Zamieszczone przez Sebastian_M26
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
-
-
Ciągle wraca temat olejów z normą dla benzyn (często także dla diesla), który jest lepszy, ten z normą 502.00 czy może jednak z normą 504.00? W linku znajdziecie artykuł/materiał próbujący wyjaśnić różnice między tymi normami, metody ich określania a także +/- z tego wynikające.Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Miłej lektury :wink:
Komentarz
-
-
Panowie czy VR1 Racing 5W-50 to typowy "olej wyścigowy" czy również nadaje się do cywilnego wykorzystania. Rozchodzi mi sie o to jak długo trzyma parametry itp. Ktoś kiedyś pisał że wytrzymuje tylko 7 tyś km i że gdzieś był taki zapis ze strony valvoline tylko nie potrafię go znaleźć. Ostatnie pytanie czy nadaje się od do diesla?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekczy VR1 Racing 5W-50 to typowy "olej wyścigowy"
Jak chcesz coś z prawdziwego "RACE" to proponuję Silkolene - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 będzie odpowiedni lub coś ze świetnej serii MOTUL 300V MOTORSPORT LINE lub z MillersaPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Tyle stron, że nie ogarnę tego wszystkiego przyswoić. Poza tym jak czytam to okazuje się, że dany olej w latach swojej produkcji zmienił skład i już nie jest taki jak przed laty. W związku z tym mam pytanie:
Jaki olej do 1.4 TSI CHPA 2014r z przebiegiem rocznym do 10tys. km?
Głównie dzienne trasy miejskie do 2km, bez możliwości rozgrzania auta. Czasami wyjazdy po kilkadziesiąt km. Obecnie przejechane 16tys. km i umówiona wizyta w ASO na pierwszy przegląd po 2 latach. Pomożecie?
Przy okazji jaki filtr oleju: MANN KNECHT FILTRON?
Komentarz
-
-
OzA, Nie szkoda silnika? :roll: Przy takim trybie po dwóch latach ten olej bardziej szkodzi silnikowi niż go chroni. UOA TSI pokazują, że w ciężkich warunkach jazdy czyli krótkie dystanse, niedogrzanie, miasto korki, TBN bardzo szybko spada, za to szybko rośnie TAN, w związku z tym olej szybko degraduje rozcieńczany paliwem.Wg mnie zmiana min. raz w roku, a poważnie bym się zastanawiał nad zmianą przed i po zimie. Tu raczej 502.00 bez wskazania szczególnej marki - ważniejszy jest jak najwyższy TBN, wysoki poziom ZDDP, a z lepkości obstawiam 5w40 bo przy takim trybie jazdy szybko zrobi się 5w30 albo i niżej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OzAMANN KNECHT FILTRON?
Filtrona nieProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tasekACEA A3/B4
A3/B4 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecOzA, Nie szkoda silnika? :roll: Przy takim trybie po dwóch latach ten olej bardziej szkodzi silnikowi niż go chroni. UOA TSI pokazują, że w ciężkich warunkach jazdy czyli krótkie dystanse, niedogrzanie, miasto korki, TBN bardzo szybko spada, za to szybko rośnie TAN, w związku z tym olej szybko degraduje rozcieńczany paliwem.Wg mnie zmiana min. raz w roku, a poważnie bym się zastanawiał nad zmianą przed i po zimie. Tu raczej 502.00 bez wskazania szczególnej marki - ważniejszy jest jak najwyższy TBN, wysoki poziom ZDDP, a z lepkości obstawiam 5w40 bo przy takim trybie jazdy szybko zrobi się 5w30 albo i niżej.
Panowie, szacun za ten temat, prawdziwa kopalnia wiedzy.
Komentarz
-
-
Jestem za wymianą raz do roku nawet jeśli auto przejeżdża śmiesznie krótkie dystanse. Co do oleju to proponuje lepkość 5w40 lub 0w40 i coś z Liqui Moly/Meguina (np. Synthoila lub Super Leichtlauf), Neste City Pro 0w40, ewentualnie Penrite, Millers, Amsoil. Każdy z tych olejów będzie dobrze chronił silnik.
Co do filtrów Filtrona, to ze strony mechaników (i to raczej dobrych nie "Januszy" :lol: ) spotykam się z samymi pozytywnymi opiniami i podobno Filtorn sporo robi do rożnych marek na pierwszy montaż, więc mam pytanie co z tymi filtrami jest nie halo :roll: ? Dla Klientów najczęściej dobieram Knechta ale Filtrona także zamawiam więc chciałbym wiedzieć w czym problem.
Komentarz
-
-
@cytrynowiec
Auto kupiłem w sierpniu 2015r od pierwszego właściciela. Miał przejechane 10kkm. Kończy się gwarancja w marcu i jadę na przegląd. Myślę o Motul 8100 X-Max 0w40 TBN ma 10,1 mg i na jesień przed zimą znów zmienię.
Zmieniam ustawienia przeglądów na 15kkm/1rok.
Co mam zrobić jak takie warunki? Nie jeździć? Sprzedać auto? :cry: Dlatego wiedząc jakie mam przebiegi zapytałem co najlepsze, bo chcę choć trochę ulżyć warunkom pracy silnika.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecCiągle wraca temat olejów z normą dla benzyn (często także dla diesla), który jest lepszy, ten z normą 502.00 czy może jednak z normą 504.00? W linku znajdziecie artykuł/materiał próbujący wyjaśnić różnice między tymi normami, metody ich określania a także +/- z tego wynikające.Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Miłej lektury :wink:
https://www.drive2.ru/b/1610869/
Komentarz
-
-
honor, ciężko powiedzieć, nie wiem, czy dodanie 1 litr świeżego oleju, do tego który jest mocno zdegradowany coś da? Wg mnie raczej nie.... :roll:
OzA, spokojnie, zawsze można kupić hybrydę albo elektryka :wink: , mój wpis nie był n/t sensowności posiadania auta, ale czy zmiana oleju co 2 lata to dobry pomysł przy takim trybie jakim je użytkujesz. Akurat X-Max ma TBN na poziomie lekko ponad 7: http://www.oil-club.ru/forum/topic/8647-8647/
Taki Valvoline ma lekko ponad 10, jego bliźniak Neste też coś ok.10 co nie znaczy że nie ma więcej takich olejów.
Filtrów oleju, w różnych autach używałem przeważnie Mann, Filtron, Knecht i żadnych problemów z nimi nie było. O Filtronie, też słyszałem od swojego sprzedawcy że idzie na pierwszy montaż do wielu marek, a tu się nawet tym chwalą:
Komentarz
-
-
cytrynowiec
tzn że TUTAJ kłamią czy podają w innych jednostkach?
mogę zalać Amsoil Signature Series 0W40
(olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,7cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 12,6; Noack - 8,1%; HTHS - 3,9)
czy może polecisz inny konkretny?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez OzAGłównie dzienne trasy miejskie do 2km, bez możliwości rozgrzania auta
Zajrzyj na str.193O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecTu raczej 502.00 bez wskazania szczególnej marki - ważniejszy jest jak najwyższy TBN, wysoki poziom ZDDP, a z lepkości obstawiam 5w40 bo przy takim trybie jazdy szybko zrobi się 5w30 albo i niżej.
Komentarz
-
Komentarz