Na poziomie 1L/1000km to już raczej ruchy poszukiwawcze trzeba zagęścić. Przy tym zużyciu w komorze spalania mogą dziać się różne rzeczy, szkoda głowicy. U mnie skończyło się na wypalonym zaworze. Jak auto nie może już się samo poruszać, wtedy dopiero robi się nerwowo. Do warsztatu, który robił mój silnik, trafił niedługo później inny z identycznym objawem. Coś musi być zatem na rzeczy.
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Fajnie to wygląda choć dla zwykłego śmiertelnika jak czarna magia :Pmoje stare auto
jest scout
Komentarz
-
-
mirek_p11, rób foty wszystkiego co się da, będziemy razem oglądać :wink:
Już się tłoków i pierścieni nie mogę doczekać :diabelski_usmiech
Ale szacun panie prekursorze
O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SSmirek_p11, trochę mnie przeraziles :wink: niech naprawa idzie szybkimi bezproblemowoNo cóż, tak wygląda rozebrany silnik, już gdzieś to widziałem :wink:Zamieszczone przez Mariusz87Fajnie to wygląda choć dla zwykłego śmiertelnika jak czarna magia :P
U mnie też śladów zużycia silnika nie było, gładzie cylindrów, wałki, wszystko wyglądało dobrze, rozrząd też wyglądał dobrze, choć i tak go wymieniłem, tak profilaktycznie korzystając z okazji. Wykryto wyciek z pompy wody - poszła do wymiany. Tarcza sprzęgła u mnie zużyta znacznie bardziej, ale na razie została nie wymieniona, na dwumasie miałem luz, ale jeszcze nie kwalifikujący do naprawy zdaniem mechanika - no ale to są części eksploatacyjne.
Generalnie rzecz biorąc, te silniki jak widać nie wykazują objawów zużycia przy przebiegach rzędu 100000 km (jak u mnie), a pierścienie olejowe to ewidentny błąd konstrukcyjny, niby szczegół przy całości, ale naprawa wymaga rozebrania silnika niestety i tu są największe koszty. Ciężko zrozumieć, jak tak doświadczony w konstruowaniu silników producent mógł popełnić tak prozaiczny błąd. Tu nie psuje się coś, co jest skomplikowane, nowoczesne, nie było czasu na dopracowanie, tylko coś, co jest elementem każdego silnika od zawsze :|
Komentarz
-
-
dzisiaj cd. walki z silnikiem. W zał fotki. Głowica jest już dostarczona do czyszczenia, planownia, wymiany uszczelniaczy a tłoki wysłane do Warszawy. Po demontażu okazało się że, tłoki z korbowodami są w bdb stanie, gładzie cylindrów w stanie idealnym, panewki jak nowe. Świece były w stanie agonalnym a rowek pierścienia olejowego zabity szlamem ( jakiś idiota musiał zaprojektować 0,5 mm rowek z otworami :shock: ). Na zdjęciu ten rowek wyszedł powiększony, ale w realu jest znacznie mniejszy.
bezpośredni wtrysk i odkładanie się nagaru na zaworach
I když motory aut pracují na stále stejném principu, dílčí změny v jejich fungování způsobují, že co k nim dříve bylo ohleduplné, dnes je dokáže zničit.Załączone pliki
Komentarz
-
-
andrzej111, nagar na trzonkach zaworów, w dolocie i w kanałach ssących to wina bezpośredniego wtrysku i po remoncie aby ograniczyć odkładanie się nagaru podstawą będzie olej low saps, wymiana co 10000 km i płukanka. Środki coś tam dały, bo pierścienie nie były zapieczone. Po prostu mamy pecha, że akurat CDAA ma spierniczone pierścienie.
Komentarz
-
-
mirek_p11, to są chyba tulejki do montażu uszczelniaczy zaworów ( ich się nie montuje tylko używa do montażu ), ale mogę się mylić...
BTW.
Czy u Ciebie ślady na tłokach ( te pionowe kreski/przetarcia jak na fotce parę postów wyżej ) też były tylko po stronie "wydechowej" tłoka?Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
kowal 2002, dzieki za info
Z drugiej strony minimalnie a najbardziej wytarty był 2 i 3 tłok. Największy syf był też na zaworach 2 i 3 cylindra. Zresztą kolega voytek miał podobnie.
[ Dodano: Sob 21 Mar, 15 21:35 ]
spóbować można a wymiana co 8-10 tys. kmZamieszczone przez klarusno, kolo, co prawda intuicja mi też to podpowiadała, ale to stwierdzenie jest rewolucyjne w stosunku do tego co krąży w wątku o oleju do benzyniaka
Będę musiał jeszcze pogadać z kolegą, który sprzedaje motula jaka lepkość będzie najlepsza.
Komentarz
-
-
to jest chyba najlepsze rozwiązanieZamieszczone przez kowal 2002Ja zostaję przy 5W40, ale chyba w końcu dokończę projekt Oil Catch Tank-a
klarus, problem jest taki, że stosując oleje Low Saps ogólna ochrona silnika jest niższa niż Full Saps. Oczywiście są dobre oleje 0W40 Low Saps, ale nie są to oleje tanie i popularne ( np. Aral, Millers )
Komentarz
-
-
ta..... a później świstak będzie siedział i zawijał w sreberka. Jak mu będzie brał olej to wymiana co 5kkm niewiele pomoże, bo coś z tym olejem się w końcu dzieje jak nie widać nieszczelności. Czy wymieni co 10 czy co 30 i tak będzie spalał i odkładał na tłokach, głowicy, itd...Zamieszczone przez mirek_p11po remoncie aby ograniczyć odkładanie się nagaru podstawą będzie olej low saps, wymiana co 10000 km i płukanka
Jakoś na razie zmieniając co 30kkm samo zło czyli 5W30 LowSaps nie dolewam i nie mam problemów. Na zużyty czy wadliwy pierścień zbierający to złoty olej nie pomaga, tylko wymiana pierścienia. Na padnięty napinacz też wymiana co 10kkm nie działa.
Komentarz
-
-
ciekawe stonki
The document provides an overview of the 1.8l TFSI engine, including its design priorities, components, and operations. Key points include: - The engine was designed to be more compact while achieving high performance, fuel efficiency, and compliance with emissions standards. - It has a capacity of 1,798cc, delivers 118kW power at 5,000-6,200rpm, and 250Nm of torque from 1,500-4,200rpm. - Notable components include integrated balance shafts, variable intake timing, and a direct fuel injection system. - The self-study programme provides basic information and is not a repair manual. Refer to brand literature for maintenance.
[ Dodano: Sob 21 Mar, 15 22:57 ]
rezon, napisałem już wcześniej, że wymiana pierścieni i przeróbka tłoków rozwiąże problem nadmiernego zużycia oleju, ale nagar będzie dalej się odkładał, bo mamy bezpośredni wtrysk. Oczywiście nie jestem zwolennikiem wymiany oleju co 30 tys. km i w moim przypadku opcja LL w ogóle nie wchodzi w grę.
bo nie masz silnika CDAA.Zamieszczone przez rezonJakoś na razie zmieniając co 30kkm samo zło czyli 5W30 LowSaps nie dolewam
i obyś ich nie miałZamieszczone przez rezonnie mam problemów
Komentarz
-
-
Jo, masz rację, kolo, teraz trzeba poszukać "złotego środka" ...Zamieszczone przez mirek_p11
klarus, problem jest taki, że stosując oleje Low Saps ogólna ochrona silnika jest niższa niż Full Saps. Oczywiście są dobre oleje 0W40 Low Saps, ale nie są to oleje tanie i popularne ( np. Aral, Millers )
Komentarz
-
-
Ciekawe, czy Ceramizer by coś pomógł :?:
:diabelski_usmiechO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
Z drugiej strony ochrona nie jest taka najgorsza, skoro mój silnik do 90 tysięcy pracował na olejach low saps z normą 504.00, wymienianych co 15 tysięcy i oznak zużycia nie ma, co było widać podczas naprawy. Teraz po naprawie chodzi na Mobilu NL 0w40, jednak przy wymianie po dotarciu zamierzam wrócić do normy 504.00. Choć z drugiej strony, jeśli mgła olejowa dostaje się przez dolot i osiada na zaworach, to każdy olej się na nich przypali i da nagar, mam jednak nadzieję, że w przypadku oleju low saps będzie się to działo wolniej.Zamieszczone przez mirek_p11problem jest taki, że stosując oleje Low Saps ogólna ochrona silnika jest niższa niż Full Saps. Oczywiście są dobre oleje 0W40 Low Saps, ale nie są to oleje tanie i popularne ( np. Aral, Millers )
Komentarz
-
k
Komentarz