Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • crom.de
    RS
    • 2012
    • 1545
    • Superb II (3T4)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    leonn, liczę że po takiej zmianie się rozszczelni i będę miał argument dla żony do zmiany na SIII :diabelski_usmiech a tak poza tym lato jest więc 5w40 da radę tym bardziej Vollsinthetische
    - Superb
    - Panda 1.2

    Komentarz

    • pedros
      RS
      • 2009
      • 1958
      • Volkswagen
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

      Zamieszczone przez cytrynowiec
      crom.de to aż tak wysokie są te temperatury na 0w30? Myślisz że 5w40 ma lepszy przepływ i mniejsze tarcie? Jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce...
      Może pomyśl nad dodatkami obniżającymi tarcie?
      Ja zrobiłem sobie eksperyment i na autostradzie dolałem AR9100 i spadło o kilka stopni ( w TDI) zachowując te same prędkości i na równym odcinku A2.
      Spadek temperatury to pikuś. .. samopoczucie 10. :diabelski_usmiech

      Komentarz

      • crom.de
        RS
        • 2012
        • 1545
        • Superb II (3T4)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez cytrynowiec
        Jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce...
        Może pomyśl nad dodatkami obniżającymi tarcie?
        Dam znać jak w praktyce. Na Neste była mniejsza temperatury oleju przy wyższych temperamentu otoczenia. Oglądałem juz CeraTec przed wymiana, ale nie doszedł by na czas.

        Nexus6, 109 bez zbędnego palowania na bahnie przy ok. 25 stopniach. Tak jak pisze pedros chodzi bardziej o samopoczucie bo w lipcu czeka mnie Brenner i Włochy.
        - Superb
        - Panda 1.2

        Komentarz

        • cytrynowiec
          L&K
          • 2015
          • 1056
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          pedros też cały czas zauważam dobrodziejstwa 0w30 i AR 9100/9200 i tak już przez ponad 3 kkm.
          crom.de, dodatek zawsze możesz dolać, ale oprócz ceratec poczytaj o AR i na przyszłość 0w30/0w40 z dodatkiem to dobry kierunek, szczególnie jak masz tak "gorrrący" silnik.

          Komentarz

          • pedros
            RS
            • 2009
            • 1958
            • Volkswagen
            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

            pedros też cały czas zauważam dobrodziejstwa 0w30 i AR 9100/9200 i tak już przez ponad 3 kkm
            .... i taka konfiguracja w Shellu juz kupiona na jesień do klekotsVagena tzn samo 9100 :diabelski_usmiech

            BTW. Ciągle brakuje mi jednak badań ARów oraz rzetelnej analizy Specola wówczas w moim światku olejowym nastąpiłby spokój :diabelski_usmiech

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              Zamieszczone przez crom.de
              leonn, liczę że po takiej zmianie się rozszczelni i będę miał argument dla żony do zmiany na SIII :diabelski_usmiech
              Jasna sprawa, że każdy pretekst jest dobry, przecież O1 też poszła do żyda przez olej :diabelski_usmiech

              Tylko, że z tym 5W40 to poszedłeś trochę po bandzie, spokojnie 0W30/0W40 wystarczy, a jak Cię martwi, że go temperatura powyżej 102°C przy długich autostradowych wyjazdach usmaży to go podlej ViscoStabil i masz nie do zajechania mieszankę U mnie przy temp zew powyżej 20°C temp oleju jest jeszcze wyższa niż u Ciebie i 0W40 spokojnie daje radę :wink: 5W40 to do O1 lałeś i też byłeś nie zadowolony :P

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                Zamieszczone przez pedros
                BTW. Ciągle brakuje mi jednak badań ARów oraz rzetelnej analizy Specola wówczas w moim światku olejowym nastąpiłby spokój :diabelski_usmiech
                Badań trochę jest ale faktycznie cały czas za mało.Za forum Alfy, które póki co jest na razie jedynym aktualnym odnośnie Specola i Archoila.Co prawda 0w20 ale właśnie taki+110 mixu 9100/9200 wylądował niedawno w pewnym japończyku w rodzinie.



                I chyba kiedyś wklejałem ale może jeszcze raz VOA AR 9100:

                Komentarz

                • crom.de
                  RS
                  • 2012
                  • 1545
                  • Superb II (3T4)
                  • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                  O1 też poszła do żyda przez olej
                  A gdzieee :P Neste dawało radę, ale swap na 1.8T wydawał mi się za drogo

                  5W40 to do O1 lałeś i też byłeś nie zadowolony
                  No ja no HC panie Kochany to był :szeroki_usmiech choć kolega eaglemirek śmiga na tym właśnie Shellu w Caxa i jest w pełni zadowolony - bez dolewania. Przez lato krzywda się nie stanie a do zimy mamy czas więc próbuje tego ;-) Do gazu byłby dobry TBN ma dychu. Będę robić test w zamrażarce Meguin, Mobil1 ESP i to Valvo. Zobaczymy efekty :wink:
                  - Superb
                  - Panda 1.2

                  Komentarz

                  • pedros
                    RS
                    • 2009
                    • 1958
                    • Volkswagen
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                    • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                    cytrynowiec, faktycznie jest pogląd na sprawę ale na przykład producent i jego przedstawiciele twierdzą, iż po dodaniu odpowiedniej dawki TBN rośnie o 3 (słownie trzy) i warto to zobacżyć.

                    Analiza pokazuje jednak ze boru tam jest ale nawet dzieląc wartość 1100 przez 28.5 (bo dajemy 0.035 ml na 1000 ml oliwy) mamy niecałe 40 ppm w mieszaninie oleju.!!!


                    Weźmy pierwszy lepszy Shell 0W30:




                    Ma boru niemal 2 x więcej.

                    Nadzieja jest w samej formie boru - AR9100 to nano bor którego teoretycznie może być mniej gdyż ze względu na swoje małe rozmiary agregatów cząstek tworzy bardziej efektywna zawiesinę.



                    Zakładam że analiza dotyczy tylko i wyłącznie samego AR9100 a nie roztworu olejowego bo wtedy zwracam honor.

                    Uważacie że tyle jest wystarczające by to działało jak opisuje producent?



                    Zacytuję:


                    AR9100 w proporcji 3,5% (35ml na 1L oleju) dostarcza aż ponad 1100ppm nano boru do oleju silnikowego a w proporcji 10% w oleju przekładniowym aż ponad 3300ppm nano boru – to wielokrotnie więcej niż oferuje jakikolwiek olej (nawet klasy racing/motorsport) dostępny w sprzedaży w postaci znacznie mniej skutecznego mikro boru!

                    Komentarz

                    • cytrynowiec
                      L&K
                      • 2015
                      • 1056
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      pedros, info wyjaśniające analizę tego AR, cytuję dystrybutora AR na kraj, forum Alfy:

                      to jest moja analiza AR9100 ok 35ml (dawka silnikowa) w 1 litrze czystego oleju bazowego z czasów kiedy sam byłem ciekaw co zawiera ;-)
                      Tyle boru nie widziałem w żadnym oleju silnikowym nawet sportowym, max połowę tego i to chyba tylko w Silkolene Race.
                      TBN jest tu nawet 3,7 a TAN zero. Czysty olej bazowy nie ma ani TBN ani TAN. Temperatura zapłonu tutaj prawie 270*C.
                      Z tego wynika, że czysty AR9100 ma TBN ok 100.
                      Od razu powinienem to dodać żeby nie było zamieszania ops:

                      Komentarz

                      • degenerat
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 242
                        • Toyota

                        Gdzie można kupić SHELL HELIX ULTRA 0W-30? Tylko taki ACEA A3/B3, A3/B4 http://www.shell.com/motorist/oils-l...tra-0w-30.html a nie jakieś ECT C2/C3, Professional AV, A5/B5 czy Professional AV-L.

                        Komentarz

                        • pedros
                          RS
                          • 2009
                          • 1958
                          • Volkswagen
                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          Zamieszczone przez cytrynowiec
                          pedros, info wyjaśniające analizę tego AR, cytuję dystrybutora AR na kraj, forum Alfy:

                          to jest moja analiza AR9100 ok 35ml (dawka silnikowa) w 1 litrze czystego oleju bazowego z czasów kiedy sam byłem ciekaw co zawiera ;-)
                          Tyle boru nie widziałem w żadnym oleju silnikowym nawet sportowym, max połowę tego i to chyba tylko w Silkolene Race.
                          TBN jest tu nawet 3,7 a TAN zero. Czysty olej bazowy nie ma ani TBN ani TAN. Temperatura zapłonu tutaj prawie 270*C.
                          Z tego wynika, że czysty AR9100 ma TBN ok 100.
                          Od razu powinienem to dodać żeby nie było zamieszania ops:
                          Zmienia to wydźwięk mojego posta.

                          [ Dodano: Wto 31 Maj, 16 19:12 ]
                          Zamieszczone przez degenerat
                          Gdzie można kupić SHELL HELIX ULTRA 0W-30? Tylko taki ACEA A3/B3, A3/B4 http://www.shell.com/motorist/oils-l...tra-0w-30.html a nie jakieś ECT C2/C3, Professional AV, A5/B5 czy Professional AV-L.
                          W Federacji Rosyjskiej.

                          Podejrzewam że Europa ma dążyć do paliw bezsiarkowych i dostosowanych do norm EURO oleju maksymalnie dla C3 stąd ta formulacja jest realizowana w znacznie mniejszych ilościach.

                          Odpowiadając w POLSCE nigdzie nie spotkałem.

                          [ Dodano: Wto 31 Maj, 16 19:21 ]
                          Z wrażenia zapomniałem donieść ze w bdb cenie można kupić Makro Lotos Synthetic Plus 5W40 4+1 za .......


                          61.5 brutto (5litrow)


                          Ma LL 01 i 229.5..
                          Dla FullSapsowców okazja. Sam wskoczył do koszyka.

                          Komentarz

                          • cytrynowiec
                            L&K
                            • 2015
                            • 1056
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            degenerat, sam go swego czasu szukałem, niestety już go nie ma u nas, i tak jak pedros pisze ze względu na ekologię powoli znikają 0w30 full saps, ale czemu nie poszukasz wśród polskich marek? :wink:
                            To jeszcze na koniec VOA oleju właśnie z AR 9100, oprócz boru, fosforu itd zobaczcie na TBN. Więc potwierdza się info, że w momencie wypłukania silnika i zalaniu oleju z AR 9100 nie potrzeba go już potem płukać przy zmianie albo rzadziej :wink:

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              cytrynowiec,
                              Zamieszczone przez cytrynowiec
                              To jeszcze na koniec VOA oleju właśnie z AR 9100
                              Nie mam pytań.

                              Komentarz

                              • degenerat
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 242
                                • Toyota

                                Zamieszczone przez cytrynowiec
                                ... ale czemu nie poszukasz wśród polskich marek? :wink:
                                Które produkty masz na myśli? Szukałem m.in. np. Lotos Quazar S 5w30 - chyba łatwiej znaleźć zaginioną arkę.

                                Komentarz

                                • cytrynowiec
                                  L&K
                                  • 2015
                                  • 1056
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez pedros
                                  Nie mam pytań.


                                  Zamieszczone przez degenerat
                                  Które produkty masz na myśli? Szukałem m.in. np. Lotos Quazar S 5w30 - chyba łatwiej znaleźć zaginioną arkę.
                                  Nawet, nawet ten Lotos:

                                  a pytałeś forumowych sprzedawców o niego? Mają Lotosa, Orlena, Specola w ofercie, w 0w30 A3/B4 też pewnie by się coś znalazło :wink:

                                  Komentarz

                                  • degenerat
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 242
                                    • Toyota

                                    cytrynowiec Ten Lotos najbardziej by mi pasował. Kiedyś go szukałem (sklepy internetowe i allegro). Wyszło mi na to, że łatwiej go kupić w Rosji niż u nas :shock:
                                    Forumowych sprzedawców popytam - chociaż wielkiej nadziei nie mam. Jest Penrite 0w30 z dobrymi parametrami (ACEA A3/B3) ma być nowy Motul 0w30. Dodatkowo zainteresował mnie Eurol Synergy 0W-30 i Super Lite 5W-30.[/u]

                                    Komentarz

                                    • Krisss_28
                                      Ambiente
                                      • 2014
                                      • 123

                                      degenerat, całkiem niezłe parametry ma Elf 0W-30 A3/B4, więc może nim warto się zainteresować, no i z dostępnością i cenowo jest ok W Nissanie Micra 1.3 '99 r. śmiga aż miło
                                      Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                      Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                      Komentarz

                                      • degenerat
                                        Ambiente
                                        • 2011
                                        • 242
                                        • Toyota

                                        Krisss_28 Szukam dla rodziny. Ja jeszcze nie mam ciśnienia - na jesieni będę się mocniej dopytywał. Ale jeżeli coś ciekawego wpadnie w ręce np. omawiany Lotos to kupię - niech poczeka.

                                        Komentarz

                                        • Krisss_28
                                          Ambiente
                                          • 2014
                                          • 123

                                          Acha, no to dobrze. Jak coś to ja ze swojej strony mogę go polecić i to tyle Wcześniej autko śmigało na Ravenolu 0W-40, swoją drogą i Ravenol ma fajne 0W-30, ale dostępność kłopotliwa
                                          Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->

                                          Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris

                                          Komentarz

                                          • pedros
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 1958
                                            • Volkswagen
                                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                            • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                            Panowie z olejami jest moim zdaniem tak:

                                            Jeśli nie mamy LPG to i tak w oleju gromadzi się wilgoć oraz zwiększa się udział paliwa w oleju. (W BMW Roadsterze zmieniam olej co sezon a nawet po przejechaniu 4kkm olej potwornie śmierdzi benzyna)

                                            W Skodzie jak ASO zarekwirowala mi listwę wtryskowa LPG i jezdzilem na benzynie przez 2kkm przy moim stylu jazdy olej był już skażony benzyną w sposób wyczuwalny.

                                            To pytam co musi być po 15kkm?

                                            Od razu mówię że właściwości fizykochemiczne mieszaniny olej benzyna są odporne wygotowanie par benzyny. Benzyna nie wyparuje w żadnym wypadku w satysfakcjonującej ilości.

                                            Na LPG na szczęście nie ma smrodu benzyny aż takiego ale jest SIARKA W LPG i znowu pytanie jak ma olej wytrzymać 15kkm?

                                            Z tymi interwalami to tez nie do końca jest wyznacznik bo jazda na 3 biegu z obrotami 4 k różni się od jazdy na 6 biegu z obrotami 2.1 k. a robi się tutaj 3 razy większe dystanse przy spaleniu tej samej ilości paliwa

                                            Reasumując dlatego ja zmieniam olej b często a odkąd mam wysysarke zaoszczędzi mi to mnóstwo czasu.

                                            Komentarz

                                            • cytrynowiec
                                              L&K
                                              • 2015
                                              • 1056
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              degenerat, ten Eurol to ciekawy kierunek, blendują m.in. dla Xado, produktowo też mają ciekawostki jak choćby Eurol Super Lite Arctic 5W-30, ale czy do dostania u nas w kraju? :roll:
                                              Sam swego czasu szukałem 0w30 i dlatego jest Specol.
                                              No i jeszcze przecież jest:
                                              Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.



                                              Krisss_28, to ten ELF Evolution 900FT 0w-30? Chyba kiedyś o nim pisaliśmy :wink: Parametrowo całkiem,całkiem a że się sprawdza to tym lepiej.

                                              pedros ta rozrzedzająca benzyna to faktycznie nieciekawa sprawa, dlatego TBN w mieście i krótkich dystansach leci mocno w dół, a rośnie TAN, niejedno UOA to pokazało.

                                              Komentarz

                                              • algi
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 214
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                                Zamieszczone przez leonn
                                                Tylko, że z tym 5W40 to poszedłeś trochę po bandzie, spokojnie 0W30/0W40 wystarczy, a jak Cię martwi, że go temperatura powyżej 102°C przy długich autostradowych wyjazdach usmaży to go podlej ViscoStabil i masz nie do zajechania mieszankę

                                                A 102st oleju to jakikolwiek problem?
                                                Wg instrukcji zakres 80-110 oznacza że olej się rozgrzał do temperatury roboczej.
                                                algi
                                                O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

                                                Komentarz

                                                • pedros
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 1958
                                                  • Volkswagen
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                                  A 102st oleju to jakikolwiek problem?
                                                  To zależy od 2 rzeczy

                                                  1. Jaki olej i jakie dodatki bo polimery można usmażyć i doprowadzić do formy laków lub lakierów jak kto woli
                                                  2. Najważniejsze: gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju.

                                                  102 to faktycznie pikuś ale pomiedzy 110 a 112 stopni C może być kolosalna różnica w punktowym źródle ciepła jak okolice detonacji ładunków w cylindrze a tutaj różnica może być pomiędzy 280 stopni a 350 czego slabe dodatki nie ogarną :diabelski_usmiech implikujaca taka właśnie różnicę na czujniku.

                                                  Komentarz

                                                  • crom.de
                                                    RS
                                                    • 2012
                                                    • 1545
                                                    • Superb II (3T4)
                                                    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                                                    U mnie "sukces" :lol: Max 107* w wielkim stresie. Tak do 105* i dużo szybciej się schładzał jadąc z góry czy stając na parkingu. Zobaczymy czy ubyło i ile spalił PB.
                                                    - Superb
                                                    - Panda 1.2

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...