Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • PAOLO ESCO
    RS
    • 2009
    • 6626
    • Volkswagen
    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

    Zamieszczone przez tasek
    czy mobil 1 0w20 to dobry olej?
    dobry, pod warunkiem, że jest odpowiednio dobrany do silnika.
    Zamieszczone przez tasek
    sprzedali jej lotos quazar 5w30 za 80zł 1l !!!!!!
    no cóż ... jak "naiwna" i zgodziła zalać się silnik przed informacją ile ASO sobie liczy za ten olej... :diabelski_usmiech (Quazar sam w sobie nie jest złym olejem).

    Zamieszczone przez tasek
    Potrzebuję coś dostepnego i dobrej jakości, proszę o wsparcie
    Motul, Amsoil ,Millers, Neste, Mobil - kupisz u forumowych sprzedawców bez problemu.
    Od siebie dodam, że żony Picanto miało chyba już ze 3-4 wymiany oleju na Neste 0W20 i silnik pracował i pracuje idealnie, zero wycieków. Oczywiście przed wymianą była płukanka zastosowana, tak jak zawsze za każdym razem a to już w maju będzie 9 lat ! Ja w grudniu zalałem moją Octavkę Neste 0W20 :shock: ... silnik nie wybuchł, nie cieknie... nie bierze oleju - nigdy nie brał, zimne starty to była bajka, bardzo fajnie i lekko wkręcał się na obroty. Teraz na dniach zmieniam na inny olej (jeszcze myślę co tu sprawdzić...) a na trasę do Włoch czeka Xado 5W50 :bajer
    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

    Komentarz

    • paba
      Rider
      • 2012
      • 284

      Zamieszczone przez tasek
      Panowie czy mobil 1 0w20 to dobry olej? Znajoma kupiła subaru xv 2,0 2013r nalatane 20 tyś km. W serwisie na dolewkę sprzedali jej lotos quazar 5w30 za 80zł 1l !!!!!!
      Ale wyszukiwarki zalecają 0w20. Potrzebuję coś dostepnego i dobrej jakości, proszę o wsparcie
      Mobil1 Advanced Fuel Economy 0W20
      Motul Eco-Lite 0W20
      Petro Canada Supreme Synthetic 0W20
      Eneos Premium Ultra 0W20

      tylko upewnij się w instrukcji czy takiego oleju potrzebujesz
      0W20 Millersa ma HTHS >3,5 mPa*s, dość słaby jak na 0W-20 CCS (mimo wszystko + że podali, też jest wyższy ze względu na A3/B4) i dość niski indeks lepkości

      Komentarz

      • Pidziek
        RS
        • 2011
        • 1845

        Millers CFS 0W20 nie ma 3.5 ale HTHS = 2,81
        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
        http://www.zmienolej.pl/
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

        Komentarz

        • paba
          Rider
          • 2012
          • 284

          faktycznie
          czemu wtedy jest A3/B4?


          -edit-

          pewnie znowu "gra słów" Millersa - w karcie jest napisane, że przewyższa wymagania A3/B4 cokolwiek to znaczy, nie oznacza to, że A3/B4 ten olej spełnia.
          w internecie nie mogę znaleźć zdjęć bańki z tyłu, powinno być napisane jakie normy ten produkt spełnia, bez "przewyższa wymagania" czy "spełnia test silników dla normy..."
          albo źle myślę, albo to sformułowanie jest głupie, bo skoro przewyższa wymagania A3/B4, to powinien przewyższać wymagany HTHS dla tej normy, który jest podany nie mniej niż 3,5mPa*s

          Komentarz

          • PAOLO ESCO
            RS
            • 2009
            • 6626
            • Volkswagen
            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

            Zamieszczone przez Pidziek
            HTHS = 2,81
            nie łapie się nawet na ACEA A1 ... HTHS ≥ 2.9 and ≤ 3.5 :roll:

            Zamieszczone przez paba
            skoro przewyższa wymagania A3/B4, to powinien przewyższać wymagany HTHS dla tej normy, który jest podany nie mniej niż 3,5mPa*s
            "oj tam oj tam...znów się czepiasz" :diabelski_usmiech
            wg. Millersa "Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/B4" - jak ten olej Millersa może przewyższać wymagania dla A3/B4 skoro nie spełnia podstawowego warunku dla tego ACEA czyli HTHS 3,5 ... ahhh ten "marketing" ...
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz

            • vesatis
              Ambiente
              • 2013
              • 119
              • Fiat
              • CGGA 1.4 MPI 80 KM

              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
              wg. Millersa "Znacznie przewyższa wymagania API SL/CF, oraz ACEA A3/B4" - jak ten olej Millersa może przewyższać wymagania dla A3/B4 skoro nie spełnia podstawowego warunku dla tego ACEA czyli HTHS 3,5 ... ahhh ten "marketing" ...
              uważany za porządną firmę Millers stosuje te same słownikowe sztuczki, co wszyscy: olej "syntetyczny" tak naprawdę nim nie jest, bo trzeba szukać "w pełni syntetycznego" z kolei "przewyższa dane wymagania/normę" oznacza, że wręcz jej nie spełnia

              to powyżej też nie jest do końca miarodajne, przykład: Shell dla Helixa 0W40 na stronie dla konsumenta pisze, że to olej "w pełni syntetyczny" a w karcie: "Głęboko rafinowany olej mineralny zawierający <3% w/w ekstraktu dimetylosulfotlenku (DMSO) zgodnie z normą IP346. (nota L). Jako dodatek rozcieńczający występuje tylko wysoko rafinowany olej mineralny."

              Komentarz

              • leonn
                RS
                • 2011
                • 2728
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Zamieszczone przez micrusec
                Zamieszczone przez crom.de
                Zamieszczone przez leonn
                wskażesz mi olej lepszy niż ten którego używam to zalewam go od razu.
                A co z Meguin 0W40 o którego tu już ktoś pytał? Karta wygląda podobnie.
                Ja pytałem ale na razie mam LM 0W40
                Spokojnie możecie zalewać nawet jest dostępny w PL i to w bardzo fajnej cenie :wink:

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez vesatis
                  Millers stosuje te same słownikowe sztuczki, co wszyscy
                  już nawet nie chodzi o te "sztuczki" po prostu nie można pisać "przewyższa wymagania ...ACEA A3/B4" dla oleju który nie spełnia tych wymagań, co innego gdyby HTHS dla tego oleju wynosił 3,81 ale nie 2,81.
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • paba
                    Rider
                    • 2012
                    • 284



                    już chyba się Wolf ECOTECH 0W40 FE tutaj pojawił, parametry bardzo godne, CCS lepszy niż 0W20 Millersa Crooma z HTHS 2.81, który przewyższa wszystko i jest robiony w rodzinnej manufakturze przy kominku

                    Komentarz

                    • Hołowczyc20
                      Drive
                      • 2013
                      • 67

                      Zamieszczone przez vesatis
                      uważany za porządną firmę Millers stosuje te same słownikowe sztuczki, co wszyscy: olej "syntetyczny" tak naprawdę nim nie jest, bo trzeba szukać "w pełni syntetycznego"
                      I chyba coś w tym jest bo już drugi raz zalałem Millersa do TFSI i dosłownie znika w oczach :? XF 0W40 trzymał się do około 5 tyś km później bardzo szybko znikał XF 5W30 znika jeszcze szybciej,a wcześniejszym castrolu 5W30 Edge ubytki było widać po ponad 10 tyś km.I teraz pytanie do Was co wlać? bo zbliża się wymiana,dodam że głownie auto jeździ w trasie po mieście trochę mniej.

                      Komentarz

                      • paba
                        Rider
                        • 2012
                        • 284

                        TFSI masz wtrysk bezpośredni, ja bym osobiście lał A3/B4+C3, max low/mid SAPS

                        Komentarz

                        • Hołowczyc20
                          Drive
                          • 2013
                          • 67

                          Zamieszczone przez paba
                          TFSI masz wtrysk bezpośredni, ja bym osobiście lał A3/B4+C3, max low/mid SAPS
                          Cały czas są lane oleje z normą C3 mid saps.

                          Komentarz

                          • paba
                            Rider
                            • 2012
                            • 284

                            XF LONGLIFE 0w40 jest przecież VW502/505, piszesz, że go lałeś, a potem, że zawsze lejesz C3 mid SAPS

                            powiem tak, jeśli mocno żre to żaden olej nie pomoże ani polski, ani japoński jeśli
                            silnik jest do roboty

                            natomiast taki samochód z wtryskiem bezpośrednim ma tendencję do gromadzenia nagaru i z tego względu radziłbym VW504/507

                            Komentarz

                            • rOBERTO795
                              RS
                              • 2009
                              • 3465
                              • Octavia III (5E3)
                              • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                              Zamieszczone przez paba
                              natomiast taki samochód z wtryskiem bezpośrednim ma tendencję do gromadzenia nagaru i z tego względu radziłbym VW504/507

                              W tfsi nie jest z tym źle.
                              OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                              DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                              Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                              Komentarz

                              • Hołowczyc20
                                Drive
                                • 2013
                                • 67

                                Zamieszczone przez paba
                                XF LONGLIFE 0w40 jest przecież VW502/505, piszesz, że go lałeś, a potem, że zawsze lejesz C3 mid SAPS
                                Lałem go jak był jeszcze w starej specyfikacji z normą C3

                                Komentarz

                                • paba
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 284

                                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                  Teraz na dniach zmieniam na inny olej (jeszcze myślę co tu sprawdzić...)
                                  nad czym myślisz jeśli można spytać?

                                  Komentarz

                                  • degenerat
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 242
                                    • Toyota

                                    Jaką lepkość HTHS ma Statoil LazerWay V 0w30 (z 2014 r. z dopuszczeniem VW 502.00).
                                    Czy Motul X-lite 0w30 jest jeszcze produkowany? Na stronach Motula występuje.

                                    Komentarz

                                    • paba
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 284

                                      Zamieszczone przez degenerat
                                      Jaką lepkość HTHS ma Statoil LazerWay V 0w30 (z 2014 r. z dopuszczeniem VW 502.00).
                                      można poszukać sobie
                                      Selamat datang di SDTOTO, situs terpercaya untuk bermain togel online dan slot Toto Macau 4D di Indonesia pada tahun 2024. Kami menawarkan permainan seru dan peluang menang besar. Sdtoto adalah penyedia resmi togel online dengan situs lengkap dan link alternatif terbaik untuk togel 4D terpercaya dan terkini.


                                      karty tego oleju w wątku były też wklejane kilka razy spokojnie

                                      Zamieszczone przez degenerat
                                      Czy Motul X-lite 0w30 jest jeszcze produkowany? Na stronach Motula występuje.
                                      może jakieś niedobitki po sklepach i hurtowniach zostały, niemniej został wycofany i zastąpiony Xmaxem

                                      Komentarz

                                      • voytek
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 480
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Zamieszczone przez rOBERTO795
                                        Zamieszczone przez paba
                                        natomiast taki samochód z wtryskiem bezpośrednim ma tendencję do gromadzenia nagaru i z tego względu radziłbym VW504/507

                                        W tfsi nie jest z tym źle.
                                        Jednak problem gromadzenia się nagaru w silnikach TSI (TFSI) na zaworach jest i to duży, zapraszam do tego wątku:

                                        Od strony 24 do końca, jest też sporo fotek. Ja i kilku kolegów mieliśmy okazję się temu przyjrzeć na własne oczy :wink:
                                        Ja zostaję przy olejach 504.00/507.00, wymiana co 12-15 tys.
                                        Chociaż z drugiej strony nie ma pewności, czy zawartość popiołów ma tutaj jakiś istotny wpływ, bo problem polega na zapiekaniu się mgiełki olejowej zasysanej z odmy i osiadającej w dolocie i na zaworach. Każdy olej się zapiecze pod wpływem wysokiej temperatury, ale łudzimy się, że niskopopiołowy pozostawi mniej syfu.

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          Zamieszczone przez voytek
                                          Zamieszczone przez rOBERTO795
                                          Zamieszczone przez paba
                                          natomiast taki samochód z wtryskiem bezpośrednim ma tendencję do gromadzenia nagaru i z tego względu radziłbym VW504/507

                                          W tfsi nie jest z tym źle.
                                          Jednak problem gromadzenia się nagaru w silnikach TSI (TFSI) na zaworach jest i to duży, zapraszam do tego wątku:

                                          Od strony 24 do końca, jest też sporo fotek. Ja i kilku kolegów mieliśmy okazję się temu przyjrzeć na własne oczy :wink:
                                          Ja zostaję przy olejach 504.00/507.00, wymiana co 12-15 tys.
                                          Chociaż z drugiej strony nie ma pewności, czy zawartość popiołów ma tutaj jakiś istotny wpływ, bo problem polega na zapiekaniu się mgiełki olejowej zasysanej z odmy i osiadającej w dolocie i na zaworach. Każdy olej się zapiecze pod wpływem wysokiej temperatury, ale łudzimy się, że niskopopiołowy pozostawi mniej syfu.
                                          Mid sapsy odsuwaja problem w czasie ale i tak w końcu przyjdzie czas na czyszczenie.

                                          można we własnym zakresie preparatami to robić ale regularnie by zmyć "to coś"

                                          Kolega co 30 kkm psika w odlot 2.0 tfsi przed wymiana oleju i jest poprawa dynamiki (pewnie po resecie komputera; ) )

                                          [ Dodano: Nie 26 Kwi, 15 11:55 ]
                                          Zamieszczone przez paba
                                          faktycznie
                                          czemu wtedy jest A3/B4?


                                          -edit-

                                          pewnie znowu "gra słów" Millersa - w karcie jest napisane, że przewyższa wymagania A3/B4 cokolwiek to znaczy, nie oznacza to, że A3/B4 ten olej spełnia.
                                          w internecie nie mogę znaleźć zdjęć bańki z tyłu, powinno być napisane jakie normy ten produkt spełnia, bez "przewyższa wymagania" czy "spełnia test silników dla normy..."
                                          albo źle myślę, albo to sformułowanie jest głupie, bo skoro przewyższa wymagania A3/B4, to powinien przewyższać wymagany HTHS dla tej normy, który jest podany nie mniej niż 3,5mPa*s

                                          Obrazek
                                          To nie jest olej cywilny wiec producent nie stara się o aprobaty, których nie ma sensu utrzymywac.

                                          Z drugiej strony przekroczenie HTHS i doprowadzenie do scinania teoretycznie daje nam tarcie metal metal ale jeśli dodamy modyfikatory tarcia to parametr ten nie powinien być aż tak istotny moim zdaniem. :roll:

                                          Komentarz

                                          • Hołowczyc20
                                            Drive
                                            • 2013
                                            • 67

                                            Oj tam w TFSI/TSI problem syfu na zaworach i tak jest mniejszy niż w wolnossących FSI,a w nowych TFSI i TSI w ogóle go nie ma bo jest podwójny wtrysk tzn jest 8 wtryskiwaczy,4 są w kolektorze ssącym czyli tak jak było to dawniej np w 1.8T i reszta jest już bezpośrednio do cylindrów :P :P . To rozwiązanie wprowadzono całkiem nie dawno więc właściciele starszych TFSI,TSI,FSI co jakiś czas są zmuszeni do czyszczenia dolotu i stosowanie olejów niskopopiołowych,które opóźnią ten proces,chociaż czy jest tak faktycznie :roll: :P

                                            Komentarz

                                            • pedros
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 1958
                                              • Volkswagen
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                              w TFSI/TSI problem syfu na zaworach i tak jest mniejszy niż w wolnossących FSI,a w nowych TFSI i TSI w ogóle go nie ma bo jest podwójny wtrysk tzn jest 8 wtryskiwaczy,4 są w kolektorze ssącym
                                              Japonczyny juz dawno wpadli na pomysł by w dolocie umieścić może nie tyle ile cylindrów ale jeden wtryskiwacz podający co jakiś cykl paliwo zmywajace.

                                              Ciesze się ze Vag też to stosuje zatem jeszcze wystarczy popracować nad pierścieniami i będzie można śmiało kupowac :diabelski_usmiech

                                              Komentarz

                                              • paba
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 284

                                                Zamieszczone przez pedros
                                                To nie jest olej cywilny wiec producent nie stara się o aprobaty, których nie ma sensu utrzymywac.
                                                skoro to nie jest olej cywilny, a nie jest jak wiemy, tylko tzw. olej na track day, to po cholerę to on poleca ten olej cały czas od yarisa 1SZFE po Subaru XV
                                                skoro to olej na eventy to można domniemywać, że jego odporność na utlenianie i inne procesy w czasie będzie niższa, bo ma inne zadania
                                                ja jednak chciałbym dla siebie oleju, który spełnia jakieś normy i jest to napisane na opakowaniu, a nie jebut HTHS 2,81 i przewyższa normę A3/B4

                                                Z drugiej strony przekroczenie HTHS i doprowadzenie do scinania teoretycznie daje nam tarcie metal metal ale jeśli dodamy modyfikatory tarcia to parametr ten nie powinien być aż tak istotny moim zdaniem.
                                                trochę nie rozumiem tych jak mi się wydaje skrótów myślowych, mógłbyś napisać jeszcze raz o co Ci chodzi? HTHS 2.81, czyli zakres A1/B1, do tego dodane modyfikatory (chodzi o NT?) tarcia przesuwające graniczną odporność na ścinanie wyżej?

                                                Komentarz

                                                • Hołowczyc20
                                                  Drive
                                                  • 2013
                                                  • 67

                                                  Zamieszczone przez pedros
                                                  Ciesze się ze Vag też to stosuje zatem jeszcze wystarczy popracować nad pierścieniami i będzie można śmiało kupowac :diabelski_usmiech
                                                  Pierścienie już poprawili z tego co pamiętam to w 2012r.

                                                  Komentarz

                                                  • pedros
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1958
                                                    • Volkswagen
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                    Zamieszczone przez paba
                                                    Zamieszczone przez pedros
                                                    To nie jest olej cywilny wiec producent nie stara się o aprobaty, których nie ma sensu utrzymywac.
                                                    skoro to nie jest olej cywilny, a nie jest jak wiemy, tylko tzw. olej na track day, to po cholerę to on poleca ten olej cały czas od yarisa 1SZFE po Subaru XV
                                                    skoro to olej na eventy to można domniemywać, że jego odporność na utlenianie i inne procesy w czasie będzie niższa, bo ma inne zadania
                                                    ja jednak chciałbym dla siebie oleju, który spełnia jakieś normy i jest to napisane na opakowaniu, a nie jebut HTHS 2,81 i przewyższa normę A3/B4

                                                    Z drugiej strony przekroczenie HTHS i doprowadzenie do scinania teoretycznie daje nam tarcie metal metal ale jeśli dodamy modyfikatory tarcia to parametr ten nie powinien być aż tak istotny moim zdaniem.
                                                    trochę nie rozumiem tych jak mi się wydaje skrótów myślowych, mógłbyś napisać jeszcze raz o co Ci chodzi? HTHS 2.81, czyli zakres A1/B1, do tego dodane modyfikatory (chodzi o NT?) tarcia przesuwające graniczną odporność na ścinanie wyżej?
                                                    Jak bazy są dobre to i długo są odporne na utlenianie (z odpowiednimi dodatkami naturalnie)

                                                    Co do HTHS im niżej tym mniejszy opór stawia olej poprzez wewnętrzne tarcie i również jest cienszy film olejowy. Istnieje większe ryzyko zerwania ale dodatki przeciwtarciowe przejmują rekompensują mniejszy film.

                                                    Paradoksalnie cienki film jest wskazany i mniej szkodzi przy wysokich obrotach silnika (klin) w przeciwieństwie do ecodrivingu gdzie zalecają cisnac i jeździć na niskich obrotach.


                                                    NT to modyfikatory tarcia i jest to niewątpliwie krok naprzód w zabezpieczaniu powierzchni przed kontaktem metal metal.

                                                    Nie wiem natomiast jakie powinowactwo ma ten olej do wilgoci bo to jest też istotny parametr ograniczający ilość cykli zimnych startów.

                                                    Edit.

                                                    Baza to PAO oraz estry. estry są krótkotrwałe i chłona wilgoć.
                                                    Niemniej jednak ja po zalaniu Silkolene PRO S 5W30 można było odczuć jak silnik ma power.

                                                    W moim silniku BFQ generalnie jest problem z majonezem więc tam po 10 kkm juz zmieniłem.
                                                    Tam gdzie nie ma wilgoci w układzie śmiało min 8kkm

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...