Zamieszczone przez cytrynowiec
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez cytrynowiecpedros, parametry ok jak najbardziej,ale upada mit o Millersie że seria premium to syntetyki.Z Millersem robi się podobnie jak z Mobilem ,tylko najwyższe serie to pełne syntetyki po 60 zeta za litr.
Ten specol 0w30 A5/B5 i VW 502/505? Czy to się nie gryzie?
http://www.specol.com.pl/main/produkt/688.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecdokładnie VHVI i są mocno zaskoczeni,
Zresztą Millers "mi lotto" nie moja bajka, zrezygnowałem z niego już dawno.
Zamieszczone przez cytrynowiecupada mit o Millersie że seria premium to syntetyki.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
paba, aha, i wsio jasne.
degenerat, czyli mamy też potwierdzenie w praktyce, dzięki
PAOLO ESCO, już dawno przestałem wierzyć w bajki Można powiedzieć, że cały misterny plan dealerów w PL poszedł w.....bo zrobiono VOA i kurtyna opadła pokazując....produkt standard w cenie "premiuma" i to olej na testy był od przedstawiciela Millersa na Rosję....ale jaja
Komentarz
-
-
Witam.
W tym tygodniu zakupywałem u forumowego sprzedawcy olej Statoil 5W40. Przed zakupem poinformował mnie, że Lazerway 5W40 umarł, ale urodził się Superway 5W40 w siwej banieczce (nie mogę wstawić zdjęcia). Podobno to ten sam olej, ale kto tam ich wie :roll: . Widzę że dalej ma VW 502/505 oraz MB 229.5 ale gdyby ktoś posiadał jakąś świeżą kartę to można by zerknąć czy czegoś nie namotali.
Pozdrawiam.k-pax
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez k-paxWidzę że dalej ma VW 502/505 oraz MB 229.5 ale gdyby ktoś posiadał jakąś świeżą kartę to można by zerknąć czy czegoś nie namotali.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
to syntetyczna technologia (dopakowali trochę nano, modyfikatorów tarcia i wielki halooo - Lotos też jest "nano" i jakoś nikt się nie podnieca ...) koszty, koszt i jeszcze raz koszty... choć nie wykluczone, że pozostałe produkty mogą mieć "jakieś" dodatki polialfaolefin.
_________________
Generalnie liczy się efekt końcowy olej ma wytrzymać interwał i tyle.
Przypomnę kiedy pierwszy raz pokazano technologie syntetyczna a będąc bardziej precyzyjnym hydrokraking to przełom w stosunku do baz mineralnych ekstrahowanych rozpuszczalniki był gigantyczny
Osobiście nie mam nic przeciwko HC ale wzamian oczekuje prawdziwej informacji na "kartonie" by móc postępować z takim olejem odpowiednio :diabelski_usmiech
Czy nie wspominałem kiedyś ze lepiej lać tańszy HC i wymieniać często niż smażyć 30 kkm bo drogi był :diabelski_usmiech
Olej to tez medium do usuwania produktów spalania wiec moja opcja eydaje się być uzasadniona :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedroslepiej lać tańszy HC i wymieniać często niż smażyć 30 kkm bo drogi był
Kumpel u mnie wczoraj był... Ma Skodę 1.2 TSI kupiona nówka w salonie ... prawie od samego początku "żarła" olej, oczywiście serwisowy Castrol 5W30 VW 504.00 ... po zmianie na inną markę ubytku zero :shock: dosłownie od 0 do 15 tys km nie wymagana była dolewka oleju ...ale to nie wszystko... przy 105 tys km :!: "wysrała się" turbina :!: :!: :!: :shock: :shock: :shock: Początkowe objawy były takie jak w typowym dieslu przy "notlaufie" dodatkowo przed padnięciem turbiny spalanie wynosiło +- 9/10L :roll:
Po rozebraniu cały układ zawalony pozostałościami po przepalonym oleju... Regeneracja 1.700 zł i auto śmiga jak nowe, poboru oleju brak.
Co ciekawe gościu z zakładu regenerującego stwierdził, że teraz nie ma tygodnie , miesiąca by u niego nie "meldowało się" auto z TSI ... jak sam stwierdził "1.4 TSI pada jak jasna ..."
Tak że posiadacze TSI ... powodzenia. Zresztą ja też nie mam teraz lepiej ...polepszyłem sobie że hoho ...1.6 CR z dwumasą , DPF-em i turbiną ....
Ojciec moją Octavką z 1.4 16V CGGA dochodzi do 100 000 km i silnik "igła"... maskę podnosi jedynie wtedy jak płyn do spryskiwaczy dolewa :wink:
Zamieszczone przez pedrosVW zmierza q w16.
Zamieszczone przez pedros0w16 .... brrrr aż mi ciary przechodzą jak to cyrkuluje smaruje chłodzi czyści zabezpiecza
... pytanie jaki olej jest najlepszy do silnika już padło w tym wątku nie raz - odpowiedź też - sprawa oczywista że ŚWIEŻY ... jak mnie to bawi kiedy czytam że ktoś kupił nowe auto i jak to mówi syn "żuli" ...PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
A tak z innej beczki - właśnie planuje wymienić olej (jakoś w grudniu, moze między świętami), mój szkodnik będzie miał ok 15.500 km. Niemniej jednak mam pewną obawę związaną z doświadczeniami moich znajomych (głównie posiadaczy Fordów i Citroenów) - koledzy doświadczyli tego, że pojechali wymienić oleje, filtry (zarówno oleju jak i paliwa), niby wszystko pięknie, ale jak pokończyły się gwarancje i zaczęli wymienić sobie to wszystko sami, odkryli że najprawdopodobniej nigdy wcześniej nikt im oleju/fitrów nie wymienił w ASO - wszystkei czesci były oryginalne,innyc firm niz kupili, nawet z datami produkcji w okolicach produkcji auta. Cowięcej, przy spuszczaniu oleju z Forda, kolega mówił, że w życiu nie widział takiego syfu...prawdopodobnie zrobił na nim ok 35k.
Troche to smutne i przerażające, że płacisz, dowozisz czesci a ktoś Cie robi w konia.
Spotkaliście się może z czymś takim w ASO Skody? Cowiecej kolor oleju po 15k u mnie jest bardzo ładny, pytanie, czy da się zauważyć różńice jak zaleją nowy...jest jakiś sposób zeby mieć pewnośc co do wymiany?
Planuje zrobić serwis w Łodzi u Zimnego, albo w Warszawie w Pol Mot na bemowie, prośba o informacje czy ktoś ma doświadczenie z tymi serwisami. Jeżeli jest już jakiś wątek o tym to wybaczcie.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dankovA tak z innej beczki - właśnie planuje wymienić olej (jakoś w grudniu, moze między świętami), mój szkodnik będzie miał ok 15.500 km. Niemniej jednak mam pewną obawę związaną z doświadczeniami moich znajomych (głównie posiadaczy Fordów i Citroenów) - koledzy doświadczyli tego, że pojechali wymienić oleje, filtry (zarówno oleju jak i paliwa), niby wszystko pięknie, ale jak pokończyły się gwarancje i zaczęli wymienić sobie to wszystko sami, odkryli że najprawdopodobniej nigdy wcześniej nikt im oleju/fitrów nie wymienił w ASO - wszystkei czesci były oryginalne,innyc firm niz kupili, nawet z datami produkcji w okolicach produkcji auta. Cowięcej, przy spuszczaniu oleju z Forda, kolega mówił, że w życiu nie widział takiego syfu...prawdopodobnie zrobił na nim ok 35k.
Troche to smutne i przerażające, że płacisz, dowozisz czesci a ktoś Cie robi w konia.
Spotkaliście się może z czymś takim w ASO Skody? Cowiecej kolor oleju po 15k u mnie jest bardzo ładny, pytanie, czy da się zauważyć różńice jak zaleją nowy...jest jakiś sposób zeby mieć pewnośc co do wymiany?
Planuje zrobić serwis w Łodzi u Zimnego, albo w Warszawie w Pol Mot na bemowie, prośba o informacje czy ktoś ma doświadczenie z tymi serwisami. Jeżeli jest już jakiś wątek o tym to wybaczcie.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosklarowność oleju to główny wyznacznik jakości i kondycji oleju
Dziś sprawdzałem olej w żony Kiaa, na bagnecie olej (Neste) lekkobrązowy ale nie czuć mocno benzyny. :wink: Przejeździła na nim w ruchu miejskim cały sezon wiosna-jesień. Czas na zmianę, w silniku wyląduje pewnie 0W30 ACEA A5 lub A3 albo 0W20 innej opcji nie ma. Z góry zakładam, że taki sam olej pójdzie do ojca 1.4 CGGA
[ Dodano: Sob 21 Lis, 15 17:10 ]
Zamieszczone przez Rico40olej wymieniam na zimę i po zimę co wychodzi 7kkm wymianaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOPrzejeździła na nim w ruchu miejskim cały sezon wiosna-jesień. Czas na zmianę, w silniku wyląduje pewnie 0W30 ACEA A5
60% PAO
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOnatomiast od marca do grudnia w silniku lądowało coś "grubszego" od SAE 0W30 poprzez 0W40, 5W30, 5W40 na 5W50 kończąc... Najniższe spalanie miałem na ... 5W40 i to na Lotosie Synthetic :shock:Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCONajgorsze wspomnienia to chyba ... Ravenol 0W30 SSO, który po przejechaniu +- 8 tys km "zarzynał" silnik na wyższych obrotach.
z tego co pamietam az tak zle go nie ocenies zaraz po"zlaniu" :lol:
w kazdym razie w moim AVJcie sprawdzal sie swietnie, fakt ze przy ok 10 tys robilo sie deczko glosniej przy wysokich obrotach, mysle ze przebieg mogl degradowac estery i to objawialo sie po jakms przebiegu
podczas mixowania z 300v za drugim razem troche przeciagnelem interwal i tez zaczelo robic sie glosno :wink:
u mnie SSO do 10 tys swietnie sie spisywal, no i napinacza prawie wcale nie bylo slychac z ranca :roll:Audi 1.8T AVJ
Silnik smaruje
Ravenol SSL
Komentarz
-
-
przebieg mogl degradowac estery i to objawialo sie po jakms przebiegu
Polialfaolefiny głośne jak nie wiem co silnik metaliczne dźwięki wydaje ale nadal pełni swoją rolę (ze względu na strukturę miesza się z HC, GTL a chcąc stworzyć rewelacyjną mieszaninę to z estrami najlepiej :diabelski_usmiech )
HC głuchy dźwięk ( prawie jak mineralny brrrrr) ale na 10 kkm może być
Abstra☆☆☆☆ąć od tematu zastanawiam się czy dobrym pomysłem byłoby zalanie np BFQ olejem A5 plus AR9100 ?
Pompa oleju da rade (sprawdzone osobiście na Xlite i PRO S 5W30, Quazar 0w30 a to przecież blisko A5 )
Cyrkulacja nic dodać nic ująć.
Smarowanie: jak HTHS <3.5 to jak drapnie o metal to AR9100 zadziała. ...
W sumie jest normą 503.01 którą miał Xlite oraz Quazar 0w30 i a tam hths raczej jest mniejszy od trzy i pół
Komentarz
-
Komentarz