Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Pidziek
    RS
    • 2011
    • 1845

    Z tymi bazami "Szwedzkimi" to może nie ma co się tak zachłystywać :-)

    Chcesz eksportować? A może rozważasz możliwości dalszej ekspansji na rynkach zagranicznych? Tu znajdziesz wszystkie niezbędne informacje.
    Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
    http://www.zmienolej.pl/
    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

    Komentarz

    • PAOLO ESCO
      RS
      • 2009
      • 6626
      • Volkswagen
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      str. 4-5 ... co tam jest napisane? ...że mają w Singapurze największą rafinerię tego typu na świecie :roll: do tego nowoczesny zakład Bahrajnie ...chyba miało wyjść "słabo" ...ale ten dokument tylko potwierdza to co pisałem kiedyś o nowych zakładach produkujących naprawdę wysokiej jakości bazę olejową.
      dzięki pidziek
      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

      Komentarz

      • REXAX
        Rider
        • 2013
        • 453

        Skoro już wiemy skąd Neste kupuje ropę i gdzie produkuje na własne potrzeby i przede wszystkim dla innych bazę olejową to było by fajnie jakby teraz Pidziek wstawił podobną informację gdzie i u kogo Millers pozyskuje bazę olejową do swoich produktów
        ps.coś czuję że się tego nie dowiemy :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • Pidziek
          RS
          • 2011
          • 1845

          Zamieszczone przez REXAX
          Skoro już wiemy skąd Neste kupuje ropę i gdzie produkuje na własne potrzeby i przede wszystkim dla innych bazę olejową to było by fajnie jakby teraz Pidziek wstawił podobną informację gdzie i u kogo Millers pozyskuje bazę olejową do swoich produktów
          A co to ma za znaczenie, pisałem że na bazach Orlenu robi się oleje np. do amortyzatorów w samochodach o wartości ponad 500 000zł i co z tego :-)
          Ważna jest finalna kompozycja to co klient otrzymuje do rąk i jak to się spisuje w silniku :-)

          [ Dodano: Pon 21 Paź, 13 12:26 ]
          ps.coś czuję że się tego nie dowiemy
          A po co ....

          Do wielu Niemieckich olejów idzie olej bazowy stąd :



          Czy to coś wniesie do dyskusji ?

          Czy coś da informacja że ktoś używa baz SN150, SN500 ?

          Liczy się produkt finalny :-)


          Pozdrówka
          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
          http://www.zmienolej.pl/
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

          Komentarz

          • REXAX
            Rider
            • 2013
            • 453

            Zamieszczone przez Pidziek
            Z tymi bazami "Szwedzkimi" to może nie ma co się tak zachłystywać
            - więc czemu to miało służyć :lol: jedno teraz jest pewne że Millers nie korzysta z baz Neste ponieważ jak już pewnie zauważyłeś żaden produkt finalny z serii CITY PRO nie ma tak nędznych parametrów niskotemperaturowych

            Komentarz

            • dragster
              Elegance
              • 2009
              • 895
              • Honda

              Pompowalność - bardzo ważna rzecz. Jak spuszczałem stary olej przez lejek do bańki to bardzo powoli przypływał przez zwężenie na dole lejka. Żadne to porównanie, ale woda przepływa momentalnie, a zużyty olej 5W40 bardzo powoli.

              Ile sekund potrzebuje olej 5W40 zimą aby od chwili startu znaleźć się: pod krzywkami na rozrządzie, na wałku turbosprężarki i na panewkach na wale korbowym? Wydaje mi się, że tu właśnie pompowalność gra istotną rolę.

              O ile szybciej znajdzie się tam olej 0W30 lub 0W40?

              Niżej przykłady pompowalności. Prośba do kolegów o interpretację. Widać nie jest podawane wszystko dla jednej temperatury.

              Mobil 1 New Life 0W-40
              MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000

              Mobil 1 0W-20
              MRV, w - 40ºc (ASTM D4684) 9200

              Mobil 1 Peak Life 5W-50
              MRV w temp -35ºC cP (ASTM D4684) 29,244

              Mobil 1 Fuel Economy 0W-30
              MRV w -30 ºC, cP (ASTM D4684) 19000
              Silnik R18A2.
              http://www.dadrl.org.uk
              http://www.lightmare.org

              Komentarz

              • PAOLO ESCO
                RS
                • 2009
                • 6626
                • Volkswagen
                • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                Zamieszczone przez dragster
                Ile sekund potrzebuje olej 5W40 zimą aby od chwili startu znaleźć się: pod krzywkami na rozrządzie, na wałku turbosprężarki i na panewkach na wale korbowym?
                przy niskim temperaturach poniżej -20C czas tylko samego rozprowadzenia oleju o SAE 5W30 po silniku to na świeżym oleju około 3-4 sekundy, na "starym" 5-6 s.
                Czas dotarcia do wszystkich węzłów tarcia na świeżym oleju SAE 5W30 to około 10 sekund a na "używanym" około 13-15...
                Oczywiście uwarunkowane jest to typem silnika jak i samym SAE użytego oleju i jego specyfikacją.
                PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                Komentarz

                • adr_ad
                  Classic
                  • 2012
                  • 25

                  Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                  Oczywiście uwarunkowane jest to typem silnika jak i samym SAE użytego oleju i jego specyfikacją.
                  Dlatego tak ważne jest przestrzeganie zaleceń producentów samochodów. O czym niektórzy zapominają i kombinują. Lepsza oliwa w kosmicznej technologii na ropie pozyskanej na Marsie.
                  Można to odnieś do szarej rzeczywistości i smażenia placków (Lubie placki). Niech ktoś ulini naleśnika na oleju np. ryżowym który ma mega wysoką temperaturę palenie ... i co nie do zjedzenia. Czyli nie ma to jak stary dobry Kujawski (który tak nawiasem mówiąc jest bardziej syntetyczny niż niektóre ze wspomnianych w tym wątków oliw do smarowania wałków, panewek i czego tam jeszcze). Ale wracając do tematu bezwzględnie trzymać się wytycznych producenta samochodu. Tak jest najbezpieczniej.

                  Komentarz

                  • REXAX
                    Rider
                    • 2013
                    • 453

                    adr_ad - w instrukcji obsługi mojego fiata punto pisze że jedynym olejem (wręcz przyjacielem) który jest zalecany do mojego silnika jest mineralny VS MAX 15w40 - jak to dobrze dla mojego samochodu że nie trzymam się bezwzględnie wytycznych producenta :diabelski_usmiech
                    ps.vs max 15w40 posiada tbn=6 że o lepkości w -15 nie wspomnę :wink:
                    na szczęście wyleciał z silnika po 2kkm po czym kolejne 90kkm zrobił na Lazerway 5w40,10kkm na Lazerway v0w30,dalej 10kkm na sso 0w30 a obecnie już 3 wymiana co 10kkm na Neste 0w40 gdzie do obecnej wymiany dodatkowo poszedł AR9200 - wniosek końcowy (subiektywny) silnik obecnie pracuje o wiele lepiej niż po wyjeździe z salonu :wink: może dlatego że od zakupu cudowny "vs max" był w nim tylko miesiąc i zimy nie zobaczył :P ciekawą rzeczą jest że wiele przypadłości o których piszą użytkownicy na forum fiata z cyklu TTTM czyli (stukające popychacze,przedmuch oleju do filtra powietrza,świecąca się kontrolka ciśnienia smarowania przez 3 sekundy po rozruchu,dolewki pomiędzy wymianami od 1-3l) jakoś u mnie nie występują - przypadek :?:

                    Komentarz

                    • sw29l
                      Ambiente
                      • 2011
                      • 209

                      Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                      Zamieszczone przez dragster
                      Ile sekund potrzebuje olej 5W40 zimą aby od chwili startu znaleźć się: pod krzywkami na rozrządzie, na wałku turbosprężarki i na panewkach na wale korbowym?
                      przy niskim temperaturach poniżej -20C czas tylko samego rozprowadzenia oleju o SAE 5W30 po silniku to na świeżym oleju około 3-4 sekundy, na "starym" 5-6 s.
                      Czas dotarcia do wszystkich węzłów tarcia na świeżym oleju SAE 5W30 to około 10 sekund a na "używanym" około 13-15...
                      Oczywiście uwarunkowane jest to typem silnika jak i samym SAE użytego oleju i jego specyfikacją.
                      Dlatego ja stosuję dwie proste zasady grzania dla silnika - temperatura do + 3 *C - min.1 minuta, temp. poniżej 3 *C min. 3 minuty i jestem pewien, że jest ok bez względu czy oliwa jest świeża czy upalona.

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2726
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez Pidziek
                        A co to ma za znaczenie,
                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Ważna jest finalna kompozycja
                        Zamieszczone przez Pidziek
                        A po co ....
                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Czy to coś wniesie do dyskusji ?
                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Liczy się produkt finalny
                        Jak ja to lubię czytać 8)

                        Zamieszczone przez REXAX
                        Zamieszczone przez Pidziek
                        Z tymi bazami "Szwedzkimi" to może nie ma co się tak zachłystywać
                        - więc czemu to miało służyć :lol:
                        REXAX, no jak to czemu..... :wink:

                        Jak na tapecie był Ams to najważniejsza była baza PAO, jak teraz do sprzedania jest HC to najwazniejsze są dodatki i produkt finalny :lol:

                        Komentarz

                        • Pidziek
                          RS
                          • 2011
                          • 1845

                          Leonn : nie lubisz Amsoil-a i marek innych niż LM 8) :lol:

                          Zamieszczone przez leonn
                          Jak na tapecie był Ams to najważniejsza była baza PAO
                          A przecież cały czas jest na tapecie i nadal go uważam za jeden z najlepszych olejów na świecie :-)

                          Ja tylko chciałem dać do zrozumienia że produkt z Szwecji, Norwegii nie zawsze jest norweski i nie zawsze ma Szwedzką bazą a nie krytykować ich baz
                          Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
                          http://www.zmienolej.pl/
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534

                          Komentarz

                          • leonn
                            RS
                            • 2011
                            • 2726
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            Zamieszczone przez Pidziek
                            Leonn : nie lubisz Amsoil-a i marek innych niż LM 8) :lol:
                            Nic nie mam do Amsoila. Po prostu lubię uczciwie postępujących/ informujących producentów i sprzedawców, nie toleruję kłamstwa w celu chęci większego zysku niż ma konkurencja, bo że niby to się sprzedaję lepszy produkt niż inni.

                            Komentarz

                            • demmsi
                              Elegance
                              • 2011
                              • 966
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              Zalałem TT4600, wczesniej był Castrol Edge... Narazie nie słyszę większych różnic w pracy silnika. Zobaczymy co będzie dalej.

                              Komentarz

                              • AdamB
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 8028
                                • Octavia IV (NX3)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                Zamieszczone przez demmsi
                                Zalałem TT4600, wczesniej był Castrol Edge... Narazie nie słyszę większych różnic w pracy silnika. Zobaczymy co będzie dalej.
                                oj są

                                Na LM TT4600 silnik pracuje miękko przez całe 15kkm między wymianami. Na Edgu już po 7 tyś silnik chodził głośniej.
                                Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                                Komentarz

                                • andrzej1962
                                  L&K
                                  • 2010
                                  • 1306
                                  • Octavia III combi (5E5)
                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM
                                  • DADA 1.5 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez AdamB
                                  Na LM TT4600 silnik pracuje miękko przez całe 15kkm między wymianami
                                  zalej LM 4100 będzie jeszcze ciszej i mniej dolejesz pomiędzy

                                  Komentarz

                                  • lukasiasty
                                    Ambiente
                                    • 2010
                                    • 198
                                    • Volkswagen

                                    Jeżdżę na LM TT4100, jestem zadowolony z tego oleju. Silnik chodzi cichutko zaraz po odpaleniu i tak pozostaje aż do następnej wymiany.Nie ma stukania popychaczy zaworowych po kilku dniach nie odpalania silnika. Zrobiłem na nim ok 60tkm, wymiany co 12-15tkm, czasami trzeba było dolać ok 300ml po ok10-13tkm ale to zależy czy było dużo trasy z wysokimi prędkościami ops:
                                    Pytanie czy jest sens przejść na TT4600 na zimę bo szykuje mi się teraz wymiana, czy lać to co do tej pory, mam na szafie 125tkm, fabrycznie bez dpf. Dojeżdzam do pracy 35km w jedną stronę, auto stoi sobie 3-5 dni na bazie i powrót do domku, czasami jakaś traska w weekend, reszta po mieście.
                                    Było szybkie
                                    2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
                                    CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
                                    163HDI HYDRACTIVE 3+
                                    Jest wycieczkowóz
                                    VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG

                                    Komentarz

                                    • guzolot
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 473

                                      Witam,
                                      Chciałem zapytać jak to jest, z tymi olejami XF LONGLIFE 5w30 i TRIDENT LONGLIFE 5w40
                                      Różnica w cenie przy 5L jest 70 zł

                                      Czy jeśli rocznie robię niecałe 8-10 kkm to mogę ten olej zmieniać co 1,5 - 2 lata?

                                      Ostatnio nalałem XFE-PD 5W40 no i zrobiłem na nim dopiero 8,2 kkm i zastanawiam się czy do przed zimą wymienić :/ ?
                                      Nie chciał bym niepotrzebnie generować sobie kosztów.

                                      Proszę o radę. Jeździć na XFE-PD 5W40 do 15 tys czy lepiej będzie zmienić przed zimą. Auto głównie jeździ po małym mieście, raz na 2-3 tyg trasa około 180km.
                                      Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
                                      ---


                                      A to moja skodzinka:
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014

                                      Komentarz

                                      • PAOLO ESCO
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 6626
                                        • Volkswagen
                                        • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                        Zamieszczone przez guzolot
                                        Auto głównie jeździ po małym mieście
                                        = cieżkie warunki eksploatacji wg. producentów oleju

                                        Zmiana oleju
                                        Zamieszczone przez guzolot
                                        co 1,5 - 2 lata?
                                        to nie najlepszy pomysł. Olej zmieniamy raz w roku lub po osiągnięciu danego przebiegu.

                                        ---> dane ze strony Skoda Polska

                                        "Plan przeglądów samochodów marki ©KODA"

                                        Regularny serwis – opcja QG0:
                                        Wymiana oleju silnikowego co 15 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
                                        •Przegląd okresowy samochodów co 30 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.


                                        Regularny serwis – opcja QG0:
                                        Wymiana oleju silnikowego co 15 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
                                        •Przegląd okresowy co 30 000 km lub 2 lata. W trakcie przeglądu wymieniany jest również olej silnikowy.


                                        Serwis o wydłużonym okresie wykonywany według wskazań wskaźnika – opcja QG1:
                                        Częstotliwość realizacji usługi uzależniona jest od intensywności eksploatacji samochodu oraz warunków, w jakich samochód jest wykorzystywany.
                                        •Kontrola stanu samochodu realizowana jest według wskazań wskaźnika, jednak nie później niż po upływie 2 lat.

                                        Zamieszczone przez guzolot
                                        nalałem XFE-PD 5W40 no i zrobiłem na nim dopiero 8,2 kkm
                                        czyli
                                        Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                        Wymiana oleju silnikowego co 15 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
                                        ze wskazaniem zmiany oleju prze zimą a nie po, oczywiście sam zadecydujesz. Jednak zrobisz przysługę silnikowi zmieniając olej na świeży prze zimą.
                                        PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                        Komentarz

                                        • dragster
                                          Elegance
                                          • 2009
                                          • 895
                                          • Honda

                                          Na Orlen Platinum 5W40 zrobione około po zalaniu około 300km. Pół trasa pół miasto. Silnik jeszcze się nie zatarł :lol: . Kontrolka ciśnienia gaśnie momentalnie, z chwilą odpalenia. Zapala super, dźwięk silnika jest bardzo fajny: z jednej strony basowy bardziej, a z drugiej strony metaliczny. Tak twardo chodzi.
                                          Silnik R18A2.
                                          http://www.dadrl.org.uk
                                          http://www.lightmare.org

                                          Komentarz

                                          • majuDJ
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 464

                                            A ja ujeżdżam teraz swojego AHF na Lukoil Lux 5W40, zobaczmy jak się sprawi w zimie. http://www.alneshour.com/f/document_...XE%20SN-CF.pdf
                                            http://www.euromove.pl

                                            Komentarz

                                            • PAOLO ESCO
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 6626
                                              • Volkswagen
                                              • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                              Dziś jeździłem z kolegą z pracy O II 1,9 TDI - ma zalany silnik PLATINUM MaxExpert V 5W-30 http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...t-V-5W-30.html Silnik na zimno ładnie pracuje, stosunkowo cicho. Nie wiem jak w górnym zakresie obrotów, bo jeździliśmy po mieście. Ciekawa opcja dla forumowych marek olejów :wink:
                                              PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                              Komentarz

                                              • REXAX
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 453

                                                Dzisiaj odkryłem że Neste City Pro 0w40 i Valvoline Synpower 0w40 - to dokładnie dwa identyczne produkty :roll: - muszę się z tym oswoić :|

                                                Komentarz

                                                • PAOLO ESCO
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 6626
                                                  • Volkswagen
                                                  • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                                  Zamieszczone przez REXAX
                                                  odkryłem że Neste City Pro 0w40 i Valvoline Synpower 0w40 - to dokładnie dwa identyczne produkty
                                                  "Neste Oil podpisała już w 2001r. umowę o produkcji smaru z Ashland Nederland BV w zakładzie Dordrecht -to spółka zależna od Ashland Inc. Ashland zagwarantował Neste stałe dostawy poly-esterów. Ashland przejął też część akcji fińskiego Neste Chemicals. Umowa z Ashland Neste "obejmuje mieszanie i pakowanie wybranych produktów środków smarnych i oleju."

                                                  Zamieszczone przez REXAX
                                                  muszę się z tym oswoić
                                                  takich "kwiatków" :hi: jest więcej i to nawet na naszym forum - jedna z "popularnych" marek ma oleje rozlewane i przepakowywane w Holandii.
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz

                                                  • REXAX
                                                    Rider
                                                    • 2013
                                                    • 453

                                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                                    Ashland przejął też część akcji fińskiego Neste Chemicals. Umowa z Ashland Neste "obejmuje mieszanie i pakowanie wybranych produktów środków smarnych i oleju."
                                                    - a niech go blendują gdzie chcą - zostaje mu wierny chociaż przeszła mi przez głowę myśl czy nie wypróbować nowego X-MAXA :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...