Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rezon
    RS
    • 2006
    • 1894
    • Volvo
    • AKL 1.6 MPI 101 KM
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Zamieszczone przez Sebastian_M26
    A co za różnica (w 504), szkoda by mi było na tym kosiarki a co dopiero silnik samochodu.
    ty znowu swoje, już wyszło na forum S, że więcej dolewasz zmieniając superoleje co 10kkm niż ja łącznie w ciągu ponad 130kkm zalewając samym "złem" czyli 5W30 504/507 na dodatek ze zmianami co ok. 30kkm :lol: czyli co najmniej od 100kkm powinienem być po zmianie silnika. Nie każdy wyczytał w instrukcji, że biegi należy zmieniać, jak wskazówka obrotomierza jest na czerwonym polu . Większość trochę szybciej wrzuca wyższy bieg i 504/507 są aż nadto wystarczające.

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Nie dość że super to jeszcze taniej, cóż poradzę, lubię przyłożyć w obrotomierz. A na zimno też lubię odciąć, także 5W nie dla mnie.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • cytrynowiec
        L&K
        • 2015
        • 1056
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        Ciągle wraca temat olejów z normą dla benzyn (często także dla diesla), który jest lepszy, ten z normą 502.00 czy może jednak z normą 504.00? W linku znajdziecie artykuł/materiał próbujący wyjaśnić różnice między tymi normami, metody ich określania a także +/- z tego wynikające.Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Miłej lektury :wink:
        Приветствую, друзья-маслофилы. Тема конкретная по определению и скользкая по содержанию, поэтому пошаговых инструкций здесь не написано, "посоветуй что же мне лить голова пухнет" — это к другому врачу…

        Komentarz

        • PAOLO ESCO
          RS
          • 2009
          • 6626
          • Volkswagen
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez cytrynowiec
          Miłej lektury
          widzę materiały z naszego forum i wątku o oleju :wink:
          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

          Komentarz

          • cytrynowiec
            L&K
            • 2015
            • 1056
            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

            Zamieszczone przez PAOLO ESCO
            widzę materiały z naszego forum i wątku o oleju :wink:

            Komentarz

            • tasek
              Ambiente
              • 2012
              • 114

              Panowie czy VR1 Racing 5W-50 to typowy "olej wyścigowy" czy również nadaje się do cywilnego wykorzystania. Rozchodzi mi sie o to jak długo trzyma parametry itp. Ktoś kiedyś pisał że wytrzymuje tylko 7 tyś km i że gdzieś był taki zapis ze strony valvoline tylko nie potrafię go znaleźć. Ostatnie pytanie czy nadaje się od do diesla?

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez tasek
                czy VR1 Racing 5W-50 to typowy "olej wyścigowy"
                nie to nie żaden "olej typu Race" to bardzo dobry jakościowo ale raczej cywilny olej - wersja o podwyższonej lepkości. Tutaj masz UOA świeżego oleju oraz przepracowanego po 6500 km.

                Jak chcesz coś z prawdziwego "RACE" to proponuję Silkolene - FUCHS TITAN RACE PRO S 5W40 będzie odpowiedni lub coś ze świetnej serii MOTUL 300V MOTORSPORT LINE lub z Millersa
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • OzA
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 125
                  • Octavia IV (NX3)

                  Tyle stron, że nie ogarnę tego wszystkiego przyswoić. Poza tym jak czytam to okazuje się, że dany olej w latach swojej produkcji zmienił skład i już nie jest taki jak przed laty. W związku z tym mam pytanie:

                  Jaki olej do 1.4 TSI CHPA 2014r z przebiegiem rocznym do 10tys. km?

                  Głównie dzienne trasy miejskie do 2km, bez możliwości rozgrzania auta. Czasami wyjazdy po kilkadziesiąt km. Obecnie przejechane 16tys. km i umówiona wizyta w ASO na pierwszy przegląd po 2 latach. Pomożecie?

                  Przy okazji jaki filtr oleju: MANN KNECHT FILTRON?
                  OzA

                  O4 PHEV Szary Matt

                  Komentarz

                  • cytrynowiec
                    L&K
                    • 2015
                    • 1056
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    OzA, Nie szkoda silnika? :roll: Przy takim trybie po dwóch latach ten olej bardziej szkodzi silnikowi niż go chroni. UOA TSI pokazują, że w ciężkich warunkach jazdy czyli krótkie dystanse, niedogrzanie, miasto korki, TBN bardzo szybko spada, za to szybko rośnie TAN, w związku z tym olej szybko degraduje rozcieńczany paliwem.Wg mnie zmiana min. raz w roku, a poważnie bym się zastanawiał nad zmianą przed i po zimie. Tu raczej 502.00 bez wskazania szczególnej marki - ważniejszy jest jak najwyższy TBN, wysoki poziom ZDDP, a z lepkości obstawiam 5w40 bo przy takim trybie jazdy szybko zrobi się 5w30 albo i niżej.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez cytrynowiec
                      Nie szkoda silnika?
                      :niewiem
                      Zamieszczone przez cytrynowiec
                      z lepkości obstawiam 5w40
                      ja jestem za 0W40 i wymianą min raz w roku (najlepiej przed zimą).
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Pidziek
                        RS
                        • 2011
                        • 1845

                        Zamieszczone przez OzA
                        MANN KNECHT FILTRON?
                        Polecam MANN-a

                        Filtrona nie
                        Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                        http://www.zmienolej.pl/
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                        Komentarz

                        • PAOLO ESCO
                          RS
                          • 2009
                          • 6626
                          • Volkswagen
                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                          Zamieszczone przez Pidziek
                          Filtrona nie
                          Filtron- Wix coś z nimi nie tak? Osobiście używam Manna, Purfluxa, Knechta ...
                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                          Komentarz

                          • tasek
                            Ambiente
                            • 2012
                            • 114

                            PAOLO czy VR1 Racing 5W-50 nadaje się do diesla? Niby pisze na nim API SM
                            ACEA A3/B4 Ford M2C-153E GM 6094M Koenigsegg ale piszą tylko do silników benzynowych z turbodoładowaniem w samochodach osobowych oraz rajdowych i wyścigowych.

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              Zamieszczone przez tasek
                              ACEA A3/B4
                              ma ACEA - B4 więc się nadaje do silnika diesla tylko nie napisałeś nic do jakiego silnika chcesz taki olej zalać ...

                              A3/B4 - stabilny eksploatacyjnie i wysokiej jakości olej przeznaczony do użycia w silnikach benzynowych o wysokich osiągach, jak również w motorach Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu DI, TDI lub common rail, gdzie wymagana jest lepkość na ścinanie HTHS 3,5 [mPa s]. Mogą być stosowane w motorach Diesla wymagających klasy B3.
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • honor
                                Classic
                                • 2014
                                • 4

                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                OzA, Nie szkoda silnika? :roll: Przy takim trybie po dwóch latach ten olej bardziej szkodzi silnikowi niż go chroni. UOA TSI pokazują, że w ciężkich warunkach jazdy czyli krótkie dystanse, niedogrzanie, miasto korki, TBN bardzo szybko spada, za to szybko rośnie TAN, w związku z tym olej szybko degraduje rozcieńczany paliwem.Wg mnie zmiana min. raz w roku, a poważnie bym się zastanawiał nad zmianą przed i po zimie. Tu raczej 502.00 bez wskazania szczególnej marki - ważniejszy jest jak najwyższy TBN, wysoki poziom ZDDP, a z lepkości obstawiam 5w40 bo przy takim trybie jazdy szybko zrobi się 5w30 albo i niżej.
                                Średnio robię rocznie około 5 tys. km, 90% miasto. Większość to krótkie trasy po mieście, dojazd do pracy < 4km. Olej wymieniam jesienią, leję Lotosa 5W40, po zimie odsysam ok. litr i dolewam resztę, która została mi po wymianie. W oleju po zimie bardzo wyraźnie czuć paliwo. Koncepcja chyba słuszna?

                                Panowie, szacun za ten temat, prawdziwa kopalnia wiedzy.

                                Komentarz

                                • tomek evo
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 474
                                  • Superb II combi (3T5)

                                  Jestem za wymianą raz do roku nawet jeśli auto przejeżdża śmiesznie krótkie dystanse. Co do oleju to proponuje lepkość 5w40 lub 0w40 i coś z Liqui Moly/Meguina (np. Synthoila lub Super Leichtlauf), Neste City Pro 0w40, ewentualnie Penrite, Millers, Amsoil. Każdy z tych olejów będzie dobrze chronił silnik.

                                  Co do filtrów Filtrona, to ze strony mechaników (i to raczej dobrych nie "Januszy" :lol: ) spotykam się z samymi pozytywnymi opiniami i podobno Filtorn sporo robi do rożnych marek na pierwszy montaż, więc mam pytanie co z tymi filtrami jest nie halo :roll: ? Dla Klientów najczęściej dobieram Knechta ale Filtrona także zamawiam więc chciałbym wiedzieć w czym problem.

                                  Komentarz

                                  • OzA
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 125
                                    • Octavia IV (NX3)

                                    @cytrynowiec

                                    Auto kupiłem w sierpniu 2015r od pierwszego właściciela. Miał przejechane 10kkm. Kończy się gwarancja w marcu i jadę na przegląd. Myślę o Motul 8100 X-Max 0w40 TBN ma 10,1 mg i na jesień przed zimą znów zmienię.
                                    Zmieniam ustawienia przeglądów na 15kkm/1rok.

                                    Co mam zrobić jak takie warunki? Nie jeździć? Sprzedać auto? :cry: Dlatego wiedząc jakie mam przebiegi zapytałem co najlepsze, bo chcę choć trochę ulżyć warunkom pracy silnika.
                                    OzA

                                    O4 PHEV Szary Matt

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez cytrynowiec
                                      Ciągle wraca temat olejów z normą dla benzyn (często także dla diesla), który jest lepszy, ten z normą 502.00 czy może jednak z normą 504.00? W linku znajdziecie artykuł/materiał próbujący wyjaśnić różnice między tymi normami, metody ich określania a także +/- z tego wynikające.Wnioski niech każdy wyciągnie sam. Miłej lektury :wink:
                                      https://www.drive2.ru/b/1610869/
                                      przeczytałem. Może w końcu skończą się pseudfachowe dysputy o wyższości 502/505 nad 504/507 i koniecznością wymian oleju co 10kkm :roll: . Jak ktoś jeździ w czasie mrozów wokół komina, stoi w korkach to ma ciężkie warunki jazdy i powinien zmieniać częściej (nawet instrukcja coś o tym wspomina) - ale wtedy i QG1 skróci mocno interwał wymiany. A jak ktoś zazwyczaj jeździ trasy to spokojnie ma większą średnią prędkość i nawet się nie zbliży do testowych 650 motogodzin czyli w trybie LL można spokojnie jeździć.

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        honor, ciężko powiedzieć, nie wiem, czy dodanie 1 litr świeżego oleju, do tego który jest mocno zdegradowany coś da? Wg mnie raczej nie.... :roll:

                                        OzA, spokojnie, zawsze można kupić hybrydę albo elektryka :wink: , mój wpis nie był n/t sensowności posiadania auta, ale czy zmiana oleju co 2 lata to dobry pomysł przy takim trybie jakim je użytkujesz. Akurat X-Max ma TBN na poziomie lekko ponad 7: http://www.oil-club.ru/forum/topic/8647-8647/
                                        Taki Valvoline ma lekko ponad 10, jego bliźniak Neste też coś ok.10 co nie znaczy że nie ma więcej takich olejów.

                                        Filtrów oleju, w różnych autach używałem przeważnie Mann, Filtron, Knecht i żadnych problemów z nimi nie było. O Filtronie, też słyszałem od swojego sprzedawcy że idzie na pierwszy montaż do wielu marek, a tu się nawet tym chwalą:

                                        Komentarz

                                        • OzA
                                          Ambiente
                                          • 2010
                                          • 125
                                          • Octavia IV (NX3)

                                          cytrynowiec

                                          tzn że TUTAJ kłamią czy podają w innych jednostkach?

                                          mogę zalać Amsoil Signature Series 0W40
                                          (olej syntetyczny (PAO), lepkość kinetyczna w 100°C | 14,8cSt; lepkość kinetyczna w 40°C | 85,7cSt; indeks lepkości 181; temperatura płynięcia -51°C; Liczba zasadowa TBN - 12,6; Noack - 8,1%; HTHS - 3,9)

                                          czy może polecisz inny konkretny?
                                          OzA

                                          O4 PHEV Szary Matt

                                          Komentarz

                                          • cytrynowiec
                                            L&K
                                            • 2015
                                            • 1056
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Voa prawdę Ci powie...tylko tyle i aż tyle :diabelski_usmiech
                                            Jeżeli Amsa masz w dobrej cenie, też będzie dobry, Voa raczej potwierdza ich karty.
                                            Co do marek, dwie już Ci podałem, dorzuć Mobila, Shella, piszemy oczywiście o 0w40.

                                            Komentarz

                                            • endryu
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 3773
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                              Zamieszczone przez OzA
                                              Głównie dzienne trasy miejskie do 2km, bez możliwości rozgrzania auta
                                              Zwiększ do 5 km wycieczkowo :idea:
                                              Zajrzyj na str.193
                                              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                              =================================================

                                              Komentarz

                                              • Sony
                                                Rider
                                                • 2015
                                                • 342
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                                Tu raczej 502.00 bez wskazania szczególnej marki - ważniejszy jest jak najwyższy TBN, wysoki poziom ZDDP, a z lepkości obstawiam 5w40 bo przy takim trybie jazdy szybko zrobi się 5w30 albo i niżej.
                                                cytrynowiec , a przy takim użytkowaniu jak u OzA może być Mobil 1 ESP 5W30 z wymianą max co 15 tys. km lub 1 rok ?

                                                Komentarz

                                                • cytrynowiec
                                                  L&K
                                                  • 2015
                                                  • 1056
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Sony, dlaczego?

                                                  Komentarz

                                                  • konkon
                                                    Rider
                                                    • 2008
                                                    • 667
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                                                    Badanie VOA dotyczy starej formulacji - mid saps, gdzie TBN był niższy
                                                    obecnie Motul X-Max jest Full Saps z TBN > 10
                                                    Konrad
                                                    OIL SPA -> oleje, filtry, akumulatory, części

                                                    90 konny AGRessor
                                                    PerfectServiceBy DGW
                                                    WhitePride :smokedevil

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...