Ceed1 dobrze ze maja lepsza miesznke i konstrukcje ale ja mam opinie od osoby ktora robi te opony i nie polecala mi ich... ja tylko pisze co sie dowiaduje
nie jestem jakism znawca opon ogolnie motoryzacij bo nie dlugo mam samochód
Ja odradzam Dębice Frigo 2, ze względu na problemy z wyważeniem i co najwyżej przeciętną trakcję. Skusiłem się ze względu na niską cenę (rok temu niewiele poand 7 stówek za komplet 195/65/15) i wcześniejszymi pozytywnymi doświadczeniami z Frigo Directional - niestety to już nie to samo :evil:
Miałem Frigo 2 w Astrze 195/60/15 i nie mogę o nich złego słowa powiedzieć. Oczywiście to nie to samo co UG7, ale na prawdę było przyzwoicie. Nie miałem problemów z wyważaniem.
Był: VWCaddy 1,9 TDI, Superb 2,0 TDI, Ceed 1,6 CRDI, OII 1,4 TSI, Astry: G - 1,6 8V, H - 1,7 CDTI, Skoda 105, Maluch.
Jest jeszcze Fabia II CGGB, ale tu nie ma o czym pisać.
Mam pytanie z innej beczki ....nie mogłem dobrać rozmiaru do Roomstera więc napisałem so Skody, która przysłała mi wykaz opon homologowanych do danych modeli .
I dla Skody Roomster 1,6 silnik BTS, przy 15 calach homologowane są 185/55/15, 195/55/15/
Są to jedne z droższych rozmiarów :evil: planowałem / planuję zakupić 185/60/15 które są średnio o 100 zł tańsze, ale wg. informacji od mojego ubezpieczyciela coraz częściej zdarzają się przypadki że firmy ubezpieczeniowe się czepiają głownie przy AC z naszej winy, że opony bez homologacji dla danego modelu, jakie macie doświadczenia
No to już Twój wybór, przy AC jak będzie wredny ubezpieczyciel, to może Ci zakwestionować opony, a później udowadniaj w sądzie, że to Ty masz rację :roll:
Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?
Im ADAC Winterreifen Test werden die besten Reifen der verschiedenen Reifengrößen ermittelt. Welche Reifen haben sicheren Grip, welche sparen am meisten Sprit?
Barum Polaris 3 wypadł całkiem OK, pewnie cena wzrośnie, poza tym jak zwykle niemieckie Conti na topie
chcialem wczoraj kupic debice frigo 15"" w carrefourze w gdansku - mialem toto w Octavii i bylem zadowolony, ale cena byla bodajze 229 albo 249 zl.... to jest teraz normalna cena (czyli raczej niska - w koncu supermarketowa) czy jakas drogawa? bo mi sie wydaje ze nieco drogawa... moze ktos z 3miasta da cynk gdzie mozna kupic zimowki u nas na miejscu??? (nie chce korzystac z uslug kuriera bo juz sie sparzylem kilka razy i mam dosc).
Mi tez sie wydaje ze drogo, chociaz opony poszly w gore sporo od zeszlego roku tak mi sie wydaje bo np. ja w zeszlym kupilem dla siebie Kelly 195/60/15 za ok 170 zl, w tym roku kupilem ojcu tak sie trafilo ze te same tylko 185/60/14 i cena taka sama jak moich rok temu. Druga sprawa ze od pazdziernika to tez gumy pojda w gore.
Chociaż przy tych oponach "budżetowych" po doliczeniu kosztów wymiany może się okazać, że niewiele drożej kupisz w zakładzie wulkanizacyjnym.
Dzięki
marlej108
Jako że pracuje w hurtowni opon to opony sprzedaje głównie wysyłkowo przez kuriera i wszystko balanga na 100 %
I to nie wyłam 4 szt do serwisów tylko np 400.
Tak 220 To jest wysoka cena za Dębicę.
Chcesz mogę Ci polecić o wiele lepszą oponę której jesteśmy wyłącznym dystrybutorem: MARANGONI
To włoska opona, nie żadna chińska, nie bieżnikowana, funkiel nówka nie śmigana.
Ma jeszcze jedną super zaletę:
Dożywotnią rozszerzoną gwarancję nawet na uszkodzenia mechaniczne jak:
wjechanie w dziurę, uszkodzenie o krawężnik jak powstanie "jajo" na boku . itp...
Dostajesz wówczas nową oponę w zależności od stopnia zużycia jeśli powyżej 20% to potem dopłacasz.
Akurat Marangoni z 10-letnimi modelami 4Winter czy Meteo HP zajmują ostatnie miejsca w testach a 4Winter wręcz pływa po wodzie.
Rozsądnymi oponami w rozmiarze 195/65r15 są np. Barumy Polaris 3 za 180 zł. Kormorany, Dębice, Matadory czy inne Mentory nawet żal zakładać a Dębica jest tak samo Polska jak Fuldy made in Poland, które są o klasę lepsze.
Znam człowieka, który jeździ na 9-letnich oponach i nie wymienia, bo bieżnik głęboki. Ma taki styl jazdy, że nie przekracza 80 km/h i nie hamuje gwałtownie. Miałem okazję jeździć tym samochodem i podczas hamowania na mokrym myślałem, że staranuję rowerzystę (przyzwyczaiłem się do CPC 2. Wniosek jest taki, że słabe opony są chwalone i zakładane przez ludzi, których styl jazdy jest mało wymagający dla gum. Do opinii z netu trzeba podchodzić ze świadomością, że opona klasy premium (kupowana przez, nazwijmy, "dynamiczniej" jeżdżących, wymagających kierowców) mająca 80% pozytywnych komentarzy nie równa się oponie np. Dębicy, która tych pozytywów ma tyle samo.
Tak na marginesie, zobaczcie jak rozwijają się tutaj dyskusje o olejach silnikowych, tak na prawdę nie ma większej różnicy między olejami spełniającymi te same normy. Jeśli chodzi o opony to różnica potrafi być kolosalna i przecież opony wpływają na bezpieczeństwo w większym stopniu niż oleje a tu tylko nieco ponad 100 stron
Na stronie większości producentów opon można już podejrzeć nową etykietę EU dla każdego rozmiaru danego modelu, mimo że będzie obowiązywać od listopada, taka ciekawostka.
A co to jest kierowca cipa?
Nie wiesz co to słaba opona? Byłeś kiedyś świadomy i doświadczyłeś aquaplaningu przy prędkości 60 km/h, piszczenia opony podczas upału w zakrętach, wydłużonej drogi hamowania (to trudniej ocenić, bo trzeba mieć porównanie) - tu 4x4 nie ma znaczenia, czy nadsterowności w samochodzie przednionapędowym? Nie wspominając o trakcji, co z mocniejszym samochodem można bez problemu sprawdzić i porównać.
Jeśli kierowca cipa, to dla niego nie ma różnicy co założy, z wyjątkiem sytuacji nagłego hamowania (bo teraz są te asystenty, nawet nie trzeba deptać z całą siłą) - jeśli wjedzie komuś w dupsko to i tak nie będzie podejrzewał opon, bo ABS trochę zamaskuje ich winę.
Nawet do Dacii zakładają fabrycznie Micheliny, jak widzę nowsze Audi z jakimś Daytonem to aż żal d... ściska, bo taka Dacia zatrzyma się na mokrym kilka m wcześniej. Ja uważam tak, mężczyznę poznaje się bo butach a kierowcę, po oponach. Tyle w temacie.
Komentarz