Jak by zrobili test przepracowanego oleju long life znanych marek po 30 albo 50 tys (tez takie deklaracje są) to by dopiero było widać co to jest nietrzymanie parametrów.
Tu jest takie własnie UOA, ktoś ma jeszcze jakieś wątpliwości? :roll: :
Panowie ja mam już przygotowane do testu oleje Specol'a, jeden Gold 5W-40, a drugi Gold 0W-30. Swoją drogą podziękowania dla LejOlej.pl za miłą i szybką obsługę
Zdam relacje jak się sprawdzają w silnikach Renault
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
cytrynowiec, ja właśnie dostałem w zestawie do Golda 5W-40 AR 9100, ale też chciałem go docelowo wlać do 0W-30.
Specol Gold 5W-40 będzie latał w Renault Laguna II Grandtour GT 2.0T 204 KM, dodam do niego AtomEx 2esters+revitalizant.
Specol Gold 0W-30 wleci do Renault Megane II 1.4 94 KM, dodatkowo dodam AR 9100.
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
koka, oprócz ASZ którego już tu opisałem jest jeszcze Duster `16 roku z silnkiem 1.6 16V. Zmiana oema wg. aso był to Elf 5w30 na Specola Gold 5w30 z AR 9100 poprzedzona była płukanką AR po ok. 3 kkm. Zmiana na plus i użytkownik powiedział że dalej już tylko taki duet. Jechałem nim raz jako pasażer po ok. 2 kkm od zmiany i było bardzo cicho, na postoju silnik w kabinie ledwo słyszalny, ale porównania nie mam, więc tu zdaję się na kierowcę. Na koniec jest jeszcze Civic 1.4 z 2010 roku jednak tu poszedł po Amsoilu 0w20 - Specol Gold 0w20 i mix AR taki jak u mnie, płukanka 2662. Kierowca bardzo zadowolony ze zmiany, choć na Amsa złego słowa też nie powiedział,ale w jego opinii nie wiedział, że po Amsie ten silnik może jeszcze ciszej i łagodniej pracować, przebieg od zmiany na razie coś ok. 2 kkm. Oba auta jazda typowo miejska, zobaczymy jak będzie dalej.
Krisss_28, w takiej Lagunie, szykuje się zmiana oleju w tylko z 2.0 bez turbo, w tej chwili ELF SXR 5w40 ,bez uwag.
mam już przygotowane do testu oleje Specol'a, jeden Gold 5W-40, a drugi Gold 0W-3
jak rozumiem "świeży" olej będziesz wysyłał do lab. a nie przepracowany? To będzie pełny zakres badania lab. ?
Zamieszczone przez Krisss_28
Specol Gold 5W-40 ... dodam do niego AtomEx 2esters+revitalizant.
ten mix też będziesz odsyłał do lab. jako badanie przepracowanego oleju? Swoją drogą ja bym za bardzo nie przesadzał z wlewaniem "wszelkich" dodatków będących pod ręką do oleju.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
te o wysokiej temeraturze palenia - zwróć uwagę, że producent podaje temperaturę palenia w otwartym lub zamkniętym tyglu - np. temperatura palenia dla Silkolene podawana jest w zamkniętym tyglu. Jak do tego dołożysz niski Noack i wysoki indeks lepkości to będziesz miał "swój" najlepszy olej :wink:
Jak ma być "dobry termicznie" to szukaj oleju opartego o estry/PAO lub PIO :P
PAOLO ESCO, w takim razie olej jaki mam obecnie tj.Mobil 1 ESP 0w40 jest bardzo OK.
Z tym, że nie wiem czemu po ok 6 tys km zrobił się czarny, nawet bardzo czarny jak na olej w benzynie.
Trochę się tego wystraszyłem. Dobiję do 8 tys i zmienię na świeży.
PAOLO ESCO, pisząc testy, miałem na myśli czyste doznania "słuchowo-obserwacyjne", nie laboratorium Aż tak póki co się nie zagłębiam, a dodatki już od jakiegoś czasu czekają, więc żal nie dodać cytrynowiec, ogólnie to w 2.0 zawsze na SXR śmigałeś? Jak oceniasz ten olej? Wymieniasz teraz tego SXR'a na Specol'a?
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
barteq, ten Mobil to dobra oliwa jest z bdb Noackiem lepszym niż w Shellu, niezłym pakietem dodatków jak na kastrata i taką samą temp. zapłonu co Shell. Nie wiem czy zmianą na Shella coś sobie poprawisz :roll: Zrób jak piszesz, skróć interwał, dodatkowo zalałbym np. LM 2662 aby lepiej oczyścić silnik.
[ Dodano: Sro 20 Lip, 16 15:39 ] Krisss_28, na SXR była zmiana zaraz po zakupie, wcześniej Shell 5w40, ale widząc co spadało z silnika po 2662 przy zmianie na Elfa ten Shell był dawno nie zmieniany. Elf bez uwag, odczuwalnie ciszej i spokojniej ale to była jazda zaraz po zmianie, dystatans bez ubytków choć widać że już mocno ciemnieje. Tak planowana zmiana na Specol 5w30/40 i AR 9100.
Przeczytałem 30stron tematu i chyba wiem mniej niż przed rozpoczęciem czytania tego wątku. Mam 1.4 TSI i przekroczyłem właśnie 15k. Jeżdżę głównie w mieście raz w miesiącu jakaś trasa (zazwyczaj nieautostradowa). Chciałem wlać mu Motul X-max 0-40 . Wydaje mi się jednak, że to chyba przesada i może coś nie aż tak drogiego, ale głowa mi pęka od nadmiaru informacji ;]
cytrynowiec, no ja mam teraz wlanego Elfa Evolution NF 5W-40, więc zobaczymy czy widać jakąś różnicę, ale właśnie jeszcze na Elf'ie SXR 5W-40 nie jeździłem, więc też mnie interesuje
Śmierć na drodze pędzi jak szalona, więc nigdy nie daj się jej dogonić... ];->
Krisss_28, już nie pamietam dokładnie dlaczego SXR ale na pewno nie był to przypadek że taki własnie olej wylądował w tym silniku :wink: qbahejda, od forumowych sprzedawców tego Motula można kupić za 160 złotych za 5L to drogo? Faktycznie zawsze można zalać Specola.
PAOLO ESCO, wziąłbyś i profesjonalnie przebadał tego Specola laboratoryjnie, przed i po interwale. Może kilku chetnych dorzuci sie do kosztów, mielibysmy jasność ile są warte tanie oleje o hiper parametrach :lol:
PAOLO ESCO, wziąłbyś i profesjonalnie przebadał tego Specola laboratoryjnie, przed i po interwale. Może kilku chetnych dorzuci sie do kosztów, mielibysmy jasność ile są warte tanie oleje o hiper parametrach :lol:
Jakby co to sie dorzucam.
To i ja wykupię cegiełkę w intencji badań.
ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
wziąłbyś i profesjonalnie przebadał tego Specola laboratoryjnie, przed i po interwale.
nie dziękuję, nie moja bajka, nie mój olej...
Gdybym miał ochotę sprawdzić w/w olej to bym go sprawdził zalewając do mojego silnika i pociskając za 4 tygodnie do Włoch ale nie mam na to najmniejszej ochoty, bo po prostu mam lepsze (i wcale nie droższe) oleje do sprawdzenia :wink:
"Badaniami" i "promocją" niech się zajmą Ci którym na tym zależy...
ps. chciałem sprawdzić Lotosa 5W30 z VW 507.00 + ceratec więc go sobie zalałem i "przetestowałem" na swoim silniku. Jak wspominałem już w wątku miałem pewne "ale" co do wspomnianego Lotosa - chodziło mi o lepkość tego oleju pod obciążeniem w wysokiej temperaturze. Wydawało mi się, że z silnika dobiegają po ostrej jeździe niepokojące odgłosy ... zupełnie niepotrzebnie, gdyż jak się potem okazało "wina" leżała w układzie CR - sam Lotos z dodatkiem Ceratec spisał się dobrze a biorąc pod uwagę cenę Lotosa w zakupie mogę śmiało napisać, że był to bardzo dobry wybór. Jeżeli chodzi o "efekty" dźwiękowe to Ceratec zrobił świetną robotę. Po +- 6 tys km dolałem może jakieś 200/300 ml oleju jako uzupełnienie poziomu a jak wiadomo silnik zaliczył trasę 2500 km po autostradach w pełnym obciążeniu i przy naprawdę wysokich temperaturach (było nawet + 38 C), więc to chyba dobry wynik. Mogę dodać, że jestem z tego w/w mixu na tyle zadowolony, że zastanawiałem się czy nie zostawić tego oleju jeszcze w silniku na sierpniowy wyjazd i zmienić olej dopiero po powrocie... ale jednak zmienię przed wyjazdem, bo nie będę "żydził" 100 zł na olej i 20 zł na filtr a jadąc na urlop chcę mieć "spokojne sumienie" i pewność, że silnik jest dobrze chroniony - tak to sobie tłumaczę, bo co miał bym "testować" skoro mam już i tak 2 x 4L LazerWay LL na zapas kupione :P a tak będzie okazja wlać coś innego a Statoil niech sobie poczeka :wink:
Zamieszczone przez degenerat
Penrite 10 Tenths Premium 0w40
parametry bardzo dobre ale cena :roll: ... w cenie Penrite masz 2 wymiany na olej 0W40 innej firmy.
[ Dodano: Sro 20 Lip, 16 22:32 ]
Zamieszczone przez leonn
jest już dział darmowe ogłoszenia komercyjne.
to może Admin założy jeszcze dział darmowe ogłoszenia towarzyskie dla towarzystwa wzajemnej adoracji ... i wtedy będzie spokój w wątku :terefere
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz