Rado28, silniki są identyczne CDAA ( te raczej pobierają olej ) i CDAB też zdarzały się przypadki większego poboru oleju, ale są bardziej pewne. Co do roczników to ten z 2012 roku na 99,9% będzie ok.
[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju
Zwiń
X
-
Czyli 1.8tsi w Superbie są CDAA i CDAB tak?
Który szukać ? Czy bez różnicy jaki kod ale ważne żeby był z 2012 tak ?
Sorry za pytania ale trochę się w tym gubie...
Czytam forum i juz się doczytałem ze w 2011 niby poprawili te nieszczęsne pierścienie...
A w 2.0tsi też poprawili te pierścienie ? Może to lepszy wybór ?
Komentarz
-
-
Dzięki Panowie za odzew...
Więc rozumiem ze po 2011.r w 2.0tsi też poprawili te pierścienie i z olejem powinno być normalnie ?
Auto chcę kupić w Szwecji bo tu pracuje... ale szczerze jeśli chodzi o dostęp silników to jakieś ponad 90 procent są w 2.0tdi a mi się nie kalkuluje bo robię 10tys w roku, takze tylko benzynka
Komentarz
-
-
temat nie jest świeży ale mam pytanie albo bardzie może dobra rada.Posiadam 02 2009 1,8 TSI CDAA.Problem ten sam o którym koledzy piszą konsumpcja oleju myślę że mieszczę się w 0,5 na 1000km pytanie do was co radzicie zrobić.Pytałem u mechanika najtańszy koszt to około 4 tyś razem z rozrządem szlif,zmiana pierścienie zrobienie większego rowka w tłokach itp.Zastanawiam się czy nie sprzedać tego cuda bo kto wie co będzie dalej podpowiedzcie co zrobić
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez misiek180601temat nie jest świeży ale mam pytanie albo bardzie może dobra rada.Posiadam 02 2009 1,8 TSI CDAA.Problem ten sam o którym koledzy piszą konsumpcja oleju myślę że mieszczę się w 0,5 na 1000km pytanie do was co radzicie zrobić.Pytałem u mechanika najtańszy koszt to około 4 tyś razem z rozrządem szlif,zmiana pierścienie zrobienie większego rowka w tłokach itp.Zastanawiam się czy nie sprzedać tego cuda bo kto wie co będzie dalej podpowiedzcie co zrobić
Z tego co czytalem, to koszt upgrade-u fabrycznego do stanu silnika po 2011r to nowe tloki, pierscienie i korbowody i nie ma zamiennikow, wiec jest drogo.
Jak masz kase rob fabryczne, jak nie masz to ... Krakow.fabian 1,4 mpi '00
octavia 1,8 tsi '12
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Rado28Dzięki Panowie za odzew...
Więc rozumiem ze po 2011.r w 2.0tsi też poprawili te pierścienie i z olejem powinno być normalnie ?
PS
Właśnie robię trasę kilka tysięcy km - sporo z prędkościami autostradowymi ale też drogi lokalne, duże miasta i krótkie odcinki - sam jestem ciekawy czy spali coś oleju - dam znać jak skończę trasę pod koniec lipca.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez voltarZamieszczone przez Rado28Dzięki Panowie za odzew...
Więc rozumiem ze po 2011.r w 2.0tsi też poprawili te pierścienie i z olejem powinno być normalnie ?
PS
Właśnie robię trasę kilka tysięcy km - sporo z prędkościami autostradowymi ale też drogi lokalne, duże miasta i krótkie odcinki - sam jestem ciekawy czy spali coś oleju - dam znać jak skończę trasę pod koniec lipca.
Z tego co wiem, to BZB i CDAB sa wolne od wady tlokow. A CDAA dopiero od 2011r.
A jesli chodzi o zuzycie oleju przez te niewadliwe jednostki TSI, to mam pewna teorie na ten temat, bo tez biora ok litra na 15 tys km.
W innych tematach wyczytalem o zasyfieniu kolektora dlotowego i zaworow i ogolnie komory spalania nagarem ze spalonego oleju. Skad ten olej ?
Ano z odmy, jest inny temat o separatorach oleju, bo fabryczny tak jakby wogole nie dzialal. I stad ubytki oleju, w moim silniku wypialem przewod odmy z kolektora celem sprawdzenia i az kapie z niego olej. Pierwsza rzecza, ktora zrobie po wymianie oleju bedzie serparator, ale podgrzwany i zobaczymy ile tego oleju ubywa a ile z niego ląduje w separatorze.fabian 1,4 mpi '00
octavia 1,8 tsi '12
Komentarz
-
-
Panowie wybaczcie, że tutaj piszę ale zakręciłem się z tymi tematami. Kto wymieniał w CDAA pompę wody? Potrzebuję trochę informacji (numer oryginału, jakiś zamiennik, czy coś jeszcze oprócz pompy). Pamiętam, że ktoś o tym pisał ale za nic nie mogę sobie przypomnieć Wczoraj auto na podnośniku i zobaczyłem jak to wygląda. Kiepsko bo mokro cały czas, aż śruby pordzewiały na miscePisał Sebastian
Komentarz
-
-
SS, ja wymieniałem przy przebiegu ok. 90 tys. km. Usterka typowa dla CDAA i nie mam dla Ciebie zbyt dobrych wieści. Nie ma biedy, gdy usterka jest w samej pompie wody, są tanie zamienniki, znajdziesz je nawet na allegro. Jednak najczęściej w tym silniku usterka jest w obudowie pompy wody, a tu nie ma zamienników, tylko ori z ASO. Koszt całego zespołu pompy wody to ok. 1000 zł.
Tak też było w moim wypadku. Naprawiałem w niezależnym warsztacie. Chłopaki znaleźli zamiennik, miało być tanio. Zamontowali i dalej cieknie. Wymontowali, obejrzeli jeszcze raz, pęknięcie obudowy pompy wody (typowe dla tego silnika, opisywane gdzieś tu na forum). Trzeba było zakupić w ASO kompletną pompę wody z obudową. Razem z robocizną kosztowało mnie to 1351,40 zł. Gdybym robił to w ASO, byłoby kilka stówek jeszcze drożej.
Życzę Ci, aby usterka była w pompie, wstawisz zamiennik i będzie tanio. Gdy jednak usterka jest w obudowie pompy, to zapnij pasy i przygotuj się na twardsze lądowanie.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SSCzyli najpierw rozbieramy później kupujemy
No chyba, że masz mało czasu, a oszczędności Cię nie interesują, to kupujesz ori pompę z obudową w ASO i jazda... Zresztą taka jest "procedura" naprawy w ASO, niezależnie czy usterka w pompie, czy w obudowie, ASO wymienia komplet.
Komentarz
-
Komentarz