Z tymi bazami "Szwedzkimi" to może nie ma co się tak zachłystywać :-)
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
-
-
str. 4-5 ... co tam jest napisane? ...że mają w Singapurze największą rafinerię tego typu na świecie :roll: do tego nowoczesny zakład Bahrajnie ...chyba miało wyjść "słabo" ...ale ten dokument tylko potwierdza to co pisałem kiedyś o nowych zakładach produkujących naprawdę wysokiej jakości bazę olejową.
dzięki pidziekPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Skoro już wiemy skąd Neste kupuje ropę i gdzie produkuje na własne potrzeby i przede wszystkim dla innych bazę olejową to było by fajnie jakby teraz Pidziek wstawił podobną informację gdzie i u kogo Millers pozyskuje bazę olejową do swoich produktów
ps.coś czuję że się tego nie dowiemy :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXSkoro już wiemy skąd Neste kupuje ropę i gdzie produkuje na własne potrzeby i przede wszystkim dla innych bazę olejową to było by fajnie jakby teraz Pidziek wstawił podobną informację gdzie i u kogo Millers pozyskuje bazę olejową do swoich produktów
Ważna jest finalna kompozycja to co klient otrzymuje do rąk i jak to się spisuje w silniku :-)
[ Dodano: Pon 21 Paź, 13 12:26 ]
ps.coś czuję że się tego nie dowiemy
Do wielu Niemieckich olejów idzie olej bazowy stąd :
Czy to coś wniesie do dyskusji ?
Czy coś da informacja że ktoś używa baz SN150, SN500 ?
Liczy się produkt finalny :-)
PozdrówkaProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekZ tymi bazami "Szwedzkimi" to może nie ma co się tak zachłystywać
Komentarz
-
-
Pompowalność - bardzo ważna rzecz. Jak spuszczałem stary olej przez lejek do bańki to bardzo powoli przypływał przez zwężenie na dole lejka. Żadne to porównanie, ale woda przepływa momentalnie, a zużyty olej 5W40 bardzo powoli.
Ile sekund potrzebuje olej 5W40 zimą aby od chwili startu znaleźć się: pod krzywkami na rozrządzie, na wałku turbosprężarki i na panewkach na wale korbowym? Wydaje mi się, że tu właśnie pompowalność gra istotną rolę.
O ile szybciej znajdzie się tam olej 0W30 lub 0W40?
Niżej przykłady pompowalności. Prośba do kolegów o interpretację. Widać nie jest podawane wszystko dla jednej temperatury.
Mobil 1 New Life 0W-40
MRV w temp -40ºC cP (ASTM D4684) 31,000
Mobil 1 0W-20
MRV, w - 40ºc (ASTM D4684) 9200
Mobil 1 Peak Life 5W-50
MRV w temp -35ºC cP (ASTM D4684) 29,244
Mobil 1 Fuel Economy 0W-30
MRV w -30 ºC, cP (ASTM D4684) 19000
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dragsterIle sekund potrzebuje olej 5W40 zimą aby od chwili startu znaleźć się: pod krzywkami na rozrządzie, na wałku turbosprężarki i na panewkach na wale korbowym?
Czas dotarcia do wszystkich węzłów tarcia na świeżym oleju SAE 5W30 to około 10 sekund a na "używanym" około 13-15...
Oczywiście uwarunkowane jest to typem silnika jak i samym SAE użytego oleju i jego specyfikacją.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOOczywiście uwarunkowane jest to typem silnika jak i samym SAE użytego oleju i jego specyfikacją.
Można to odnieś do szarej rzeczywistości i smażenia placków (Lubie placki). Niech ktoś ulini naleśnika na oleju np. ryżowym który ma mega wysoką temperaturę palenie ... i co nie do zjedzenia. Czyli nie ma to jak stary dobry Kujawski (który tak nawiasem mówiąc jest bardziej syntetyczny niż niektóre ze wspomnianych w tym wątków oliw do smarowania wałków, panewek i czego tam jeszcze). Ale wracając do tematu bezwzględnie trzymać się wytycznych producenta samochodu. Tak jest najbezpieczniej.
Komentarz
-
-
adr_ad - w instrukcji obsługi mojego fiata punto pisze że jedynym olejem (wręcz przyjacielem) który jest zalecany do mojego silnika jest mineralny VS MAX 15w40 - jak to dobrze dla mojego samochodu że nie trzymam się bezwzględnie wytycznych producenta :diabelski_usmiech
ps.vs max 15w40 posiada tbn=6 że o lepkości w -15 nie wspomnę :wink:
na szczęście wyleciał z silnika po 2kkm po czym kolejne 90kkm zrobił na Lazerway 5w40,10kkm na Lazerway v0w30,dalej 10kkm na sso 0w30 a obecnie już 3 wymiana co 10kkm na Neste 0w40 gdzie do obecnej wymiany dodatkowo poszedł AR9200 - wniosek końcowy (subiektywny) silnik obecnie pracuje o wiele lepiej niż po wyjeździe z salonu :wink: może dlatego że od zakupu cudowny "vs max" był w nim tylko miesiąc i zimy nie zobaczył :P ciekawą rzeczą jest że wiele przypadłości o których piszą użytkownicy na forum fiata z cyklu TTTM czyli (stukające popychacze,przedmuch oleju do filtra powietrza,świecąca się kontrolka ciśnienia smarowania przez 3 sekundy po rozruchu,dolewki pomiędzy wymianami od 1-3l) jakoś u mnie nie występują - przypadek :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOZamieszczone przez dragsterIle sekund potrzebuje olej 5W40 zimą aby od chwili startu znaleźć się: pod krzywkami na rozrządzie, na wałku turbosprężarki i na panewkach na wale korbowym?
Czas dotarcia do wszystkich węzłów tarcia na świeżym oleju SAE 5W30 to około 10 sekund a na "używanym" około 13-15...
Oczywiście uwarunkowane jest to typem silnika jak i samym SAE użytego oleju i jego specyfikacją.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekA co to ma za znaczenie,Zamieszczone przez PidziekWażna jest finalna kompozycjaZamieszczone przez PidziekA po co ....Zamieszczone przez PidziekCzy to coś wniesie do dyskusji ?Zamieszczone przez PidziekLiczy się produkt finalny
Zamieszczone przez REXAXZamieszczone przez PidziekZ tymi bazami "Szwedzkimi" to może nie ma co się tak zachłystywać
Jak na tapecie był Ams to najważniejsza była baza PAO, jak teraz do sprzedania jest HC to najwazniejsze są dodatki i produkt finalny :lol:
Komentarz
-
-
Leonn : nie lubisz Amsoil-a i marek innych niż LM 8) :lol:
Zamieszczone przez leonnJak na tapecie był Ams to najważniejsza była baza PAO
Ja tylko chciałem dać do zrozumienia że produkt z Szwecji, Norwegii nie zawsze jest norweski i nie zawsze ma Szwedzką bazą a nie krytykować ich bazProfesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PidziekLeonn : nie lubisz Amsoil-a i marek innych niż LM 8) :lol:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez demmsiZalałem TT4600, wczesniej był Castrol Edge... Narazie nie słyszę większych różnic w pracy silnika. Zobaczymy co będzie dalej.
Na LM TT4600 silnik pracuje miękko przez całe 15kkm między wymianami. Na Edgu już po 7 tyś silnik chodził głośniej.Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC
Komentarz
-
-
Jeżdżę na LM TT4100, jestem zadowolony z tego oleju. Silnik chodzi cichutko zaraz po odpaleniu i tak pozostaje aż do następnej wymiany.Nie ma stukania popychaczy zaworowych po kilku dniach nie odpalania silnika. Zrobiłem na nim ok 60tkm, wymiany co 12-15tkm, czasami trzeba było dolać ok 300ml po ok10-13tkm ale to zależy czy było dużo trasy z wysokimi prędkościami ops:
Pytanie czy jest sens przejść na TT4600 na zimę bo szykuje mi się teraz wymiana, czy lać to co do tej pory, mam na szafie 125tkm, fabrycznie bez dpf. Dojeżdzam do pracy 35km w jedną stronę, auto stoi sobie 3-5 dni na bazie i powrót do domku, czasami jakaś traska w weekend, reszta po mieście.Było szybkie
2.0 TDI BKD 177km/402Nm by Aligator
CITROEN C5 III TOURER EXCLUSIVE
163HDI HYDRACTIVE 3+
Jest wycieczkowóz
VW Sharan 7n 2.0TDI 170km DSG
Komentarz
-
-
Witam,
Chciałem zapytać jak to jest, z tymi olejami XF LONGLIFE 5w30 i TRIDENT LONGLIFE 5w40
Różnica w cenie przy 5L jest 70 zł
Czy jeśli rocznie robię niecałe 8-10 kkm to mogę ten olej zmieniać co 1,5 - 2 lata?
Ostatnio nalałem XFE-PD 5W40 no i zrobiłem na nim dopiero 8,2 kkm i zastanawiam się czy do przed zimą wymienić :/ ?
Nie chciał bym niepotrzebnie generować sobie kosztów.
Proszę o radę. Jeździć na XFE-PD 5W40 do 15 tys czy lepiej będzie zmienić przed zimą. Auto głównie jeździ po małym mieście, raz na 2-3 tyg trasa około 180km.Sprzedam dom: http://www.paulinaguzek.pl/dom/
---
A to moja skodzinka:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=1470014
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez guzolotAuto głównie jeździ po małym mieście
Zmiana olejuZamieszczone przez guzolotco 1,5 - 2 lata?
---> dane ze strony Skoda Polska
"Plan przeglądów samochodów marki ©KODA"
Regularny serwis – opcja QG0:
•Wymiana oleju silnikowego co 15 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
•Przegląd okresowy samochodów co 30 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
Regularny serwis – opcja QG0:
•Wymiana oleju silnikowego co 15 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
•Przegląd okresowy co 30 000 km lub 2 lata. W trakcie przeglądu wymieniany jest również olej silnikowy.
Serwis o wydłużonym okresie wykonywany według wskazań wskaźnika – opcja QG1:
•Częstotliwość realizacji usługi uzależniona jest od intensywności eksploatacji samochodu oraz warunków, w jakich samochód jest wykorzystywany.
•Kontrola stanu samochodu realizowana jest według wskazań wskaźnika, jednak nie później niż po upływie 2 lat.
Zamieszczone przez guzolotnalałem XFE-PD 5W40 no i zrobiłem na nim dopiero 8,2 kkmZamieszczone przez PAOLO ESCOWymiana oleju silnikowego co 15 000 km lub 1 rok w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Na Orlen Platinum 5W40 zrobione około po zalaniu około 300km. Pół trasa pół miasto. Silnik jeszcze się nie zatarł :lol: . Kontrolka ciśnienia gaśnie momentalnie, z chwilą odpalenia. Zapala super, dźwięk silnika jest bardzo fajny: z jednej strony basowy bardziej, a z drugiej strony metaliczny. Tak twardo chodzi.
Komentarz
-
-
A ja ujeżdżam teraz swojego AHF na Lukoil Lux 5W40, zobaczmy jak się sprawi w zimie. http://www.alneshour.com/f/document_...XE%20SN-CF.pdf
Komentarz
-
-
Dziś jeździłem z kolegą z pracy O II 1,9 TDI - ma zalany silnik PLATINUM MaxExpert V 5W-30 http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-mot...t-V-5W-30.html Silnik na zimno ładnie pracuje, stosunkowo cicho. Nie wiem jak w górnym zakresie obrotów, bo jeździliśmy po mieście. Ciekawa opcja dla forumowych marek olejów :wink:PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez REXAXodkryłem że Neste City Pro 0w40 i Valvoline Synpower 0w40 - to dokładnie dwa identyczne produkty
Zamieszczone przez REXAXmuszę się z tym oswoićPW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PAOLO ESCOAshland przejął też część akcji fińskiego Neste Chemicals. Umowa z Ashland Neste "obejmuje mieszanie i pakowanie wybranych produktów środków smarnych i oleju."
Komentarz
-
Komentarz