Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klarus
    RS
    ModeratoRS
    • 2013
    • 5392
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    Zamieszczone przez rezon
    w miarę płynnie, bez palenia gumy,
    No właśnie, tyle że ja mimo wieku, często jeżdżę inaczej... :diabelski_usmiech lubię cieszyć się możliwościami tego silnika, po to go mam...
    i dlatego nie powierzę komputerowi decyzji, kiedy mam wymienić olej
    "komputer" nie przeprowadza analizy fizyko-chemicznej oleju a jedynie bazuje na algorytmie "zimnych i ciepłych" uruchomień silnika oraz przejechanych km
    wolę wymieniać wcześniej...

    Komentarz

    • Karel
      Rider
      • 2014
      • 370
      • Octavia III (5E3)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Paolo, ew. inny specjaliści od tematyki olejowej - wypowiedzcie się nt. dodatków (AR9100, 9200, LM CeraTec, XADO Stage1...). Lać nie lać? Co z nowymi jednostkami (TSI) i niskimi przebiegami (np. 20-40kkm)?
      W sieci są głównie materiały marketingowe. Na pewnym forum spotkałem się z opinią, że po użyciu Stage1 należy de facto przeprowadzić proces docierana silnika... co jest prawdą, a co mitem?

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2726
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez Karel
        W ramach jednego producenta, LM, widzę takie produkty:
        CeraTec,
        MoS2.
        Mos2 to "stary środek" trzeba go dolewać co wymianę z nowym olejem lepiej zalej CeraTec albo Motor Protect mają utrzymywać się na powierzchniach wewnętrznych silnika przez 50tys km mimo wymienianego oleju w trakcie tych 50tys.
        Ja używam CeraTec, ale na następną wymianę próbuję Motor Potect :wink:

        Zamieszczone przez paprykm3
        co myślicie panowie o oleju MOTUL SPORT 5W50 do silnika 1.6 BSE ?
        W jakich warunkach eksploatujesz tego BSE?

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          Siemka. Dosc nietypowe pytanko

          Kupilem se kosiarke Ursus :P z silnikiem Briggs & Stratton 625E Series

          Mianowicie, czy stosowac plukanke przed wymiana oleju ? zalac moze Ceratecem ??

          Moze ktos polecic jakis porzadny olej do kosiarek ? sa moze syntetyki na rynku, czy tylko mineraly jednosezonowe ?

          A moze Lotos 10W40 sie nada i bedzie leoszy od SAE30 ?
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • Nexus6
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4847
            • Volkswagen

            Zlałem fabryczne "szambo", zalałem http://www.penriteoil.com.au/product...d_products=726

            i temperatura oleju spadła o 5-7 stopni i to przy wyższych temperaturach zewnętrznych
            With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

            Komentarz

            • PAOLO ESCO
              RS
              • 2009
              • 6626
              • Volkswagen
              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

              Nexus6
              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

              Komentarz

              • Karel
                Rider
                • 2014
                • 370
                • Octavia III (5E3)
                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                Zamieszczone przez leonn
                Zamieszczone przez Karel
                W ramach jednego producenta, LM, widzę takie produkty:
                CeraTec,
                MoS2.
                Mos2 to "stary środek" trzeba go dolewać co wymianę z nowym olejem lepiej zalej CeraTec albo Motor Protect mają utrzymywać się na powierzchniach wewnętrznych silnika przez 50tys km mimo wymienianego oleju w trakcie tych 50tys.
                Ja używam CeraTec, ale na następną wymianę próbuję Motor Potect :wink:
                leonn, dzięki. Jeśli w Oil-Spa będzie CeraTec, zalewam do swojego TSI... mam nadzieję, że nie przedobrzę... :Bojesie:

                Natomiast podtrzymuję swoje pytanie co do wyboru -30 lub -40 dla TSI. Tym bardziej, że Neste ma również bardzo dobry 0w-30 (tak przynajmniej na jakimś rosyjskojęzycznym forum znalazłem).
                Poczytałem trochę fora i mam już sieczkę w głowie: 1. Teoretycznie -40 powinno lepiej znosić wysokie temperatury (szczególnie, jeśli latem na autostradzie lubi się zaszaleć...), ale z drugiej strony może być w większej ilości pompowany bypyssem. 2. Rozrzedzanie paliwem - lepsze -40, ale w benzynach to raczej zjawisko minimalne, szczególnie latem. 3. Film olejowy - w -30 cieńszy, co może być lepsze do ciaśniej spasowanych jednostek (pytanie, jakie jest TSI pod tym względem). Z drugiej strony wyższa lepkość w -40 lepiej chroni powierzchnie podczas startów.
                A może różnica jest tak niewielka, że praktycznie w.w. nie mają znaczenia?
                I bądź tu Panie mądry :spin:

                Komentarz

                • PAOLO ESCO
                  RS
                  • 2009
                  • 6626
                  • Volkswagen
                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                  Zamieszczone przez Karel
                  Z drugiej strony wyższa lepkość w -40 lepiej chroni powierzchnie podczas startów.
                  no patrz Pan ... znowu się człowiek czegoś "nowego" dowiaduje :shock:

                  Karel jak by to delikatnie ująć ... weź popraw swój post powyżej, bo normalnie "witki" opadają ew. użyj lepszego translatora :bajer

                  [ Dodano: Wto 10 Maj, 16 19:51 ]
                  Zamieszczone przez Karel
                  Jeśli w Oil-Spa będzie CeraTec
                  będzie, konrad ma CeraTeca, RobertM i elemenateur też :wink:

                  [ Dodano: Wto 10 Maj, 16 19:56 ]
                  Zamieszczone przez Karel
                  Neste ma również bardzo dobry 0w-30
                  zgada się ale bez specyfikacji VW (ma ACEA A5) https://www.neste.fi/tp_tiedote.aspx...rp=340&type=tt to jakościowy odpowiednik LazerWay V 0W30

                  Neste ---> https://www.neste.com/fi/en/node/30321
                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                  Komentarz

                  • Karel
                    Rider
                    • 2014
                    • 370
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    Powyższe to kompilacja z różnych for, ale polskojęzycznych Właśnie "dla weryfikacji" danych (czy podanych tez) pytam się tych, którzy się na tym znają, -30 czy -40? A może bez znaczenia?
                    Mi, jako laikowi, ciężko stwierdzić, które z nich są prawdziwe, które częściowo, a które fałszywe :roll:

                    PS. Co do startów - jak dobrze pamiętam, chodziło o wyższą lepkość - wolniejsze "ściekanie" oleju - tak to uzasadniano. Ale to był jakiś poboczny wątek, główne dywagacje dotyczyły (za) grubego filmu dla T(F)SI i bypassowania oleju -40. Pytanie, ile w tym prawdy.

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez Karel
                      chodziło o wyższą lepkość - wolniejsze "ściekanie" oleju - tak to uzasadniano.
                      idąc takim tokiem rozumowania śmiało 10W40 zalewaj ... zaprawdę powiadam Tobie, nie idź tą drogą
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • Karel
                        Rider
                        • 2014
                        • 370
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        Nie zamierzam - od "zawsze" leję max. 0w-40, wcześniej w EcoTec'ach.

                        Komentarz

                        • klarus
                          RS
                          ModeratoRS
                          • 2013
                          • 5392
                          • Octavia III combi (5E5)
                          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                          PAOLO ESCO, a mógłbyś krótko i prosto przedstawić plusy i minusy stosowania oleju 0W30, oraz plusy i minusy zalewania 0W40 w TSI... bo temat wraca jak bumerang...

                          Komentarz

                          • paprykm3
                            Classic
                            • 2014
                            • 18
                            • Audi

                            Zamieszczone przez paprykm3
                            co myślicie panowie o oleju MOTUL SPORT 5W50 do silnika 1.6 BSE ?
                            Zamieszczone przez leonn
                            W jakich warunkach eksploatujesz tego BSE?
                            Zamieszczone przez paprykm3
                            no niby w normalnych jeżdżę 120-140km/h ale on już ma 4 ponad 4 tysiące obrotów masakra no i wiadomo pobiera go , więc kolega zaproponował mi tą oliwę jak myślicie panowie z większym doświadczeniem , czy może wlać pół syntetyk ?
                            Zamieszczone przez leonn
                            0W-40 +Visco Stabil żadne 5W-50 :wink:
                            Zamieszczone przez rezon
                            Ten typ tak ma. Jak trafisz lepiej spasowany silnik to może nie brać w ogóle, ale dla większości 120km/h jest prędkością graniczną - powyżej chleją olej - im droższy tym smaczniejszy a poważniej to wszystko jedno jaki - jednego więcej, innego może nieco mniej, ale nie sprawdzisz rzetelnie - wystarczy nogę z gazu albo mniej wyprzedzań i już wyjdzie mniejsze zużycie. Zalanie półsyntetykiem zmniejszy koszty, ale NIE ROZWALI silnika 1,6MPI. Dawniej jeździły na mineralnych i też im było dobrze.
                            PAOLO ESCO mógłbyś się wypowiedzieć ? dzięki!

                            Komentarz

                            • PAOLO ESCO
                              RS
                              • 2009
                              • 6626
                              • Volkswagen
                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                              bo temat wraca jak bumerang...
                              zgadzam się z Tobą całkowicie ... temat wraca co jakiś czas a przecież o olejach do 1,4 TSI i ogólnie do TSI piszemy w tym wątku cały czas ... Jeżeli ktoś sam nie wyciąga odpowiednich wniosków i nie potrafi podjąć decyzji to trudno mu narzucać cokolwiek ... Powtarzał się nie będę...no ile razy można. Wystarczy zerknąć na poprzednią stronę - jedni są za olejami LL z VW 504.00 inni za olejami z VW 502.00 na porządnej bazie - dodam tylko, że w/w temat "porównania" olejów o w/w specyfikacji był już na forum (w tym wątku lub oleju do TDI ).

                              mógłbyś krótko i prosto przedstawić plusy i minusy stosowania oleju 0W30, oraz plusy i minusy zalewania 0W40 w TSI
                              mógłbym, gdyby takie tematy nie były podejmowane w wątku a... były. W związku z tym po prostu nie chce mi się ... powód jest prosty. Jestem w pracy teraz sam. Mam full pracy... Za niecałe 3 tyg robię "wypad na Anakondę 2016" potem mam 4 dni na ogarnięcie się przed wyjazdem do Włoch na wakacje... naprawdę cenię sobie ostatnio swój czas. itd...

                              Zamieszczone przez Karel
                              wypowiedzcie się nt. dodatków (AR9100, 9200, LM CeraTec, XADO Stage1...). Lać nie lać?
                              najpierw zagadka :wink:

                              Co obrazuje ten wykres ...
                              Załączone pliki
                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                              Komentarz

                              • leonn
                                RS
                                • 2011
                                • 2726
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez Karel
                                Natomiast podtrzymuję swoje pytanie co do wyboru -30 lub -40 dla TSI.
                                Nie mam TSI :P więc piszę co bym zrobił gdybym miał takowy :wink:

                                Na lato 0W-40 (jeśli dużo długich autostradowych tras to plus Visco Stabil), na zimę 0W-30 (może być plus Ceratec)



                                Zamieszczone przez paprykm3
                                no niby w normalnych jeżdżę 120-140km/h ale on już ma 4 ponad 4 tysiące obrotów masakra no i wiadomo pobiera go ,
                                0W-40 +Visco Stabil żadne 5W-50 :wink:





                                PS.widział może ktoś jakąś analize tego Penrite 0W-40?

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez leonn
                                  Na lato 0W-40 (jeśli dużo długich autostradowych tras to plus Visco Stabil), na zimę 0W-30 (może być plus Ceratec)
                                  i jeszcze kołderkę, i Jaśka - puchowego na lato, żywego na zimę
                                  5W30 lub ostatnio nawet 0W30 z 504/507 dla wymian wg kompa, 0W40 dla wymian co 15kkm - dla TSI. Bez żadnych stabilizatorów i przez cały rok. Jak ktoś chce to niech doleje dodatek przeciwzużyciowy - Ceratec albo inny - poprawa samopoczucia zapewniona :lol: (sprawdzone na sobie) Być może nawet lepsza ochrona silnika przed przedwczesnym zgonem na zawał - mój na razie nie miał :lol:

                                  [ Dodano: Sro 11 Maj, 16 08:55 ]
                                  Zamieszczone przez paprykm3
                                  no niby w normalnych jeżdżę 120-140km/h ale on już ma 4 ponad 4 tysiące obrotów masakra no i wiadomo pobiera go , więc kolega zaproponował mi tą oliwę jak myślicie panowie z większym doświadczeniem , czy może wlać pół syntetyk ?
                                  Ten typ tak ma. Jak trafisz lepiej spasowany silnik to może nie brać w ogóle, ale dla większości 120km/h jest prędkością graniczną - powyżej chleją olej - im droższy tym smaczniejszy a poważniej to wszystko jedno jaki - jednego więcej, innego może nieco mniej, ale nie sprawdzisz rzetelnie - wystarczy nogę z gazu albo mniej wyprzedzań i już wyjdzie mniejsze zużycie. Zalanie półsyntetykiem zmniejszy koszty, ale NIE ROZWALI silnika 1,6MPI. Dawniej jeździły na mineralnych i też im było dobrze.

                                  Komentarz

                                  • cytrynowiec
                                    L&K
                                    • 2015
                                    • 1056
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Faktycznie, temat wałkowany już po raz enty, i pewnie nie ostatni. Wg mnie nie ma jednej idealnej lepkości dla wszystkich silników a warunki jazdy też są ważne.U mnie cały czas 0w30, co prawda teraz w opcji 502 i z dodatkiem, ale dwie zmiany był 0w30 504 bez dodatków i byłem zadowolony, a były różne warunki od upalnego lata w trasie po zimę w mieście. Dał radę, kwestia interwału. W artykułach o nowej linii TSI już piszą o 0w20 jak głównej lepkości dla większości rynków.
                                    Podczas 37. Międzynarodowego Sympozjum Silnikowego w Wiedniu, Volkswagen zaprezentował nową jednostkę 1.5 TSI o oznacze…

                                    Over at the 37th Vienna Motor Symposium, Volkswagen is introducing the EA211 TSI evo engine, with the first model being a 1.5 litre TSI with two outputs – 128 hp and 147 hp – to …

                                    Komentarz

                                    • PAOLO ESCO
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 6626
                                      • Volkswagen
                                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Co obrazuje ten wykres ...
                                      nikt, nic :roll:
                                      To co obrazuje ten wykres ...?

                                      [ Dodano: Sro 11 Maj, 16 11:03 ]
                                      cytrynowiec - " Po raz pierwszy w silniku TSI zastosowano turbinę o zmiennej geometrii łopatek. Ścianki cylindrów zostały poddane technologii natryskiwania plazmowego, dzięki czemu mają być idealnie gładkie. Co ciekawe, zalecanym olejem na większości rynków będzie 0W20." - 0W20 to ja już w mojej Octavce dawno miałem !
                                      Ciekawe kto się pierwszy odważy eksploatować ten silnik w trybie LL na oleju 0W20 w typowo miejskiej jeździe ... chciałbym UOA tego oleju zobaczyć tak po 20 tys km :wink:
                                      Załączone pliki
                                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                      Komentarz

                                      • cytrynowiec
                                        L&K
                                        • 2015
                                        • 1056
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        PAOLO ESCO, mowa jest o silnikach TSI gdzie 0w20 nigdy nie było, twój silnik to jednak co innego było choć też był to dla mnie lekki szok. Zagadką jest jaką normę będzie spełniał 0w20 i w jakim systemie. Zauważ że 0w20 stosowane w niektórych japończykach mają książkowo interwał olejowy właśnie 20kkm.

                                        Komentarz

                                        • PAOLO ESCO
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 6626
                                          • Volkswagen
                                          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          mowa jest o silnikach TSI gdzie 0w20 nigdy nie było,
                                          hehe no przecież wiem :P
                                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          twój silnik to jednak co innego było choć też był to dla mnie lekki szok.
                                          oczywiście mowa o Octavce II 1,4 16V CGGA

                                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          Zagadką jest jaką normę będzie spełniał 0w20
                                          i tu trafiłeś w sedno! Może specyfikacja VW 508.00 ... Ciekawe też jakie ACEA będzie miał A2 czy A3 a raczej C2 czy C3 ...
                                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                                          że 0w20 stosowane w niektórych japończykach mają książkowo interwał olejowy właśnie 20kkm.
                                          spoko, wiem. Jednak japońskie silniki to "inna bajka" :wink:
                                          Z tego co VW pisze to 1,5 TSI będzie tak naprawdę "przekonstruowanym" 1,4 TSI a więc nie nową konstrukcją ... hmmm ja się nie piszę na "testera pierwszych jednostek" :roll:
                                          PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                          Komentarz

                                          • yunior81
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 1657
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                            Zbliża sie u mnie 15tkm i druga wymiana oleju. Zastosować stary, dobry Statoil 5W30 C3 do 1,2 TSI 81KW ? Czy kombinować z czymś innym ? Co polecacie ?

                                            Komentarz

                                            • Karel
                                              Rider
                                              • 2014
                                              • 370
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                              rezon, cytrynowiec, dzięki za Wasze odp. Widzę, że temat rozstrzygnięcia statystycznie jednoznacznego nie ma, zobaczę co będzie miał/poleci konkon z normą 502 - jak znajdzie się 0w-30 (np. Liqui Moly 0W30 Synthoil Longtime) to wezmę eksperymentalnie, jak nie to Neste 0w-40. Przy moim stylu jazdy to praktycznie dowolna oliwa powinna dać radę. Niezależnie, CeraTec pójdzie do użycia.
                                              PAOLO ESCO, wykres "podobny zupełnie do niczego" Uchyl rąbka tajemnicy...

                                              Komentarz

                                              • cytrynowiec
                                                L&K
                                                • 2015
                                                • 1056
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                PAOLO ESCO, trochę offtopowo, ale mam wrażenie że dopiero teraz producenci w EU dochodzą w kwestii budowy silników / techniki olejowej do tego, co JPN zrobiła ok. dwie dekady temu. Co do awaryjności, EA211 evo będzie bardziej skomplikowane od obecnej generacji, więc faktycznie na dwoje babka wróżyła.

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Wykresy ("zapożyczone" z forum z neta): oś pionowa - siła tarcia, oś pozioma ilość cykli tarcia (na zasadzie tarcia ruchem posuwisto zwrotnym).

                                                  Jeden wykres:
                                                  - olej w temp. 90 st. - z dodatkami nano.
                                                  Drugi wykres:
                                                  - te same warunki, olej bez dodatku nano.

                                                  Jak myślisz, który jest który...? :chytry

                                                  [ Dodano: Sro 11 Maj, 16 12:53 ]
                                                  Zamieszczone przez yunior81
                                                  Czy kombinować z czymś innym ? Co polecacie ?
                                                  jeżeli jest dobrze to nie kombinować. Jeżeli chcesz sprawdzić inny olej to 0W40, 0W30 i wymiana max co 15 tys km. Marka wg uznania - lista polecanych olejów jest zamieszczona w tym wątku na stronie 401.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Zamieszczone przez Karel
                                                    rzy moim stylu jazdy to praktycznie dowolna oliwa powinna dać radę. Niezależnie, CeraTec pójdzie do użycia.


                                                    [ Dodano: Sro 11 Maj, 16 13:09 ]
                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Ciekawe kto się pierwszy odważy eksploatować ten silnik w trybie LL na oleju 0W20 w typowo miejskiej jeździe ... chciałbym UOA tego oleju zobaczyć tak po 20 tys km
                                                    Tryb LL, a dokładniej QG1 przy mieszanej jeździe miejsko/trasowej z ok. 40-50% miasta wyniósł w moim dawnym 1,6MPI raptem 18kkm, więc możesz nie zobaczyć po 20kkm przy czystej jeździe miejskiej.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...