leonn, liczę że po takiej zmianie się rozszczelni i będę miał argument dla żony do zmiany na SIII :diabelski_usmiech a tak poza tym lato jest więc 5w40 da radę tym bardziej Vollsinthetische
Jaki olej do benzyniaka?
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez cytrynowieccrom.de to aż tak wysokie są te temperatury na 0w30? Myślisz że 5w40 ma lepszy przepływ i mniejsze tarcie? Jestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce...
Może pomyśl nad dodatkami obniżającymi tarcie?
Spadek temperatury to pikuś. .. samopoczucie 10. :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecJestem ciekaw jak to wyjdzie w praktyce...
Może pomyśl nad dodatkami obniżającymi tarcie?
Nexus6, 109 bez zbędnego palowania na bahnie przy ok. 25 stopniach. Tak jak pisze pedros chodzi bardziej o samopoczucie bo w lipcu czeka mnie Brenner i Włochy.
Komentarz
-
-
pedros też cały czas zauważam dobrodziejstwa 0w30 i AR 9100/9200 i tak już przez ponad 3 kkm
BTW. Ciągle brakuje mi jednak badań ARów oraz rzetelnej analizy Specola wówczas w moim światku olejowym nastąpiłby spokój :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez crom.deleonn, liczę że po takiej zmianie się rozszczelni i będę miał argument dla żony do zmiany na SIII :diabelski_usmiech
Tylko, że z tym 5W40 to poszedłeś trochę po bandzie, spokojnie 0W30/0W40 wystarczy, a jak Cię martwi, że go temperatura powyżej 102°C przy długich autostradowych wyjazdach usmaży to go podlej ViscoStabil i masz nie do zajechania mieszankę U mnie przy temp zew powyżej 20°C temp oleju jest jeszcze wyższa niż u Ciebie i 0W40 spokojnie daje radę :wink: 5W40 to do O1 lałeś i też byłeś nie zadowolony :P
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosBTW. Ciągle brakuje mi jednak badań ARów oraz rzetelnej analizy Specola wówczas w moim światku olejowym nastąpiłby spokój :diabelski_usmiech
I chyba kiedyś wklejałem ale może jeszcze raz VOA AR 9100:
Komentarz
-
-
O1 też poszła do żyda przez olej
5W40 to do O1 lałeś i też byłeś nie zadowolony
Komentarz
-
-
cytrynowiec, faktycznie jest pogląd na sprawę ale na przykład producent i jego przedstawiciele twierdzą, iż po dodaniu odpowiedniej dawki TBN rośnie o 3 (słownie trzy) i warto to zobacżyć.
Analiza pokazuje jednak ze boru tam jest ale nawet dzieląc wartość 1100 przez 28.5 (bo dajemy 0.035 ml na 1000 ml oliwy) mamy niecałe 40 ppm w mieszaninie oleju.!!!
Weźmy pierwszy lepszy Shell 0W30:
Ma boru niemal 2 x więcej.
Nadzieja jest w samej formie boru - AR9100 to nano bor którego teoretycznie może być mniej gdyż ze względu na swoje małe rozmiary agregatów cząstek tworzy bardziej efektywna zawiesinę.
Zakładam że analiza dotyczy tylko i wyłącznie samego AR9100 a nie roztworu olejowego bo wtedy zwracam honor.
Uważacie że tyle jest wystarczające by to działało jak opisuje producent?
Zacytuję:
AR9100 w proporcji 3,5% (35ml na 1L oleju) dostarcza aż ponad 1100ppm nano boru do oleju silnikowego a w proporcji 10% w oleju przekładniowym aż ponad 3300ppm nano boru – to wielokrotnie więcej niż oferuje jakikolwiek olej (nawet klasy racing/motorsport) dostępny w sprzedaży w postaci znacznie mniej skutecznego mikro boru!
Komentarz
-
-
pedros, info wyjaśniające analizę tego AR, cytuję dystrybutora AR na kraj, forum Alfy:
to jest moja analiza AR9100 ok 35ml (dawka silnikowa) w 1 litrze czystego oleju bazowego z czasów kiedy sam byłem ciekaw co zawiera ;-)
Tyle boru nie widziałem w żadnym oleju silnikowym nawet sportowym, max połowę tego i to chyba tylko w Silkolene Race.
TBN jest tu nawet 3,7 a TAN zero. Czysty olej bazowy nie ma ani TBN ani TAN. Temperatura zapłonu tutaj prawie 270*C.
Z tego wynika, że czysty AR9100 ma TBN ok 100.
Komentarz
-
-
Gdzie można kupić SHELL HELIX ULTRA 0W-30? Tylko taki ACEA A3/B3, A3/B4 http://www.shell.com/motorist/oils-l...tra-0w-30.html a nie jakieś ECT C2/C3, Professional AV, A5/B5 czy Professional AV-L.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cytrynowiecpedros, info wyjaśniające analizę tego AR, cytuję dystrybutora AR na kraj, forum Alfy:
to jest moja analiza AR9100 ok 35ml (dawka silnikowa) w 1 litrze czystego oleju bazowego z czasów kiedy sam byłem ciekaw co zawiera ;-)
Tyle boru nie widziałem w żadnym oleju silnikowym nawet sportowym, max połowę tego i to chyba tylko w Silkolene Race.
TBN jest tu nawet 3,7 a TAN zero. Czysty olej bazowy nie ma ani TBN ani TAN. Temperatura zapłonu tutaj prawie 270*C.
Z tego wynika, że czysty AR9100 ma TBN ok 100.
[ Dodano: Wto 31 Maj, 16 19:12 ]
Zamieszczone przez degeneratGdzie można kupić SHELL HELIX ULTRA 0W-30? Tylko taki ACEA A3/B3, A3/B4 http://www.shell.com/motorist/oils-l...tra-0w-30.html a nie jakieś ECT C2/C3, Professional AV, A5/B5 czy Professional AV-L.
Podejrzewam że Europa ma dążyć do paliw bezsiarkowych i dostosowanych do norm EURO oleju maksymalnie dla C3 stąd ta formulacja jest realizowana w znacznie mniejszych ilościach.
Odpowiadając w POLSCE nigdzie nie spotkałem.
[ Dodano: Wto 31 Maj, 16 19:21 ]
Z wrażenia zapomniałem donieść ze w bdb cenie można kupić Makro Lotos Synthetic Plus 5W40 4+1 za .......
61.5 brutto (5litrow)
Ma LL 01 i 229.5..
Dla FullSapsowców okazja. Sam wskoczył do koszyka.
Komentarz
-
-
degenerat, sam go swego czasu szukałem, niestety już go nie ma u nas, i tak jak pedros pisze ze względu na ekologię powoli znikają 0w30 full saps, ale czemu nie poszukasz wśród polskich marek? :wink:
To jeszcze na koniec VOA oleju właśnie z AR 9100, oprócz boru, fosforu itd zobaczcie na TBN. Więc potwierdza się info, że w momencie wypłukania silnika i zalaniu oleju z AR 9100 nie potrzeba go już potem płukać przy zmianie albo rzadziej :wink:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedrosNie mam pytań.
Zamieszczone przez degeneratKtóre produkty masz na myśli? Szukałem m.in. np. Lotos Quazar S 5w30 - chyba łatwiej znaleźć zaginioną arkę.
a pytałeś forumowych sprzedawców o niego? Mają Lotosa, Orlena, Specola w ofercie, w 0w30 A3/B4 też pewnie by się coś znalazło :wink:
Komentarz
-
-
cytrynowiec Ten Lotos najbardziej by mi pasował. Kiedyś go szukałem (sklepy internetowe i allegro). Wyszło mi na to, że łatwiej go kupić w Rosji niż u nas :shock:
Forumowych sprzedawców popytam - chociaż wielkiej nadziei nie mam. Jest Penrite 0w30 z dobrymi parametrami (ACEA A3/B3) ma być nowy Motul 0w30. Dodatkowo zainteresował mnie Eurol Synergy 0W-30 i Super Lite 5W-30.[/u]
Komentarz
-
-
degenerat, całkiem niezłe parametry ma Elf 0W-30 A3/B4, więc może nim warto się zainteresować, no i z dostępnością i cenowo jest ok W Nissanie Micra 1.3 '99 r. śmiga aż miłoŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Acha, no to dobrze. Jak coś to ja ze swojej strony mogę go polecić i to tyle Wcześniej autko śmigało na Ravenolu 0W-40, swoją drogą i Ravenol ma fajne 0W-30, ale dostępność kłopotliwaŚmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Renault Talisman 1.6 TcE 200 KM Initiale Paris
Komentarz
-
-
Panowie z olejami jest moim zdaniem tak:
Jeśli nie mamy LPG to i tak w oleju gromadzi się wilgoć oraz zwiększa się udział paliwa w oleju. (W BMW Roadsterze zmieniam olej co sezon a nawet po przejechaniu 4kkm olej potwornie śmierdzi benzyna)
W Skodzie jak ASO zarekwirowala mi listwę wtryskowa LPG i jezdzilem na benzynie przez 2kkm przy moim stylu jazdy olej był już skażony benzyną w sposób wyczuwalny.
To pytam co musi być po 15kkm?
Od razu mówię że właściwości fizykochemiczne mieszaniny olej benzyna są odporne wygotowanie par benzyny. Benzyna nie wyparuje w żadnym wypadku w satysfakcjonującej ilości.
Na LPG na szczęście nie ma smrodu benzyny aż takiego ale jest SIARKA W LPG i znowu pytanie jak ma olej wytrzymać 15kkm?
Z tymi interwalami to tez nie do końca jest wyznacznik bo jazda na 3 biegu z obrotami 4 k różni się od jazdy na 6 biegu z obrotami 2.1 k. a robi się tutaj 3 razy większe dystanse przy spaleniu tej samej ilości paliwa
Reasumując dlatego ja zmieniam olej b często a odkąd mam wysysarke zaoszczędzi mi to mnóstwo czasu.
Komentarz
-
-
degenerat, ten Eurol to ciekawy kierunek, blendują m.in. dla Xado, produktowo też mają ciekawostki jak choćby Eurol Super Lite Arctic 5W-30, ale czy do dostania u nas w kraju? :roll:
Sam swego czasu szukałem 0w30 i dlatego jest Specol.
No i jeszcze przecież jest:
Motoröl, Additive und Autopflege: Mit über 4000 Artikeln für jedes Fahrzeug auf der Welt die richtigen Produkte.
Krisss_28, to ten ELF Evolution 900FT 0w-30? Chyba kiedyś o nim pisaliśmy :wink: Parametrowo całkiem,całkiem a że się sprawdza to tym lepiej.
pedros ta rozrzedzająca benzyna to faktycznie nieciekawa sprawa, dlatego TBN w mieście i krótkich dystansach leci mocno w dół, a rośnie TAN, niejedno UOA to pokazało.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez leonnTylko, że z tym 5W40 to poszedłeś trochę po bandzie, spokojnie 0W30/0W40 wystarczy, a jak Cię martwi, że go temperatura powyżej 102°C przy długich autostradowych wyjazdach usmaży to go podlej ViscoStabil i masz nie do zajechania mieszankę
A 102st oleju to jakikolwiek problem?
Wg instrukcji zakres 80-110 oznacza że olej się rozgrzał do temperatury roboczej.algi
O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY
Komentarz
-
-
A 102st oleju to jakikolwiek problem?
1. Jaki olej i jakie dodatki bo polimery można usmażyć i doprowadzić do formy laków lub lakierów jak kto woli
2. Najważniejsze: gdzie znajduje się czujnik temperatury oleju.
102 to faktycznie pikuś ale pomiedzy 110 a 112 stopni C może być kolosalna różnica w punktowym źródle ciepła jak okolice detonacji ładunków w cylindrze a tutaj różnica może być pomiędzy 280 stopni a 350 czego slabe dodatki nie ogarną :diabelski_usmiech implikujaca taka właśnie różnicę na czujniku.
Komentarz
-
Komentarz