blackrs, bierz te carving. Ja kupilem w zeszlym roku drugi komplet tych opon. Naprawde daja rade
OPONY zimowe - temat zbiorczy
Zwiń
X
-
Na miniony sezon zakupiłem opony Fulda Kristall Montero 3. Mogę powiedzieć szczerze - bardzo zacne oponki za przystępną cenę. Ani lód, ani śnieg nie były im straszne, potrafiły wyciągnąć auto ze stosunkowo głębokiego śniegu. Jeżeli ktoś nie patrzy specjalnie na markę i nie dysponuje super-budżetem - gorąco te opony polecam.Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
MOJA FURKA
Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"
Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71
Komentarz
-
-
Odnośnie tych opon Pirelli Carving, używałem ich w ta zimę, na śniegu rewelacja!
Mają ok. centymetr bieżnika, do tego miejsca na wkręcenie kolców, chociaż u nas są zabronione, wadą ich jest głośność na suchym, w poprzednim aucie miałem Debice Frigo 2 i były wyraźnie cichsze, ale za to świetnie trzymają na śniegu, PolecamDiesel Power i wszystko jasne
Komentarz
-
-
Pirelli Carving mialem w rozmiarze 195/65/15 i uzywalem w 200 konny rwd, sa to opony na snieg gdzie kleja sie duzo duzo lepiej niz ug7 czy alpiny, natomiast na wodzie i asfalcie sa bardzo przecietne. Tak wiec musisz byc swiadomy ze w deszczy czy suchym asfalcie nieposzalejesz, ale za to na sniegu bedziesz krolem. Sam bym uzywal takich w Skodzie gdyby nie to ze robie troche kilometrow w trasie zima i jednak wiekszosc glownych drog jest odsniezonych. Teraz uzywam UG7+ ktore tak naprawde powinny sie nazywac opony deszczowe na niskie temperatury , bo na sniegu to trzymaja slaaabo, ale na wodzie w temp blizej 0 sa fenomenalne.
A co do rozmiaru felgi na snieg to tylko 15 cali jezeli masz mozliwosc wyboru.
Komentarz
-
-
no wlasnie jak z tymi kolcami to sie samemu wreca i to mozna czy nie
wiekosc w zime to po sniegu mocno jeżdze a szaleć swoim 1.6 nie mam zamiaru. głownie chodiz mi o to że zima na anrty sie w góry wybieram i nie chce tam miec klopotów z podjazdami. moge miec te opony z rocznika 2010 niby używki jakies znikome bo 96% bierznika po 125 zl za sztuke. nie brałem pod uwage używek ale jak taka cena i stan to chyba nie ma sie co zastanawiać? do tego 4 nowe felgi stalowe i komplet z oponami wyjdzie mi za 900 zlBYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Komentarz
-
-
Carvingi maja miejsca na kolce, kolce kupujesz we wlasnym zakresie, ale pamietaj ze NIE mozesz ich w polsce uzywac. Jezeli jest tak jak mowisz i opony sa jak nowki to za ta cene warto. Tylko sprawdz ile bieznika maja bo jak maja z 5-6mm to wolal bym dolozyc kilka zlotych i kupic debice frigo 2, ktora jest nie wiele gorsza od carvingow.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez natashTo jaki rozmiar jest idealny na zimę do O2?
Zresztą pytanie też nieprecyzyjne, bo rozmiar opon na pewno jest trochę uzależniony od silnika (mocy/ciężaru auta)
Komentarz
-
-
OK.
Jako że po zamówieniu O2Combi 25-tego czerwca odbiorę ją jak śnieg będzie po pas :shock: :klnie: i jakoś nie bardzo chcę wyjeżdżać z salonu na letnich :diabelski_usmiech muszę kupić jakieś stalowe felgi i zimowe kapcie wcześniej.
Będę miał alu16’ ale na zimę planuję zakupić 195/65/15.
Poczytałem wątek i o ile mam już jakieś wyobrażenie co chcę kupić, to czy możecie polecić gdzie?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez seba210No więc taka odpowiedź właściwie nic nie mówi.
Obecnie nie ma juz podstaw aby opon zimowe były węzsze od lenich - zapewne o to ci chodziło.
Ja mam i letnie i zimowe opony w rozmiarze 205/55R16.Czarny Elegance
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez wielbA tu się z kolegą nie zgodzę. Może, jeśli ktoś po mieście śmiga to nie czuje różnicy. Ja jak robię po 70k km rocznie to widzę różnicę jak mam węższe opony w zimie.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BigZamieszczone przez seba210No więc taka odpowiedź właściwie nic nie mówi.
Obecnie nie ma juz podstaw aby opon zimowe były węzsze od lenich - zapewne o to ci chodziło.
Tak jak napisał szkoda, oczywiście kupując opony/koła zimowe trzeba brać któryś z "fabrycznych rozmiarów" żeby zachować średnicę koła, ET. Ale czy wybierzemy 15" czy 17" to kwestia preferencji i tutaj można się radzić na forum. Sam letnie mam 17" ale na zimę wezmę max 16".
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez seba210to kwestia preferencji
(mieszczuchy nie wiedzą jak wyglądają zupełnie nieodśnieżane drogi a zwłaszcza ten powyłamywany lód grubości kilkunastu cm i koleiny który się tam pojawia po pewnym czasie ujeżdżania tego śniegu )
szczerze mówiąc tam wolałbym jakieś 13 albo 10 ze względu na profil bo jak jadę na 15 to też mam dość po 5kmsaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Nie czytałem całego wątku, piszę na prośbę seba210
Zimą latam na 195/65/15,
latem na 225/45/17
Potwierdzam, że Skoda wypuszcza zimą nowe auta z salonu na letnich oponach.
Na moją prośbę auto wyjechało z salonu na zimowych oponach.
Letnie im zostawiłem, bo wiedziałem, że na lato wejdzie coś odpowiedniejszego do samochodu o takiej mocy (1.8 TSI CDAA).
Wg mnie zimą jadąc po śniegu na dobrych nowych zimowych oponach nie będzie dużej różnicy w samej przyczepności między 225 a 195.
Komfort to zupełnie inna kwestia. 225 są głośniejsze, twardsze, droższe, cięższe (mulą auto) i zwiększają spalanie, ale....
Jazda po odśnieżonym (suchym lub mokrym) asfalcie zimą na oponie 195 o profilu 65 autem o mocy 160 koni (lub więcej jak to ma miejsce w moim przypadku) mającym ładowność ponad 600 kg jest wg mnie sportem ekstremalnym.
Może poza cruisingiem 90km/h po prostej, równej, pustej drodze, a jak wszyscy wiemy takowych w Polsce nie ma.
Jeżdżę sam, zazwyczaj na pusto a i tak zimą każdy szybciej przejechany zakręt to kombinacja zaskoczenia, bólu, strachu i niepewności. Nie chcę wiedzieć jak zachowuje się takie auto wypełnione czteroosobową rodziną jadącą na narty.
Podsumowując.
Jeśli ktoś lubi jeździć (nie tylko przemieszczać się z punktu A do punktu B) i ma wystarczająco głęboki portfel to może śmiało śmigać na 225/45/17 zimą. Krytycznym momentem pozostanie wtedy wiosenna odwilż, kiedy pojawiają się wszystkie postlodowcowe kratery.
Jeśli ktoś upiera się przy takim samym rozmiarze na lato i na zimę i nie obrabował właśnie banku to proponowałbym 205/55/16.
Jeśli ktoś chce uwalniać drzemiącego w nim emeryta i nie zamierza wozić worków z cementem, to może śmiało pyrkać na salonowych 195.
Ja pozostanę przy zimowych 195. Bo lubię sporty ekstremalne i chłostanie innych ambitnych z zaskoczenia na 15 calowej stalówce
pozdrawiam
maciek
Komentarz
-
-
Ale chłodem powiało, ale nie ma się co śmiać - zima za pasem :diabelski_usmiech . Od roku 2003 do zimy 2009 r. na zestawie 225/45/17 (odpowiedni Megane II i Primera P12) i poza problemem z omijaniem dziur ( co zresztą i tak robię cały rok) żadnych problemów z trakcją, hamowaniem, jeżdżeniem po śniegu itp nie miałem. W 2009 roku w listopadzie wsiadłem do O2 BXE na 195/65/15 i w lutym zaliczyłem dzwon źle obliczając w myślach możliwości trakcyjne pojazdu). Od grudnia 2010 jeżdżę na 205/55/16 i ten zestaw mi odpowiada zarówno pod względem komfortu jak i zachowania auta na drodze. Niemniej jednak nie miałbym nic przeciwko powrotowi na 225/45/17.
Komentarz
-
-
Ktoś jeździ na Sava Eskimo S3+? Bo miałem w Skodzie Felicji wcześniej Sava Eskimo i jeździło mi się bardzo fajnie.Ale wiadomo inny rozmiar itp.. Może ktoś coś innego ma do polecenia?"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
www.zoltar.bielsko.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez bws34Ktoś jeździ na Sava Eskimo S3+? Bo miałem w Skodzie Felicji wcześniej Sava Eskimo i jeździło mi się bardzo fajnie.Ale wiadomo inny rozmiar itp.. Może ktoś coś innego ma do polecenia?saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
Komentarz