Zamieszczone przez cytrynowiec
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Tak miał Statoil Lazerway V 0W30.Zamieszczone przez cytrynowiecpedros, parametry ok jak najbardziej,ale upada mit o Millersie że seria premium to syntetyki.Z Millersem robi się podobnie jak z Mobilem ,tylko najwyższe serie to pełne syntetyki po 60 zeta za litr.
Ten specol 0w30 A5/B5 i VW 502/505? Czy to się nie gryzie?
http://www.specol.com.pl/main/produkt/688.html
Komentarz
-
-
a ja nie jestem zaskoczony ... :bajerZamieszczone przez cytrynowiecdokładnie VHVI i są mocno zaskoczeni,
Zresztą Millers "mi lotto" nie moja bajka, zrezygnowałem z niego już dawno.
hmmm chyba ślepo nie wierzyłeś w reklamę na stronach firmy i zapewnienia sprzedawców... to syntetyczna technologia (dopakowali trochę nano, modyfikatorów tarcia i wielki halooo - Lotos też jest "nano" i jakoś nikt się nie podnieca ...) koszty, koszt i jeszcze raz koszty... choć nie wykluczone, że pozostałe produkty mogą mieć "jakieś" dodatki polialfaolefin.Zamieszczone przez cytrynowiecupada mit o Millersie że seria premium to syntetyki.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
paba, aha, i wsio jasne.
degenerat, czyli mamy też potwierdzenie w praktyce, dzięki
PAOLO ESCO, już dawno przestałem wierzyć w bajki
Można powiedzieć, że cały misterny plan dealerów w PL poszedł w.....bo zrobiono VOA i kurtyna opadła pokazując....produkt standard w cenie "premiuma" i to olej na testy był od przedstawiciela Millersa na Rosję....ale jaja
Komentarz
-
-
Witam.
W tym tygodniu zakupywałem u forumowego sprzedawcy olej Statoil 5W40. Przed zakupem poinformował mnie, że Lazerway 5W40 umarł, ale urodził się Superway 5W40 w siwej banieczce (nie mogę wstawić zdjęcia). Podobno to ten sam olej, ale kto tam ich wie :roll: . Widzę że dalej ma VW 502/505 oraz MB 229.5 ale gdyby ktoś posiadał jakąś świeżą kartę to można by zerknąć czy czegoś nie namotali.
Pozdrawiam.k-pax
Komentarz
-
-
Z ubiegłego roku http://www.statoillubricants.com/cs/...SUPERWAY+5W-40Zamieszczone przez k-paxWidzę że dalej ma VW 502/505 oraz MB 229.5 ale gdyby ktoś posiadał jakąś świeżą kartę to można by zerknąć czy czegoś nie namotali.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
To jest niestety trend i dopadnie każdego producenta prędzej czy później. Inna sprawa to uczciwość (takie pradawnych słowo przyp. autora) producentów :diabelski_usmiechto syntetyczna technologia (dopakowali trochę nano, modyfikatorów tarcia i wielki halooo - Lotos też jest "nano" i jakoś nikt się nie podnieca ...) koszty, koszt i jeszcze raz koszty... choć nie wykluczone, że pozostałe produkty mogą mieć "jakieś" dodatki polialfaolefin.
_________________
Generalnie liczy się efekt końcowy olej ma wytrzymać interwał i tyle.
Przypomnę kiedy pierwszy raz pokazano technologie syntetyczna a będąc bardziej precyzyjnym hydrokraking to przełom w stosunku do baz mineralnych ekstrahowanych rozpuszczalniki był gigantyczny
Osobiście nie mam nic przeciwko HC ale wzamian oczekuje prawdziwej informacji na "kartonie" by móc postępować z takim olejem odpowiednio :diabelski_usmiech
Czy nie wspominałem kiedyś ze lepiej lać tańszy HC i wymieniać często niż smażyć 30 kkm bo drogi był :diabelski_usmiech
Olej to tez medium do usuwania produktów spalania wiec moja opcja eydaje się być uzasadniona :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
to ja w temacie kilka zdań dodam.Zamieszczone przez pedroslepiej lać tańszy HC i wymieniać często niż smażyć 30 kkm bo drogi był
Kumpel u mnie wczoraj był... Ma Skodę 1.2 TSI kupiona nówka w salonie ... prawie od samego początku "żarła" olej, oczywiście serwisowy Castrol 5W30 VW 504.00 ... po zmianie na inną markę ubytku zero :shock: dosłownie od 0 do 15 tys km nie wymagana była dolewka oleju ...ale to nie wszystko... przy 105 tys km :!: "wysrała się" turbina :!: :!: :!: :shock: :shock: :shock: Początkowe objawy były takie jak w typowym dieslu przy "notlaufie" dodatkowo przed padnięciem turbiny spalanie wynosiło +- 9/10L :roll:
Po rozebraniu cały układ zawalony pozostałościami po przepalonym oleju... Regeneracja 1.700 zł i auto śmiga jak nowe, poboru oleju brak.
Co ciekawe gościu z zakładu regenerującego stwierdził, że teraz nie ma tygodnie , miesiąca by u niego nie "meldowało się" auto z TSI ... jak sam stwierdził "1.4 TSI pada jak jasna ..."
Tak że posiadacze TSI ... powodzenia. Zresztą ja też nie mam teraz lepiej ...polepszyłem sobie że hoho ...1.6 CR z dwumasą , DPF-em i turbiną ....
Ojciec moją Octavką z 1.4 16V CGGA dochodzi do 100 000 km i silnik "igła"... maskę podnosi jedynie wtedy jak płyn do spryskiwaczy dolewa :wink:
ale nie z obecnymi silnikami, które nie są przystosowane do oleju o takiej lepkościZamieszczone przez pedrosVW zmierza q w16.
kilkukrotnie sprawdziłem 0W20 w silnikach benzynowych (bez turbo - Skoda, Kiaa, Honda) w okresie grudzień-marzec. W zimie silniki paliły "lekko i przyjemnie" natomiast od marca do grudnia w silniku lądowało coś "grubszego" od SAE 0W30 poprzez 0W40, 5W30, 5W40 na 5W50 kończąc... Najniższe spalanie miałem na ... 5W40 i to na Lotosie Synthetic :shock: Silnik pracował najlepiej na Silkolene ale to olej z "innej bajki". Najgorsze wspomnienia to chyba ... Ravenol 0W30 SSO, który po przejechaniu +- 8 tys km "zarzynał" silnik na wyższych obrotach. Amsoil nie dał sobie rady, podobnie Millers ... oba soryyy ale przereklamowane - bynajmniej jak dla mnie. Co do spalania benzyny na olejach o różnym SAE...uśrednione różnice były w granicach +- 0,2L/100km więc w sumie prawie niewidoczne. Za to największy wpływ na spalanie miała oczywiście temperatura zewnętrzna, ciśnienie i o takich pierdołach jak styl jazdy i pozostałe warunki atmosferyczne oraz warunki na drodze nie wspomnę.Zamieszczone przez pedros0w16 .... brrrr aż mi ciary przechodzą jak to cyrkuluje smaruje chłodzi czyści zabezpiecza
... pytanie jaki olej jest najlepszy do silnika już padło w tym wątku nie raz - odpowiedź też - sprawa oczywista że ŚWIEŻY
... jak mnie to bawi kiedy czytam że ktoś kupił nowe auto i jak to mówi syn "żuli" ...
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A tak z innej beczki - właśnie planuje wymienić olej (jakoś w grudniu, moze między świętami), mój szkodnik będzie miał ok 15.500 km. Niemniej jednak mam pewną obawę związaną z doświadczeniami moich znajomych (głównie posiadaczy Fordów i Citroenów) - koledzy doświadczyli tego, że pojechali wymienić oleje, filtry (zarówno oleju jak i paliwa), niby wszystko pięknie, ale jak pokończyły się gwarancje i zaczęli wymienić sobie to wszystko sami, odkryli że najprawdopodobniej nigdy wcześniej nikt im oleju/fitrów nie wymienił w ASO - wszystkei czesci były oryginalne,innyc firm niz kupili, nawet z datami produkcji w okolicach produkcji auta. Cowięcej, przy spuszczaniu oleju z Forda, kolega mówił, że w życiu nie widział takiego syfu...prawdopodobnie zrobił na nim ok 35k.
Troche to smutne i przerażające, że płacisz, dowozisz czesci a ktoś Cie robi w konia.
Spotkaliście się może z czymś takim w ASO Skody? Cowiecej kolor oleju po 15k u mnie jest bardzo ładny, pytanie, czy da się zauważyć różńice jak zaleją nowy...jest jakiś sposób zeby mieć pewnośc co do wymiany?
Planuje zrobić serwis w Łodzi u Zimnego, albo w Warszawie w Pol Mot na bemowie, prośba o informacje czy ktoś ma doświadczenie z tymi serwisami. Jeżeli jest już jakiś wątek o tym to wybaczcie.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zawsze możesz powiedzieć "kierownikowi serwisu" że chcesz być przy wymianie oleju. Nie da się, to trudno pojadę do innego ASO i dam zarobić. Ja jak miałem auto na gwarancji zawsze byłem przy tej czynności. Nie interesowało mnie żadne "zza szyby" trzeba się ubrać w uniform bezpieczeństwa trudno, ubiorę się. Nie jest to Waszym standardem, trudno, pojadę do innego ASO. Płacisz, wymagasz a to nie jest aż tak wiele.Zamieszczone przez dankovA tak z innej beczki - właśnie planuje wymienić olej (jakoś w grudniu, moze między świętami), mój szkodnik będzie miał ok 15.500 km. Niemniej jednak mam pewną obawę związaną z doświadczeniami moich znajomych (głównie posiadaczy Fordów i Citroenów) - koledzy doświadczyli tego, że pojechali wymienić oleje, filtry (zarówno oleju jak i paliwa), niby wszystko pięknie, ale jak pokończyły się gwarancje i zaczęli wymienić sobie to wszystko sami, odkryli że najprawdopodobniej nigdy wcześniej nikt im oleju/fitrów nie wymienił w ASO - wszystkei czesci były oryginalne,innyc firm niz kupili, nawet z datami produkcji w okolicach produkcji auta. Cowięcej, przy spuszczaniu oleju z Forda, kolega mówił, że w życiu nie widział takiego syfu...prawdopodobnie zrobił na nim ok 35k.
Troche to smutne i przerażające, że płacisz, dowozisz czesci a ktoś Cie robi w konia.
Spotkaliście się może z czymś takim w ASO Skody? Cowiecej kolor oleju po 15k u mnie jest bardzo ładny, pytanie, czy da się zauważyć różńice jak zaleją nowy...jest jakiś sposób zeby mieć pewnośc co do wymiany?
Planuje zrobić serwis w Łodzi u Zimnego, albo w Warszawie w Pol Mot na bemowie, prośba o informacje czy ktoś ma doświadczenie z tymi serwisami. Jeżeli jest już jakiś wątek o tym to wybaczcie.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
:chytry jeszcze ktoś w to uwierzy...Zamieszczone przez pedrosklarowność oleju to główny wyznacznik jakości i kondycji oleju
Dziś sprawdzałem olej w żony Kiaa, na bagnecie olej (Neste) lekkobrązowy ale nie czuć mocno benzyny. :wink: Przejeździła na nim w ruchu miejskim cały sezon wiosna-jesień. Czas na zmianę, w silniku wyląduje pewnie 0W30 ACEA A5 lub A3 albo 0W20 innej opcji nie ma. Z góry zakładam, że taki sam olej pójdzie do ojca 1.4 CGGA
[ Dodano: Sob 21 Lis, 15 17:10 ]
to ja podobnie u ojca CGGA tak wymieniam, silnik "igła".Zamieszczone przez Rico40olej wymieniam na zimę i po zimę co wychodzi 7kkm wymianaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
jak chcesz dobre i niedrogie 0W30 to uważam, że Total 9000 A5 0w30 to świetny wybórZamieszczone przez PAOLO ESCOPrzejeździła na nim w ruchu miejskim cały sezon wiosna-jesień. Czas na zmianę, w silniku wyląduje pewnie 0W30 ACEA A5
60% PAO
Komentarz
-
-
to niemożliwe... Lotos 5W40 ma NOACK coś koło 11,5 ... :diabelski_usmiechZamieszczone przez PAOLO ESCOnatomiast od marca do grudnia w silniku lądowało coś "grubszego" od SAE 0W30 poprzez 0W40, 5W30, 5W40 na 5W50 kończąc... Najniższe spalanie miałem na ... 5W40 i to na Lotosie Synthetic :shock:Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
:hackerZamieszczone przez PAOLO ESCONajgorsze wspomnienia to chyba ... Ravenol 0W30 SSO, który po przejechaniu +- 8 tys km "zarzynał" silnik na wyższych obrotach.
z tego co pamietam az tak zle go nie ocenies zaraz po"zlaniu" :lol:
w kazdym razie w moim AVJcie sprawdzal sie swietnie, fakt ze przy ok 10 tys robilo sie deczko glosniej przy wysokich obrotach, mysle ze przebieg mogl degradowac estery i to objawialo sie po jakms przebiegu
podczas mixowania z 300v za drugim razem troche przeciagnelem interwal i tez zaczelo robic sie glosno :wink:
u mnie SSO do 10 tys swietnie sie spisywal, no i napinacza prawie wcale nie bylo slychac z ranca :roll:Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
Estry są higroskopowe (lubią chłonąć wilgoć że tak się wyrażę :szeroki_usmiech ) wtedy juz ie pełnią swej roli ( w bfq produkcja majonezu to norma ze względu na genialne zaprojektowaną odmę)przebieg mogl degradowac estery i to objawialo sie po jakms przebiegu
Polialfaolefiny głośne jak nie wiem co silnik metaliczne dźwięki wydaje ale nadal pełni swoją rolę (ze względu na strukturę miesza się z HC, GTL a chcąc stworzyć rewelacyjną mieszaninę to z estrami najlepiej :diabelski_usmiech )
HC głuchy dźwięk ( prawie jak mineralny brrrrr) ale na 10 kkm może być
Abstra☆☆☆☆ąć od tematu zastanawiam się czy dobrym pomysłem byłoby zalanie np BFQ olejem A5 plus AR9100 ?
Pompa oleju da rade (sprawdzone osobiście na Xlite i PRO S 5W30, Quazar 0w30 a to przecież blisko A5 )
Cyrkulacja nic dodać nic ująć.
Smarowanie: jak HTHS <3.5 to jak drapnie o metal to AR9100 zadziała. ...
W sumie jest normą 503.01 którą miał Xlite oraz Quazar 0w30 i a tam hths raczej jest mniejszy od trzy i pół
Komentarz
-
Komentarz