[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • klarus
    RS
    ModeratoRS
    • 2013
    • 5394
    • Octavia III combi (5E5)
    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

    Zamieszczone przez mirek_p11
    kto zapłaci za naprawę sinika :evil:
    jo, ciekawe co wymyśli ten, kto od tylu lat idzie w zaparte :evil:

    Komentarz

    • SS
      RS
      • 2010
      • 16209
      • Superb III (3V3)

      mirek_p11, pewnie, że na nich leję. Z drugiej strony to dobry sposób na wyciągnięcie kasy od ASO na zakup nowego sprzętu :szeroki_usmiech
      Nam już nic nie pomoże :wink:
      Pisał Sebastian

      Komentarz

      • mirek_p11
        RS
        • 2010
        • 6630
        • Volkswagen
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        klarus, ile już przejechałeś po remoncie? Rozumiem, że dolewek brak

        Seat Leon ST FR by mirek_p11

        Fotki
        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
        Fotki

        Komentarz

        • klarus
          RS
          ModeratoRS
          • 2013
          • 5394
          • Octavia III combi (5E5)
          • DKZA 2.0 TSI 190 KM

          mirek_p11, 450 km, dolewek brak

          Komentarz

          • joter06
            Classic
            • 2012
            • 21

            Link do wspomnianego wcześniej artykułu w Auto Świecie.

            Komentarz

            • arpo
              Classic
              • 2009
              • 37
              • Superb II combi (3T5)
              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

              To ja też dorzucę coś do statystyk - 21000 km - dolewek brak

              A czytając 'oficjalne stanowisko' VW z przytoczonego artykułu w Auto Świat czuję się, jakbyśmy żyli z VW w równoległych rzeczywistościach.

              Komentarz

              • klarus
                RS
                ModeratoRS
                • 2013
                • 5394
                • Octavia III combi (5E5)
                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                arpo, cieszę się twoim szczęściem
                Ty, w/g artykułu, zrobiłeś wymianę "po bożemu" - tłoki i korbowody
                My robiąc "na partyzanta" czyt. poszerzanie rowka :twisted: trochę pożyjemy w niepewności, co do trwałości zabiegu

                Komentarz

                • arpo
                  Classic
                  • 2009
                  • 37
                  • Superb II combi (3T5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Myślę, że bez obaw, wybór u mnie był podyktowany głównie czynnikiem czasowym. Metoda inna, skutek ten sam. Już widać, że we wszystkich przypadkach uzyskane zostały pożądane efekty, co cieszy. Nie codziennie można się w końcu pochwalić zdolnością do poprawienia konstrukcji spartolonej przez, bądź co bądź, jednego z największych producentów na świecie. A długodystansowej trwałości obu metod i tak nikt nie jest w stanie przewidzieć. Choć już bilans ponownego otwarcia jest zgoła inny niż przy pierwszym podejściu, co dobrze rokuje na przyszłość.

                  Szerokości

                  Komentarz

                  • klarus
                    RS
                    ModeratoRS
                    • 2013
                    • 5394
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                    arpo,

                    Komentarz

                    • Krzychudab
                      Classic
                      • 2015
                      • 6

                      U mnie na ten moment silnik rozebrany i tłoki wysłane do Krasnobrodzka Racing, mam nadzieję że to pomoże, bo u mnie już było sporo ponad 1l na 1000 km. Korzystając z okazji chciałem jeszcze podziałać z rozrządem ponieważ auto jest z 03.2010, także pewnie na starym napinaczu. Co prawda problemów z rozrządem do tej pory nie było, aczkolwiek praca na jałowych pozostawia moim zdaniem sporo do życzenia.
                      Pytanie do Was:
                      Co byście wymienili w rozrządzie w takiej sytuacji? (przebieg auta to 106kkm)
                      Pełna lista części jaką przesłali mi ze Skody wraz z cenami to:

                      Łańcuch 290zł
                      Łańcuch 300zł

                      Napinacz 200zł
                      Napinacz 200zł

                      Ślizg 1 -35zł
                      Ślizg 2 -35zł
                      Ślizg 3 -35zł
                      Ślizg 4 -35zł
                      Ślizg 5 -40zł
                      Ślizg 6 -62zł

                      To jest zdaje się komplet do dwóch układów łańcuchowych (ciekawe że dwóch, skoro jest jeszcze trzeci).
                      Mechanik sugerował napinacz łańcucha głównego i tenże łańcuch, ale byłbym ciekawy Waszych opinii.

                      Komentarz

                      • amipio
                        Drive
                        • 2010
                        • 40

                        Zamieszczone przez Krzychudab
                        U mnie na ten moment silnik rozebrany i tłoki wysłane do Krasnobrodzka Racing, mam nadzieję że to pomoże, bo u mnie już było sporo ponad 1l na 1000 km. Korzystając z okazji chciałem jeszcze podziałać z rozrządem ponieważ auto jest z 03.2010, także pewnie na starym napinaczu. Co prawda problemów z rozrządem do tej pory nie było, aczkolwiek praca na jałowych pozostawia moim zdaniem sporo do życzenia.
                        Pytanie do Was:
                        U mnie dla św spokoju wymieniony napinacz i górny ślizg (najbardziej narażony na zużycie).
                        Silnik pracował równo, cicho więc nie pakowałem kasy bez potrzeby.
                        Pytałem 3x w ASO o akcje serwisową rozrządu po VIN-ie 3x stwierdzili że jest OK, mechanik potwierdził po rozebraniu że łańcuch i reszta wygląda bdb.

                        Produkcja 12.2009 też CDAA. Zużycie oleju było podobne przy tankowaniu 1l.

                        Komentarz

                        • Krzychudab
                          Classic
                          • 2015
                          • 6

                          Dzięki śliczne za info. Ile na ten moment przejechałeś od "regeneracji" silnika i jak ze zużyciem oleju?

                          Komentarz

                          • amipio
                            Drive
                            • 2010
                            • 40

                            Zamieszczone przez Krzychudab
                            Dzięki śliczne za info. Ile na ten moment przejechałeś od "regeneracji" silnika i jak ze zużyciem oleju?
                            1600 km zmieniłem olej przy 1500km. Nic nie ubyło jak do tej pory.

                            Komentarz

                            • mirek_p11
                              RS
                              • 2010
                              • 6630
                              • Volkswagen
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              Krzychudab, wymień jeszcze zawór sterujący 06H109257C. Wykaz części masz na 29 stronie

                              U mnie po remoncie 3500 km i bez dolewek

                              Seat Leon ST FR by mirek_p11

                              Fotki
                              Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                              Fotki

                              Komentarz

                              • amipio
                                Drive
                                • 2010
                                • 40

                                mirek_p11 przestawił mnie gość na jutro. Więc jak wszystko pójdzie OK w sobotę coś będę wiedział.

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  amipio, ok. czekam na info

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • Krzychudab
                                    Classic
                                    • 2015
                                    • 6

                                    Zamieszczone przez mirek_p11
                                    Krzychudab, wymień jeszcze zawór sterujący 06H109257C. Wykaz części masz na 29 stronie

                                    U mnie po remoncie 3500 km i bez dolewek
                                    Elegancko, mam nadzieję że u mnie będzie ten sam efekt.
                                    Co do zaworu - są jakieś specjalne wskazania do jego wymiany?
                                    Przekazałem info mechanikowi i skomentował że on nie widzi takiej potrzeby, więc może jest coś o czym nie wie.

                                    Komentarz

                                    • arpo
                                      Classic
                                      • 2009
                                      • 37
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      U mnie był wymieniony także łańcuszek PN 06K109158AD. Na FV stoi za 247 zł. W całości to kwota stosunkowo niewielka, a te łańcuchy też miały swoje wady (mikro 'zadziory'), przez co ich trwałość, jak również elementów współpracujących była sukcesywnie obniżana.

                                      Komentarz

                                      • klarus
                                        RS
                                        ModeratoRS
                                        • 2013
                                        • 5394
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        750 km... Na bagnecie ani drgnie. Żona śmieje się ze mnie, ze mi odruch pozostał :szeroki_usmiech Sprawdzam jak dawniej, co 100 km. Kiedyś mi to przejdzie

                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          Zamieszczone przez klarus
                                          Kiedyś mi to przejdzie
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • marcinsgdz
                                            Classic
                                            • 2013
                                            • 6

                                            Panowie znalazłem OII 1.8 TSI z 2009 roku - przebieg 140 tyś. Czy przy tym przebiegu czekają mnie problemy? Czy zużycie leju będzie na tyle duże, że remont silnika itp?

                                            Komentarz

                                            • klarus
                                              RS
                                              ModeratoRS
                                              • 2013
                                              • 5394
                                              • Octavia III combi (5E5)
                                              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                              marcinsgdz, zalecana ostrożność :!: Ja i kilku kolegów z forum zmuszeni byliśmy wykonać remont silnika przy mniejszych przebiegach. Silniki montowane w rocznikach 2009/2010 bardzo często borykają się z nadmiernym zużyciem oleju. Przeczytaj cały ten wątek.

                                              Komentarz

                                              • marcinsgdz
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 6

                                                Czytam - chciałem się upewnić.
                                                To z jakim silnikiem benzynowym kupić OII lub diesla i do jakiego przebiegu?

                                                Komentarz

                                                • klarus
                                                  RS
                                                  ModeratoRS
                                                  • 2013
                                                  • 5394
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  marcinsgdz, to pytanie, to już nie ten wątek

                                                  Komentarz

                                                  • voytek
                                                    Rider
                                                    • 2010
                                                    • 480
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Dobijam do 4000 od remontu, zużycie oleju niezauważalne. Olej został wymieniony po dotarciu po przejechaniu 1900 km od naprawy. Aktualnie stosowany olej to Mobil ESP 5w30.

                                                    BTW, szkoda, że ten artykuł w AŚ nie ukazał się rok temu.... O ile łatwiej było by z naprawą, bez niepotrzebnego błądzenia na początku jak w moim przypadku. A tak to napisali to, co my już od jakiegoś czasu świetnie wiemy... No ale oni to wiedzą między innymi od nas :wink:

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...