Zamieszczone przez Hołowczyc20
Jaki olej do TDI
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
:wink: Kto jak kto ale wy w tym temacie na pewno mi powiecie jaka jest minimalna prawidłowa temperatura robocza oleju zimą , i jaka jest maksymalna robocza dopuszczalna temperatura oleju latem ? . Pytam ponieważ mam zamontowaną uszczelkę pod klapą silnika( w sumie nie tylko ja - masa ludzi to zrobiła ) , zapobiegającą jego zabrudzaniu .
Latem będąc na Chorwacji przy temperaturach zbliżających się 40-stu stopniom powoli zaczynałem myśleć nad jej zdemontowaniem z obawy nad utratą pewnych właściwości oleju poprzez zawyżoną temperaturę .... he :roll: niekiedy nasuwają się refleksje czy człowiek dobrze zrobił poprawiając fabrykę ... - bez uszczelki powietrze zimne wpada prze szczelinę ok 1,5 cm - między belką i klapą + powietrze przez chłodnicę - ciepłe , i leci nad osłoną plastikową silnika dodatkowo omywając turbinę , i na pewno ją w jakimś stopniu ją chłodząc , natomiast z uszczelką jest to minimalnie utrudnione , bo też tam wpada powietrze , ale tylko te które przeszło przez chłodnicę . Dodam tylko tyle że temperatura chłodziwa nie wzrastała - pytanie dotyczy książkowego 5W30
Komentarz
-
-
leonn, hmm już zbytnio nie pamiętam ...ale chyba 107 lub dobijało do 110 , kurde wiem że mi kopara opadła ....zabij . Właśnie dla tego chciał bym wiedzieć górną dopuszczalną granicę aby to kontrolować .
Zamieszczone przez leonnto raczej dolną osłonę silnika, a nie uszczelkę maski
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez grutocoraz częściej zdarzają się ulewy . Chyba 2 lata temu od Zagrzebia do gór Velebit były takie ulewy że SZOK przy 90 zrywało przyczepność
Zamieszczone przez grutoBEZ OSŁONY ???
Komentarz
-
-
Panowie, zależy gdzie jest jeszcze mierzona temp silnika i jak się jeździ, generalnie lepiej aby powyżej 120 stopni temp oleju nie wychodziła :wink: a to czy bedzie 100 czy 110 nie ma różnicysuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Witam wszystkich.
Jestem właśnie po przeczytaniu starego i nowego wątku muszę przyznać ze temat oliw ogarniacie na wysokim poziomie :kciukgora .
Pytanie mój klekot 1.9 tdi pd 2004 bez dpf w Niemcowni był zalewany jakims Kastratem 5W30 po przyjeździe do Polski zalałem go Mobilem1 5w30 ESP tak wiem auto bez dpf jeszcze nie wiedziałem ze Mobil to taka lipa przynajmniej takie sa opinie o tych olejach.Teraz mam pytanie zostać przy Mobilu i wymiana co 6000,7000 tys km czy zmienić na Motul Specific 0W30 506.01 lub Motul Specific 5W30 504.00 507.00 który lepszy i zmiana co 10000 tys km.
Dzieki i pozdrawiam
Komentarz
-
-
andrzej12344321, nie słuchaj kryptoreklam. Mój na tym Mobilu ESP 5/30 504/507 śmiga, wcześniej był castrol (raz dałem się skusić na Fuchsa-nigdy więcej-pod wpływem tego wątku) Auto parę dni temu skończyło 195 tys i żyje, silnik igła, turbo też.
Ważniejsze są regularne wymiany i pewny olej a nie podróba.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lashloandrzej12344321, nie słuchaj kryptoreklam. Mój na tym Mobilu ESP 5/30 504/507 śmiga, wcześniej był castrol (raz dałem się skusić na Fuchsa-nigdy więcej-pod wpływem tego wątku) Auto parę dni temu skończyło 195 tys i żyje, silnik igła, turbo też.
Ważniejsze są regularne wymiany i pewny olej a nie podróba.
Dobrze wiedzieć ze jednak Mobil1 daje rade.
Czasami glowa boli od czytania który lepsiejszy ale szacunek za wiedze.
Ja tez wlasnie chciałem sprobowac Motula Specific 504.00 507.00 podobno dobry olej
Mobil1 5w30 ESP to nie syntetyk to jest jakiś olej bez HC jak się domyślam Motul,Millers,Amsoil to wszystko niby syntetyki??
Jak to jest5w30 to (niby) syntetyki a co można powiedzieć o 0w30 np.Motul Specific 506.01
na estrach przecież tam tez jest pewnie HC.badz madry i pisz wiersze wychodzi na to ze zalewac autko olejem co 8000km marka wedle uznania Shell,Castrol,Lotos a co do norm przeczytałem watek jedni zalewają z zalecaną drudzy omijają szerokim lukiem wszelkie normy patrząc w karty oleju :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
andrzej12344321, jak pisałem-najważniejsze,żeby nie lać z niepewnego źródła.No i trzymać się norm VW. nie wierzę, że wychwalany olej X z normą 504/507, różni się diametralnie od krytykowanego oleju Y z tą samą normą.
[ Dodano: Pon 30 Gru, 13 10:23 ]
A zasada handlu jest prosta ;-) Zachwalasz swój towar ;-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Lashloandrzej12344321, jak pisałem-najważniejsze,żeby nie lać z niepewnego źródła.No i trzymać się norm VW. nie wierzę, że wychwalany olej X z normą 504/507, różni się diametralnie od krytykowanego oleju Y z tą samą normą.
[ Dodano: Pon 30 Gru, 13 10:23 ]
A zasada handlu jest prosta ;-) Zachwalasz swój towar ;-)
Masz u siebie DPF??
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zonkco sądzicie o tym oleju: Motul 8100 X-Clean C3 5W40 do 1.9 tdi bxe
dobry wybór ? :?:
tu masz w promo teraz:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tdi122FUCHS TITAN GT1 PRO FLEX 5W30 XTL czy Amsoli European Car Formula 5W-40 Full-SAPS Synthetic Motor Oil
do 1.9 Asv po chipie?
Co najlepsze do płukania silnika po starym oleju?
Komentarz
-
-
Seed: zalej Fuchs-a 0W40 z aprobatą 229.5 albo to samo z 0W30 to zobaczysz jak wypada Twój olej :-)
Wchodzi nowy olej 0W40 z 229.5 i VW 502.00 ale na szczegóły jeszcze za wcześnie będzie już ciasno na "piedestale" :lol:Profesjonalne oleje i filtry, zniżki dla klubowiczów :
http://www.zmienolej.pl/
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=748534#748534
Komentarz
-
Komentarz