[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ayu
    RS
    • 2009
    • 4154

    krzys301, no widzisz, u mnie też automat i też bez szaleństw, pił od początku, ale różne porcje.
    Casrtol zlałem szybko, potem Valvoline i Fuchs 5W30 chlało, Lazerway 5W30 mniej, Molul 0W30 więcej, Millers 5W40 trochę i akceptowalne, Amsoil 5W40 najmniejsze zużycie.

    Wg mnie zmienić olej i zrobić próbę olejową.
    Wątek olejowy w odpowiednim dziale.

    Komentarz

    • krzys301
      Ambiente
      • 2007
      • 244
      • Octavia I (1U2)
      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

      auto stoi na warsztacie i wymieniaja juz pierścienie i tłoki ( w ramach gwarancji)

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        Ale z drugiej strony, co przecietnego kowalskiego ma interesowac eksperymentowanie z olejami. On kupil samochod, ktory sam mu powie, kiedy pojechac na serwis, tam maja wymienic olej na taki jaki ma aprobate i ASO go leje i tyle w temacie. To ze ktos kontroluje stan oleju to juz tez jest cud, bo wiekszosc zaglada pod maske, tylko zeby plyn do spryskiwacza nalac.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • krzys301
          Ambiente
          • 2007
          • 244
          • Octavia I (1U2)
          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

          odnosnie marki oleju, to jezeli spełnia specyfikacje to powinien być ok.
          Castrol, Mobil czy inne znane marki to wg mnie nadmuchana banka marketingowa.
          Można to zauważyc po gadzetach , bluzach np Castrola, a duża marża ( bądz powiązania kapitałowe) sprawia, że serwisy preferuja owe marki.
          Jeżeli wleję orlena 5w 40 ze specyfikacja VW to wierze, że silnik nie stanie )))))))))))))

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Sa roznice w olejach, ale przecietnego uzytkownika silnika TSI ma to nie interesowac i tyle.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • krzys301
              Ambiente
              • 2007
              • 244
              • Octavia I (1U2)
              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

              w służbowym autku z 1.8 TSI wymienili na gwarancji tłoki i pierscienie i jak na razie po 5000 km, zero zużycia oleju

              Komentarz

              • ale_jak_to
                Ambiente
                • 2011
                • 199

                Jak mozna zdiagnozowac czy pierscienie i tloki zle pracuja - przez komputer??
                I drugie pytanie, skad wiecie ze zzarlo wam np. 0.1 czy 0.3 litra oleju? Jak to mierzycie?

                Acha, z tego obrazka (bagnet po lewej) http://img222.imageshack.us/img222/7550/28069519ww1.jpg mam poziom na styku C i ponizej C - nie mam zadnego komunikatu ani kontrolki, ze poziom jest za niski - martwic sie czy powinien wyskoczyc na jeszcze nizszym poziomie?

                Komentarz

                • rezon
                  RS
                  • 2006
                  • 1894
                  • Volvo
                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Zamieszczone przez ale_jak_to
                  Jak mozna zdiagnozowac czy pierscienie i tloki zle pracuja - przez komputer??
                  nie, manometrem do pomiaru ciśnienia w cylindrach.
                  Zamieszczone przez ale_jak_to
                  skad wiecie ze zzarlo wam np. 0.1 czy 0.3 litra oleju?
                  przez dolewki np. do poziomu max z większej ilości km
                  Zamieszczone przez ale_jak_to
                  czy powinien wyskoczyc na jeszcze nizszym poziomie?
                  tak, i lepiej tego nie sprawdzaj

                  Komentarz

                  • krzys301
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 244
                    • Octavia I (1U2)
                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                    jak ma się dojscie do serwisu, to oni już wiedzą , w której serii można spodziewać się lipnych pierscieni, tloków, czy czegoś tam innego .

                    Komentarz

                    • mirek_p11
                      RS
                      • 2010
                      • 6630
                      • Volkswagen
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      była taka partia silników CDAA z 2010 roku. Wiadomość z ASO.

                      Ogólnie problemem są zapieczone pierścienie zgarniające olej. Można zacząć od zastosowania środków na bazie nafty aby oczyścić układ olejowy a jak nie będzie zamierzonego efektu to pozostaje tylko remont silnika W Plichcie poradzili sobie z problemem nadmiernego zużycia oleju i po całkowitym oczyszczeniu silników preparatami Forte-nwe zużycie oleju spadło do ok. 1l/15000 km. Ostatnio ponoć robili 4 auta z jednostkami 1.8TSI i tylko jeden wymagał remontu.

                      Czyszczenie układu smarowania Motor Flush New Gen. przed wymianą oleju zwiększa trwałość nowego oleju silnikowego. Odblokowuje z nagaru pierścienie tłokowe

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz

                      • krzys301
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 244
                        • Octavia I (1U2)
                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                        i to jest wiedza

                        Komentarz

                        • ale_jak_to
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 199

                          U mnie wyglada to tak - w grudniu serwis zalal 4 albo 4,5l oleju nowego, jakis tydzien temu kontrolka zolta sie swiecila ze poziom jest niski, dolalem ok 3/4 litra na 10 000 km.

                          A przy okazji - co powinienem miec w aucie - łańcuch czy pasek rozrządu?

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6630
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez ale_jak_to
                            A przy okazji - co powinienem miec w aucie - łańcuch czy pasek rozrządu?
                            _________________
                            łańcuch

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • ale_jak_to
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 199

                              dzieki

                              Komentarz

                              • lesniczy4
                                Classic
                                • 2013
                                • 17

                                No to mnie panowie pocieszyliście. Moja O2fl jest z kwietnia 2010 i pobiera ok 250ml na 1000km shella 5w40. Może faktycznie przed wymianą na motul specyfic 5w40 zastosuje jakąś płukanke. Co byście polecili? Są szanse na jakąś poprawę?

                                Komentarz

                                • rezon
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 1894
                                  • Volvo
                                  • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Zamieszczone przez lesniczy4
                                  Co byście polecili? Są szanse na jakąś poprawę?
                                  Kup np. płukankę motula. Nie spodziewałbym się poprawy - ale 250ml to jest zupełnie akceptowalne i nie robiłbym z tego problemów, a jeszcze w W-wie

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    olejowe perypetie cd. ze stronki spalacz.pl :roll:

                                    Olejowe perypetie silnika 2.0 TFSI w całkiem nowym choć już pogwarancyjnym Audi A4. Kilkumiesięczne zmagania z nadmiernym przepalaniem oleju ostatecznie zakończone bezpłatnym remontem silnika. Mowa o silniku 2.0 TFS.

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • Tippo
                                      L&K
                                      • 2009
                                      • 1349
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                      Dobrze, ze odkopales, aktualnie mam w cdaa 20tys przelotu, trasa 2x1tys km, 80%autostrada i tempomat na 140km/h z pelnym obicazeniem, reszta pagorki, auto zuzylo jakies 100ml oleju x-max 0w40.

                                      Komentarz

                                      • granacik
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 249

                                        rezon, nie doczytałeś chyba, że koledze lesniczy4 ubywa 250 ml na 1000 km. To dużo. Mi na 10 000 km ubywa obecnie jakieś 0,7 l Motula X-Clean+ 5W30 co również nie jest mało ale akceptowalne przy tym silniku.

                                        Komentarz

                                        • rezon
                                          RS
                                          • 2006
                                          • 1894
                                          • Volvo
                                          • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez granacik
                                          rezon, nie doczytałeś chyba, że koledze lesniczy4 ubywa 250 ml na 1000 km. To dużo. Mi na 10 000 km ubywa obecnie jakieś 0,7 l Motula X-Clean+ 5W30 co również nie jest mało ale akceptowalne przy tym silniku.
                                          doczytałem. Gdybyś nie wiedział to norma jest 0,7l/1000km . Zarówno w TDI, jak i w MPI przy większych prędkościach miałem zużycie 0,5l/1000km i nie robiłem z tego tragedii. TTTM. To, że jeden czy drugi silnik VW nie bierze, nie oznacza bynajmniej, że jak komuś bierze ćwiartkę na 1kkm to ma coś skopane. a tak BTW to ładnego kotleta odgrzałeś - z września ub. roku :lol: Moje obecne TSI też nie bierze - na razie

                                          Komentarz

                                          • SS
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 16209
                                            • Superb III (3V3)

                                            a ja wróciłem z wakacji. Trasa 1300km i lokalnie trochę natłukłem, i w dzień powrotu dolałem 500ml. Powrót to podjazdy, korki i "nadrabianie" zdrowo ponad 200km/h i nie trzeba nić dolewać. Nie rozumiem tego :x
                                            Pisał Sebastian

                                            Komentarz

                                            • Drzosz
                                              Drive
                                              • 2013
                                              • 67
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM
                                              • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                                              U mnie od wymiany do wymiany czyli ok po 9 tys. nie dolewam nic. Też nie wiem z czego to wynika, że jednym te silniki biorą olej, a innym nie.

                                              Komentarz

                                              • rezon
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 1894
                                                • Volvo
                                                • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                pasowania części czyli tolerancji i docierania. Co niektórzy nie wierzą słowu pisanemu i docierają silnik, a niektórzy wierzą i dają w palnik od 1kkm

                                                Komentarz

                                                • granacik
                                                  Ambiente
                                                  • 2009
                                                  • 249

                                                  rezon, no i co z tego, że taka jest norma?? A gdyby norma wynosiła 2l na 100 to też byś uznał, że jest wszystko ok bo tak Ci Skoda powiedziała? Norma 0,7l na 100 km oznacza dolewanie 10 l oleju na 15 000 km. To nie Wartburg :wink: Żaden z benzynowych silników jakie miałem do tej pory w samochodach nie brał oleju w ogóle (Peugeot, Toyota, KIA). Żaden co prawda nie miał turbiny ale to nie usprawiedliwia tak dużego zużycia oleju.

                                                  Komentarz

                                                  • rezon
                                                    RS
                                                    • 2006
                                                    • 1894
                                                    • Volvo
                                                    • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                    Norma producenta oznacza, że dla danego silnika nie jest to zjawisko rzadko spotykane, a tym samym nie oznacza od razu usterki silnika. Po prostu TTTM i tyle. Też zaliczyłem kilka (naście) samochodów - akurat TSI to pierwszy z grupy VW, który nie bierze. TDI'kiem zrobiłem 155kkm - brał od początku przy większych prędkościach i gdybym stosował się do zaleceń niektórych forumowiczów to remont silnika/turbiny robiłbym z 10 razy. A tak i silnik bez remontu, i turbina ori bez remontu, i na programie przebiegał 90kkm - i jak go sprzedawałem nie wykazywał jakiegoś specjalnego zużycia. Podobnie miały benzynowe 1,6MPI - (w sumie 3 z łącznym przebiegiem ponad 200kkm) turbiny w nich nie uświadczysz, a olej lubiły łyknąć jak się pogoniło konie. W innych autkach różnie bywało - jedne brały, inne nie. Generalnie japońskie benzynowe miały lepszą kulturę pracy i praktyczny brak apetytu olejowego - najlepiej wspominam Mazdę 626 1,6 benzyna, a europejskie cóż.... miały tańsze i łatwiej dostępne części

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...