Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • primanus
    Drive
    • 2013
    • 82
    • Superb II combi (3T5)

    Zamieszczone przez REXAX
    Zamieszczone przez primanus
    Czyli trochę gorzej na Statoilu
    - to może teraz taki - http://galonoleje.pl/sklep/2611-shel...c30w30-4l.html
    karta - http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC...8en%29_TDS.pdf :wink:

    no nie wiem...

    Myślisz, że przy niższej lepkości zużycie oleju spadnie? :shock:


    Czy to cudo ma wolniej zmieniać kolorek na czarny?
    1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
    160KM --> 221KM
    250Nm --> 333Nm

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      primanus, na razie miałeś produkt ekologiczny olejopodobny, wlej olej syntetyczny to zobaczysz różnicę. Przy moim sposobie jazdy to 504.00 nie jest w stanie wytrzymać nawet 1 tyś km.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        a świstak siedzi i zawija sreberka :lol:

        Komentarz

        • REXAX
          Rider
          • 2013
          • 453

          Zamieszczone przez primanus
          Zamieszczone przez REXAX
          Zamieszczone przez primanus
          Czyli trochę gorzej na Statoilu
          - to może teraz taki - http://galonoleje.pl/sklep/2611-shel...c30w30-4l.html
          karta - http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC...8en%29_TDS.pdf :wink:

          no nie wiem...

          Myślisz, że przy niższej lepkości zużycie oleju spadnie? :shock:


          Czy to cudo ma wolniej zmieniać kolorek na czarny?
          Czy spadnie zużycie lub kolorek się ustabilizuje to nie wiem ale jest to najciekawsza propozycja z 504.00 :wink:
          ps. na pewno będziesz pionierem na forum zalewając ów produkt

          Komentarz

          • primanus
            Drive
            • 2013
            • 82
            • Superb II combi (3T5)

            Zamieszczone przez Sebastian_M26
            primanus, na razie miałeś produkt ekologiczny olejopodobny, wlej olej syntetyczny to zobaczysz różnicę. Przy moim sposobie jazdy to 504.00 nie jest w stanie wytrzymać nawet 1 tyś km.
            Krótkie pytanie:

            Co proponujesz do tego mojego 1,8 tsi CDAA?

            [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 22:10 ]
            Zamieszczone przez REXAX
            ps. na pewno będziesz pionierem na forum zalewając ów produkt
            No dzięki :evil:

            Nie uśmiecha mi się - być królikiem doświadczalnym :P
            1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
            160KM --> 221KM
            250Nm --> 333Nm

            Komentarz

            • sw29l
              Ambiente
              • 2011
              • 209

              Zamieszczone przez primanus
              Zamieszczone przez Sebastian_M26
              primanus, na razie miałeś produkt ekologiczny olejopodobny, wlej olej syntetyczny to zobaczysz różnicę. Przy moim sposobie jazdy to 504.00 nie jest w stanie wytrzymać nawet 1 tyś km.
              Krótkie pytanie:

              Co proponujesz do tego mojego 1,8 tsi CDAA?

              [ Dodano: Czw 13 Lis, 14 22:10 ]
              Zamieszczone przez REXAX
              ps. na pewno będziesz pionierem na forum zalewając ów produkt
              No dzięki :evil:

              Nie uśmiecha mi się - być królikiem doświadczalnym :P
              W takim ukłądzie 0W40 A3/B3 lub 5W40 A3/C3 się sprawdzi. Ktoś wcześniej pisał, że właśnie 1.8TSI więcej podpijał oliwy na 0W40 niż na 5W30, więć można się pokusić na dobre 5W40.

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6624
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez primanus
                Pacjent: 1,8 TSI CDAA
                właśnie ... "pacjent" to dobre określenie tego silnika...miał być flagowym motorem VW :roll: ... miał być...
                Zamieszczone przez primanus
                Zużycie oleju na fabrycznym około 0,7 L na 10 kkm.
                Na LazerWay LL 5W30 ubyło około 1,0 L po 10 kkm
                to mając takie "zużycie" oleju po 10 tys km w 1,8 TSI powinieneś na mszę dać (wg producenta masz idealne zużycie a nawet "lepsze niż deklarowane") ... były/są już tu opisywane o wiele gorsze przypadki zużycia oleju w nowych 1,8 TSI
                Zamieszczone przez primanus
                kolor CZARNO-BRĄZOWY, a właściwie prawie czarny
                a od kiedy to kolor jest wyznacznikiem "jakości oleju" - rozumiem, że zaniepokojony kolorem odesłałeś olej do analizy i ta analiza był zła ...? Czy też oceniasz przepracowany olej tak na "oko" ...
                Zamieszczone przez primanus
                Generalnie mam mieszane
                miałeś do wybory zarówno oleje z VW 504.00 z SAE 5W30 jak i VW 502.00 z SAE 0W40 ... a ja proponowałem też Tobie na ten okres letni SAE 5W50 ...nie bez przyczyny tak wysoka lepkość, bo przewidywałem że pobór oleju może wystąpić.

                Zamieszczone przez primanus
                Co proponujesz do tego mojego 1,8 tsi CDAA?
                napewno nie olej z SAE 0W30 (odradzałem Tobie olej z SAE 0W30 na stronie 290 i pisałem że powinien być olej z SAE od 0W40, 5W40, a nawet 5W50) ... już przy 5W30 miałeś "problemy" ...
                Zamieszczone przez sw29l
                W takim ukłądzie 0W40 A3/B3 lub 5W40 A3/C3 się sprawdzi.
                też się z tym zgadzam a na lato jak ktoś lubi sobie przycisnąć nawet max 5W50 - tą lepkość już przerabiałem w silniku TSI i akurat olej z tym SAE sprawdza się w tych silnikach naprawdę dobrze i to wbrew "logice" i książce serwisowej, tudzież wywodom Panów z ASO wciskającym na siłę olej z VW 504.00/507.00 (chyba każdy wie dla czego ? ... ano dlatego że mają umowę z daną firmą i kupują hurtowo "jeden" produkt uniwersalny, co zbija cenę (dla nich przy zakupie)...itd.
                Zamieszczone przez sw29l
                właśnie 1.8TSI więcej podpijał oliwy na 0W40 niż na 5W30, więć można się pokusić na dobre 5W40
                tylko... że olej z SAE 5W30 ma NIŻSZE LEPKOŚCI przy 40 i 100 stopniach niż olej z 0W40 :wink: więc "logicznie nie da się tego wytłumaczyć" - olej z SAE 0W40 ma wyższe lepkości przy jednoczesnej lepszej pompowalności niż 5W30.

                primanus – odnośnie „dobrego oleju do TSI” to o ile sobie przypominam wysłałem Tobie PW (15. lipca)
                Cytuję fragment: „Silkolene Pro S 5W30 to olej pierwszej klasy.... ale nie nadaje się do jazdy po mieście - zawarte w Silkolene detergenty i dodatki aktywują się w wysokiej temeraturze pracy silnika i przy wysokiej temp roboczej oleju. Olej świetny ... ale jak chcesz pociskać i nie martiwć się smarowaniem to za 90 zł masz Neste 5W50 ... czyli mniej niż 40% ceny Silkolene !”


                ps. pisałeś już na stronie 290 o TSI ...

                [ Dodano: Pią 14 Lis, 14 17:59 ]
                Odnośnie olejów LL a zwłaszcza LowSaps - zmniejszona została w tej formulacji skuteczność działania dodatków przeciwzużyciowych typu ZDDP (Zinc Dialkyl Dithio Phosphate). Cel był jeden - "w nowoczesnych układach katalitycznych i w filtrach cząstek stałych stosowane są jako katalizatory metale szlachetne wrażliwe na oddziaływanie niektórych pierwiastków (np. ołowiu, fosforu, siarki, cynku). Pierwiastki te mogą powodować zakłócania funkcjonowania katalizatorów i filtrów DPF, a nawet spowodować ich trwałe uszkodzenie. W konsekwencji wymusiło to wprowadzenie do stosowania benzyn bezołowiowych, niskosiarkowych olejów napędowych i olejów smarowych Mid - Low SAPS, o niskiej zawartości siarki, fosforu i popiołów siarczanowych". "Fosfor stanowił jeden z podstawowych składników dodatków przeciwdziałających utlenianiu oleju i zużyciu silnika, obniżanie jego zawartości spowodowało niebezpieczeństwo formowania w olejach coraz większej ilości różnego rodzaju nierozpuszczalnych wytrąceń i osadów (coś Wam świta...?) oraz większego zużycia elementów silników... Sytuacja taka doprowadziła do opracowania bezpopiołowych dodatków nowych generacji, zastępujących lub uzupełniających zmniejszoną ilość dodatków zawierających fosfor. Jednak przeprowadzone dotychczas testy silnikowe wykazały, że dodatki zastępcze nie zawsze są w pełni efektywne, a dalsze obniżanie zawartości fosforu poniżej 0,1% wymaga znacznie wyższego poziomu dozowania rozpatrywanych dodatków lub opracowania innych.
                Obniżanie zawartości w olejach silnikowych dodatków zawierających fosfor i zastępowanie ich innymi, bezpopiołowymi dodatkami, mogło mieć wpływ na zwiększenie tendencji do formowania się w olejach silnikowych substancji o konsystencji żeli, szlamów, a nawet żywic i twardych laków". (jaki olej Wam przychodzi na myśl?) ...

                To teraz wypada zastanowić się co chcemy chronić i w jakim stopniu... układ katalityczny czy ruchome podzespoły silnika.

                a teraz ... czas na mecz Polska - Gruzja + browar :diabelski_usmiech
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • zsolpyw
                  Elegance
                  • 2012
                  • 897

                  Pany, ciekawi mnie fachowa opinia na temat naszych patriotycznych 'syntetykow' z Lotosa.

                  Wystepuja w wersjach: Quazar, Quazar K , Traffic Pro, Synthetic Plus.

                  Jak z jakoscia tych olejaków ? jak sie maja do innych koncernowych, np. Mobila, Castrol ?

                  To jest polska produkcja, czy u nas tylko rozlewane ?

                  :lol:
                  Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                  Jeżdżę w blasku
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                  Komentarz

                  • slawciol
                    Rider
                    • 2014
                    • 263

                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    jaki olej Wam przychodzi na myśl?) ...
                    Oświeć bo nie wiem

                    [ Dodano: Pią 14 Lis, 14 18:53 ]
                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                    To teraz wypada zastanowić się co chcemy chronić i w jakim stopniu... układ katalityczny czy ruchome podzespoły silnika.
                    jedno i drugie
                    czarna perła

                    Komentarz

                    • voytek
                      Rider
                      • 2010
                      • 480
                      • Octavia III (5E3)
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      Zamieszczone przez Sebastian_M26
                      primanus, na razie miałeś produkt ekologiczny olejopodobny, wlej olej syntetyczny to zobaczysz różnicę.
                      Tylko który olej jest teraz w pełni syntetyczny?

                      Komentarz

                      • PAOLO ESCO
                        RS
                        • 2009
                        • 6624
                        • Volkswagen
                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                        Zamieszczone przez slawciol
                        Oświeć bo nie wiem
                        kombinuj, kombinuj... na szczęście już zmienili formulację bo swojego czasu zyskali bardzo złą sławę...
                        Zamieszczone przez voytek
                        który olej jest teraz w pełni syntetyczny?
                        "syntetyczny" no właśnie ale o jakim "syntetycznym" mowa ... o oleju bazowo opartym na PAO (oczywiście on też ma procentowy dodatek HC, ponieważ najłatwiej i najlepiej rozpuszczają się w nim aktywne dodatki , detergenty itd).
                        Olej PAO na polialfaolefinie, poliolefinie, poliaminie, homopolimerze, z dodatkiem imidu kwasu bursztynowego czy nie... - albo inaczej na jakiej bazie PAO ? - na wyższych olefinach (alfeny hex-eny, oktadec-eny - te z kategorii linear olefin albo zizomeryzowanych olefin - liniowo rozgałęzione czy może parzyste albo nie parzyste...z iloma liczbami węgla w cząsteczce itd...? A może mowa o "zwykłych" olefinach polyalphaolefinach - i znów pytanie mowa o tych z kategorii poly-olefin ale konkretnie których bo mam ich w tabelce ze 3 strony... Czy hydrogenated poly-alpha-olefin to już "full syntetyk czy tylko syntetyk"? Bo w praktyce oznacza to, że PAO stabilizowane jest przez przepuszczanie gazowego wodoru przez PAO...
                        To może z drugiej strony... czy olej "syntetyczny" - cały czas mowa o tym który nazwalibyśmy Full Syntetycznym można by zidentyfikować po przypisanym CAS /EC ? - teoretycznie tak ( i to nawet dosyć szybko i precyzyjnie - są pewne dokumenty na to :wink: ) ale to zależałoby w dużej mierze od dobrze opisanej karty produktu ale jak wszystkim wiadomo na chwilę obecną można zapomnieć o identyfikacji oleju bazowego w ten sposób, zresztą skoro firmy muszą wykazywać jedynie substancje szkodliwe w kartach MSDS a nie resztę to skrupulatnie z tego korzystają...

                        Uprzedzając pytanie - Tak ...mam ten wykaz (5 stron A4) zatwierdzonych olefin, alfaolefin, polialfaolefin itd... Nie - nie udostępnię go ... bo to nie ma sensu...nie są potrzebne tutaj kolejne przepychanki i udowadnianie czyja racja jest najważniejsza ..

                        Klasyfikacja grupa IV olejów - czyli tych na bazie PAO była kiedyś prosta...dziś jest praktycznie nie do ogarnięcia, dokumenty są nie sprecyzowane i pozwalają na nadinterpretację zapisów/przepisów...

                        Wszelkiego rodzaju oleje "syntetycznej technologii", GTL, SHC i cała masa innych to też po sporym nagięciu "syntetyki" - wszystko zależny od metody, stopnia zaawansowania technologicznego przerobu ropy.
                        Syntetyczny olej bazowy a w zasadzie lepiej powiedzieć grupa syntetycznych olejów bazowych, obejmuje wiele różnych substancji: węglowodory syntetyczne, estry organiczne, polyalkyline glikole itp. Typowe syntetyczne oleje bazowych pozyskiwane są w procesie chemicznym, który prowadzi do uzyskania pożądanych typów cząsteczek węglowodorowych, izoparafin itd. Surowcem do produkcji jest np. przetworzony gaz etan (C2H4). - pewnie komuś coś się przypomni... GTL
                        W wyniku skomplikowanych reakcji chemicznych producenci finalnie uzyskują możliwie najlepsze oleje, w których całkowicie wyeliminowane są niepożądane składniki. Jest to najbardziej powszechnie stosowany syntetyczny olej bazowy w nowoczesnych olejach silnikowych. itd..
                        Tak więc ... do wyboru mamy oleje syntetyczne/full syntetyczne na bazie PAO, "syntetyczne" bo ze względu na stopień zaawansowanej technologii pozyskiwania danego oleju z ropy czy też gazu producent stwierdził, że nie może być mowy o nazwaniu tego oleju zwykłym HC no i te które producent nazywa olejami "wykonanymi w technologii syntetycznej" a tutaj naprawdę można "nagiąć" rzeczywistość.

                        Jak zakręciłem trochę i ktoś nie zrozumiał o co mi chodzi to soryy dla mnie jest jasne ... :wink:

                        [ Dodano: Pią 14 Lis, 14 21:15 ]
                        Zamieszczone przez zsolpyw
                        opinia na temat naszych patriotycznych 'syntetykow' z Lotosa
                        no i fajnie!
                        To popiszemy na spokojnie o Lotosie i Orlenie - dobre i bardzo nie doceniane w Polsce oleje.
                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                        Komentarz

                        • endryu
                          RS
                          • 2006
                          • 3773
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                          voytek napisał/a:
                          który olej jest teraz w pełni syntetyczny?
                          "syntetyczny" no właśnie ale o jakim "syntetycznym" mowa
                          A wystarczyło napisać, że żaden :szeroki_usmiech
                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                          =================================================

                          Komentarz

                          • klarus
                            RS
                            Moderatorr
                            • 2013
                            • 5373
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO

                            Zamieszczone przez voytek
                            który olej jest teraz w pełni syntetyczny?
                            Jak zakręciłem trochę i ktoś nie zrozumiał o co mi chodzi to soryy dla mnie jest jasne ... :wink:
                            Oj, Paolo, aleś pojechał :diabelski_usmiech
                            A, teraz przemów do nas ludzkim językiem :szeroki_usmiech
                            Maciek
                            terminarz trójmiejskich spotów klubowych
                            Zapraszamy....

                            Komentarz

                            • voytek
                              Rider
                              • 2010
                              • 480
                              • Octavia III (5E3)
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Widzę, że wsadziłem kij w mrowisko
                              Pisząc "syntetyczne" miałem na myśli PAO. Powiedzcie mi, który aktualnie produkowany olej do codziennego użytkowania (nie do sportu) jest na bazie PAO, która stanowiłaby znaczny procent bazy, a nie tylko mały dodatek. O estrach nie wspominając. Chyba nie można więc mówić, że taki np. Mobil to syf tylko dlatego, że jest w technologii syntetycznej, bo wszystkie oleje mają w większości takie bazy. Jeśli się mylę, to wyprowadźcie mnie z błędu, ale coś nie chce mi się wierzyć, że na przykład taka kultowa firma Motul sprzedaje w pełni syntetyczne oleje na bazie PAO w cenie olei innych marek opartych na HC czy GTL.

                              Komentarz

                              • REXAX
                                Rider
                                • 2013
                                • 453

                                Zamieszczone przez voytek
                                Powiedzcie mi, który aktualnie produkowany olej do codziennego użytkowania (nie do sportu) jest na bazie PAO
                                - Mobil 1 0w40 zawiera 50-60% PAO 4

                                Komentarz

                                • primanus
                                  Drive
                                  • 2013
                                  • 82
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  PAOLO, Pamiętam co napisałeś, nie podważam twojego doświadczenia ani twojej wiedzy czy kompetencji.

                                  Nie wysłałem oleju do laboratorium. Zdaję sobie sprawę, że tylko takie badanie ze 100% pewnością dałoby odpowiedź, czy olej daje radę, czy też nie...

                                  Mimo wszystko, chciałem zapytać kolegów (w tym ciebie), którzy mają większe doświadczenie w branży olejowej i w eksploatacji turbobenzyn, czy można z pewną dozą prawdopodobieństwa określić, czy to że olej szybko robi się ciemny a nawet czarny to dobrze (bo gromadzi produkty spalania) , czy też nie dobrze (bo jest to efekt degradacji jego właściwości pod wpływem wysokiej temperatury)?

                                  Na podstawie mojego mizernego doświadczenia mogę stwierdzić jedynie, że TEN SAM OLEJ w benzynie wolnossącej (1,4 MPI w skodzie) ciemnieje dużo wolniej i nie tak intensywnie jak TEN SAM OLEJ w turbobenzynie (1,8 TSI).

                                  Stąd moje pytanie o ten szybko ściemniający się kolor i mój (być może błędny) wniosek - że olej "daje radę" w benzynie wolnossącej, ale w turbo benzynie być może już nie koniecznie...?


                                  Co do zwiększania lepkości oleju mam pewną wątpliwość:

                                  Z jednej strony - na pewno zmniejszy się zużycie oleju (które jak sam piszesz w moim przypadku jest "lepsze niż deklarowane"), ale z drugiej strony w 1,8 TSI mamy niestety hydrauliczny (a nie mechaniczny) napinacz łańcucha rozrządu. Nie wiem czy w układzie napinacza hydraulicznego jest jakiś zawór zwrotny, który utrzymywałby ciśnienie w napinaczu, kiedy pompa oleju nie pracuje, czy też takiego zaworu zwrotnego nie ma. Wiem natomiast z autopsji, że po kilku godzinach z wyłączonym silnikiem - napinacz hydrauliczny "puszcza". Objaw jest taki, że np. rano podczas pierwszego uruchamiania silnika przez kilkanaście, może kilkadziesiąt sekund napinacz nie dostaje jeszcze optymalnego ciśnienia oleju, więc nie napina prawidłowo łańcucha rozrządu i łańcuch w takiej sytuacji "dzwoni" przez te "krytyczne" kilkadziesiąt sekund. I to w nowym samochodzie przy przebiegu np. 10 kkm. Dlaczego uważam że ten krótki czas jest krytyczny i najlepiej byłoby go minimalizować? Jeśli teraz minie trochę czasu, przybędzie trochę km przebiegu, łańcuch rozrządu lekko się rozciągnie, a koła zębate rozrządu będą już trochę zużyte - te krytyczne kilkadziesiąt sekund po rozruchu po dłuższym postoju - może spowodować przeskoczenie łańcucha rozrządu ze wszystkimi tego konsekwencjami.

                                  I tu moja wątpliwość (być może niesłuszna) - czy zastosowanie oleju o większej lepkości nie wydłuży (szczególnie w zimie) czasu jaki potrzebny jest aby napinacz hydrauliczny zadziałał prawidłowo i łańcuch rozrządu był prawidłowo napięty i nie miał szans przeskoczyć...?

                                  Z tych dwóch scenariuszy wolę już żeby silnik trochę "popijał" oleju niż mają mi tłoki przyłożyć w zawory :shock:

                                  Ale być może źle to interpretuję i wzrost lepkości (gęstości) oleju nie pogorszy pracy napinacza hydraulicznego...?

                                  W CDAA zmniejszono ponoć o 50% ciśnienie oleju w stosunku do BZB. W związku z tym co powyżej napisałem nie wiem za bardzo czy to jest lepiej, czy wręcz przeciwnie... Czy polepszyli ten silnik, czy bardziej go popsuli...


                                  I ostatnia moja wątpliwość, ostatnie pytanie: dotyczy oleju SILKOLENE.
                                  Pisałeś, że "zawarte w Silkolene detergenty i dodatki aktywują się w wysokiej temeraturze pracy silnika i przy wysokiej temp roboczej oleju"

                                  Normalna temp. robocza oleju podczas mojej normalnej jazdy wynosi około 98 st.C. Jest to jakaś wartość średnia pokazana na wyświetlaczu i pewnie mierzona w misce olejowej...? Olej w TSI ma kontakt z o wiele bardziej gorącymi elementami silnika (turbo), więc przynajmniej przez chwilę, temp. oleju musi być dużo wyższa niż wyświetlana na zegarach temp. 98 st.C

                                  Czy taka temp średnia 98 st.C oraz obecność turbo ze wszystkimi tego konsekwencjami temperaturowymi dla oleju wystarcza, aby "detergenty i dodatki w SILKOLENE zostały zaktywowane"?

                                  Jeśli tak - być może SILKOLENE 5W30 będzie optymalny (dzięki turbince będzie miał "cieplutko", dodatki się zaktywują), nie będzie szybko ciemniał i się degradował od wysokiej temperatury - bo jest olejem wyższej klasy - generalnie do sportowej jazdy. Nie ma wysokiej lepkości - napinacz hydrauliczny rozrządu nie będzie "całe wieki" się aktywował i silnik nie będzie (przynajmniej tak jest u mnie) popijał dużo tego oleju - bo przy moim zużyciu oleju nie muszę "wskakiwać" w oleje np. 5W50...

                                  W skrócie pytanie brzmi - czy 98 st.C wyświetlane w moim silniku z obecnością turbiny wystarczy, żeby zastosować olej SILKOLENE?
                                  1.8 TSI CDAA (rocznik 2013) lekko poprawiony (tylko wirus):
                                  160KM --> 221KM
                                  250Nm --> 333Nm

                                  Komentarz

                                  • voytek
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 480
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez REXAX
                                    - Mobil 1 0w40 zawiera 50-60% PAO 4
                                    No proszę, miałem go ostatnio w silniku i nawet nie wiedziałem, ale w takim razie dlaczego na butelce z rynku niemieckiego jest napisane SHC Synthese Technology ?
                                    Silnik pracował bardzo "gładko" na tym oleju. Przeszedłem na inny o wyższej lepkości tylko ze względu na zużycie, ale to wina mojego wspaniałego silnika, a nie oleju...

                                    Komentarz

                                    • marcyś
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 29

                                      witam po długiej nieobecności.
                                      czy nie za dużo kombinowania z olejami,
                                      odkąd wyjechałem z salonu leje tylko amsa 5w 40 i wierzcie albo nie ale na 8 tyś bo tak go zmieniam nie dolewam nic a i na bagnecie nie opada nawet milimetr, latam tylko w trasie.
                                      do zobaczenia na kanale 19

                                      Komentarz

                                      • sw29l
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 209

                                        Zamieszczone przez voytek
                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        - Mobil 1 0w40 zawiera 50-60% PAO 4
                                        No proszę, miałem go ostatnio w silniku i nawet nie wiedziałem, ale w takim razie dlaczego na butelce z rynku niemieckiego jest napisane SHC Synthese Technology ?
                                        Silnik pracował bardzo "gładko" na tym oleju. Przeszedłem na inny o wyższej lepkości tylko ze względu na zużycie, ale to wina mojego wspaniałego silnika, a nie oleju...
                                        Bo przepisy niemieckie i japońskie precyzyjnie określa technologię wytwarzania oleju.

                                        [ Dodano: Sob 15 Lis, 14 18:29 ]
                                        Zamieszczone przez REXAX
                                        Zamieszczone przez voytek
                                        Powiedzcie mi, który aktualnie produkowany olej do codziennego użytkowania (nie do sportu) jest na bazie PAO
                                        - Mobil 1 0w40 zawiera 50-60% PAO 4

                                        Obrazek
                                        Jak zobaczę taki wpis od niemiaszków to będę skłonny zaakceptować, że Mobil ma aż tyle PAO

                                        [ Dodano: Sob 15 Lis, 14 18:33 ]
                                        Zamieszczone przez marcyś
                                        witam po długiej nieobecności.
                                        czy nie za dużo kombinowania z olejami,
                                        odkąd wyjechałem z salonu leje tylko amsa 5w 40 i wierzcie albo nie ale na 8 tyś bo tak go zmieniam nie dolewam nic a i na bagnecie nie opada nawet milimetr, latam tylko w trasie.
                                        Bo Ty bdb olej zalewasz ... mój kolega ma ten olej w BMW M530i i jest zadowolony, bo w zupełności wystarcza całosezonowo do jego stylu jazdy.

                                        Komentarz

                                        • Marek__82
                                          Rider
                                          • 2013
                                          • 262

                                          Wracając do Lotosa, to czy jest jakiś 0W40 spełniający 502 i godny polecenia do wolnossącego 1,4 16V?

                                          Komentarz

                                          • REXAX
                                            Rider
                                            • 2013
                                            • 453

                                            Zamieszczone przez sw29l
                                            Jak zobaczę taki wpis od niemiaszków to będę skłonny zaakceptować, że Mobil ma aż tyle PAO
                                            - ależ proszę - karta z tego roku :wink:

                                            Komentarz

                                            • sw29l
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 209

                                              Zamieszczone przez REXAX
                                              Zamieszczone przez sw29l
                                              Jak zobaczę taki wpis od niemiaszków to będę skłonny zaakceptować, że Mobil ma aż tyle PAO
                                              - ależ proszę - karta z tego roku :wink:

                                              Obrazek
                                              Czyli dobry HC z PAO nie jest zły

                                              Komentarz

                                              • Szakal_84
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 176
                                                • Subaru
                                                • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                                                2.0TFSI leje MOTUL Specyfic 5W-30 504.00 507.00
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...kal_84&start=0

                                                Komentarz

                                                • crom.de
                                                  RS
                                                  • 2012
                                                  • 1545
                                                  • Superb II (3T4)
                                                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                  Szakal_84, z jakim efektem?
                                                  - Superb
                                                  - Panda 1.2

                                                  Komentarz

                                                  • Macintosch
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 14

                                                    Zamieszczone przez voytek
                                                    Zamieszczone przez REXAX
                                                    - Mobil 1 0w40 zawiera 50-60% PAO 4
                                                    No proszę, miałem go ostatnio w silniku i nawet nie wiedziałem, ale w takim razie dlaczego na butelce z rynku niemieckiego jest napisane SHC Synthese Technology ?
                                                    Silnik pracował bardzo "gładko" na tym oleju. Przeszedłem na inny o wyższej lepkości tylko ze względu na zużycie, ale to wina mojego wspaniałego silnika, a nie oleju...
                                                    Bo w niemcach i japońcach istnieją przepisy, które jasno określają, że oleje syntetyczne to oleje, które zawierają minimum 80% bazy PAO IV. Jeśli mniej to są oleje w technologi syntetycznej. Poza tym Mobil 1 New Life 0W40 to naprawdę świetny olej, rzekłbym, że to najlepszy PAO/Ester+HC 0W40 w swojej cenie oczywiście, bo są lepsze.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...