Na miniony sezon zakupiłem opony Fulda Kristall Montero 3. Mogę powiedzieć szczerze - bardzo zacne oponki za przystępną cenę. Ani lód, ani śnieg nie były im straszne, potrafiły wyciągnąć auto ze stosunkowo głębokiego śniegu. Jeżeli ktoś nie patrzy specjalnie na markę i nie dysponuje super-budżetem - gorąco te opony polecam.
Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne. MOJA FURKA
Odnośnie tych opon Pirelli Carving, używałem ich w ta zimę, na śniegu rewelacja!
Mają ok. centymetr bieżnika, do tego miejsca na wkręcenie kolców, chociaż u nas są zabronione, wadą ich jest głośność na suchym, w poprzednim aucie miałem Debice Frigo 2 i były wyraźnie cichsze, ale za to świetnie trzymają na śniegu, Polecam
Pirelli Carving mialem w rozmiarze 195/65/15 i uzywalem w 200 konny rwd, sa to opony na snieg gdzie kleja sie duzo duzo lepiej niz ug7 czy alpiny, natomiast na wodzie i asfalcie sa bardzo przecietne. Tak wiec musisz byc swiadomy ze w deszczy czy suchym asfalcie nieposzalejesz, ale za to na sniegu bedziesz krolem. Sam bym uzywal takich w Skodzie gdyby nie to ze robie troche kilometrow w trasie zima i jednak wiekszosc glownych drog jest odsniezonych. Teraz uzywam UG7+ ktore tak naprawde powinny sie nazywac opony deszczowe na niskie temperatury , bo na sniegu to trzymaja slaaabo, ale na wodzie w temp blizej 0 sa fenomenalne.
A co do rozmiaru felgi na snieg to tylko 15 cali jezeli masz mozliwosc wyboru.
no wlasnie jak z tymi kolcami to sie samemu wreca i to mozna czy nie
wiekosc w zime to po sniegu mocno jeżdze a szaleć swoim 1.6 nie mam zamiaru. głownie chodiz mi o to że zima na anrty sie w góry wybieram i nie chce tam miec klopotów z podjazdami. moge miec te opony z rocznika 2010 niby używki jakies znikome bo 96% bierznika po 125 zl za sztuke. nie brałem pod uwage używek ale jak taka cena i stan to chyba nie ma sie co zastanawiać? do tego 4 nowe felgi stalowe i komplet z oponami wyjdzie mi za 900 zl
BYŁA o1 rs
BYŁA o2 1.6
JEST S2 kombi Platinum 2.0 tdi 170 KM DSG
Carvingi maja miejsca na kolce, kolce kupujesz we wlasnym zakresie, ale pamietaj ze NIE mozesz ich w polsce uzywac. Jezeli jest tak jak mowisz i opony sa jak nowki to za ta cene warto. Tylko sprawdz ile bieznika maja bo jak maja z 5-6mm to wolal bym dolozyc kilka zlotych i kupic debice frigo 2, ktora jest nie wiele gorsza od carvingow.
Tyle tylko, że autko z fabryki potrafi wyjechać na 15" albo 17" w szerokości 195 albo 225. No więc taka odpowiedź właściwie nic nie mówi.
Zresztą pytanie też nieprecyzyjne, bo rozmiar opon na pewno jest trochę uzależniony od silnika (mocy/ciężaru auta)
OK.
Jako że po zamówieniu O2Combi 25-tego czerwca odbiorę ją jak śnieg będzie po pas :shock: :klnie: i jakoś nie bardzo chcę wyjeżdżać z salonu na letnich :diabelski_usmiech muszę kupić jakieś stalowe felgi i zimowe kapcie wcześniej.
Będę miał alu16’ ale na zimę planuję zakupić 195/65/15.
Poczytałem wątek i o ile mam już jakieś wyobrażenie co chcę kupić, to czy możecie polecić gdzie?
No więc napiszę łopatologicznie - rozmiar opon zimowych powinien byc identyczny jak rozmiar opon letnich na jakich auto wyjechalo z fabryki.
Obecnie nie ma juz podstaw aby opon zimowe były węzsze od lenich - zapewne o to ci chodziło.
Ja mam i letnie i zimowe opony w rozmiarze 205/55R16.
Obecnie nie ma juz podstaw aby opon zimowe były węzsze od lenich
A tu się z kolegą nie zgodzę. Może, jeśli ktoś po mieście śmiga to nie czuje różnicy. Ja jak robię po 70k km rocznie to widzę różnicę jak mam węższe opony w zimie.
A tu się z kolegą nie zgodzę. Może, jeśli ktoś po mieście śmiga to nie czuje różnicy. Ja jak robię po 70k km rocznie to widzę różnicę jak mam węższe opony w zimie.
no właśnie, przyjmijmy, że opony zimowe powinny być wg. osobistych preferencji ale w którymś z "fabrycznych" rozmiarów i tyle.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
No więc napiszę łopatologicznie - rozmiar opon zimowych powinien byc identyczny jak rozmiar opon letnich na jakich auto wyjechalo z fabryki.
Obecnie nie ma juz podstaw aby opon zimowe były węzsze od lenich - zapewne o to ci chodziło.
Nie, chodziło mi o to że taka O2FL powiedzmy 1.8 wyjeżdża z fabryki w rozmiarach 195/65 R15 albo 205/55 R16 albo 225/45 R17 - w zależności jaką właściciel wybierze wersję wyposażenia A to diametralnie inne opony szczególnie gdy rozmawiamy o zimówkach.
Tak jak napisał szkoda, oczywiście kupując opony/koła zimowe trzeba brać któryś z "fabrycznych rozmiarów" żeby zachować średnicę koła, ET. Ale czy wybierzemy 15" czy 17" to kwestia preferencji i tutaj można się radzić na forum. Sam letnie mam 17" ale na zimę wezmę max 16".
i warunków w jakich się jeździ, mojego starego nie wyobrażam sobie w zimę inaczej niż na 15.
(mieszczuchy nie wiedzą jak wyglądają zupełnie nieodśnieżane drogi a zwłaszcza ten powyłamywany lód grubości kilkunastu cm i koleiny który się tam pojawia po pewnym czasie ujeżdżania tego śniegu )
szczerze mówiąc tam wolałbym jakieś 13 albo 10 ze względu na profil bo jak jadę na 15 to też mam dość po 5km
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Nie czytałem całego wątku, piszę na prośbę seba210
Zimą latam na 195/65/15,
latem na 225/45/17
Potwierdzam, że Skoda wypuszcza zimą nowe auta z salonu na letnich oponach.
Na moją prośbę auto wyjechało z salonu na zimowych oponach.
Letnie im zostawiłem, bo wiedziałem, że na lato wejdzie coś odpowiedniejszego do samochodu o takiej mocy (1.8 TSI CDAA).
Wg mnie zimą jadąc po śniegu na dobrych nowych zimowych oponach nie będzie dużej różnicy w samej przyczepności między 225 a 195.
Komfort to zupełnie inna kwestia. 225 są głośniejsze, twardsze, droższe, cięższe (mulą auto) i zwiększają spalanie, ale....
Jazda po odśnieżonym (suchym lub mokrym) asfalcie zimą na oponie 195 o profilu 65 autem o mocy 160 koni (lub więcej jak to ma miejsce w moim przypadku) mającym ładowność ponad 600 kg jest wg mnie sportem ekstremalnym.
Może poza cruisingiem 90km/h po prostej, równej, pustej drodze, a jak wszyscy wiemy takowych w Polsce nie ma.
Jeżdżę sam, zazwyczaj na pusto a i tak zimą każdy szybciej przejechany zakręt to kombinacja zaskoczenia, bólu, strachu i niepewności. Nie chcę wiedzieć jak zachowuje się takie auto wypełnione czteroosobową rodziną jadącą na narty.
Podsumowując.
Jeśli ktoś lubi jeździć (nie tylko przemieszczać się z punktu A do punktu B) i ma wystarczająco głęboki portfel to może śmiało śmigać na 225/45/17 zimą. Krytycznym momentem pozostanie wtedy wiosenna odwilż, kiedy pojawiają się wszystkie postlodowcowe kratery.
Jeśli ktoś upiera się przy takim samym rozmiarze na lato i na zimę i nie obrabował właśnie banku to proponowałbym 205/55/16.
Jeśli ktoś chce uwalniać drzemiącego w nim emeryta i nie zamierza wozić worków z cementem, to może śmiało pyrkać na salonowych 195.
Ja pozostanę przy zimowych 195. Bo lubię sporty ekstremalne i chłostanie innych ambitnych z zaskoczenia na 15 calowej stalówce
Ale chłodem powiało, ale nie ma się co śmiać - zima za pasem :diabelski_usmiech . Od roku 2003 do zimy 2009 r. na zestawie 225/45/17 (odpowiedni Megane II i Primera P12) i poza problemem z omijaniem dziur ( co zresztą i tak robię cały rok) żadnych problemów z trakcją, hamowaniem, jeżdżeniem po śniegu itp nie miałem. W 2009 roku w listopadzie wsiadłem do O2 BXE na 195/65/15 i w lutym zaliczyłem dzwon źle obliczając w myślach możliwości trakcyjne pojazdu). Od grudnia 2010 jeżdżę na 205/55/16 i ten zestaw mi odpowiada zarówno pod względem komfortu jak i zachowania auta na drodze. Niemniej jednak nie miałbym nic przeciwko powrotowi na 225/45/17.
greenhorn, hotrain - dziękuję bardzo za rzeczowe info. Sam pewnie zdecyduje się na 205/55/16. 17" odpuściłem główne ze względu na dziury, których w okresie tuż po zimowym jest mnóstwo.
BTW niebawem trzeba zacząć się rozglądać za zimówkami :wink:
Ktoś jeździ na Sava Eskimo S3+? Bo miałem w Skodzie Felicji wcześniej Sava Eskimo i jeździło mi się bardzo fajnie.Ale wiadomo inny rozmiar itp.. Może ktoś coś innego ma do polecenia?
"Byli to ludzie, których łączyło coś więcej niż tylko wspólna gra w piłkę. Dla których honor i obrona barw klubowych nie były pustymi pojęciami."
"Możemy działać na zasadach demokratycznych ale rację będę miał Zawsze Ja"- Hubert Jerzy Wagner(1941-2002)
Ktoś jeździ na Sava Eskimo S3+? Bo miałem w Skodzie Felicji wcześniej Sava Eskimo i jeździło mi się bardzo fajnie.Ale wiadomo inny rozmiar itp.. Może ktoś coś innego ma do polecenia?
Eskimo S3 polecam na pewno w rozmiarze 195 i 205, też niestety nie miałem do czynienia z S3+, ale z tego co widzę to chyba bez problemu można dostać jeszcze S3 w naszych rozmiarach, będę kupował 2 sztuki i na pewno Sava będzie grana, jak nie będzie S3 to po dobrych doświadczeniach w ciemno wchodzę w S3+
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz