Jaki olej do benzyniaka?

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    filip: w praktyce to wygląda inaczej niz piszesz bo nie wiadomo jaka mieszanine otrzymasz i jak to bedzie sie spisywac na dłuższą metę.
    Ja jestem niezmiennego zdania olej ma być taki jaki wyszedł z blendowni w odpowiedniej formulacji
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • Dareek79
      Drive
      • 2010
      • 61

      Olej- małe przebiegi- jaki

      Panowie- przeglądam cały wątek i mam namieszane że hoho :shock:
      otóż mam dylemat:
      Pacjent OII Ambiente 1.6 MPI 101km z 2005 roku o przebiegu 82 tkm
      nietypowe w tym wszystkim jest przebieg- rocznie max 4-5 tkm. Jazda praktycznie krótkie dystanse.
      Jakim olejem go zalać i ile wchodzi do tego silnika?
      Cena oleum bez znaczenia no i dobre byłoby pewne źródełko zakupu :wink:
      Alfa Romeo Giulietta 2015
      www.zadbaneauto.pl
      Oferta detailingowa dla OCP- szczegóły na priv

      Komentarz

      • darooo
        Classic
        • 2007
        • 34

        Witam wszystkich

        "Pewne musi być tylko zródło
        ...ku przestrodze wszystkim którzy chcą "oszczedzic".
        Wymieniłem olej w mojej superb w zdunskiej woli w warsztacie ....duzym , byłem tam przypadkiem z kumplem który odbierał auto z naprawy , zobaczyłem ze maja MOTULA a ze nosiłem sie z zamiarem wymiany i nie było kolejki , to wymieniłem olej .
        Olej był bankowany choc nieopodal stały beczki otwarte tez niby po motulu do połowy pełne.
        Po wymianie olejui przyjechaniu do łodzi postanowiłem sprawdzic poziom oleju , ku mojemu zdziwieniu olej juz nie był słomkowy lecz ciemno bursztynowy , pooooo kilkudziesieciu kilometrach .
        Mimo zdziwienia pozostawiłem go , ale nie dawało mi to spokoju , na nastepny dzien zrobiłem kolejne 100 kilometrów i znowu sprawdziłem olej , olej był ciemny jak nigdy dotoąd , wiec zasałem go strzykawka i oniemiałem po prostu szajs .
        Olej spusciłem , kupiłem kolejnego motula juz w NUR AUTO i wymieniłem , olej jest idealny słomkowy .

        Na oczach wlano mi syf z banki . podczas nalewania (patrzyłem mechaniorowi na łapy ) olej nie budził zastrzezen .

        pozdrawiam.
        superb 2.0 tsi

        Komentarz

        • elemenateur
          Elegance
          • 2007
          • 803

          Zamieszczone przez darooo
          Witam wszystkich

          "Pewne musi być tylko zródło
          ...ku przestrodze wszystkim którzy chcą "oszczedzic".
          Wymieniłem olej w mojej superb w zdunskiej woli w warsztacie ....duzym , byłem tam przypadkiem z kumplem który odbierał auto z naprawy , zobaczyłem ze maja MOTULA a ze nosiłem sie z zamiarem wymiany i nie było kolejki , to wymieniłem olej .
          Olej był bankowany choc nieopodal stały beczki otwarte tez niby po motulu do połowy pełne.
          Po wymianie olejui przyjechaniu do łodzi postanowiłem sprawdzic poziom oleju , ku mojemu zdziwieniu olej juz nie był słomkowy lecz ciemno bursztynowy , pooooo kilkudziesieciu kilometrach .
          Mimo zdziwienia pozostawiłem go , ale nie dawało mi to spokoju , na nastepny dzien zrobiłem kolejne 100 kilometrów i znowu sprawdziłem olej , olej był ciemny jak nigdy dotoąd , wiec zasałem go strzykawka i oniemiałem po prostu szajs .
          Olej spusciłem , kupiłem kolejnego motula juz w NUR AUTO i wymieniłem , olej jest idealny słomkowy .

          Na oczach wlano mi syf z banki . podczas nalewania (patrzyłem mechaniorowi na łapy ) olej nie budził zastrzezen .

          pozdrawiam.
          trafiłeś właśnie na podróbę, tak samo jak nasz klient do peugeota 407 3.0 v6 zalał motula za 97zł i po 800km wylewając wylał totalne ścierwo.

          Warsztat zawinął "promocyjnie" olej i rozlewał klientom.
          Mam nadzieję że taka przygoda nie odrzuci Cię zupełnie od motula.
          Pozdrawiam serdecznie.
          marcin

          Komentarz

          • darooo
            Classic
            • 2007
            • 34

            Motul jest niczemu nie winien , jedynie dokopałbym włascicielowi zakładu ,bo za pare groszy swojego scierwowego zysku rznie nam silniki , naszczescie moj niepokój sprawił ,ze zrobiłem jedynie troche ponad 200 kilometrów wiec mam nadzieje ze silnikowi nic nie bedzie .
            A za olej zapłaciłem po 50 zł litr wiec nie wiem czy to drogo czy tanio , jednak w nor auto za kolejnego motula , zapłaciłem 236 zł jak widzicie nie szedłem na pare groszy oszczdnosci , jedyną zachetą było to ,ze nie było kolejki na weekend pomyslałem bede miał zalany silniczek nową olivka a tu dupa ......bydło i tyle.

            pozdrawiam.
            superb 2.0 tsi

            Komentarz

            • misiul
              Rider
              • 2011
              • 521

              darooo, napisz jaki warsztat. Dobrze że sprawdziłeś olej, jakbyś jeździł na tej gnojówie, to dopiero by się nawyrabiało. 200 km to nic się nie stało...

              Komentarz

              • rOBERTO795
                RS
                • 2009
                • 3465
                • Octavia III (5E3)
                • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                Re: mieszanie olejów

                Zamieszczone przez filip_auto
                mam na myśli

                zmieszanie 2 litrów oleju M1 0W40 i 2,5 litra M1 5W50

                wtedy według moich wyliczeń parametry by wyglądały tak:

                Lepkość przy 40 stopniach +/- 94

                Lepkość przy 100 stopniach +/- 16

                Wskaźnik Lepkości +/- 182

                HTHS +/- 4,1

                TBN bez zmian 11.8

                Plusy tego zmieszania

                Lepsze rozruch na zimno

                Lepkość na ciepło wystarczająca dla tego silnika mam na myśli 1.6 BFQ

                Poprawiony wskaźnik lepkości

                Poprawiona pojmowalność (HTHS) w niższych temperaturach

                Mniejsze zużycie paliwa
                Z tymi uśrednionymi parametrami to są tylko teoretyczne ale w niejednym artykule wyczytałem ze mieszanie olejów na tych samych bazach i tych samych producentów tylko uśredni ich parametry- i jest dozwolone. Nic nie pisano natomiast o wytrzymałości takiego zabiegu.. Osobiscie wolalbym 1 dobry olej niż probe połączenia 2 srednich w jeden lepszy
                OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                Komentarz

                • darooo
                  Classic
                  • 2007
                  • 34

                  Nie znam zdunskiej woli byłem tam przypadkiem , podwiozłem kumpla po odbiór wozu z naprawy , to jest za torami skreca sie w prawo , spory warsztat .
                  Nie zrobiłem Rabanu , awantury , teraz jestem szcesliwy ,ze sprawdziłem olej i wiedziałem jak moze zachowywac sie syntetyk , wiele jezdziłem na Mobilu 1 i po 10 tys km nigdy nie był tak ciemny jak ten "pseudo motul "po 200km to uratowało skodzinke ....mam nadzieje.



                  pozdrawiam.
                  superb 2.0 tsi

                  Komentarz

                  • Pidziek
                    RS
                    • 2011
                    • 1845

                    Zamieszczone przez elemenateur
                    trafiłeś właśnie na podróbę, tak samo jak nasz klient do peugeota 407 3.0 v6 zalał motula za 97zł i po 800km wylewając wylał totalne ścierwo.
                    Czy nie słyszał że coś jest nie tak od początku czy coś się nasiliło po jakims przebiegu ?

                    Liczę że tamat takich wypadków zostanie zminimalizowany po nowym roku jak wejdzie wymóg specjalizacji każdego serwisu.
                    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                    http://www.zmienolej.pl/
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                    Komentarz

                    • elemenateur
                      Elegance
                      • 2007
                      • 803

                      Zamieszczone przez Pidziek
                      elemenateur napisał/a:
                      trafiłeś właśnie na podróbę, tak samo jak nasz klient do peugeota 407 3.0 v6 zalał motula za 97zł i po 800km wylewając wylał totalne ścierwo.



                      Czy nie słyszał że coś jest nie tak od początku czy coś się nasiliło po jakims przebiegu ?

                      Liczę że tamat takich wypadków zostanie zminimalizowany po nowym roku jak wejdzie wymóg specjalizacji każdego serwisu.
                      przyjechał i powiedział nam za ile kupił.
                      Motul 8100 x-cess 5W40 za mniej niż 100zł to mniej niż wynosi cena dla oficjalnych dystrybutorów.
                      Przejechał na tym jakieś 800km po czym wylał i wlał naszego motula. Wymieniał w tym samym warsztacie co zalał wcześniej felerny bo trafił tam z awanturą jak został przez nas uświadomiony co wlał.


                      najlepsze

                      mechanik który wlewał mu x-cessa , ten "prawie" taki sam produkt jak chwilę wcześniej w postacii szlamu wylewał powiedział do niego tak

                      Panie Marcinie to nie ten sam olej wlewamy :shock: oczywiście motul a jakiś odwirowany przepracowany olej to rozpozna każda nawet nie będąca w temacie osoba.
                      Mieliśmy tą podróbkę na sklepie i wąchali wajchę i oryginał klienci nasi i każdy bez wątpliwości wyczuł lewiznę.


                      Oczywiście mechanik nie wiedział co właściciel ma za produkty dla swoich klientów...ale ja tam byłem i mu dziarsko jego podróbki pokazałem

                      Komentarz

                      • kasper66
                        Classic
                        • 2011
                        • 20

                        Proszę o poradę:
                        1. co na dolewkę do TSI 1.4 jeżeli nie wiem czym jest zalane, zmienne okresy przeglądu, przy zakupie w salonie tylko rozłożyli ręce na pytanie czym jest zalany?
                        2. samochód jeździ od 02.2010 r. jest z 2009 r. przejechane 15000 czy dolewać czy od razu wymienić?
                        Kasper66

                        Komentarz

                        • Mihau
                          RS
                          • 2009
                          • 7460
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          kasper66, ja po 15k km zmieniłem więc jak masz $$$ to bym zmieniał.
                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                          Komentarz

                          • kasper66
                            Classic
                            • 2011
                            • 20

                            Też tak myślę o wymianie, szczególnie, że mam niewielkie dzienne przebiegi najczęściej ok.10km (rocznie ok 10.000). Co byście polecali przy takim trybie użytkowania? :?:
                            Kasper66

                            Komentarz

                            • Pidziek
                              RS
                              • 2011
                              • 1845

                              Zamieszczone przez kasper66
                              Co byście polecali przy takim trybie użytkowania? :?:
                              504.00 wymiana co 10 000km max.
                              To ciężkie warunki eksploatacji.
                              Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                              http://www.zmienolej.pl/
                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                              Komentarz

                              • kasper66
                                Classic
                                • 2011
                                • 20

                                ciężkie warunki dla samochodu (krótkie trasy) a komp. pokazuje, że wymiana za ok 13.000 km, przy takim wskazaniu i takich przebiegach to olej wymieniałbym prawie co trzy lata co ok. 27000 km. ciekawa analiza komputera ?!
                                Jaki olej byście polecili przy takiej eksploatacji samochodu.
                                Kasper66

                                Komentarz

                                • Pidziek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1845

                                  Zamieszczone przez kasper66
                                  ciężkie warunki dla samochodu (krótkie trasy)
                                  Dokładnie !

                                  TSi to 505.01 na bazie syntetycznej TYLKO albo 5W-30 z 504.00 i tyle.
                                  Komputer pokazuje cos co raczej nie spowoduje że Twój silnik bedzie sie cieszył dobra kondycją :-)
                                  Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                  http://www.zmienolej.pl/
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                  Komentarz

                                  • PAOLO ESCO
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 6626
                                    • Volkswagen
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez Pidziek
                                    TSi to 505.01 na bazie syntetycznej
                                    :roll: .... chyba jakiś błąd ... albo żart :P - norma 505.01 jest dla silników TDI PD ...i 99% olejów z ta normą to HC/syntetyczna technologia
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz

                                    • elemenateur
                                      Elegance
                                      • 2007
                                      • 803

                                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                      Zamieszczone przez Pidziek
                                      TSi to 505.01 na bazie syntetycznej
                                      :roll: .... chyba jakiś błąd ... albo żart :P - norma 505.01 jest dla silników TDI PD ...i 99% olejów z ta normą to HC/syntetyczna technologia
                                      to nie błąd Paolo, to nie żart także, to zdanie kogos kto chce uchodzić na forum jako skarbnica wiedzy i pomocna dłoń :diabelski_usmiech

                                      Komentarz

                                      • Seed
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 875
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                                        a to nie jest tak panowie,że w TSI przy:

                                        przy LONG LIFE musi być 506.01 lub 507.00

                                        a przy wymianie co 15.000 - 505.01 lub 507.00?
                                        KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                                        Komentarz

                                        • Pidziek
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 1845

                                          Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                          TSi to 505.01 na bazie syntetycznej
                                          :roll: .... chyba jakiś błąd ... albo żart :P - norma 505.01 jest dla silników TDI PD ...i 99% olejów z ta normą to HC/syntetyczna technologia
                                          Nie błąd
                                          Chodzi o duże siły ścinające więc albo 5W-40 505.01 z baza syntetyczną (jest kilka produktów 5W-40 (nie musi byc 505.01) co uchroni TSI przed przedwczesnym zuzyciem.

                                          Generalnie jednak polecam 5W-30 504/507 chodzi o szybkosc kiedy otworzy się by pass (w przypadku TSI są to 2.0 bara) i wszystko przejdzie przez filtr w szybkim czasie odprowadzi optymalnie temp. i zapewni odpowiednia cyrkulację.
                                          Temat nasilac się może oczywiście od jesieni kiedy zaczną się pierwsze chłody.

                                          Oczywiście niektórzy mogą się z tym nie zgadzać ale od tego jest forum.

                                          Zamieszczone przez Seed
                                          a to nie jest tak panowie,że w TSI przy:

                                          przy LONG LIFE musi być 506.01 lub 507.00
                                          Może być to również obejmuje jednostki z DPF
                                          Zaleca się 504.00 i 15 000 bedzie idealne :-)
                                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                          http://www.zmienolej.pl/
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                          Komentarz

                                          • PAOLO ESCO
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 6626
                                            • Volkswagen
                                            • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Oczywiście niektórzy mogą się z tym nie zgadzać ale od tego jest forum.
                                            strona 26 - olej do TSI już coś tam pisałem w tym temacie...wystarczy poszukać :roll:
                                            Pidziek - mylisz chyba normy VW do oleju i benzyny...prawie są podobne ale "prawie" robi różnicę jak wiadomo.

                                            Zamieszczone przez Pidziek
                                            Chodzi o duże siły ścinające więc albo 5W-40 505.01 z baza syntetyczną (jest kilka produktów 5W-40 (nie musi byc 505.01) co uchroni TSI przed przedwczesnym zuzyciem
                                            soryyy ale ja jestem przeciwny laniu oleju z normą VW 505.01 do TSI a odnośnie tego "ścinania" to jeśli już to do 1,4 TSI szukał bym oleju 5W/30 z wysokim HTHS i niskim NOACK - tyle w tym temacie.
                                            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                            Komentarz

                                            • słoń
                                              Elegance
                                              • 2010
                                              • 777

                                              Zamieszczone przez kasper66
                                              ciężkie warunki dla samochodu (krótkie trasy) a komp. pokazuje, że wymiana za ok 13.000 km, przy takim wskazaniu i takich przebiegach to olej wymieniałbym prawie co trzy lata co ok. 27000 km. ciekawa analiza komputera ?!
                                              Jaki olej byście polecili przy takiej eksploatacji samochodu.
                                              oprócz przebiegu komp pokazuje ile dni pozostało do przeglądu.

                                              Komentarz

                                              • Pidziek
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 1845

                                                Masz rację ale w przypadku 5W-40 rozchodzi sie o pompowalność i niemożność doprowadzenia do dłuższego zamknięcia tzw. relief valve przy większej lepkości do jakiej zostały skonstruowane kanały smarne (zawór na filtrze i silniku) a kwestia HTHS w przypadku olejów HC 5W-30 wygląda trochę gorzej.
                                                Zawarta duża ilość tzw. improver Vi czyli poprawiaczy skutkuje tym że polimery użyte do wyprodukowania tego oleju szybko się wypalają, lepkość degraduje a jak jeszcze włączy się dopalacz DPF i dojdzie do większej dawki paliwa wtedy dodatkowo wszystko spada z lepkością włącznie, dochodzi do tego że w oleju pojawiają się nierozpuszczone cząstki tzw. Insolubles (PQ zawartość) które ładnie zalepiają filtry i przyczyniaja się do szybszego zużycia jednostki.
                                                W praktyce czesto wychodzi że dobry 5W-30 ma wieksza lepkość w porównaniu do 5W-40 po pewnym przebiegu i tu jest pies pogrzebany.
                                                Tanie = drogie.


                                                Nie namawiam do stosowania 5W-40 w TSI ale piszę że mozna jaki wlać pod warunkiem że olej zrobiony jest z większościowej bazy syntetycznej a jest takich olejów kilka na rynku i zgadza sie 99% to oleje HC co nie urąga ich jakości ale norma 504/507 bazuje na własnie olejach synettycznych (TSI i FSi rotuja duże obciązenia termiczne i ścinające)

                                                Dlatego Lubrizol ukazuje w porównywalnych tabelach jak śwetna jest ta norma :-)

                                                Ktos pisał o LM że nie ma normy owszem ale nawet jeśli nie ma to spokojnie będąc olejem opartym na bazach syntetycznych da sobię radę względem olejów HC jakich wszedzie tanio i pod dostatkiem ale które maja (kupiły :P ) taką normę .
                                                Oczywiście bezpieczną i zalecaną przeze mnie procedura jest wdrożenie 504.00 który jest bezpiecznym wyjściem ale jak ktos chce albo wlał 5W-40 to Ok ale na bazie syntetycznej nie HC.

                                                W przypadku 504 i 507 mamy to samo, (nie wiem o jakich różnicach piszesz i co masz na myśli) jeśli chodzi o specyfikacje przeprowadzonych prób silnikowych.

                                                Stosuje się nastepujące próby badawcze takich olejów zawierajacych A3/B4 504/507 :

                                                W ramach A3/B4 :
                                                M111 Sludge with more severe limits (TU5JP-L4 DV4TD, VW TDI testy na pierścieniach)
                                                Dodatkowo:

                                                VW IC Passenger Diesel CEC L-46-T-93
                                                VW TDI 2 Passenger Diesel CEC L-78-T-99

                                                Unit Injection oraz Valvetronic

                                                VW TDI2 with more severe limits

                                                VW Inhouse Tests ( Zalecenia jakie powinny spełniać i testy)
                                                VW RNT 650 hrs - jedne z lepszych
                                                VW RNT 250 hrs
                                                VW T4
                                                VW Audi FE
                                                VW FSI
                                                VW DPF
                                                VW T4
                                                VW Oszczedność paliwa
                                                VW 650h RNT
                                                VW FSI (PV 1481)

                                                Endurance Tests “Baumusterprüfung” - testy wytrzymałosciowe

                                                Nie wiem na ile te dane sa aktualne bo to się zmienia :-)
                                                Można popytać w VW który olej był badany w tych testach może ktos uzyska takie informację :lol:

                                                Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                do 1,4 TSI szukał bym oleju 5W/30 z wysokim HTHS i niskim NOACK - tyle w tym temacie.
                                                Nooo ja też :lol: ale z tym Noackiem bedzie ciężko ale warto się pokusić o takie wytyczne.

                                                :lol: :lol:
                                                Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                                                http://www.zmienolej.pl/
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                                                Komentarz

                                                • kasper66
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 20

                                                  Panowie dzięki za dyskusję.

                                                  do PAOLO ESCO
                                                  "to do 1,4 TSI szukał bym oleju 5W/30 z wysokim HTHS i niskim NOACK - tyle w tym temacie."
                                                  chciałbym prosić o konkretne propozycje, ale czy będę miał wybór gdy robię wymianę na gwarancji?

                                                  do słoń
                                                  tak komp wskazuje dni jeszcze 172
                                                  nasuwa się pytanie czy oprogramowanie analizujące jest takie "super" czy moja jazda jest "super oszczędna"?
                                                  Kasper66

                                                  Komentarz

                                                  • PAOLO ESCO
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 6626
                                                    • Volkswagen
                                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                    Mogę poszukać ale czy jest sens podawać dane olejów których nie kupisz ze względu na ich trudną dostępność lub $ ... ? - wolałbym np. kupić MOTUL 8100 ESTER E-TECH 0W-40 HTHS > 3.5 - bardzo dobry olej który spełnia normę VW 503.01 lub Motul 8100 X-lite 0W-30 - zakup u kolegi elemenateur polecam...wtedy masz pewność że nie dostaniesz jakiegoś "badziewia"

                                                    Poczytaj ---> http://strona.i-car.nazwa.pl/uploads...MO_PL_2010.pdf

                                                    Zamieszczone przez kasper66
                                                    czy będę miał wybór gdy robię wymianę na gwarancji?
                                                    w/w oleje spełniają odpowiednie dla Twojego silnika normy VW - u mnie ASO nie robi problemu jeśli przyjedziesz z własnym olejem posiadającym specyfikację VW (trzeba podjechać i porozmawiac z nimi wcześniej). Właśnie dlatego nie ma sensu podawać olejów których nie dostaniesz w zakupie i tych które mają super parametry a nie spełniają normy VW ( co nie znaczy wcale że są złe) chyba że olejesz ASO i będziesz robił wszystko na "własną" rekę tracąc gwarancję. :roll:
                                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...