zrobiłem zimowe doświadczenie , wszystko nakręciłem kamerą ... niedługo wkleję LInk, lecz najpierw muszę zmontować całość ..
Myślę ze mocno się zdziwicie ..
poza tym dostałem super cenę jako stały klient ... za 5 L Amsoil Afl 160 zł + Płukanka Amsoil 35 zł = 195 zł
pokarzcie mi sensowny olej w tej cenie ...
dodatkowy Litr a raczej połowa Bańki na zdjęciu to pozostałość po przedniej zmianie
Amsoil wreszcie ma normalne pojemniki a nie przezroczyste jak na sok pomarańczowy
Następna sprawa jaką chciałem poruszyć to trwałość Głowic
Rozmawiałem z Panem Amsoilem na ten temat ,
powiedział ze w silnikach 2.0 TDi pękające głowice to standard , masz Auto na gwarancji , oczywiście wymienią tak jak to się stało jego koledze który zakupił nowe Audi A4 po 6 miesiącach głowica pękła w kilkunastu miejscach , oczywiście została wymieniona na gwarancji , jeśli gwarancja się skończyła ... masz duży problem ... ogólnie dodał, ze bał by się teraz kupić Diesla wyprodukowanego po 2005 r. , gdyż z uwagi na ekologie nowe przepisy i pazerne firmy nowe silnik są konstruowane tak aby się zużywały szybciej ... i to się tyczy większości firm .... wiem coś na ten temat mam Opla który jest właśnie tak zrobiony , DPF , dwumasa , zawodny EGR ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
a tutaj Test .... oceńcie sami czy są duże różnice miedzy 5w30 a 5w40 ,
24 godziny w lodówce ... robiłem także porównanie, po 4 godzinach ... i wtedy LM dostawał totalnie w zadek , teraz zrobię test po 72 godzinach ...
muszę dodać jedna rzecz , możliwe ze istotną ... zauważyłem ze w LM była masa małych bąbelków w Amsoil ani jednego
oceńcie sami czy są duże różnice miedzy 5w30 a 5w40
praktycznie żadne w tej temeraturze ale szkoda, że to nie był LM Synthoil 5W/40 vs Amsoil AFL 5W/40 - bynajmniej oba by były syntetyczne bo ten LM TT4600 to przecież "tylko" HC+
Zamieszczone przez Orbit
po 4 godzinach ... i wtedy LM dostawał totalnie w zadek
tz.?
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
jak mozna porownywac dwa oleje o roznych lepkosciach w ten sposob?
jak inaczej chcesz je porównać... szczerze mówiąc to był test dla mnie, chciałem sprawdzić jak zachowa sie AFL 5w40 ... w porównaniu do 5w30 ..w niskiej temperaturze ... to nie jest test porównawczy olej o tych samych parametrach ! i zrobiłem to świadomie .. dlatego kupiłem na zimę AFL a nie jakiś 5w30 ... co wyjaśniałem kilka postów wcześniej ..
za tym aby zalać Amsoil według mnie przemawia jeden Fakt .. Skoro Paliwo rozrzedza olej a w zimę DPF wypala się częściej , to Amsoil zachowa jakieś sensowne parametry dłużej ...
po czterech godzinach w zamrażarce . LM 4600 był wyraźnie zgęstniały i spływał sporo wolniej niż AFL
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Amsoil AFL 5w40
Lepkość kinematyczna w 40C - 82,9
Lepkość kinematyczna w 100C - 13,7
Wskaźnik lepkości 171
Temperatura płynięcia -43C
Temperatura zapłonu 228C
TBN 8 mg KOH/g ,
NOACK 7,4% ,
HTHS 3,8
Dlatego szkoda, że to nie test LM Synthoil 5W/40 vs Amsoil AFL 5W/40 - byłoby ciekawie.
Top Tec 4600 5W-30
Lepkość kinematyczna przy 40C - 64,0
Lepkość kinematyczna przy 100C – 11,6
Indeks lepkości: 178
Temperatura płynięcia -36
Temperatura zapłonu 232
TBN >6 mg KOH/g
Nock 9,4%
HTHS viscosity >3.5
Jak widać TT 4600 odstaje od tej dwójki już na starcie.
Zamieszczone przez Orbit
szczerze mówiąc to był test dla mnie, chciałem sprawdzić jak zachowa sie AFL 5w40 ... w porównaniu do 5w30
Orbit i chwała Tobie za ten test
Będę spokojny o moja byłą O1 AXR w zimie bo zalałem do niej ojcu właśnie AFL :diabelski_usmiech
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
a to ja wtrącę taką małą uwagę... Osobiście widzę, że na Amsoilu silnik zdecydowanie wolniej się nagrzewa niż przy LazerWay V 0W/30 i jak narazie nie mam nic przeciwko ... ale skoro widzę tak wyraźną różnicę już teraz (a naprawdę jest to zauważalne u mnie w 1,4 16V) to w zimie czas się ten jeszcze zapewne wydłuży... to mi jakoś osobiście nie przeszkadza aż tak bardzo, bo codziennie jadę w trasę i będę miał czas na dogrzanie silnika ale gdybym jeździł po mieście to bym się zastanowił...
Orbit dlatego podpytywałem xtremesystems kilka stron wstecz (bo on kupił LazerWay LL 5W/30 a miał wcześniej Edg'a czy zauważył różnicę w temeraturach silnika i czas jej osiągania) a wiem, że zależało mu na tym by silnik szybko się w zimie dogrzewał.
xtremesystems - czekam/my dalej na info.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
PAOLO , mój opel w nazwie ma ECO-FLEX , niby bardziej przyjazny dla otoczenia ... oczywiście moim kosztem !! , ma ustawiony DPF w taki sposób aby wypalał się częściej , na początku myślałem ze jest coś skopane , a potem dowiedziałem się w servisie ze ten model tak ma ... o czym zresztą można przeczytać na rożnych forach ... wiec po kilku wypaleniach olej będzie już rozrzedzony ... zwróciłem uwagę na czas nagrzewania się silnika na początku zalania Oleju i teraz ... obecnie po mimo chłodu silnik nagrzewa się szybciej niż na wiosnę gdy zmieniałem olej i było w miarę ciepło ...
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
ehhhhte cudowne wynalazki :diabelski_usmiech a ja w mojej "taczce" nie mam nic z ekologii i jestem nareszcie pozbawiony zmartwień :terefere
Zamieszczone przez Orbit
obecnie po mimo chłodu silnik nagrzewa się szybciej niz na wiosnę gdy zmieniałem olej i było w miarę ciepło
ok (masz PW) ... gwoli ścisłości ja pisałem mając na myśli Amsoila 5W/20 vs LazerWay V 0W/30 ...tutaj Statoil lepiej wypada ( w silniku VW 1,4 16V) chodź z tego co wiem Pidziek chwali sobie zdecydowanie Millersa/Amsoila w Toyocie.
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
oleju weszlo ok 4,4 L .
ostanio wlazlo ok 4.6L wiec pewnie nie zlecial do konca.
plukanke zrobilismy millersa
lazerway jest lepki a zarazem wodnisty.
wg mnie cos jak polaczenie motula z castrolem.
zostawal na paluchach jak motul. a rzadki byl jak castrol.
do leczycy jadac spalanie wyszlo mi 5.8 albo 5.9 nie pamietam. ( prawie 40min,)
jadac szybciej i krocej z leczycy na lazerwayu spalanie mialem 5.6 . (w pol godziny)
wiec spalanie lepiej. silnik cichszy . przy wylaczonym radju musialem nasluchiwac.
Temp nabral porownywalnie do castrola. ( ale to jeszcze zweryfikuje zimą) i zlapal wyzszy temp niz castrol.
po pierwszej jezdzie wydaje mi sie ze lazer jest lepszy niz motul i castrol
lazerway jest lepki a zarazem wodnisty...zostawal na paluchach jak motul. a rzadki byl jak castrol
bo to > 30% PAO + wysoko obrobine HC+ ( nie czułeś w dotyku, że olej jest taki delikatnie śliski jak "oliwka dla dzieci" ?
Zamieszczone przez xtremesystems
jadac szybciej i krocej z leczycy na lazerwayu spalanie mialem 5.6 . (w pol godziny
+ ... ale weź pod uwagę, że to świeży olej
Zamieszczone przez xtremesystems
silnik cichszy
zgadza się u mnie zauważalnie tak samo
Zamieszczone przez xtremesystems
Temp nabral porownywalnie do castrola. ( ale to jeszcze zweryfikuje zimą) i zlapal wyzszy temp niz castrol.
daj znać jak będzie się sprawował przy niższych temeraturach, jak szybko silnik będzie się nagrzewał i jakie temp oleju osiągał - mnie osobiście to interesuje.
Zamieszczone przez xtremesystems
po pierwszej jezdzie wydaje mi sie ze lazer jest lepszy niz motul i castrol
znaczy się jesteś zadowolony i widać, że można kupić coś dobrego nie przepłacając zbyt wiele - fajnie,
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
( nie czułeś w dotyku, że olej jest taki delikatnie śliski jak "oliwka dla dzieci" ?
jest bardziej sliski niz castrol a przy tym tak samo "lekki" i plynny. ciezko okreslic. motul jest bardziej gesty "ciezki" i to czuc w czasie jazdy stawia wiekszy opor.
Lazer sprawia wrazenie super lekkiego i do tego bardzo sliskiego.
castrol byl jak wd40 . czyli na poczatku sliski a po kilku przetarciach juz bylo czuc opor miedzy palcami. lazer jest jak smar sylikonowy . - porownanie do akcesoriow rowerowych , bo na tym sie lepiej znam
ojjjj uwierz mi, że "prawie Amsoil jest najlepszy" ale prawie czyni różnicę jak wiadomo i nie jest tak do końca jak byś chciał i jak by to wynikało z parametrów na papierze ...ale ja "nic nie wiem" i się nie znam więc poczekam aż nasz kolega sam umieści pewną bardzooo ciekawą informację na forum - pewnie to będzie "małe" zaskoczenie dla niektórych ale za to ważne i przydatne. (potem podzielę się swoimi spostrzeżeniami). I nim ktoś coś napisze to powinien się zastanowić bo "facet" zrobił kawał porządnej roboty i powinniśmy mu co najmniej kupić falszkę. :wink: Więc poczekajmy na to ciekawe info bo się chłop zestresował lekko ... ale ja się jemu nie dziwię.
Zamieszczone przez xtremesystems
lazer jest jak smar sylikonowy
zgadza się mniej więcej coś takiego.
Zamieszczone przez xtremesystems
ladnie pachnie . a castrol smierdzial.
hmm faktycznie bo jak wlewałem Millersa to czuć było ostry zapach "superolu" (sory ale tak pachniał), LazerWay V 0W/30 jakoś tak mniej chemicznie z tego co pamiętam. No ale nie zapach jest ważny w oleju :lol:
PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
pierwszy test jaki zrobiłem , niestety bez kamery był po 4 godzinach w lodówce temp. -20 C , ciekawostka LM definitywnie spływał wolniej ,
zachęcony takim rozwojem wydarzeń , następny zrobiłem po 24 H - 20 C w zamrażarce , jak widzieliście wielkich różnic nie było , próbki dosyć szybko odzyskiwały płynność .... ale nadal 5w30 był porównywalny z 5w40 ..można by rzec olej spływał w takim samym tempie , postanowiłem iść na całość 48 h czyli dwie doby , Zamrażarka na MAXA temperatura wtedy spada według instrukcji do -25 -27C..
Rano nieprzygotowany jeszcze do testu , z ciekawości wyjąłem próbki , postawiłem na stole , przekręciłem .. I KOPARA MI OPADŁA ...pobiegłem szybko po kamerę , i taki jest efekt , muszę dodać iż od wyjęcia z lodówki do włączenia kamery to jest około pól minuty butelki stały na stole , wiec załapały trochę pokojowej temperatury .... przyznaje ze tąpnęło mnie to co zobaczyłem . z uwagi ze pieniądze już wydane na olej , wymiana zaplanowana , zakupiłem wiec GM-Dexos2 którego nie lubię
gdyż silnik bardzo szybko na nim zaczyna klepać , ale do grudnia - stycznia pojeżdżę
PO zalaniu Dexosa , oczywiście nie od razu ale po około 30 km jest słyszalna różnica w pracy silnika, nie klepie ale , dźwięk jest zupełnie inny mniej przyjemny ...
od kwietnia do października na AMsoil silnik nie wziął ani kropli, w lato co prawda zrobiłem dolewkę, ale jak się wczoraj okazało bez powodu .. spłynęło tyle ile wlałem ( nie wiem jak się ma do tego DPF)
poza tym jakość zużytego oleju ma konsystencje świeżego , taki tłuścioch ...rożni sie diametralnie od od tych które zalewałem wcześniej a jak wiecie sam to robię i zawsze wkładam paluchy do tego co spłynie , po mimo użycia płukanki na dnie wiadra nie było grubego osadu które zostawiały poprzednie oleje .Oczywiście moje testy są tylko i wyłącznie amatorskie .
Dodam iż juz wcześniej sprawdziłem czas nagrzewania się AMsoila w drodze za warszawę tj 30km ..
a wczoraj w powrotnej drodze na nowym oleju , silnik nagrzewał się tak samo .. niema tutaj różnicy , na pewno jednak pojawia się przy niskich temperaturach
Według mnie AFL nadaje się doskonale na wiosnę lato jesień gdzie silnik pracuje w wyższych temperaturach lecz w zimy które są mroźne ostatnio wolałem zalać coś rzadszego ,
Jeśli chodzi o spalanie ... mam porównanie 3
postój nagrzany silnik
L.Moly 0,5 - 0,6 czasami 0,7 L/h
Amsoil 0,4 -0,5 rzadko 0,6 L/H
Dexos .. co prawda Świeży UWAGA 0,3 - 0,4 L/H
Miasto
Amsoil 7 - 7,5 na 100 km
LM, 6,5 - 7 L 100 kk
Dexos .. niestety nie prowadziłem wtedy zapisków , ale teraz sprawdze
Trasa
AMSOIL 5- 5,5 l
L.M 6 - 6,5 L /100km
1,7 Oplel Astra GTC 125Km ...
Obecnie śmigam na Liqui Moly a w lato AMSOIL
Komentarz