Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • leonn
    RS
    • 2011
    • 2727
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    Skoro producenci olejów 504 i producenci silników zalecają wymianę super oleju 504 co 2 lata lub 30tys kompletnie nie rozumiem ignorancję zaleceń producentów?

    Mam 502 i wymiany co 15tys to ja się stosuję.

    Masz super 504 przewyższający 502 to wymieniaj co 30tys i stosuj się do zaleceń




    Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
    Na pewno?
    Tak napewno, ile jest 0W-30 z 504?
    0W-30 to inny temat.
    99% 504 to 5W-30, a ile 5W30 jest godnych polecenia trzy? No max cztery




    Zamieszczone przez algi Zobacz wpis
    Poza tym tam powyżej to oba są Diesle. Mnie interesuje benzyna (w końcu taki jest wątek).
    Nic nie szkodzi żebyś to właśnie Ty zrobił na tym super 504, 5W30 na Twojej benzynie kilka razy 30tys i posłał kilka razy olej do analizy.
    Wklej na forum porównamy.
    W tedy będziesz miał argument, a tak .. to wiesz.... masz.....





    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
    Generalnie LL w prawdziwych warunkach (wiele zimnych startów ) to żart ale to nie z tylko powodu jakości samego oleju.



    mając DPF wpuszczamy ropke do oleju wiec idea LL leży i kwiczy
    Nie mów tego głośno bo Castrol , VW, Lubrizol i inni zwolennicy którzy są nawet tutaj się obrażą na Ciebie

    Komentarz

    • algi
      Ambiente
      • 2014
      • 214
      • Octavia III combi (5E5)
      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

      Uno - mam 504 0W30 a nie 5W30 - wymieniam co 15000 a nawet jakbym wg zmiennych wymieniał to tam jest _DO_ 30000 km. Komuś tu na forum komp kazał zmienić już po 17000 bo taki miał styl jazdy. Większości tu na forum przy 22000-25000 kompy wskazywały. Tak więc założenie że "LL i wymiana co 30000km" jest definicji błędne bo i tak komp w większości wypadków zadecyduje wcześniej.

      Akurat mój styl jazdy jest bardzo spokojny, czekam aż olej się rozgrzeje, jeżdżę prawie zgodnie z przepisami, nie wkręcam silnika "niewiadomopoco" skoro realny zakres użyteczny w 1.4 TSI CHPA to 2000-4000 RPM - potem moment spada..... Widzę takich co to odpalają silnik i dobrze palca z przycisku start jeszcze nie zdjęli a oni już ruszają i to w dieslach. W czasie sekundy żaden olej nie zostanie dostarczony wszędzie gdzie być powinien. A potem narzekania że olej bierze, że się coś psuje.... "jak dbasz tak masz"...

      W firmie mamy flotę Octavii 3 (czerwone ale nie Hilti więc marley108 nie jesteś jedyny ;-), wszystkie 1.4 CHPA, na razie porobione tylko >100000km jak na razie i jeszcze nic nie wybuchło - a u mnie w firmie jeździ się ile się da a nie że 2 lata leasing i następne.
      Octavie 2 i Fabie 1 i 2 nadal żyją Myślę że Octavie 3 też dadzą radę
      Problemy to były z flotą ciężarówek w zimę - paliwo diesel z Statoil... zatkane filtry... taka jakość paliwa

      Duo - jeszcze raz sprawdzę czy w dobrym wątku piszę bo znowu tu coś o DPFach i oleju napędowym .... no a jednak "Jaki olej do ____________benzyniaka____________"
      algi
      O3 Combi 1.4TSI Elegance + AMAZING + KESSY

      Komentarz

      • leonn
        RS
        • 2011
        • 2727
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Sprawdź, sprawdź tylko nie zapomnij wymienić po 30-50 tys



        Eech.. nie chcę mi się już gadać.


        Komentarz

        • cytrynowiec
          L&K
          • 2015
          • 1056
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Odnośnie 0w-30 504/507 C3 to mała ciekawostka


          Eurol is a manufacturer of engine oils, transmission oils, brake fluids, sprays, coolants and specialised industrial lubricants. Our quality products are available in more than 80 countries.


          ciekawe czy i kiedy pojawi się w Polsce, bo inne produkty ich już są w jakiejś tam skali, natomiast tego na razie nie widzę, jednak sieć dystrybucji się rozwija powoli i gdyby był w ciekawej cenie, to kto wie?

          Komentarz

          • leonn
            RS
            • 2011
            • 2727
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            Piszą że jest Vollsynthetische

            Nawet ma aktualną aprobatę VW

            Komentarz

            • micrusec
              Rider
              • 2013
              • 559

              A w składzie :
              • Your local dealer

                Prager Sp. z o.o.
                Ul. Ursynowska 72
                02-605 Warszawa
                Tel.: + 48 512 753 555
                Email: [email protected]
              • Magazyn produktów Eurol
                Firma Logmaster
                ul.Wiejska 5
                05-250 Radzymin

              Ostatnio edytowany przez micrusec; 27232.

              Komentarz

              • cytrynowiec
                L&K
                • 2015
                • 1056
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                No właśnie, wsio w komplecie

                Komentarz

                • cytrynowiec
                  L&K
                  • 2015
                  • 1056
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpis
                  A w składzie:
                  I to jest dobry skład.

                  Zamieszczone przez micrusec Zobacz wpis
                  [*]Your local dealer

                  Prager Sp. z o.o.
                  Ul. Ursynowska 72
                  02-605 Warszawa
                  Tel.: + 48 512 753 555
                  Email: [email protected][*]Magazyn produktów Eurol
                  Firma Logmaster
                  ul.Wiejska 5
                  05-250 Radzymin[/LIST]
                  Wysłałem zapytanie, ale.....nie oczekuję rewelacji, bo detalista jestem.


                  Ostatnio edytowany przez cytrynowiec; 38273.

                  Komentarz

                  • micrusec
                    Rider
                    • 2013
                    • 559

                    Ale się podziel informacją za ile i w jakich ilościach

                    Komentarz

                    • pedros
                      RS
                      • 2009
                      • 1958
                      • Volkswagen
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                      • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      Zamieszczone przez algi Zobacz wpis
                      .........

                      Duo - jeszcze raz sprawdzę czy w dobrym wątku piszę bo znowu tu coś o DPFach i oleju napędowym .... no a jednak "Jaki olej do ____________benzyniaka____________"
                      Kwestia czasu jak będą na sile wprowadzane GPF do aut benzynowych.
                      poza tym paliwo zawsze przedostaje się do układu smarowania (zawsze), benzyna wbrew pozorom nie odparuje nawet po długim gotowaniu.

                      Komentarz

                      • pedros
                        RS
                        • 2009
                        • 1958
                        • Volkswagen
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                        • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                        No i jest nasz ulubieniec "przysmażany" przez Piotra Testera

                        w skrócie: oleje są doprowadzane do skrajnie wysokich temperatur po to by pokazać zmianę koloru oraz pozostawienie osadów.
                        Niestety nie ma powtarzalności testów (pomiar temperatury i długość podgrzewania za każdym razem jest minimalnie inna) ale daje pojęcie o zachowaniu się oleju.

                        Shell 5W30 ECT C3




                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          gowno nie testowanie. nie wiadomo do ilu podgrzał bo nijak nie mierzy .a punktowo to mogl go zagotowac co z reszta zrobił.

                          Komentarz

                          • prezes73
                            Rider
                            • 2015
                            • 522
                            • Hyundai

                            Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis
                            No i jest nasz ulubieniec "przysmażany" przez Piotra Testera

                            w skrócie: oleje są doprowadzane do skrajnie wysokich temperatur po to by pokazać zmianę koloru oraz pozostawienie osadów.
                            Niestety nie ma powtarzalności testów (pomiar temperatury i długość podgrzewania za każdym razem jest minimalnie inna) ale daje pojęcie o zachowaniu się oleju.

                            Shell 5W30 ECT
                            Ten ulubieniec (juz nie mój ;-) )to był chyba 0W30

                            Komentarz

                            • pedros
                              RS
                              • 2009
                              • 1958
                              • Volkswagen
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              Zamieszczone przez xtremesystems Zobacz wpis
                              gowno nie testowanie. nie wiadomo do ilu podgrzał bo nijak nie mierzy .a punktowo to mogl go zagotowac co z reszta zrobił.
                              No przeca pisze właśnie
                              co z tego ze czarny a może lepiej smarować niż żółty

                              Komentarz

                              • pedros
                                RS
                                • 2009
                                • 1958
                                • Volkswagen
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                Zamieszczone przez prezes73 Zobacz wpis

                                Ten ulubieniec (juz nie mój ;-) )to był chyba 0W30
                                Mam na myśli GTL w wydaniu Shella

                                Komentarz

                                • micrusec
                                  Rider
                                  • 2013
                                  • 559

                                  Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                  No przeca pisze właśnie
                                  co z tego ze czarny a może lepiej smarować niż żółty
                                  Napisał coś innego, że temperatura palnika to jedno, a na szkle lub w próbce może być inna. Nie zrobiło to na mnie wrażenia, mógłbym sobie coś takiego w pracy "przygrzać", wynik nie jest powtarzalny, nie "spalił" to tak jak rosjanie robią.

                                  Komentarz

                                  • prezes73
                                    Rider
                                    • 2015
                                    • 522
                                    • Hyundai

                                    Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis

                                    Mam na myśli GTL w wydaniu Shella
                                    GTL .. te fotki na pewno znacie ;-)














                                    Komentarz

                                    • cytrynowiec
                                      L&K
                                      • 2015
                                      • 1056
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      I "jak żyć?" bo ja jestem userem technologii GTL a po za tym

                                      Komentarz

                                      • prezes73
                                        Rider
                                        • 2015
                                        • 522
                                        • Hyundai

                                        Zamieszczone przez cytrynowiec Zobacz wpis
                                        I "jak żyć?" bo ja jestem userem technologii GTL a po za tym
                                        Napisałem że znacie ;-)

                                        Komentarz

                                        • pedros
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 1958
                                          • Volkswagen
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          No nie dramatyzujmy. .. w silniku olej cyrkuluje wiec takie przypalanie występuje niezwykle rzadko (przecież Castrol brudzi mniej jak jest tutaj przypalany a jednak gnuj zostawia )

                                          generalnie wszystko da się spalić jeśli zapewnimy odpowiednie warunki.

                                          My na szczęście "analizujemy" oleje praktycznie w użytkowych realnych warunkach.

                                          Komentarz

                                          • leonn
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2727
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Te 0W- też fajnie się prezentują ;

                                            castrol-edge-0w30.jpg

                                            original-bmw-0w40-ll-04.jpg

                                            mercedes-benz-229.jpg

                                            Komentarz

                                            • yunior81
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1657
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              @cPAOLO ESCO, jak się mogę z Toba skontaktować ? PW nie działa, bardzo pilna sprawa.

                                              Komentarz

                                              • PAOLO ESCO
                                                RS
                                                • 2009
                                                • 6626
                                                • Volkswagen
                                                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                yunior81 - zablokowałem przesyłanie do mnie wiadomości. Mam mnóstwo pracy i nie mam czasu na odpisywanie na PW. Jak już to pisz w wątku.
                                                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                Komentarz

                                                • yunior81
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 1657
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                  Ale sprawa dotyczy "twojej" byłej Octavii II , podrzuć chociaż jakiś mail ....

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Ok. Na PW.
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...