MateuszMK, trochę dużo, ja u pidzika na zmienolej.pl płaciłem chyba około 180zł, nie pamiętam dokładnie, co najwazniejsze kupić z pewnego źródła ponieważ motul ponoć jest często podrabiany :!:
Pytałem w dwóch sklepach w jednym 215zł, a w inter carsie 225zł za 5l. Spytam jeszcze o
Mobil 1 ESP, zobaczymy ile sobie za ten zażyczą
Nie, już w Euro 5 jest limit na sadzę (Particulate Matter) dla silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem. W Euro 6 doszło jeszcze ograniczenie emisji cząstek na kilometr.
Na co zwrócić uwagę przy kupnie motula, chodzi mi o rozpoznanie czy to oryginał czy podróbka
Kup u forumowych sprzedawców.
Pytam z ciekawości, wcześniej kupowałem głównie Mobila więc już wiedziałem na co zwrócić uwagę, z motulem jeszcze nie miałem styczności, stąd te pytanie
Valvoline 0W40, LM Synthoil 0W40 itd.
Ja osobiście brałbym Valvoline 0W40 lub Neste 0W40 lub olej z SAE 0W40 -wg. Twojego uznania. Polecam forumowych sprzedawców. Przed wymianą proponuję zrobić płukankę Valvoline Engine Flusch +- 17 zł ... a jak chcesz mieć jazdę na "maxa" to wlej 0W40 + Ceratec (oczywiście nie musisz) :wink:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Jak dla mnie Synthoil od Liqui Moly (albo odpowiednik z Meguina), Neste z serii City Pro a najlepiej jak chcesz zaszaleć i nie liczysz się za bardzo z kosztami to Penrite 10tenths Premium 0w40 lub 5w50 ewentualnie Millers CFS 5w40 albo Fuchs Race Pro S 5w40. Zawsze możesz też wybrać nieco słabszy olej (nawet krajowy) i zastosować dobry dodatek np. Archoil AR9100 czy Cera Tec.
Motul x-cess 5w40 zły nie jest ale moim zdaniem można znaleźć lepsze oleje.
Pierwsze filtry cząsteczek stałych w jednostkach benzynowych koncernu Volkswagena zobaczymy już w przyszłym roku.
Przedstawiciele niemieckiego koncernu zapowiedzieli właśnie, że już w przyszłym roku zobaczymy pierwsze silniki wyposażone w GPF (Gasoline Particulate Filter). Będzie to 1.4 TSI w Volkswagenie Tiguanie oraz 2.0 TFSI w Audi A5. Zastosowanie tego rozwiązania ma obniżyć emisję cząstek stałych do atmosfery o 90 % i stopniowo będzie wprowadzane do wszystkich jednostek napędowych i modeli.
Z spalania TSI wynika wiecej sadzy, ponoć mają się pojawić dpf w tego typu benzynach.
Nawet mnie ku... nie denerwuj :twisted:
To chyba jako norma euro7 :P
Nie wiem jak z którego TSI, ale u znajomego w OIII 1.8 TSI rura od wewnątrz czarna. U drugiego w golfie 1.4 TSI podobnie. Nie jest zaszmelcowana sadzą jak w dieslu ale widać to wyraźnie.
Obaj przyznają, że auta łykają olej w dość znacznych ilościach.
Może właśnie ten filtr będzie miał zadanie wyłapywać ten olej. Tylko jaka to ekologia jak tą sadzę wyłapaną wraz trzeba co chwilę dopalać zużywając dodatkowe paliwo.
Ale jak już to ktoś kiedyś powiedział "ciemny lud kupi wszystko" ma być i będzie. Ma się psuć i będzie. Ma płynąć rzeka forsy za serwis tego gówna i... będzie.
ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
Jak łykają olej to nic dziwnego, że rura jest czarna. Przecież to nie jest norma tylko wtopa VW z pierścieniami, więc żadne dodatkowe filtry olejowe nam nie grożą. Prezentowany samochód jeździł w górnych zakresach obrotów i wtedy większość silników jednak już zaczyna olej brać, bo nie zbiera go tak dokładnie ze ścianek, więc nie ma się co przejmować. Podobnie jak nie przejmuje się wcześniejszymi zapłonami w sportowych samochodach.
Dymienie na czarno jest szczególnie widoczne w motocyklach na "przelanych mapach", nigdy niebiesko bo to już spalony olej. Pierścionek przy 6,8tys obr czyli właściwej zmianie biegu puści nie wielką ilość oleju.
Panowie mam pytanko, obecnie jeżdżę na oleju
Millers XF Longlife 5w40 5L, wymieniam co 8-10 tys, dużo nie jeżdżę a jak już to dłuższe trasy.
Korzystam ze sklepu prochoice.pl i sprzedawca mi polecił do mojego silnika teraz: Motul 8100 X-cess 5W40 5L
a co wy myślicie ??
Komentarz