Jaki olej do TDI

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • looker
    RS
    • 2008
    • 1886
    • Octavia II (1Z3)
    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

    Koledzy, po co te tajemnice ? Nie znam się na tych cyferkach i raczej nie zacznę ich studiować. Poproszę prosto z mostu: czy Penrite wypadł bardzo dobrze, dobrze, słabo czy bardzo słabo ?

    Myślę, że wielu z nas da to znacznie więcej niż kwieciste słowne wodotryski w temacie...
    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

    Komentarz

    • marcin607
      Elegance
      • 2014
      • 767
      • Octavia II (1Z3)
      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

      Eksperci co lepsze
      Castrol edge 5w30 Specyfikacje:
      SAE 5W-30; ACEA A3/B3, A3/B4, C3; BMW Longlife-04; VW 504 00/ 507 00; MB-Approval 229.31/229.51; Porsche C30
      Spełnia wymagania specyfikacji VW 503 01

      Czy
      Motul x-clean 5w30:
      STANDARDY: ACEA C3
      Aprobaty: BMW Long Life-04
      MB-Approval 229.51
      Porsche C30
      VW 504 00 - 507 00

      Olej co nie zaleję i tak zmieniam co 10kkm. Czy polecicie jakąś inną oliwę? powiem tak edge był lany od wyjazdu z samolu a motul miałem u siebie w poprzednim aucie i byłem zadowolony.
      MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior

      KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot

      Komentarz

      • KubaMpakiet
        Rider
        • 2011
        • 279

        Zamieszczone przez marcin607
        Eksperci co lepsze
        Chyba Statoil z 30% PAO :wink:
        Audi 1.8T AVJ

        Silnik smaruje
        Ravenol SSL

        Komentarz

        • marcin607
          Elegance
          • 2014
          • 767
          • Octavia II (1Z3)
          • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

          Zamieszczone przez KubaMpakiet
          Zamieszczone przez marcin607
          Eksperci co lepsze
          Chyba Statoil z 30% PAO :wink:
          jaki Statoil. Proszę o linka :- ))
          MaderFaker EKOlot -> http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...t-vrs-interior

          KUPIĘ: tunel z podłokietnikiem-kpl, Zderzak vrs FL, Skladane lusterka-kpl, Maxi-dot

          Komentarz

          • REXAX
            Rider
            • 2013
            • 453

            Zamieszczone przez marcin607
            jaki Statoil. Proszę o linka :- ))

            Komentarz

            • Agamek12
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 9943
              • Ford

              No to jedziemy:
              Passat B6 '08 170KM BMR z przebiegiem 175kkm i serwisowany w ASO jako "long life" (ostatni serwis przy 155kkm). Z uwagi na swoje jazdy (przede wszystkim kilkusetkilometrowe trasy, miasto prawie wcale) będę chciał przy tym "long life" pozostać. Co zalać?
              Chciałbym coś popularnego (Shell, Mobil, Castrol, ipt.)...
              Adam... Używam:
              Rolka: e11FL 97KM/130Nm
              Passek: B6 175KM/366Nm

              Komentarz

              • endryu
                RS
                • 2006
                • 3777
                • Octavia II combi (1Z5)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                Agamek12, Masz link powyżej przytoczony przez REXAX-a :idea:
                O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                =================================================

                Komentarz

                • s.
                  Classic
                  • 2015
                  • 5

                  Nie mogę znaleźć informacji o tym 30% PAO w Lazerway LL na http://www.statoillubricants.com/en_...ataSheets.html
                  Pomoże ktoś?

                  Komentarz

                  • MarioPL
                    Classic
                    • 2009
                    • 33

                    Zamieszczone przez navigator
                    no to jadymy z koksem.... :szeroki_usmiech

                    wybrane parametry z 4 labów...wszystkie oleje to klasa 5W-40
                    Moim zdaniem próbka C dotyczy Penrite.
                    Oni chwalą się zaawansowaną technologią z dużą zawartością leczniczego cynku
                    Pozdrawiam,

                    MarioPL

                    Komentarz

                    • PAOLO ESCO
                      RS
                      • 2009
                      • 6626
                      • Volkswagen
                      • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                      Zamieszczone przez s.
                      Nie mogę znaleźć informacji o tym 30% PAO w Lazerway LL
                      od 15 lutego Statoil zmienił karty (pozostali producenci olejów też) i dostosował zapisy kart charakterystyki substancji do wymogów Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 i obecnie ujęte są tam nic nie warte dane substancji niebezpiecznych ... i - kochana UE - pomyślcie, jakie to daje możliwości producentom olejów teraz ..........
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz

                      • leonn
                        RS
                        • 2011
                        • 2728
                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                        Zamieszczone przez Agamek12
                        BMR z przebiegiem 175kkm i serwisowany w ASO jako "long life" (ostatni serwis przy 155kkm)
                        Zamieszczone przez Agamek12
                        będę chciał przy tym "long life" pozostać.
                        Bardzo mnie ciekawi ile toto na tym longlifie wytrzyma?





                        ps.ja w takim razie bym nie ryzykował, tylko trzymał sie dalej instrukcji producenta i nadal lał Carsrola LL :P

                        Komentarz

                        • kristofer55
                          Rider
                          • 2012
                          • 272

                          Zamieszczone przez loru
                          Ja zaś ostatnimi czasy zalałem LazerWay C3 5W-40 i dupy nie urywa, w porównaniu do tego co było zalewane wcześniej to chała bym powiedział, dramatycznie długo się rozgrzewa, silnik na tym oleju pracuje z "wysiłkiem" do tego twardo i głośno, wycisza się dopiero gdy olej osiągnie około 70sC a i tak te "wyciszenie" można porównać do zimnego startu i pracy zaraz po nim na Millersa czy AMS, przy drobnych mrozach ( tak do -5 sC) zimy start to tragedia, panewki klepią strasznie.
                          Zobaczymy jak będzie w lato ale teraz to kicha.
                          Też mam takie wrażenie po Statoilu, długo się nagrzewa i telepie go długo, dokładnie tak jak napisałeś.
                          Niebawem mam przegląd i zastanawiam się co teraz zalać

                          Komentarz

                          • loru
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4286
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez kristofer55
                            Niebawem mam przegląd i zastanawiam się co teraz zalać
                            ja wracam do jednego z dwóch

                            Olej silnikowy klasy premium wykorzystujący technologię Millers Oils DFT (Dynamic Fluid Technology) do silników wymagających oleju C3 o lepkości 5w40. Oficjalna aprobata OEM. Może być stosowany w silnikach Group (VAG) wyposażonych w pompowtrskiwacze, oraz innych silnikach grupy VAG w tym: Lambor ...

                            albo


                            Na obu w/w olejach moja suka pracowała bardzo cicho, bez klepania, lekko, nawet przy ostrych mrozach i w zasadzie mam w ile one mają tego syntetyka w sobie a ile mineralnego, ciężko mi jeździć z samym przekonaniem, że motor jest zajebiście chroniony kiedy wyje jak zarzynana świnia.
                            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                            Komentarz

                            • navigator
                              Rider
                              • 2009
                              • 583
                              • Volkswagen

                              Moim zdaniem próbka C dotyczy Penrite.

                              Oni chwalą się zaawansowaną technologią z dużą zawartością leczniczego cynku
                              ....celem ćwiczenia jest raczej interpretacja wyników aby wszyscy zainteresowani mieli jasność gdzie na skali jakości przytoczone mazidła się znajdują....bo jak na razie mamy cyferki i nie do końca wiemy z czym to się je...

                              a to czym się producenci chwalą i jakąż to kosmiczna technologię nie stosują to inna kwestia.... :szeroki_usmiech
                              >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez navigator
                                ....celem ćwiczenia jest raczej interpretacja wyników aby wszyscy zainteresowani mieli jasność gdzie na skali jakości przytoczone mazidła się znajdują....bo jak na razie mamy cyferki i nie do końca wiemy z czym to się je...
                                to wyjaśnij i nie bądź tajemniczy , choć jak dla mnie to próbka A słabo spełnia pokładane w niej nadziej, ma najwięcej żelaza oraz aluminium przez co można domniemywać, że jej warstwa ochronna na newralgicznych punktach twojego paździerza była hu.... , zaś próbka D jest ze znikoma ilością żelaza i aluminium przez co również można domniemywać, iż spełnia oczekiwania ochrony kila w postaci BXE .
                                Nie wspominam to oczywiście i takich aspektach jak wapno do neutralizacji kwasów i inne hiper dodatki.
                                Brakuje tylko danych referencyjnych do tego zestawienia żeby było jasne który przekroczył normy a który nie.
                                No to teraz wyjaw które to oleje , czy mamy dopytać u DGW ? :szeroki_usmiech
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • Luk_as2
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 106

                                  panowie jaki olej na wymiane przy 90kkm do 2.0TDI CFHC?

                                  Komentarz

                                  • piotr.z
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 17

                                    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                                    Zamieszczone przez s.
                                    Nie mogę znaleźć informacji o tym 30% PAO w Lazerway LL
                                    od 15 lutego Statoil zmienił karty (pozostali producenci olejów też) i dostosował zapisy kart charakterystyki substancji do wymogów Rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 i obecnie ujęte są tam nic nie warte dane substancji niebezpiecznych ... i - kochana UE - pomyślcie, jakie to daje możliwości producentom olejów teraz ..........
                                    Możliwe, ale zwróć uwagę że Lazerway V 0w30 nadal ma obiecujący odrobinę przyjemności wpis - tylko chyba mniej niż ostatnio.
                                    Lazerway V 0w30 SDS 16.02.2015
                                    Lazerway LL 5w30 stracił PAO ze składu? Wg mnie stracił 68037-01-4, bo skoro w V jest to i w LL powinien być wymieniony skoro obydwie karty z tego samego dnia. Może dostał coś w zamian? Czy tylko paskudna kastracja?

                                    Monitorujcie te zmiany zanim polecicie w ciemno olej, który kiedyś miał dobre papiery, bo chyba ciężkie czasy idą, jeżeli mówimy o rozbieraniu składu na części pierwsze.

                                    Lazerway LL 5w30 SDS 16.02.2015

                                    Baniak 20l Lazerway V 0w30 stoi w systemie po 509zł -> Netto czy brutto? Jak netto to chyba całkiem całkiem

                                    Komentarz

                                    • yunior81
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 1657
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez kristofer55
                                      Zamieszczone przez loru
                                      Ja zaś ostatnimi czasy zalałem LazerWay C3 5W-40 i dupy nie urywa, w porównaniu do tego co było zalewane wcześniej to chała bym powiedział, dramatycznie długo się rozgrzewa, silnik na tym oleju pracuje z "wysiłkiem" do tego twardo i głośno, wycisza się dopiero gdy olej osiągnie około 70sC a i tak te "wyciszenie" można porównać do zimnego startu i pracy zaraz po nim na Millersa czy AMS, przy drobnych mrozach ( tak do -5 sC) zimy start to tragedia, panewki klepią strasznie.
                                      Zobaczymy jak będzie w lato ale teraz to kicha.
                                      Też mam takie wrażenie po Statoilu, długo się nagrzewa i telepie go długo, dokładnie tak jak napisałeś.
                                      Niebawem mam przegląd i zastanawiam się co teraz zalać

                                      Dlatego wróciłem do starego , dobrego Liqui Moly

                                      Komentarz

                                      • RABIN
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 450
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        Panowie może mi ktoś wytłumaczyć po co lejecie oleje LL i tak wymieniajac je co 15 tys??
                                        Czy na rynku nie ma dobrej oliwy zapewne tańszej do wymiany co 15 tys??
                                        Nie kumam tego :|

                                        Komentarz

                                        • Nexus6
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2004
                                          • 4847
                                          • Volkswagen

                                          Zamieszczone przez RABIN
                                          Czy na rynku nie ma dobrej oliwy zapewne tańszej do wymiany co 15 tys??
                                          nie ma :diabelski_usmiech
                                          With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                          Komentarz

                                          • KubaMpakiet
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 279

                                            Zamieszczone przez RABIN
                                            Panowie może mi ktoś wytłumaczyć po co lejecie oleje LL i tak wymieniajac je co 15 tys??
                                            Czy na rynku nie ma dobrej oliwy zapewne tańszej do wymiany co 15 tys??
                                            Nie kumam tego :|
                                            LL to fikcja :lol:
                                            Audi 1.8T AVJ

                                            Silnik smaruje
                                            Ravenol SSL

                                            Komentarz

                                            • MarioPL
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 33

                                              Zamieszczone przez navigator
                                              ....celem ćwiczenia jest raczej interpretacja wyników aby wszyscy zainteresowani mieli jasność gdzie na skali jakości przytoczone mazidła się znajdują....bo jak na razie mamy cyferki i nie do końca wiemy z czym to się je...
                                              Wszystko się zgadza, tylko nie każdy lubi grzebać w atomach :-)
                                              Prawdopodobnie znajdziemy trzy typy zainteresowanych:
                                              1. Powiedz co to za oleje i który najlepszy a nie zamazuj obrazu detalami.
                                              2. Poproszą o parametry wzorcowego środka abym mogli odnieść do otrzymanych wyników.
                                              Dopytają pewnie, który składnik za co odpowiada, przy okazji, i gładko przejdą do 1 grupy.
                                              3. Rozbiorą na części wszystkie składniki, przeanalizują fachowo i wydadzą opinie, każdy swoją oczywiście, jak to naukowcy, która to opinia dla tych z 1 grupy będzie niezrozumiała i wprowadzi jeszcze większy zamęt :-)

                                              Jako, że należę do grupy 2 poproszę o podpowiedzi, na który składnik zwrócić uwagę i za co on odpowiada. Może ruszymy lekko z dyskusją na poziomie niskim zaawansowanym :-)
                                              Pozdrawiam,

                                              MarioPL

                                              Komentarz

                                              • dzul
                                                Classic
                                                • 2014
                                                • 23

                                                Ja tam czekam na całe karty blackstone tych 4 próbek

                                                Komentarz

                                                • fernando
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 1890

                                                  Mnie najbardziej interesują próbki c i d oraz porównanie tego, co z parametrów obiecywanych dla nowych olejów przez producentów zostało po zlaniu ich z silnika...

                                                  Komentarz

                                                  • patryg
                                                    Classic
                                                    • 2014
                                                    • 38

                                                    Zamieszczone przez jaro4444
                                                    Patryg

                                                    Volvo tak jak Ford ma dość dziwne oczekiwania co do olejów do silników diesla z DPF. Oczekują niskiego HTHS i w sumie wysokiej zawartości SAPS (powyżej 1%). Czyli właśnie A5/B5. Do tego Volvo zaleca w swoich motorach lepkość 0W30.
                                                    Osobiście nie jestem fanem lepkości poniżej 10 cSt i HTHS poniżej ok. 3 (z wyjątkiem silników do japońców spokojnie jeżdżonych).
                                                    Dlatego wolę olej z górnej granicy HTHS dla A5/B5 czyli z pobliża 3,5. Do tego lepkość w 100C ok. 11,5-12. Daje to choć minimalną rezerwę w przypadku dolania paliwa przy wypalaniu DPF. W żony Fiescie Mk7 z 1,6 TDCI Euro 5 leję Statoila Lazerway V 0W30. Wiem, że nie ta lepkość na zimno jak chce Ford ale mam to w nosie. Wcześniej stosowałem Neste 5W30 City Standard (z niebieską nalepką więc z trochę gorszej linii jak City Pro). Nie powalił mnie ten olej. Dlatego zmieniłem na 0W30. Jest zdecydowanie lepiej po starcie na zimno i na gorąco.
                                                    Martwię się cały czas czy nie ma za dużo popiołów jak na DPF ale skoro w Volvo z tym samym silnikiem daje radę to i pewnie tu będzie dobrze.
                                                    Więc podsumowując - z DPF czy bez DPF w Volvo nie musisz się martwić SAPS na poziomie 1% i nieco więcej. To pozwala stosować większość olejów 0W30. Osobiście wolę nieco większe HTHS więc moje typy do Twojego motoru to:
                                                    - Statoil Lazerway V 0w30,
                                                    - Millers XF LONGLIFE 0w30,
                                                    - można spróbować Castrola Professional A3 0W30 - trochę wyższe HTHS nie zaszkodzi, mocna baza, wymieniany co 10 kkm da też radę,

                                                    - Amsa bym odrzucił ze względu na siarkę na poziomie 0,335% i 1,5 popiołów,
                                                    - podobnie jest np. z X-lie Motula i kilkoma innym 0W30


                                                    Co myślisz o tym oleju do d5 z dpfem?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...