Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • paba
    Rider
    • 2012
    • 284

    Zamieszczone przez cytrynowiec
    Ten specol 0w30 A5/B5 i VW 502/505? Czy to się nie gryzie?
    nie, bo wystarczy, że ma HTHS 3,5 mPa*s, czyli górna granica A5 i dolna VW 502

    Komentarz

    • degenerat
      Ambiente
      • 2011
      • 242
      • Toyota

      Zamieszczone przez cytrynowiec
      pedros, parametry ok jak najbardziej,ale upada mit o Millersie że seria premium to syntetyki.Z Millersem robi się podobnie jak z Mobilem ,tylko najwyższe serie to pełne syntetyki po 60 zeta za litr.

      Ten specol 0w30 A5/B5 i VW 502/505? Czy to się nie gryzie?
      http://www.specol.com.pl/main/produkt/688.html
      Tak miał Statoil Lazerway V 0W30.

      Komentarz

      • pedros
        RS
        • 2009
        • 1958
        • Volkswagen
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

        Pamiętajmy jednak ze z olejem jak w fotografii czasami 12 mpix jest o rząd lepsze niż 25 mpix w jakości. .. :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez cytrynowiec
          dokładnie VHVI i są mocno zaskoczeni,
          a ja nie jestem zaskoczony ... :bajer
          Zresztą Millers "mi lotto" nie moja bajka, zrezygnowałem z niego już dawno.
          Zamieszczone przez cytrynowiec
          upada mit o Millersie że seria premium to syntetyki.
          hmmm chyba ślepo nie wierzyłeś w reklamę na stronach firmy i zapewnienia sprzedawców... to syntetyczna technologia (dopakowali trochę nano, modyfikatorów tarcia i wielki halooo - Lotos też jest "nano" i jakoś nikt się nie podnieca ...) koszty, koszt i jeszcze raz koszty... choć nie wykluczone, że pozostałe produkty mogą mieć "jakieś" dodatki polialfaolefin.
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            paba, aha, i wsio jasne.

            degenerat, czyli mamy też potwierdzenie w praktyce, dzięki

            PAOLO ESCO, już dawno przestałem wierzyć w bajki Można powiedzieć, że cały misterny plan dealerów w PL poszedł w.....bo zrobiono VOA i kurtyna opadła pokazując....produkt standard w cenie "premiuma" i to olej na testy był od przedstawiciela Millersa na Rosję....ale jaja

            Komentarz

            • k-pax
              Drive
              • 2013
              • 96
              • Octavia I combi (1U5)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              Witam.
              W tym tygodniu zakupywałem u forumowego sprzedawcy olej Statoil 5W40. Przed zakupem poinformował mnie, że Lazerway 5W40 umarł, ale urodził się Superway 5W40 w siwej banieczce (nie mogę wstawić zdjęcia). Podobno to ten sam olej, ale kto tam ich wie :roll: . Widzę że dalej ma VW 502/505 oraz MB 229.5 ale gdyby ktoś posiadał jakąś świeżą kartę to można by zerknąć czy czegoś nie namotali.
              Pozdrawiam.
              k-pax

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3773
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Zamieszczone przez k-pax
                Widzę że dalej ma VW 502/505 oraz MB 229.5 ale gdyby ktoś posiadał jakąś świeżą kartę to można by zerknąć czy czegoś nie namotali.
                Z ubiegłego roku http://www.statoillubricants.com/cs/...SUPERWAY+5W-40
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • pedros
                  RS
                  • 2009
                  • 1958
                  • Volkswagen
                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                  to syntetyczna technologia (dopakowali trochę nano, modyfikatorów tarcia i wielki halooo - Lotos też jest "nano" i jakoś nikt się nie podnieca ...) koszty, koszt i jeszcze raz koszty... choć nie wykluczone, że pozostałe produkty mogą mieć "jakieś" dodatki polialfaolefin.
                  _________________
                  To jest niestety trend i dopadnie każdego producenta prędzej czy później. Inna sprawa to uczciwość (takie pradawnych słowo przyp. autora) producentów :diabelski_usmiech

                  Generalnie liczy się efekt końcowy olej ma wytrzymać interwał i tyle.

                  Przypomnę kiedy pierwszy raz pokazano technologie syntetyczna a będąc bardziej precyzyjnym hydrokraking to przełom w stosunku do baz mineralnych ekstrahowanych rozpuszczalniki był gigantyczny

                  Osobiście nie mam nic przeciwko HC ale wzamian oczekuje prawdziwej informacji na "kartonie" by móc postępować z takim olejem odpowiednio :diabelski_usmiech

                  Czy nie wspominałem kiedyś ze lepiej lać tańszy HC i wymieniać często niż smażyć 30 kkm bo drogi był :diabelski_usmiech

                  Olej to tez medium do usuwania produktów spalania wiec moja opcja eydaje się być uzasadniona :diabelski_usmiech

                  Komentarz

                  • PAOLO ESCO
                    RS
                    • 2009
                    • 6626
                    • Volkswagen
                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                    Zamieszczone przez pedros
                    lepiej lać tańszy HC i wymieniać często niż smażyć 30 kkm bo drogi był
                    to ja w temacie kilka zdań dodam.
                    Kumpel u mnie wczoraj był... Ma Skodę 1.2 TSI kupiona nówka w salonie ... prawie od samego początku "żarła" olej, oczywiście serwisowy Castrol 5W30 VW 504.00 ... po zmianie na inną markę ubytku zero :shock: dosłownie od 0 do 15 tys km nie wymagana była dolewka oleju ...ale to nie wszystko... przy 105 tys km :!: "wysrała się" turbina :!: :!: :!: :shock: :shock: :shock: Początkowe objawy były takie jak w typowym dieslu przy "notlaufie" dodatkowo przed padnięciem turbiny spalanie wynosiło +- 9/10L :roll:
                    Po rozebraniu cały układ zawalony pozostałościami po przepalonym oleju... Regeneracja 1.700 zł i auto śmiga jak nowe, poboru oleju brak.
                    Co ciekawe gościu z zakładu regenerującego stwierdził, że teraz nie ma tygodnie , miesiąca by u niego nie "meldowało się" auto z TSI ... jak sam stwierdził "1.4 TSI pada jak jasna ..."
                    Tak że posiadacze TSI ... powodzenia. Zresztą ja też nie mam teraz lepiej ...polepszyłem sobie że hoho ...1.6 CR z dwumasą , DPF-em i turbiną ....
                    Ojciec moją Octavką z 1.4 16V CGGA dochodzi do 100 000 km i silnik "igła"... maskę podnosi jedynie wtedy jak płyn do spryskiwaczy dolewa :wink:

                    Zamieszczone przez pedros
                    VW zmierza q w16.
                    ale nie z obecnymi silnikami, które nie są przystosowane do oleju o takiej lepkości

                    Zamieszczone przez pedros
                    0w16 .... brrrr aż mi ciary przechodzą jak to cyrkuluje smaruje chłodzi czyści zabezpiecza
                    kilkukrotnie sprawdziłem 0W20 w silnikach benzynowych (bez turbo - Skoda, Kiaa, Honda) w okresie grudzień-marzec. W zimie silniki paliły "lekko i przyjemnie" natomiast od marca do grudnia w silniku lądowało coś "grubszego" od SAE 0W30 poprzez 0W40, 5W30, 5W40 na 5W50 kończąc... Najniższe spalanie miałem na ... 5W40 i to na Lotosie Synthetic :shock: Silnik pracował najlepiej na Silkolene ale to olej z "innej bajki". Najgorsze wspomnienia to chyba ... Ravenol 0W30 SSO, który po przejechaniu +- 8 tys km "zarzynał" silnik na wyższych obrotach. Amsoil nie dał sobie rady, podobnie Millers ... oba soryyy ale przereklamowane - bynajmniej jak dla mnie. Co do spalania benzyny na olejach o różnym SAE...uśrednione różnice były w granicach +- 0,2L/100km więc w sumie prawie niewidoczne. Za to największy wpływ na spalanie miała oczywiście temperatura zewnętrzna, ciśnienie i o takich pierdołach jak styl jazdy i pozostałe warunki atmosferyczne oraz warunki na drodze nie wspomnę.
                    ... pytanie jaki olej jest najlepszy do silnika już padło w tym wątku nie raz - odpowiedź też - sprawa oczywista że ŚWIEŻY ... jak mnie to bawi kiedy czytam że ktoś kupił nowe auto i jak to mówi syn "żuli" ...
                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                    Komentarz

                    • dankov
                      Classic
                      • 2015
                      • 33
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      A tak z innej beczki - właśnie planuje wymienić olej (jakoś w grudniu, moze między świętami), mój szkodnik będzie miał ok 15.500 km. Niemniej jednak mam pewną obawę związaną z doświadczeniami moich znajomych (głównie posiadaczy Fordów i Citroenów) - koledzy doświadczyli tego, że pojechali wymienić oleje, filtry (zarówno oleju jak i paliwa), niby wszystko pięknie, ale jak pokończyły się gwarancje i zaczęli wymienić sobie to wszystko sami, odkryli że najprawdopodobniej nigdy wcześniej nikt im oleju/fitrów nie wymienił w ASO - wszystkei czesci były oryginalne,innyc firm niz kupili, nawet z datami produkcji w okolicach produkcji auta. Cowięcej, przy spuszczaniu oleju z Forda, kolega mówił, że w życiu nie widział takiego syfu...prawdopodobnie zrobił na nim ok 35k.
                      Troche to smutne i przerażające, że płacisz, dowozisz czesci a ktoś Cie robi w konia.
                      Spotkaliście się może z czymś takim w ASO Skody? Cowiecej kolor oleju po 15k u mnie jest bardzo ładny, pytanie, czy da się zauważyć różńice jak zaleją nowy...jest jakiś sposób zeby mieć pewnośc co do wymiany?
                      Planuje zrobić serwis w Łodzi u Zimnego, albo w Warszawie w Pol Mot na bemowie, prośba o informacje czy ktoś ma doświadczenie z tymi serwisami. Jeżeli jest już jakiś wątek o tym to wybaczcie.
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • micrusec
                        Rider
                        • 2013
                        • 559

                        Zamieszczone przez dankov
                        A tak z innej beczki - właśnie planuje wymienić olej (jakoś w grudniu, moze między świętami), mój szkodnik będzie miał ok 15.500 km. Niemniej jednak mam pewną obawę związaną z doświadczeniami moich znajomych (głównie posiadaczy Fordów i Citroenów) - koledzy doświadczyli tego, że pojechali wymienić oleje, filtry (zarówno oleju jak i paliwa), niby wszystko pięknie, ale jak pokończyły się gwarancje i zaczęli wymienić sobie to wszystko sami, odkryli że najprawdopodobniej nigdy wcześniej nikt im oleju/fitrów nie wymienił w ASO - wszystkei czesci były oryginalne,innyc firm niz kupili, nawet z datami produkcji w okolicach produkcji auta. Cowięcej, przy spuszczaniu oleju z Forda, kolega mówił, że w życiu nie widział takiego syfu...prawdopodobnie zrobił na nim ok 35k.
                        Troche to smutne i przerażające, że płacisz, dowozisz czesci a ktoś Cie robi w konia.
                        Spotkaliście się może z czymś takim w ASO Skody? Cowiecej kolor oleju po 15k u mnie jest bardzo ładny, pytanie, czy da się zauważyć różńice jak zaleją nowy...jest jakiś sposób zeby mieć pewnośc co do wymiany?
                        Planuje zrobić serwis w Łodzi u Zimnego, albo w Warszawie w Pol Mot na bemowie, prośba o informacje czy ktoś ma doświadczenie z tymi serwisami. Jeżeli jest już jakiś wątek o tym to wybaczcie.
                        Pozdrawiam
                        Zawsze możesz powiedzieć "kierownikowi serwisu" że chcesz być przy wymianie oleju. Nie da się, to trudno pojadę do innego ASO i dam zarobić. Ja jak miałem auto na gwarancji zawsze byłem przy tej czynności. Nie interesowało mnie żadne "zza szyby" trzeba się ubrać w uniform bezpieczeństwa trudno, ubiorę się. Nie jest to Waszym standardem, trudno, pojadę do innego ASO. Płacisz, wymagasz a to nie jest aż tak wiele.

                        Komentarz

                        • paba
                          Rider
                          • 2012
                          • 284

                          świeży olej w benzynie jest praktycznie przeźroczysty na bagnecie

                          Komentarz

                          • yunior81
                            RS
                            • 2010
                            • 1657
                            • Octavia I (1U2)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                            Nie jest to takie proste. Ja zawsze mialem mozlowosc zobaczenia co tam gosc wyprawia mi przy samochodzie. Moze dlatego, ze juz 6 lat do nich jezde. Natomiast zawsze moga powolac sie na przepisy BHP i bedzie pozamiatane.

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez paba
                              świeży olej w benzynie jest praktycznie przeźroczysty na bagnecie
                              Po 10 kk na LPG również

                              BTW nie macie wrażenia, że klarowność oleju to główny wyznacznik jakości i kondycji oleju uznawany przez zacne grono "fachowców " ?

                              Komentarz

                              • Rico40
                                Ambiente
                                • 2014
                                • 135
                                • Fabia (6Y2)

                                Mój nadworny mechanik mówi krótko i prosto z mostu "Nie przynoś mi do wymiany oleju drogiego tylko olej z norma ale za to często go wymieniaj." Czyli przy mojej kalkulacji z racji że nie jeżdżę do serwisu olej wymieniam na zimę i po zimę co wychodzi 7kkm wymiana.

                                Komentarz

                                • PAOLO ESCO
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 6626
                                  • Volkswagen
                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                  Zamieszczone przez pedros
                                  klarowność oleju to główny wyznacznik jakości i kondycji oleju
                                  :chytry jeszcze ktoś w to uwierzy...
                                  Dziś sprawdzałem olej w żony Kiaa, na bagnecie olej (Neste) lekkobrązowy ale nie czuć mocno benzyny. :wink: Przejeździła na nim w ruchu miejskim cały sezon wiosna-jesień. Czas na zmianę, w silniku wyląduje pewnie 0W30 ACEA A5 lub A3 albo 0W20 innej opcji nie ma. Z góry zakładam, że taki sam olej pójdzie do ojca 1.4 CGGA

                                  [ Dodano: Sob 21 Lis, 15 17:10 ]
                                  Zamieszczone przez Rico40
                                  olej wymieniam na zimę i po zimę co wychodzi 7kkm wymiana
                                  to ja podobnie u ojca CGGA tak wymieniam, silnik "igła".
                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                  Komentarz

                                  • pedros
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 1958
                                    • Volkswagen
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                    jeszcze ktoś w to uwierzy
                                    80% People.

                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      PAOLO ESCO,
                                      kilkukrotnie sprawdziłem 0W20 w silnikach benzynowych (bez turbo - Skoda, Kiaa, Honda)
                                      zaraz zaraz, do skody 1.4 16V lałeś 0w20?

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez cytrynowiec
                                        skody 1.4 16V lałeś 0w20?
                                        oczywiście a co zdziwiony jesteś Całą ostatnią zimę Octavka przelatała na 0W20.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • cytrynowiec
                                          L&K
                                          • 2015
                                          • 1056
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          PAOLO ESCO, no troszkę tak, chyba prekursorem jesteś jeżeli chodzi o ten silnik Co było zalane, Neste?

                                          Komentarz

                                          • paba
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 284

                                            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                            Przejeździła na nim w ruchu miejskim cały sezon wiosna-jesień. Czas na zmianę, w silniku wyląduje pewnie 0W30 ACEA A5
                                            jak chcesz dobre i niedrogie 0W30 to uważam, że Total 9000 A5 0w30 to świetny wybór
                                            60% PAO
                                            Oleje silnikowe Castrol, Mobil, Shell, Motul, Total, Elf - olej silnikowy 5w30, 5w40, 10w40, filtry i żarówki samochodowe, najlepsze ceny i opinie na Allegro.

                                            Komentarz

                                            • koka
                                              Rider
                                              • 2015
                                              • 321
                                              • Seat

                                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                              natomiast od marca do grudnia w silniku lądowało coś "grubszego" od SAE 0W30 poprzez 0W40, 5W30, 5W40 na 5W50 kończąc... Najniższe spalanie miałem na ... 5W40 i to na Lotosie Synthetic :shock:
                                              to niemożliwe... Lotos 5W40 ma NOACK coś koło 11,5 ... :diabelski_usmiech
                                              Leon 1.6 16V 105 KM

                                              Komentarz

                                              • KubaMpakiet
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 279

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                Najgorsze wspomnienia to chyba ... Ravenol 0W30 SSO, który po przejechaniu +- 8 tys km "zarzynał" silnik na wyższych obrotach.
                                                :hacker
                                                z tego co pamietam az tak zle go nie ocenies zaraz po"zlaniu" :lol:
                                                w kazdym razie w moim AVJcie sprawdzal sie swietnie, fakt ze przy ok 10 tys robilo sie deczko glosniej przy wysokich obrotach, mysle ze przebieg mogl degradowac estery i to objawialo sie po jakms przebiegu
                                                podczas mixowania z 300v za drugim razem troche przeciagnelem interwal i tez zaczelo robic sie glosno :wink:
                                                u mnie SSO do 10 tys swietnie sie spisywal, no i napinacza prawie wcale nie bylo slychac z ranca :roll:
                                                Audi 1.8T AVJ

                                                Silnik smaruje
                                                Ravenol SSL

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  przebieg mogl degradowac estery i to objawialo sie po jakms przebiegu
                                                  Estry są higroskopowe (lubią chłonąć wilgoć że tak się wyrażę :szeroki_usmiech ) wtedy juz ie pełnią swej roli ( w bfq produkcja majonezu to norma ze względu na genialne zaprojektowaną odmę)

                                                  Polialfaolefiny głośne jak nie wiem co silnik metaliczne dźwięki wydaje ale nadal pełni swoją rolę (ze względu na strukturę miesza się z HC, GTL a chcąc stworzyć rewelacyjną mieszaninę to z estrami najlepiej :diabelski_usmiech )


                                                  HC głuchy dźwięk ( prawie jak mineralny brrrrr) ale na 10 kkm może być


                                                  Abstra☆☆☆☆ąć od tematu zastanawiam się czy dobrym pomysłem byłoby zalanie np BFQ olejem A5 plus AR9100 ?

                                                  Pompa oleju da rade (sprawdzone osobiście na Xlite i PRO S 5W30, Quazar 0w30 a to przecież blisko A5 )

                                                  Cyrkulacja nic dodać nic ująć.
                                                  Smarowanie: jak HTHS <3.5 to jak drapnie o metal to AR9100 zadziała. ...

                                                  W sumie jest normą 503.01 którą miał Xlite oraz Quazar 0w30 i a tam hths raczej jest mniejszy od trzy i pół

                                                  Komentarz

                                                  • paba
                                                    Rider
                                                    • 2012
                                                    • 284

                                                    lej A5, nic ci się nie zdrapie

                                                    u mnie się zrobiła mała kolejka

                                                    Mobil Super 3000X1 FE 5w30
                                                    Shell Helix ultra A5 0w30
                                                    Nissan 5w30
                                                    Champion new energy 5w30
                                                    Statoil lazerway F 5w30

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...