[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • arpo
    Classic
    • 2009
    • 37
    • Superb II combi (3T5)
    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

    Na poziomie 1L/1000km to już raczej ruchy poszukiwawcze trzeba zagęścić. Przy tym zużyciu w komorze spalania mogą dziać się różne rzeczy, szkoda głowicy. U mnie skończyło się na wypalonym zaworze. Jak auto nie może już się samo poruszać, wtedy dopiero robi się nerwowo. Do warsztatu, który robił mój silnik, trafił niedługo później inny z identycznym objawem. Coś musi być zatem na rzeczy.

    Komentarz

    • mirek_p11
      RS
      • 2010
      • 6630
      • Volkswagen
      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

      Dzisiaj 13 godzin w warsztacie i silnik został w końcu wyjęty :roll: ( nagar na zaworach :shock: , rozrząd i wałki rozrządu w dobrym stanie, dwumas też ok. ). Jutro głowica do obróbki i wyjęcie tłoków. Fotki w zał.
      Załączone pliki

      Seat Leon ST FR by mirek_p11

      Fotki
      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
      Fotki

      Komentarz

      • SS
        RS
        • 2010
        • 16209
        • Superb III (3V3)

        mirek_p11, trochę mnie przeraziles :wink: niech naprawa idzie szybkimi bezproblemowo
        Pisał Sebastian

        Komentarz

        • Mariusz87
          L&K
          • 2011
          • 1286
          • Octavia II combi (1Z5)
          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

          Fajnie to wygląda choć dla zwykłego śmiertelnika jak czarna magia :P
          moje stare auto
          jest scout

          Komentarz

          • 4tech
            RS
            • 2008
            • 4199
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • BKD 2.0 TDI 140 KM

            mirek_p11, rób foty wszystkiego co się da, będziemy razem oglądać :wink:
            Już się tłoków i pierścieni nie mogę doczekać :diabelski_usmiech

            Ale szacun panie prekursorze
            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

            Komentarz

            • voytek
              Rider
              • 2010
              • 480
              • Octavia III (5E3)
              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

              Zamieszczone przez SS
              mirek_p11, trochę mnie przeraziles :wink: niech naprawa idzie szybkimi bezproblemowo
              Zamieszczone przez Mariusz87
              Fajnie to wygląda choć dla zwykłego śmiertelnika jak czarna magia :P
              No cóż, tak wygląda rozebrany silnik, już gdzieś to widziałem :wink:
              U mnie też śladów zużycia silnika nie było, gładzie cylindrów, wałki, wszystko wyglądało dobrze, rozrząd też wyglądał dobrze, choć i tak go wymieniłem, tak profilaktycznie korzystając z okazji. Wykryto wyciek z pompy wody - poszła do wymiany. Tarcza sprzęgła u mnie zużyta znacznie bardziej, ale na razie została nie wymieniona, na dwumasie miałem luz, ale jeszcze nie kwalifikujący do naprawy zdaniem mechanika - no ale to są części eksploatacyjne.
              Generalnie rzecz biorąc, te silniki jak widać nie wykazują objawów zużycia przy przebiegach rzędu 100000 km (jak u mnie), a pierścienie olejowe to ewidentny błąd konstrukcyjny, niby szczegół przy całości, ale naprawa wymaga rozebrania silnika niestety i tu są największe koszty. Ciężko zrozumieć, jak tak doświadczony w konstruowaniu silników producent mógł popełnić tak prozaiczny błąd. Tu nie psuje się coś, co jest skomplikowane, nowoczesne, nie było czasu na dopracowanie, tylko coś, co jest elementem każdego silnika od zawsze :|

              Komentarz

              • mirek_p11
                RS
                • 2010
                • 6630
                • Volkswagen
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                dzisiaj cd. walki z silnikiem. W zał fotki. Głowica jest już dostarczona do czyszczenia, planownia, wymiany uszczelniaczy a tłoki wysłane do Warszawy. Po demontażu okazało się że, tłoki z korbowodami są w bdb stanie, gładzie cylindrów w stanie idealnym, panewki jak nowe. Świece były w stanie agonalnym a rowek pierścienia olejowego zabity szlamem ( jakiś idiota musiał zaprojektować 0,5 mm rowek z otworami :shock: ). Na zdjęciu ten rowek wyszedł powiększony, ale w realu jest znacznie mniejszy.


                bezpośredni wtrysk i odkładanie się nagaru na zaworach

                I když motory aut pracují na stále stejném principu, dílčí změny v jejich fungování způsobují, že co k nim dříve bylo ohleduplné, dnes je dokáže zničit.
                Załączone pliki

                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                Fotki
                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                Fotki

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  mirek_p11, sprawdzałeś sitko ( czy nie było rozerwane ) w tym łożyskowaniu wałków rozrządu?
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • mirek_p11
                    RS
                    • 2010
                    • 6630
                    • Volkswagen
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    kowal 2002, sitka całe

                    1.8 tsi to jest jedno wielkie sitko i setki śrubek, czujników, plasticzków; ogólnie masakra

                    możesz mi podpowiedzieć, bo nawet dzisiaj w ASO nie wiedzieli gdzie jest umiejscowiona ta tuleja ?

                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                    Fotki
                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                    Fotki

                    Komentarz

                    • andrzej111
                      L&K
                      • 2010
                      • 1391

                      Forte chyba nic nie dało.
                      Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                      Komentarz

                      • mirek_p11
                        RS
                        • 2010
                        • 6630
                        • Volkswagen
                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                        andrzej111, nagar na trzonkach zaworów, w dolocie i w kanałach ssących to wina bezpośredniego wtrysku i po remoncie aby ograniczyć odkładanie się nagaru podstawą będzie olej low saps, wymiana co 10000 km i płukanka. Środki coś tam dały, bo pierścienie nie były zapieczone. Po prostu mamy pecha, że akurat CDAA ma spierniczone pierścienie.

                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                        Fotki
                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                        Fotki

                        Komentarz

                        • kowal 2002
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 5161

                          mirek_p11, to są chyba tulejki do montażu uszczelniaczy zaworów ( ich się nie montuje tylko używa do montażu ), ale mogę się mylić...

                          BTW.

                          Czy u Ciebie ślady na tłokach ( te pionowe kreski/przetarcia jak na fotce parę postów wyżej ) też były tylko po stronie "wydechowej" tłoka?
                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                          Komentarz

                          • klarus
                            RS
                            ModeratoRS
                            • 2013
                            • 5394
                            • Octavia III combi (5E5)
                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                            Zamieszczone przez mirek_p11
                            podstawą będzie olej low saps,
                            no, kolo, co prawda intuicja mi też to podpowiadała, ale to stwierdzenie jest rewolucyjne w stosunku do tego co krąży w wątku o oleju do benzyniaka :idea:
                            kłaniają się tutaj tak krytykowane w tym wątku oleje 5w30

                            Komentarz

                            • mirek_p11
                              RS
                              • 2010
                              • 6630
                              • Volkswagen
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              kowal 2002, dzieki za info

                              Z drugiej strony minimalnie a najbardziej wytarty był 2 i 3 tłok. Największy syf był też na zaworach 2 i 3 cylindra. Zresztą kolega voytek miał podobnie.

                              [ Dodano: Sob 21 Mar, 15 21:35 ]
                              Zamieszczone przez klarus
                              no, kolo, co prawda intuicja mi też to podpowiadała, ale to stwierdzenie jest rewolucyjne w stosunku do tego co krąży w wątku o oleju do benzyniaka
                              spóbować można a wymiana co 8-10 tys. km

                              Będę musiał jeszcze pogadać z kolegą, który sprzedaje motula jaka lepkość będzie najlepsza.

                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz

                              • klarus
                                RS
                                ModeratoRS
                                • 2013
                                • 5394
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                mirek_p11, być może dlatego zalecano przez aso niskopopiołowe i o niskiej zawartości siarki 5w30, że tyle syfu się odkłada, :niewiem
                                polecane w wątku o oleju do benzyniaka są raczej oleje full saps,
                                0w40 to nie są chyba oleje low saps...

                                Komentarz

                                • kowal 2002
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 5161

                                  Ja zostaję przy 5W40, ale chyba w końcu dokończę projekt Oil Catch Tank-a.
                                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    Zamieszczone przez kowal 2002
                                    Ja zostaję przy 5W40, ale chyba w końcu dokończę projekt Oil Catch Tank-a
                                    to jest chyba najlepsze rozwiązanie

                                    klarus, problem jest taki, że stosując oleje Low Saps ogólna ochrona silnika jest niższa niż Full Saps. Oczywiście są dobre oleje 0W40 Low Saps, ale nie są to oleje tanie i popularne ( np. Aral, Millers )

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • rezon
                                      RS
                                      • 2006
                                      • 1894
                                      • Volvo
                                      • AKL 1.6 MPI 101 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez mirek_p11
                                      po remoncie aby ograniczyć odkładanie się nagaru podstawą będzie olej low saps, wymiana co 10000 km i płukanka
                                      ta..... a później świstak będzie siedział i zawijał w sreberka. Jak mu będzie brał olej to wymiana co 5kkm niewiele pomoże, bo coś z tym olejem się w końcu dzieje jak nie widać nieszczelności. Czy wymieni co 10 czy co 30 i tak będzie spalał i odkładał na tłokach, głowicy, itd...
                                      Jakoś na razie zmieniając co 30kkm samo zło czyli 5W30 LowSaps nie dolewam i nie mam problemów. Na zużyty czy wadliwy pierścień zbierający to złoty olej nie pomaga, tylko wymiana pierścienia. Na padnięty napinacz też wymiana co 10kkm nie działa.

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6630
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        ciekawe stonki

                                        The document provides an overview of the 1.8l TFSI engine, including its design priorities, components, and operations. Key points include: - The engine was designed to be more compact while achieving high performance, fuel efficiency, and compliance with emissions standards. - It has a capacity of 1,798cc, delivers 118kW power at 5,000-6,200rpm, and 250Nm of torque from 1,500-4,200rpm. - Notable components include integrated balance shafts, variable intake timing, and a direct fuel injection system. - The self-study programme provides basic information and is not a repair manual. Refer to brand literature for maintenance.






                                        [ Dodano: Sob 21 Mar, 15 22:57 ]
                                        rezon, napisałem już wcześniej, że wymiana pierścieni i przeróbka tłoków rozwiąże problem nadmiernego zużycia oleju, ale nagar będzie dalej się odkładał, bo mamy bezpośredni wtrysk. Oczywiście nie jestem zwolennikiem wymiany oleju co 30 tys. km i w moim przypadku opcja LL w ogóle nie wchodzi w grę.



                                        Zamieszczone przez rezon
                                        Jakoś na razie zmieniając co 30kkm samo zło czyli 5W30 LowSaps nie dolewam
                                        bo nie masz silnika CDAA.

                                        Zamieszczone przez rezon
                                        nie mam problemów
                                        i obyś ich nie miał

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • kowal 2002
                                          RS
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 5161

                                          TU
                                          jest fajny gotowiec do naszych maszynek, ale cena zabija...
                                          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6630
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            kowal 2002, myślę, że jeżeli ktoś chce dłużej pojeździć 1.8 tsi to warto wyłożyć te 500$

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5394
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              Zamieszczone przez mirek_p11

                                              klarus, problem jest taki, że stosując oleje Low Saps ogólna ochrona silnika jest niższa niż Full Saps. Oczywiście są dobre oleje 0W40 Low Saps, ale nie są to oleje tanie i popularne ( np. Aral, Millers )
                                              Jo, masz rację, kolo, teraz trzeba poszukać "złotego środka" ...

                                              Komentarz

                                              • 4tech
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 4199
                                                • Octavia II combi (1Z5)
                                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                                Ciekawe, czy Ceramizer by coś pomógł :?:
                                                :diabelski_usmiech
                                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                                Komentarz

                                                • andrzej111
                                                  L&K
                                                  • 2010
                                                  • 1391

                                                  Zamieszczone przez 4tech
                                                  Ciekawe, czy Ceramizer by coś pomógł
                                                  k
                                                  Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                  Komentarz

                                                  • voytek
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 480
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                                    problem jest taki, że stosując oleje Low Saps ogólna ochrona silnika jest niższa niż Full Saps. Oczywiście są dobre oleje 0W40 Low Saps, ale nie są to oleje tanie i popularne ( np. Aral, Millers )
                                                    Z drugiej strony ochrona nie jest taka najgorsza, skoro mój silnik do 90 tysięcy pracował na olejach low saps z normą 504.00, wymienianych co 15 tysięcy i oznak zużycia nie ma, co było widać podczas naprawy. Teraz po naprawie chodzi na Mobilu NL 0w40, jednak przy wymianie po dotarciu zamierzam wrócić do normy 504.00. Choć z drugiej strony, jeśli mgła olejowa dostaje się przez dolot i osiada na zaworach, to każdy olej się na nich przypali i da nagar, mam jednak nadzieję, że w przypadku oleju low saps będzie się to działo wolniej.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...