jak na fabrtycznym drugi zmienił na tego samwgo Lotosa i silnik chodzi na zimno głośniej.
                    Jak to wytłumaczyć ?
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6624
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      praktycznie nie zauważyli różnic w pracy silnika
                      bo to były/są zwykłe silniki bez turbo a w nich olej degraduje wolniej i różnica w pracy jest mniej zauważalna. Stare, dobre konstrukcje nie do zarznięcia...
                      Zamieszczone przez Pidziek
                      1.2 TSI silnik zauważyło że silniki chodzą różnie ....drugi zmienił na tego samego Lotosa i silnik chodzi na zimno głośniej
                      TSI "tak ma" ... niedomagający łańcuch rozrządu i napinacz, może w jednym był wymieniony lub po prostu "jeszcze" daje radę a w innej jednostce już "informuje, że ni chu chu..." :lol:
                      Olej w TSI musi być odpowiednio dobrany zbyt niska lepkość jak w przypadku 5W30 niekiedy daje odwrotny efekt od oczekiwanego. "Leczyłem" tak ostatnio kumpla Rapida 1,2 TSI na Castrolu 5W30 VW 504.00 ...porażkaaaa , zmiana na inny (tańszy !) olej z wyższą lepkością i nie ten silnik, praktycznie zerowy pobór oleju! (gdzie wcześniej na 3 tys dolał 1,5L ....) a silnik pracuje, jak to kumpel powiedział "lepiej niż kiedy go odbierał z salonu w ASO" ... :roll:
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • TwoB
                        L&K
                        • 2011
                        • 1086
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        "Leczyłem" tak ostatnio kumpla Rapida 1,2 TSI na Castrolu 5W30 VW 504.00 ...porażkaaaa , zmiana na inny (tańszy !) olej z wyższą lepkością i nie ten silnik, praktycznie zerowy pobór oleju! (gdzie wcześniej na 3 tys dolał 1,5L ....) a silnik pracuje, jak to kumpel powiedział "lepiej niż kiedy go odbierał z salonu w ASO" ... :roll:
                        Czym go zalaliście? Znajony ma podobny problem w Rapidzie 1,2 TSI.
                        SATYNOWA O2 Tour
                        Z pozdrowieniami
                        Bartek

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6624
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez TwoB
                          Czym go zalaliście?
                          olej z VW 502.00 o prawie 2x wyżej lepkości i bardzo dobrej pompowalności w niskich temperaturach (kumpel miał na dniach wyjazd do Chorwacji i trzeba było szybko się decydować jak "pacjenta leczyć" a chodziło głównie o duży ubytek oleju oraz o "masakryczną" według mnie pracę 1,2 TSI - a co ciekawe łańcuch i napinacz kumpel miał w tym silniku już zmienione w ASO).
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6630
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            PAOLO ESCO, czy chodzi o Neste 5W50 o którym pisałeś?

                            Wczoraj zamówiłem Neste 5W50 i zobaczymy jak będzie silnik pracował i czy spożycie spadnie

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6624
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez mirek_p11
                              zobaczymy jak się będzie silnik pracował i czy spożycie spadnie
                              będzie "dobrze" :wink:

                              Napisz po wymianie jak zrobisz trochę km, jak ten olej się sprawuje w tym silniku. Przyda się dla innych.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • aronus
                                Rider
                                • 2008
                                • 643
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                bo to były/są zwykłe silniki bez turbo a w nich olej degraduje wolniej i różnica w pracy jest mniej zauważalna. Stare, dobre konstrukcje nie do zarznięcia...
                                Dokładnie! Ja u siebie nie zauważyłem różnicy w pracy silnika pomiędzy Castrolem Magnatec 5w40 a Synthoil High Tech 5W-40, więc teraz wychodzę z założenia, że jak nie czuć i nie słychać różnicy to po co przepłacać . Teraz będzie olej tani i dobry, czyli coś z Shella

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6624
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez aronus
                                  jak nie czuć i nie słychać różnicy to po co przepłacać
                                  nooo bez przesady... :2kc
                                  Zamieszczone przez aronus
                                  coś z Shella
                                  Shell to olej na bazie GTL. Czyli obecny "trend" popularnych koncernów. Czysta a zarazem tania baza olejowa. Jak masz "zwykły" silnik to różnicy nie wyłapiesz od razu jak jakiś nowy uturbiony i do tego jeszcze wysilony, to taki olej dostanie stosunkowo szybko po ... ale kupując np takiego Shell w dobrej cenie możesz ponownie zmienić olej np po +- 10 tys km i znów cieszyć się świeżym olejem...gdzie inni kupując olej za np 200/250 zł będę na nim jeździć do 15 tys km itd itd...
                                  Ja nie lubię przepłacać i zmieniam często olej ...więc zawsze coś dla siebie znajdę :wink:
                                  Noooo ale te 200 zł za Silkolene czy +- 150 za LM Synthoila też dam bo miałem je i wiem co są warte i chętnie do nich wrócę.

                                  ps. nareszcie w PL dostępne jest Synthoil 0W30 ... tylko ta cena :? http://allegro.pl/listing/listing.ph...=synthoil+0w30
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • Berti
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 18

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    praktycznie nie zauważyli różnic w pracy silnika
                                    bo to były/są zwykłe silniki bez turbo a w nich olej degraduje wolniej i różnica w pracy jest mniej zauważalna. Stare, dobre konstrukcje nie do zarznięcia...
                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    1.2 TSI silnik zauważyło że silniki chodzą różnie ....drugi zmienił na tego samego Lotosa i silnik chodzi na zimno głośniej
                                    TSI "tak ma" ... niedomagający łańcuch rozrządu i napinacz, może w jednym był wymieniony lub po prostu "jeszcze" daje radę a w innej jednostce już "informuje, że ni chu chu..." :lol:
                                    Olej w TSI musi być odpowiednio dobrany zbyt niska lepkość jak w przypadku 5W30 niekiedy daje odwrotny efekt od oczekiwanego. "Leczyłem" tak ostatnio kumpla Rapida 1,2 TSI na Castrolu 5W30 VW 504.00 ...porażkaaaa , zmiana na inny (tańszy !) olej z wyższą lepkością i nie ten silnik, praktycznie zerowy pobór oleju! (gdzie wcześniej na 3 tys dolał 1,5L ....) a silnik pracuje, jak to kumpel powiedział "lepiej niż kiedy go odbierał z salonu w ASO" ... :roll:
                                    To co zalaliscie jesli to nie tajemnica? :szeroki_usmiech

                                    Komentarz

                                    • rodro
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 238
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez KubaMpakiet
                                      PETRONAS 5W-30 SYNTIUM 5000 AV ze wzgledu na zawartosc
                                      znajomu miał go w Citroenie 1,6 HDI - olej do 10-12 tys km sprawdzał się dobrze, potem było "słychać' że silnik zaczął się męczyć na tym oleju. Teraz zmienił na Ravenola 0W40 zobaczymy jak oceni ten olej po 12-15 tys km. Ja zalałem ojca Octavkę 1,9 AXR tym w/w Petronasem - jak jeździłem Octavką zaraz po wymianie oleju to nie miałem większych uwag. Ojciec jeździ po mieści i robi małe trasy od czasu do czasu więc przed samą zimą zmienię ten olej na inny o lepszych parametrach.
                                      Jeżdżę ma tym oleju, "obsłużył" mi wyjazd do Hiszpanii. Maksymalna temp. jaką osiągnął w 35 stopniowym upale, na stromych podjazdach w Pirenejach to 112 stopni. Przeciętnie temperatura mieściła się w przedziale 104 - 107 stopni. Spalanie nieco mniejsze niż na Statoilu 5w30 LL. Na wolnych obrotach obniżyło się z 0,6 l do 0,5 l. Ubytków oleju nie zaobserwowałem, podobnie jak na Statoilu. Olej wymieniłem po przebiegu nieco ponad 5.000 km, na taki sam, ponieważ kupiłem 2 opakowania 4 l, w cenie 75 zł za bańkę, dlatego nie wiem jak się sprawuje po większym przebiegu. Bezpośrednio po zastąpieniu statoila (przebieg ok. 8.000 km) silnik pracował znacznie ciszej. Zobaczę jak będzie się spisywał w niskich temperaturach.

                                      Komentarz

                                      • yunior81
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1657
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez aronus
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        bo to były/są zwykłe silniki bez turbo a w nich olej degraduje wolniej i różnica w pracy jest mniej zauważalna. Stare, dobre konstrukcje nie do zarznięcia...
                                        Dokładnie! Ja u siebie nie zauważyłem różnicy w pracy silnika pomiędzy Castrolem Magnatec 5w40 a Synthoil High Tech 5W-40, więc teraz wychodzę z założenia, że jak nie czuć i nie słychać różnicy to po co przepłacać . Teraz będzie olej tani i dobry, czyli coś z Shella

                                        W bylej OII MPi po zmianie na Synthoila silnik zaczal pracowac jak na 8V naprawde cicho i bardzo rowno. Na Castrolu pracowal wyraznie glosniej i mniej kulturalnie.
                                        O dolewkach oleju miedzy wymianami nie bylo mowy a silnik pracowal w pelnym zakresie obrotow.

                                        Komentarz

                                        • leonn
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 2726
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez aronus
                                          Ja u siebie nie zauważyłem różnicy w pracy silnika pomiędzy Castrolem Magnatec 5w40 a Synthoil High Tech 5W-40, więc teraz wychodzę z założenia, że jak nie czuć i nie słychać różnicy to po co przepłacać
                                          Bo z olejami to jest tak, że na oko to ciężko nam laikom ocenić, czy olej po jakimś przebiegu jest już do wymiany, czy nie :wink:

                                          Ja bym tam jednak byle shitu marketowego nie stawiał na jednej półce z dobrymi olejami, miomo to że mamy silniki 8V MPI :P i na oko nie widać różnicy, na analizie ten pierwszy to Elf 5W40.
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • Pidziek
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 1845

                                            Pierwszy to Elf a obok Liqui Moly ?
                                            Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                            http://www.zmienolej.pl/
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                            Komentarz

                                            • leonn
                                              RS
                                              • 2011
                                              • 2726
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                              Pidziek, ..? :bajer

                                              Komentarz

                                              • pablito555
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 7

                                                Ponieważ to mój pierwszy post tutaj, witam wszystkich użytkowników
                                                Obserwuję ten wątek, ponieważ na forach aut renaulta, sprawy olejowe nie są zbyt wnikliwie drążone i zazwyczaj kończą się na temacie elfa (polecanego przez koncern).
                                                Ale do rzeczy, z tego badania powyżej wynika, że elfa dotyczy ta 3 kolumna z liczbami (tam gdzie jest przebieg 7615). Wynika z tego, że przy elfie jest dużo większe zużycie żelaza niż przy liqy. Mimo to wygląda mi to trochę podejrzanie. Po pierwsze, zawartość wapnia w tym oleju wskazuje na olej niskopopiołowy, a elf chyba nie oferuje takiego o lepkości 5w40. Po drugie, widziałem na bitogu badanie świeżego elfa i nie było tam dodatku magnezu, natomiast było w nim bardzo dużo wapnia właśnie. A te żelazo mogło znaleźć się tam również w jakiś przypadkowy sposób i nie musi być związane ze zużyciem. Zużycie aluminium jest niskie. Nie bronię tutaj elfa, bo nie mam w tym interesu, ale ja z tego badania nie wyciągałbym jednoznacznych wniosków.

                                                Komentarz

                                                • REXAX
                                                  Rider
                                                  • 2013
                                                  • 453

                                                  Zamieszczone przez leonn
                                                  Pidziek, ..? :bajer
                                                  - oj tam każdemu mogą się tabletki pomylić :diabelski_usmiech
                                                  Zamieszczone przez pablito555
                                                  Po pierwsze, zawartość wapnia w tym oleju wskazuje na olej niskopopiołowy, a elf chyba nie oferuje takiego o lepkości 5w40. Po drugie, widziałem na bitogu badanie świeżego elfa i nie było tam dodatku magnezu, natomiast było w nim bardzo dużo wapnia właśnie
                                                  - normalny "full saps" :wink: tylko TBN oparty na formule Ca+Mg ponoć skuteczniejszej niż samo Ca,na bitogu widziałeś VOA Elfa 5w40 SXR a ten w tabelce to 5w40 NF - stąd różnice i wątpliwości :wink:

                                                  SXR 5w40 wygląda całkiem przyzwoicie:

                                                  tutaj 5w40 NF - http://www.oil-club.ru/forum/index.p...ttach_id=15149

                                                  Komentarz

                                                  • patryk23
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1105
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                    Witam! Podpowiedzcie czy pojawiła się jakaś alternatywa dla Lazzerway'a LL 5 w 30 . Generalnie jestem zadowolony (dolewki sporadyczne ) ,ale zauważyłem, że głośno startuje na zimnym .

                                                    Olel zmieniany co roku (ok 10 000 przebiegu)

                                                    Silnik jak w stopce ,120 tys km

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...