leonn, liczę że po takiej zmianie się rozszczelni i będę miał argument dla żony do zmiany na SIII :diabelski_usmiech a tak poza tym lato jest więc 5w40 da radę tym bardziej Vollsinthetische
crom.de to aż tak wysokie są te temperatury na 0w30? Myślisz że 5w40 ma lepszy przepływ i mniejsze tarcie? Jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce...
Może pomyśl nad dodatkami obniżającymi tarcie?
Ja zrobiłem sobie eksperyment i na autostradzie dolałem AR9100 i spadło o kilka stopni ( w TDI) zachowując te same prędkości i na równym odcinku A2.
Spadek temperatury to pikuś. .. samopoczucie 10. :diabelski_usmiech
Jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce...
Może pomyśl nad dodatkami obniżającymi tarcie?
Dam znać jak w praktyce. Na Neste była mniejsza temperatury oleju przy wyższych temperamentu otoczenia. Oglądałem juz CeraTec przed wymiana, ale nie doszedł by na czas.
Nexus6, 109 bez zbędnego palowania na bahnie przy ok. 25 stopniach. Tak jak pisze pedros chodzi bardziej o samopoczucie bo w lipcu czeka mnie Brenner i Włochy.
pedros też cały czas zauważam dobrodziejstwa 0w30 i AR 9100/9200 i tak już przez ponad 3 kkm. crom.de, dodatek zawsze możesz dolać, ale oprócz ceratec poczytaj o AR i na przyszłość 0w30/0w40 z dodatkiem to dobry kierunek, szczególnie jak masz tak "gorrrący" silnik.
leonn, liczę że po takiej zmianie się rozszczelni i będę miał argument dla żony do zmiany na SIII :diabelski_usmiech
Jasna sprawa, że każdy pretekst jest dobry, przecież O1 też poszła do żyda przez olej :diabelski_usmiech
Tylko, że z tym 5W40 to poszedłeś trochę po bandzie, spokojnie 0W30/0W40 wystarczy, a jak Cię martwi, że go temperatura powyżej 102°C przy długich autostradowych wyjazdach usmaży to go podlej ViscoStabil i masz nie do zajechania mieszankę U mnie przy temp zew powyżej 20°C temp oleju jest jeszcze wyższa niż u Ciebie i 0W40 spokojnie daje radę :wink: 5W40 to do O1 lałeś i też byłeś nie zadowolony :P
BTW. Ciągle brakuje mi jednak badań ARów oraz rzetelnej analizy Specola wówczas w moim światku olejowym nastąpiłby spokój :diabelski_usmiech
Badań trochę jest ale faktycznie cały czas za mało.Za forum Alfy, które póki co jest na razie jedynym aktualnym odnośnie Specola i Archoila.Co prawda 0w20 ale właśnie taki+110 mixu 9100/9200 wylądował niedawno w pewnym japończyku w rodzinie.
I chyba kiedyś wklejałem ale może jeszcze raz VOA AR 9100:
A gdzieee :P Neste dawało radę, ale swap na 1.8T wydawał mi się za drogo
5W40 to do O1 lałeś i też byłeś nie zadowolony
No ja no HC panie Kochany to był :szeroki_usmiech choć kolega eaglemirek śmiga na tym właśnie Shellu w Caxa i jest w pełni zadowolony - bez dolewania. Przez lato krzywda się nie stanie a do zimy mamy czas więc próbuje tego ;-) Do gazu byłby dobry TBN ma dychu. Będę robić test w zamrażarce Meguin, Mobil1 ESP i to Valvo. Zobaczymy efekty :wink:
cytrynowiec, faktycznie jest pogląd na sprawę ale na przykład producent i jego przedstawiciele twierdzą, iż po dodaniu odpowiedniej dawki TBN rośnie o 3 (słownie trzy) i warto to zobacżyć.
Analiza pokazuje jednak ze boru tam jest ale nawet dzieląc wartość 1100 przez 28.5 (bo dajemy 0.035 ml na 1000 ml oliwy) mamy niecałe 40 ppm w mieszaninie oleju.!!!
Weźmy pierwszy lepszy Shell 0W30:
Ma boru niemal 2 x więcej.
Nadzieja jest w samej formie boru - AR9100 to nano bor którego teoretycznie może być mniej gdyż ze względu na swoje małe rozmiary agregatów cząstek tworzy bardziej efektywna zawiesinę.
Zakładam że analiza dotyczy tylko i wyłącznie samego AR9100 a nie roztworu olejowego bo wtedy zwracam honor.
Uważacie że tyle jest wystarczające by to działało jak opisuje producent?
Zacytuję:
AR9100 w proporcji 3,5% (35ml na 1L oleju) dostarcza aż ponad 1100ppm nano boru do oleju silnikowego a w proporcji 10% w oleju przekładniowym aż ponad 3300ppm nano boru – to wielokrotnie więcej niż oferuje jakikolwiek olej (nawet klasy racing/motorsport) dostępny w sprzedaży w postaci znacznie mniej skutecznego mikro boru!
pedros, info wyjaśniające analizę tego AR, cytuję dystrybutora AR na kraj, forum Alfy:
to jest moja analiza AR9100 ok 35ml (dawka silnikowa) w 1 litrze czystego oleju bazowego z czasów kiedy sam byłem ciekaw co zawiera ;-)
Tyle boru nie widziałem w żadnym oleju silnikowym nawet sportowym, max połowę tego i to chyba tylko w Silkolene Race.
TBN jest tu nawet 3,7 a TAN zero. Czysty olej bazowy nie ma ani TBN ani TAN. Temperatura zapłonu tutaj prawie 270*C.
Z tego wynika, że czysty AR9100 ma TBN ok 100.
Od razu powinienem to dodać żeby nie było zamieszania ops:
pedros, info wyjaśniające analizę tego AR, cytuję dystrybutora AR na kraj, forum Alfy:
to jest moja analiza AR9100 ok 35ml (dawka silnikowa) w 1 litrze czystego oleju bazowego z czasów kiedy sam byłem ciekaw co zawiera ;-)
Tyle boru nie widziałem w żadnym oleju silnikowym nawet sportowym, max połowę tego i to chyba tylko w Silkolene Race.
TBN jest tu nawet 3,7 a TAN zero. Czysty olej bazowy nie ma ani TBN ani TAN. Temperatura zapłonu tutaj prawie 270*C.
Z tego wynika, że czysty AR9100 ma TBN ok 100.
Od razu powinienem to dodać żeby nie było zamieszania ops:
Podejrzewam że Europa ma dążyć do paliw bezsiarkowych i dostosowanych do norm EURO oleju maksymalnie dla C3 stąd ta formulacja jest realizowana w znacznie mniejszych ilościach.
Odpowiadając w POLSCE nigdzie nie spotkałem.
[ Dodano: Wto 31 Maj, 16 19:21 ]
Z wrażenia zapomniałem donieść ze w bdb cenie można kupić Makro Lotos Synthetic Plus 5W40 4+1 za .......
61.5 brutto (5litrow)
Ma LL 01 i 229.5..
Dla FullSapsowców okazja. Sam wskoczył do koszyka.
degenerat, sam go swego czasu szukałem, niestety już go nie ma u nas, i tak jak pedros pisze ze względu na ekologię powoli znikają 0w30 full saps, ale czemu nie poszukasz wśród polskich marek? :wink:
To jeszcze na koniec VOA oleju właśnie z AR 9100, oprócz boru, fosforu itd zobaczcie na TBN. Więc potwierdza się info, że w momencie wypłukania silnika i zalaniu oleju z AR 9100 nie potrzeba go już potem płukać przy zmianie albo rzadziej :wink:
cytrynowiec Ten Lotos najbardziej by mi pasował. Kiedyś go szukałem (sklepy internetowe i allegro). Wyszło mi na to, że łatwiej go kupić w Rosji niż u nas :shock:
Forumowych sprzedawców popytam - chociaż wielkiej nadziei nie mam. Jest Penrite 0w30 z dobrymi parametrami (ACEA A3/B3) ma być nowy Motul 0w30. Dodatkowo zainteresował mnie Eurol Synergy 0W-30 i Super Lite 5W-30.[/u]
degenerat, całkiem niezłe parametry ma Elf 0W-30 A3/B4, więc może nim warto się zainteresować, no i z dostępnością i cenowo jest ok W Nissanie Micra 1.3 '99 r. śmiga aż miło
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Krisss_28 Szukam dla rodziny. Ja jeszcze nie mam ciśnienia - na jesieni będę się mocniej dopytywał. Ale jeżeli coś ciekawego wpadnie w ręce np. omawiany Lotos to kupię - niech poczeka.
Acha, no to dobrze. Jak coś to ja ze swojej strony mogę go polecić i to tyle Wcześniej autko śmigało na Ravenolu 0W-40, swoją drogą i Ravenol ma fajne 0W-30, ale dostępność kłopotliwa
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Jeśli nie mamy LPG to i tak w oleju gromadzi się wilgoć oraz zwiększa się udział paliwa w oleju. (W BMW Roadsterze zmieniam olej co sezon a nawet po przejechaniu 4kkm olej potwornie śmierdzi benzyna)
W Skodzie jak ASO zarekwirowala mi listwę wtryskowa LPG i jezdzilem na benzynie przez 2kkm przy moim stylu jazdy olej był już skażony benzyną w sposób wyczuwalny.
To pytam co musi być po 15kkm?
Od razu mówię że właściwości fizykochemiczne mieszaniny olej benzyna są odporne wygotowanie par benzyny. Benzyna nie wyparuje w żadnym wypadku w satysfakcjonującej ilości.
Na LPG na szczęście nie ma smrodu benzyny aż takiego ale jest SIARKA W LPG i znowu pytanie jak ma olej wytrzymać 15kkm?
Z tymi interwalami to tez nie do końca jest wyznacznik bo jazda na 3 biegu z obrotami 4 k różni się od jazdy na 6 biegu z obrotami 2.1 k. a robi się tutaj 3 razy większe dystanse przy spaleniu tej samej ilości paliwa
Reasumując dlatego ja zmieniam olej b często a odkąd mam wysysarke zaoszczędzi mi to mnóstwo czasu.
degenerat, ten Eurol to ciekawy kierunek, blendują m.in. dla Xado, produktowo też mają ciekawostki jak choćby Eurol Super Lite Arctic 5W-30, ale czy do dostania u nas w kraju? :roll:
Sam swego czasu szukałem 0w30 i dlatego jest Specol.
No i jeszcze przecież jest:
Krisss_28, to ten ELF Evolution 900FT 0w-30? Chyba kiedyś o nim pisaliśmy :wink: Parametrowo całkiem,całkiem a że się sprawdza to tym lepiej.
pedros ta rozrzedzająca benzyna to faktycznie nieciekawa sprawa, dlatego TBN w mieście i krótkich dystansach leci mocno w dół, a rośnie TAN, niejedno UOA to pokazało.
Tylko, że z tym 5W40 to poszedłeś trochę po bandzie, spokojnie 0W30/0W40 wystarczy, a jak Cię martwi, że go temperatura powyżej 102°C przy długich autostradowych wyjazdach usmaży to go podlej ViscoStabil i masz nie do zajechania mieszankę
A 102st oleju to jakikolwiek problem?
Wg instrukcji zakres 80-110 oznacza że olej się rozgrzał do temperatury roboczej.
1. Jaki olej i jakie dodatki bo polimery można usmażyć i doprowadzić do formy laków lub lakierów jak kto woli
2. Najważniejsze: gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju.
102 to faktycznie pikuś ale pomiedzy 110 a 112 stopni C może być kolosalna różnica w punktowym źródle ciepła jak okolice detonacji ładunków w cylindrze a tutaj różnica może być pomiędzy 280 stopni a 350 czego slabe dodatki nie ogarną :diabelski_usmiech implikujaca taka właśnie różnicę na czujniku.
U mnie "sukces" :lol: Max 107* w wielkim stresie. Tak do 105* i dużo szybciej się schładzał jadąc z góry czy stając na parkingu. Zobaczymy czy ubyło i ile spalił PB.
Komentarz