[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Rado28, silniki są identyczne CDAA ( te raczej pobierają olej ) i CDAB też zdarzały się przypadki większego poboru oleju, ale są bardziej pewne. Co do roczników to ten z 2012 roku na 99,9% będzie ok.

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5394
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      Jo, z 2012 to jeszcze nikt się nie skarżył... :szeroki_usmiech
      No i pierścienie w 2011 poprawili...

      Komentarz

      • Rado28
        Classic
        • 2014
        • 10

        Czyli 1.8tsi w Superbie są CDAA i CDAB tak?
        Który szukać ? Czy bez różnicy jaki kod ale ważne żeby był z 2012 tak ?
        Sorry za pytania ale trochę się w tym gubie...
        Czytam forum i juz się doczytałem ze w 2011 niby poprawili te nieszczęsne pierścienie...
        A w 2.0tsi też poprawili te pierścienie ? Może to lepszy wybór ?

        Komentarz

        • mirek_p11
          RS
          • 2010
          • 6630
          • Volkswagen
          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

          Rado28, od 2012 roku możesz brać 1.8 tsi. Do Superbaśki proponuję jednak 2.0 TSI. Osiągi będą znacznie lepsze i będziesz miał większy fun

          Seat Leon ST FR by mirek_p11

          Fotki
          Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
          Fotki

          Komentarz

          • Rado28
            Classic
            • 2014
            • 10

            Dzięki Panowie za odzew...
            Więc rozumiem ze po 2011.r w 2.0tsi też poprawili te pierścienie i z olejem powinno być normalnie ?
            Auto chcę kupić w Szwecji bo tu pracuje... ale szczerze jeśli chodzi o dostęp silników to jakieś ponad 90 procent są w 2.0tdi a mi się nie kalkuluje bo robię 10tys w roku, takze tylko benzynka

            Komentarz

            • SS
              RS
              • 2010
              • 16209
              • Superb III (3V3)

              Rado28, czyli jak w Polsce z tym kupowaniem :wink: Powodzenia
              Pisał Sebastian

              Komentarz

              • Rado28
                Classic
                • 2014
                • 10

                Dzięki SS
                z tym kupowaniem samochodów tu w Szwecji to nie do końca tak jak w Polsce, bo wiesz... tu nie wiedzą co to kręcenie liczników itd... ale jeśli chodzi o dostępność benzynek... to tak, masz rację, jest tak samo jak w Polsce

                Komentarz

                • SS
                  RS
                  • 2010
                  • 16209
                  • Superb III (3V3)

                  Zamieszczone przez Rado28
                  tu nie wiedzą co to kręcenie liczników itd..
                  miałem na myśli tylko te "dobre problemy"
                  Pisał Sebastian

                  Komentarz

                  • redwater
                    Classic
                    • 2014
                    • 36

                    Spiesze doniesc, ze od dolania oleju po zakupie auta do max. na miarce po zrobieniu 715 km olej stoi w tym samym miejscu. Niedlugo robie wymiane i bede dalej obserwowal.
                    fabian 1,4 mpi '00
                    octavia 1,8 tsi '12

                    Komentarz

                    • misiek180601
                      Ambiente
                      • 2012
                      • 101
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                      temat nie jest świeży ale mam pytanie albo bardzie może dobra rada.Posiadam 02 2009 1,8 TSI CDAA.Problem ten sam o którym koledzy piszą konsumpcja oleju myślę że mieszczę się w 0,5 na 1000km pytanie do was co radzicie zrobić.Pytałem u mechanika najtańszy koszt to około 4 tyś razem z rozrządem szlif,zmiana pierścienie zrobienie większego rowka w tłokach itp.Zastanawiam się czy nie sprzedać tego cuda bo kto wie co będzie dalej podpowiedzcie co zrobić

                      Komentarz

                      • redwater
                        Classic
                        • 2014
                        • 36

                        Zamieszczone przez misiek180601
                        temat nie jest świeży ale mam pytanie albo bardzie może dobra rada.Posiadam 02 2009 1,8 TSI CDAA.Problem ten sam o którym koledzy piszą konsumpcja oleju myślę że mieszczę się w 0,5 na 1000km pytanie do was co radzicie zrobić.Pytałem u mechanika najtańszy koszt to około 4 tyś razem z rozrządem szlif,zmiana pierścienie zrobienie większego rowka w tłokach itp.Zastanawiam się czy nie sprzedać tego cuda bo kto wie co będzie dalej podpowiedzcie co zrobić
                        Przeczytaj caly temat, w okolicach Krakowa jest szpec , ktory robi poszerzenie rowkow w tlokach i pierscienie z RS za ok. 500 zeta i ta modyfikacja dziala.
                        Z tego co czytalem, to koszt upgrade-u fabrycznego do stanu silnika po 2011r to nowe tloki, pierscienie i korbowody i nie ma zamiennikow, wiec jest drogo.
                        Jak masz kase rob fabryczne, jak nie masz to ... Krakow.
                        fabian 1,4 mpi '00
                        octavia 1,8 tsi '12

                        Komentarz

                        • misiek180601
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 101
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                          no właśnie nie uśmiecha mi się za taką kasę robić redwater dzięki za zainteresowanie tematem z twojej strony będę szukał w takim razie tych namiarów na kraków ale w tych postach nie widzę ??

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6630
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            misiek180601, 500 zł to koszt samej przeróbki tłoków i do tego musisz doliczyć koszt robocizny, planowanie głowicy, wymianę uszczelniaczy, części itd...

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • misiek180601
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 101
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • CEGA 2.0 TDI CR RS 170 KM

                              tak pi razy oko z tego co wyczytałem ty jesteś już po ??

                              Komentarz

                              • voltar
                                L&K
                                • 2009
                                • 1107
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                Zamieszczone przez Rado28
                                Dzięki Panowie za odzew...
                                Więc rozumiem ze po 2011.r w 2.0tsi też poprawili te pierścienie i z olejem powinno być normalnie ?
                                możesz też kupować z silnikiem zanim go zepsuli a to oznacza jeżeli się nie mylę silniki do 2008 -2009 roku ? jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.


                                PS

                                Właśnie robię trasę kilka tysięcy km - sporo z prędkościami autostradowymi ale też drogi lokalne, duże miasta i krótkie odcinki - sam jestem ciekawy czy spali coś oleju - dam znać jak skończę trasę pod koniec lipca.


                                O kvalitach Skody Octavia moze pohybovat ino blazen !

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Zamieszczone przez misiek180601
                                  tak pi razy oko z tego co wyczytałem ty jesteś już po
                                  ja już jestem po i zrobiłem od remontu ponad 7000 km.

                                  Na 29 stronie masz wykaz części i koszt remontu silnika

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • redwater
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 36

                                    Zamieszczone przez voltar
                                    Zamieszczone przez Rado28
                                    Dzięki Panowie za odzew...
                                    Więc rozumiem ze po 2011.r w 2.0tsi też poprawili te pierścienie i z olejem powinno być normalnie ?
                                    możesz też kupować z silnikiem zanim go zepsuli a to oznacza jeżeli się nie mylę silniki do 2008 -2009 roku ? jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi.


                                    PS

                                    Właśnie robię trasę kilka tysięcy km - sporo z prędkościami autostradowymi ale też drogi lokalne, duże miasta i krótkie odcinki - sam jestem ciekawy czy spali coś oleju - dam znać jak skończę trasę pod koniec lipca.

                                    Z tego co wiem, to BZB i CDAB sa wolne od wady tlokow. A CDAA dopiero od 2011r.

                                    A jesli chodzi o zuzycie oleju przez te niewadliwe jednostki TSI, to mam pewna teorie na ten temat, bo tez biora ok litra na 15 tys km.
                                    W innych tematach wyczytalem o zasyfieniu kolektora dlotowego i zaworow i ogolnie komory spalania nagarem ze spalonego oleju. Skad ten olej ?
                                    Ano z odmy, jest inny temat o separatorach oleju, bo fabryczny tak jakby wogole nie dzialal. I stad ubytki oleju, w moim silniku wypialem przewod odmy z kolektora celem sprawdzenia i az kapie z niego olej. Pierwsza rzecza, ktora zrobie po wymianie oleju bedzie serparator, ale podgrzwany i zobaczymy ile tego oleju ubywa a ile z niego ląduje w separatorze.
                                    fabian 1,4 mpi '00
                                    octavia 1,8 tsi '12

                                    Komentarz

                                    • klarus
                                      RS
                                      ModeratoRS
                                      • 2013
                                      • 5394
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                      Zamieszczone przez mirek_p11
                                      zrobiłem od remontu ponad 7000 km.
                                      dolałeś coś, kolo, w tym czasie?

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6630
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        klarus, 100 ml

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • SS
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 16209
                                          • Superb III (3V3)

                                          Panowie wybaczcie, że tutaj piszę ale zakręciłem się z tymi tematami. Kto wymieniał w CDAA pompę wody? Potrzebuję trochę informacji (numer oryginału, jakiś zamiennik, czy coś jeszcze oprócz pompy). Pamiętam, że ktoś o tym pisał ale za nic nie mogę sobie przypomnieć Wczoraj auto na podnośniku i zobaczyłem jak to wygląda. Kiepsko bo mokro cały czas, aż śruby pordzewiały na misce
                                          Pisał Sebastian

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5394
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            SS, ja wymieniałem przy przebiegu ok. 90 tys. km. Usterka typowa dla CDAA i nie mam dla Ciebie zbyt dobrych wieści. Nie ma biedy, gdy usterka jest w samej pompie wody, są tanie zamienniki, znajdziesz je nawet na allegro. Jednak najczęściej w tym silniku usterka jest w obudowie pompy wody, a tu nie ma zamienników, tylko ori z ASO. Koszt całego zespołu pompy wody to ok. 1000 zł.
                                            Tak też było w moim wypadku. Naprawiałem w niezależnym warsztacie. Chłopaki znaleźli zamiennik, miało być tanio. Zamontowali i dalej cieknie. Wymontowali, obejrzeli jeszcze raz, pęknięcie obudowy pompy wody (typowe dla tego silnika, opisywane gdzieś tu na forum). Trzeba było zakupić w ASO kompletną pompę wody z obudową. Razem z robocizną kosztowało mnie to 1351,40 zł. Gdybym robił to w ASO, byłoby kilka stówek jeszcze drożej.
                                            Życzę Ci, aby usterka była w pompie, wstawisz zamiennik i będzie tanio. Gdy jednak usterka jest w obudowie pompy, to zapnij pasy i przygotuj się na twardsze lądowanie.

                                            Komentarz

                                            • SS
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 16209
                                              • Superb III (3V3)

                                              klarus, dziękuję za info Czyli najpierw rozbieramy później kupujemy
                                              Pisał Sebastian

                                              Komentarz

                                              • klarus
                                                RS
                                                ModeratoRS
                                                • 2013
                                                • 5394
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                Zamieszczone przez SS
                                                Czyli najpierw rozbieramy później kupujemy
                                                No tak, a nuż się uda zaoszczędzić trochę przy naprawie...
                                                No chyba, że masz mało czasu, a oszczędności Cię nie interesują, to kupujesz ori pompę z obudową w ASO i jazda... Zresztą taka jest "procedura" naprawy w ASO, niezależnie czy usterka w pompie, czy w obudowie, ASO wymienia komplet.

                                                Komentarz

                                                • SS
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 16209
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  klarus, aż tak mi się nie śpieszy żeby wyrzucić 7 stówek :wink: Mechanik blisko to będę chodzić, może rower wyciągnę
                                                  Pisał Sebastian

                                                  Komentarz

                                                  • klarus
                                                    RS
                                                    ModeratoRS
                                                    • 2013
                                                    • 5394
                                                    • Octavia III combi (5E5)
                                                    • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                    Zamieszczone przez SS
                                                    może rower wyciągnę
                                                    i to jest słuszna koncepcja :szeroki_usmiech

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...