Zamieszczone przez endryu
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
A który z olejów 0W40 ze strony 193 jest olejem "na pao/gtl+ z dużą ilością dodatków najlepiej pow. 1,5%"Zamieszczone przez Sebastian_M26Od cdaa i pochodnych zmniejszono ciśnienie oleju o 50%, ja bym jednak zalecał xW-40 do tych silników. Olej estrowy Silkolene/300V w pewnych warunkach może zniszczyć silnik. Ten silnik znakomicie pracuje na pao/gtl+ z dużą ilością dodatków najlepiej pow. 1,5%.1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
160KM --> 221KM
250Nm --> 333Nm
Komentarz
-
-
W jakich warunkach?Zamieszczone przez Sebastian_M26Od cdaa i pochodnych zmniejszono ciśnienie oleju o 50%, ja bym jednak zalecał xW-40 do tych silników. Olej estrowy Silkolene/300V w pewnych warunkach może zniszczyć silnik. Ten silnik znakomicie pracuje na pao/gtl+ z dużą ilością dodatków najlepiej pow. 1,5%.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Długi okres użytkowania, paliwo i woda w oleju, spowodują zniszczenie bazy estrowej.Zamieszczone przez rOBERTO795W jakich warunkach?Zamieszczone przez Sebastian_M26Od cdaa i pochodnych zmniejszono ciśnienie oleju o 50%, ja bym jednak zalecał xW-40 do tych silników. Olej estrowy Silkolene/300V w pewnych warunkach może zniszczyć silnik. Ten silnik znakomicie pracuje na pao/gtl+ z dużą ilością dodatków najlepiej pow. 1,5%.Seria 188KM/270Nm na 95RON
Komentarz
-
-
Oleje sportowe nadają sie do jazdy na codzień ale maks na nich to ok 8-10 tyś kmZamieszczone przez Sebastian_M26Długi okres użytkowania, paliwo i woda w oleju, spowodują zniszczenie bazy estrowej.Zamieszczone przez rOBERTO795W jakich warunkach?Zamieszczone przez Sebastian_M26Od cdaa i pochodnych zmniejszono ciśnienie oleju o 50%, ja bym jednak zalecał xW-40 do tych silników. Olej estrowy Silkolene/300V w pewnych warunkach może zniszczyć silnik. Ten silnik znakomicie pracuje na pao/gtl+ z dużą ilością dodatków najlepiej pow. 1,5%.OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Ale ja nie prosiłem o gwarancję tylko o poradę, na olejach się nie znam, więc chciałem porady jaki będzie dobry olej, niczego więcej nie wymagam ;-)Zamieszczone przez PAOLO ESCOdokładnie TAK... "takie rzeczy tylko w Erze" to że nie padnie Tobie silnik, kat, wtryski, turbawka i napinacz" to przy obecnie produkowanych silnikach nikt Tobie nie da gwarancji...nie bój się inżynierowie VW też potrafią obliczyć zużycie materiału i postarzeć celowo produkt...Zamieszczone przez slawciolChyba nie sieć komòrkowa
Z tego co piszesz i REXAX to warto zalać Shellem.
REXAX jezdzisz na 0W30 czy 0W40czarna perła
Komentarz
-
-
oraz Neste, Mobilem, Valvoline, Motulem i innymi...Zamieszczone przez slawciolto warto zalać Shellem
Zauważ, że ostatnio dobre słowa pisał kolega PAOLO ESCO, o konkretnych olejach właśnie 0W40 jako bardzo dobrze nadających się też do 1,4 TSI :idea:
Raczej na pewno (ja jeszcze na nich nie jeździłem, ale za niedługo zamierzam wlać 0W40 do swojej caxa-y) te wymienione powyżej sprawdzą się i w Twoim silniku na eksploatację w trybie przeglądów olejowych QG2.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
A który z nich jest numerem jeden do naszego silnika?Zamieszczone przez endryuoraz Neste, Mobilem, Valvoline, Motulem i innymi...Zamieszczone przez slawciolto warto zalać Shellem
Zauważ, że ostatnio dobre słowa pisał kolega PAOLO ESCO, o konkretnych olejach właśnie 0W40 jako bardzo dobrze nadających się też do 1,4 TSI :idea:
Raczej na pewno (ja jeszcze na nich nie jeździłem, ale za niedługo zamierzam wlać 0W40 do swojej caxa-y) te wymienione powyżej sprawdzą się i w Twoim silniku na eksploatację w trybie przeglądów olejowych QG2.czarna perła
Komentarz
-
-
Ja jeszcze osobiście nie wiem jaki jest najlepszy do mojej caxa-y
Ale myślę, że w nowej formule (ale i w poprzedniej jest bdb) Neste City Pro 0W40 :idea:
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
rozmawiałem dziś z konkonem - jedni są zadowoleni z Neste inni z Motula inni z Mobila itd... Są osoby które twierdzą , że na Motulu głośniej silnik pracuje są tacy, którzy po zalaniu Neste 0W40 twierdzą że silnik pracuje bardziej metalicznie, ja mam podobne odczucia w stosunku do Mobila1 0W40 i jego pracy na wyższych obrotach - jedno jest pewne wybrany przez Ciebie olej 0W40 z podanej wcześniej strony spokojnie ochroni Twój silnik a jeżeli nawet przyjdzie go Tobie zmienić szybciej np przy 12-13 tys km to nie zrujnuje też Twojego budżetu. Masz ochotę na Shella - zalewaj tym olejem - stosunek cena/jakość jest naprawdę korzystny.Zamieszczone przez slawcioltóry z nich jest numerem jeden do naszego silnika?PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Cena mnie nie interesuje (oczywiście w zdrowym rozsądku) ale jakość jak najbardziej.Zamieszczone przez PAOLO ESCOrozmwiałem dziś z konkonem - jedni są zadowoleni z Neste inni z Motula inni z Mobila itd... Są osoby które twierdzą , że na Motulu głośniej silnik pracuje są tacy którzy po zalaniu Neste 0W40 twierdzą że silnik pracuje bardziej metalicznie, ja mam podobne odczucia w stosunku do Mobila1 0W40 - jedno jest pewne wybrany przez Ciebie olej 0W40 z podanej wcześniej strony spokojnie ochroni Twój silnik a jeżeli nawet przyjdzie go Tobie zmienić szybciej np przy 12-13 tys km to nie zrujnuje też Twojego budżetu. Masz ochotę na Shella - zalewaj tym olejem - stosunek cena/jakość jest naprawdę korzystny.Zamieszczone przez slawcioltóry z nich jest numerem jeden do naszego silnika?czarna perła
Komentarz
-
-
Ja mam ten olej w tdi cr dpf i tam jest super, do cdaa kazdy olej 504 to g... u mnie olej fabryczny wylecial po 2tys km "czorny jak pieklo" nie brazowy :PZamieszczone przez primanusPacjenta zalałem po tych 10kkm olejem Statoil LazerWay LL 5W30 (bo jeszcze gwarancja).
Moze dlatego, ze silnik docierany byl w pelnym zakresie obrotow, za to teraz malo go zre :P
Sluchaj paola i zalewaj tylko cos z 502.00 a najelpiej zeby mial jeszcze mb 229.5 i porsche a40
Dla mnie w cdaa xmax jest chichszy od race pro s 5w30- swietny olej, ale z obawy przed tym co pisze robert i sebastianm26 zlalem go po pol roku, a co do ubytkow to malo bralo mi valvoline 0w40 ale w starej niedostepnej i lepszej formule, a najmniej bierze mi x-maxa 0w40 , do cdaa polecam z czystym sumieniem.Zamieszczone przez PAOLO ESCOrozmawiałem dziś z konkonem - jedni są zadowoleni z Neste inni z Motula inni z Mobila itd... Są osoby które twierdzą , że na Motulu głośniej silnik pracuje są tacy,
Komentarz
-
-
Neste 0W40
Kiedyś było HYDROGENATED POLY-alpha-OLEFIN - w praktyce oznacza to, że PAO stabilizowane jest przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO - kategoria PAO 4-tej grupy - CAS number: 68037-01-4 itd...
Obecnie 72623-87-1 olej głęboko rafinowany (taki GTL) - CAS nr 72623-87-1 jest mieszaniną węglowodorów HYDROTREATED zawierających 20 do 50 atomów węgla. Otrzymuje się go przez traktowanie lekkiego próżniowego oleju gazowego, ciężkiego próżniowego oleju gazowego z wodorem w obecności katalizatora w dwustopniowym procesie z odparafinowania...
Gwoli pocieszenia - CAS 72623-87-1 występuje w karcie produktu Motula Power 300V w stężeniu 10<25% oraz np w Penrite w stężeniach 10<30% a w neste w stężeniu 25<40% a więc zdecydowanie wyższym.
no to wychodzi na to, że zmienili bazę w 0W40 na Nexbase Serii 3000 :rant koszty.... GTL jest tańsze...Zamieszczone przez PAOLO ESCONeste Oil ma w swojej ofercie oleje bazowe VHVI i EHVI.
VHVI (Bardzo wysoki wskaźnik lepkości) oleje rafinowane z ropy mogą być wykonane przy użyciu specjalnych technik dzięki temu są to oleje wysoko obrobione (przetworzone) i posiadają właściwości, prawie tak dobre jak te posiadające bazę typową dla syntetycznych olejów (PAO). Za pomocą tej metody ekstrakcji rozpuszczalnikiem, woski formowane w procesie rafinacji ropy naftowej są usuwane z wodoru parafinowego – powstaje produkt systematycznie „zbudowany” bez „pęknięć i załamań struktury wiązań oleju bazowego”. Otrzymany olej może być uwodorniony a właściwości otrzymanych w ten sposób produktów są lepsze ot produktów HC pozyskiwanych w stary sposób.
Produkcja Neste Oil EHVI (Extra Wysoki wskaźnik lepkości) oleju bazowego … odbiega od powyższego schematu. Neste Oil stosuje katalityczną izomeryzację i uwodornienie cząsteczek węglowodoru, co powoduje poprawienie stabilności oleju bazowego i jego zaskakująco dobrą odporność na mróz – parametry EHVI przekraczają te w oleju pozyskiwanym przez VHVI.
Oleje bazowe Neste Oil są sprzedawane pod znakiem towarowym NEXBASE Ÿ i są klasyfikowane w większości jako hydroisomery - III+ grupa olejów bazowych ale są też produkty zawierające bazowo PAO.
Neste Oil i Bahrain Petroleum Company (BAPCO) oraz Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), rozpoczęły od lutego 2011r. przemysłową produkcję oleju bazowego w nowej fabryce w Sitrah na wschodnim wybrzeżu Bahrajnu.
Oleje bazowe Neste Oil (Nexbase) to:
Hydroizomeryzowane katalitycznie "odwoskowane" oleje mineralne (z dopuszczeniem H1) – oleje Nexbase Serii 3000: 3020, 3030, 3043, 3050, 3060, 3080
Poli-alfa-olefiny (z dopuszczeniem H1) – Nexbase Serii 2000: 2002, 2004, 2006, 2008
Poli-alfa-olefiny o wyższych klasach lepkości: Luvodur PAO400 (VG40) oraz Luvodur PAO1000 (VG100)
To w świetle w/w faktów można wybierać... kto chce Neste 0W40 z MB 229.5 i "nową" bazą ... a kto chce "stare" Neste 0W40 z MB229.3 ...ale i teoretycznie "lepszą" bazą :lol:
Tylko proszę się "nie wieszać" z tego powodu ...
owiesic
:haha: :haha: :haha:
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 14:26 ]
Zamieszczone przez endryuMoże jakieś info o dostępności "nowego" Neste City Pro 0W40
ad: dwa razy dziś z konkonem rozmawiałem ale w innej sprawie (nie Neste 0W40) i zapomniałem spytać...
ops:
[ Dodano: Sro 17 Wrz, 14 14:29 ]
kurnaaaaa to napisz do forumowych sprzedawców ... tutaj nie podajemy indywidalnie cen bo to nie wątek handlowy!Zamieszczone przez slawciolCena mnie nie interesuje
dokładnie takie samo czarne fabryczne "ścierwo" miałem przy pierwszej wymianie oleju w mojej Ostavce, szkoda że aparatu nie miałem przy sobie...Zamieszczone przez Tippou mnie olej fabryczny wylecial po 2tys km "czorny jak pieklo" nie brazowy
no proszęZamieszczone przez TippoDla mnie w cdaa xmax jest chichszy od race pro s 5w30- swietny olej
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
News.

Shell Lubricants in the Middle East, Central Asia and Pakistan, has launched the ‘next generation’ motor oil – Shell Helix Ultra with Shell PurePlus Technology – the company’s most advanced motor oil ever, featuring base oil developed from natural gas.
Shell PurePlus Technology base oils are produced at the Pearl Gas-to-Liquids (GTL) plant in Qatar; a partnership between Shell and Qatar Petroleum. This is the world’s largest gas-to-liquids facility, and can produce approximately 1mn tonnes of base oils per year.
Nadchodzi GTL :-)Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
odetnij recyrkulację spalin to będziesz zlewał brązowy :roll: na takim g.... zrobiłem 80kkm i jakoś się toczy.... Może kiedyś padnie, ale tak samo padają napinacze po 20kkm zalewane super hiper olejami. Jak sp... jest konstrukcja, to żaden olej nie rozwiąże problemu. w TDI po płukaniu, zlewaniu na gorąco itd... olej miałem czarny po 200km. w TSI czarnieje nieco wolniej po kilku kkm - znaczy się pracujeZamieszczone przez Tippodo cdaa kazdy olej 504 to g... u mnie olej fabryczny wylecial po 2tys km "czorny jak pieklo" nie brazowy
Komentarz
-
-
Znajdz mi ta recyrkulacje w cdaa, dostaniesz banke castrola ode mnieZamieszczone przez rezonodetnij recyrkulację spalin to będziesz zlewał brązowy
Niedostepny juz motul -xlite nie chcial zczerniec po 10tys km :PZamieszczone przez rezonw TSI czarnieje nieco wolniej po kilku kkm - znaczy się pracujeZa 250pln kupisz 10litrow shella i zrobisz 2 wymiany w ciagu roku za cene millersa, w takim wypadku bralbym shella, w kategorii cena/ jakosc jak dla mnie najlepszy olej.Zamieszczone przez vesatisShell Helix ULTRA 0W40 4 l około 100 zł
Millers 0W40 XF Longlife 5l około 250 zł
Popaatrz na cene castrola w aso, a nawet sklepie zwyklym i zastanow sie jeszcze raz, czemu ktos kupuje super hiper olej sporo taniej...Zamieszczone przez rezonMoże kiedyś padnie, ale tak samo padają napinacze po 20kkm zalewane super hiper olejami. J
Komentarz
-

Komentarz