[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • achilles
    Classic
    • 2015
    • 1

    Panowie, czytam tak ten temat od dłuższego czasu i wydaje się to być niekończąca się opowieść. Najpierw wieści o poprawie silnika w 2011, a parę stron wcześniej koledzy piszą, że auta z tego roku mają ten sam problem olejowy.

    Planuję zakup Octavii lub Passata za około 2-3 lata jak odłoże odpowiednią sum, ale że staram się podchodzić do tematu dość uważnie, to rynek badam już od jakiegoś czasu :-).

    Nie interesuje mnie Diesel, chciałbym celować w auto 4-5 letnie w benzynie (1.8 TSI lub 2.0 jak się znajdzie). Mój wniosek jest taki, że bezpiecznym rocznikiem jest 2012. Mija dopiero 3ci rok, ale może ktoś ma jakieś większe doświadczenia z TSI z tego rocznika przy większych przebiegach (150 - 200 tys)? Będe wdzięczny za informację i ewentualnie wszelkie inne porady dot. TSI 2012 (lub wyprowadzenia z błędu i zapewnienia, że mogę jednak śmiało brać 2011 z drugiej połowy roku).

    Dzięki!

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5394
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      achilles, nikt z posiadaczy 1.8 tsi z 2012 roku (i później) nie zgłaszał do tej pory problemów olejowych...
      Ale wszystko przed nami :diabelski_usmiech
      Skoro planujesz zakup dopiero za 2-3 lata, to masz sporo czasu, aby obserwować temat
      Jak coś ma się dziać z tymi rocznikami, to napewno w tym czasie wyjdzie... bądź czujny

      Komentarz

      • rezon
        RS
        • 2006
        • 1894
        • Volvo
        • AKL 1.6 MPI 101 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        Zamieszczone przez achilles
        TSI z tego rocznika przy większych przebiegach (150 - 200 tys)
        tyle jeszcze nie mam - jak 115kkm wystarczy to na razie temat problemu olejowego nie istnieje. Dolałem przez cały przebieg szklankę oleju i bardziej dla świętego spokoju niż z konieczności (stan nieco ponad min na kilka kkm przed przeglądem co 30kkm)

        Komentarz

        • Northeusz
          RS
          • 2010
          • 1677
          • Octavia I (1U2)
          • AUM 1.8 20VT 150 KM

          rezon, jakie są różnice pomiędzy 1.8 CDAB oraz CDAA? U Ciebie problemu olejowego nie ma, a kolega pytał o CDAA raczej. Czy kod silnika może mieć tutaj jakieś znaczenie?
          Pozdrawiam
          Northeusz

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            Tylko soft w sterowniku. Jeden to wykastrowana wersja drugiego.
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • SS
              RS
              • 2010
              • 16209
              • Superb III (3V3)

              CDAB wszedł później i oficjalnie chyba podawali 152KM
              Pisał Sebastian

              Komentarz

              • redwater
                Classic
                • 2014
                • 36

                Zamieszczone przez klarus
                achilles, nikt z posiadaczy 1.8 tsi z 2012 roku (i później) nie zgłaszał do tej pory problemów olejowych...
                Ale wszystko przed nami :diabelski_usmiech
                Skoro planujesz zakup dopiero za 2-3 lata, to masz sporo czasu, aby obserwować temat
                Jak coś ma się dziać z tymi rocznikami, to napewno w tym czasie wyjdzie... bądź czujny
                Przejechalem juz troszke i pare razy przypalowalem na autostradzie i przy wyprzedzaniach i wychodzi mi, ze na 10 tys zjada 100-200 ml oleju. Czyli od przegladu do przegladu 15 tys. moze max. z pol litra do litra zjesc jakby ktos pałował nonstop. Jak na wysilony silnik mysle, ze to w normie jest.
                fabian 1,4 mpi '00
                octavia 1,8 tsi '12

                Komentarz

                • Britos
                  Ambiente
                  • 2014
                  • 185
                  • Octavia II (1Z3)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Zamieszczone przez redwater
                  Zamieszczone przez klarus
                  achilles, nikt z posiadaczy 1.8 tsi z 2012 roku (i później) nie zgłaszał do tej pory problemów olejowych...
                  Ale wszystko przed nami :diabelski_usmiech
                  Skoro planujesz zakup dopiero za 2-3 lata, to masz sporo czasu, aby obserwować temat
                  Jak coś ma się dziać z tymi rocznikami, to napewno w tym czasie wyjdzie... bądź czujny
                  Jak na wysilony silnik mysle, ze to w normie jest.
                  1.8 tsi to wysilony silnik? Nie sadze, ma spoory zapas mocy jeszcze. 160km z 1.8 turbo to nie jest dużo, stare 1.8t mało 150,180km i robi bardzo ładne przebiegi po 300-400tys bez większych problemow
                  Była O2 1.6 MPI
                  JEST: O2 FL 1.8 TSI : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...461736#1461736 :drive:

                  Komentarz

                  • kamill_n
                    Classic
                    • 2015
                    • 31
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    Zamieszczone przez Britos
                    Zamieszczone przez redwater
                    Zamieszczone przez klarus
                    achilles, nikt z posiadaczy 1.8 tsi z 2012 roku (i później) nie zgłaszał do tej pory problemów olejowych...
                    Ale wszystko przed nami :diabelski_usmiech
                    Skoro planujesz zakup dopiero za 2-3 lata, to masz sporo czasu, aby obserwować temat
                    Jak coś ma się dziać z tymi rocznikami, to napewno w tym czasie wyjdzie... bądź czujny
                    Jak na wysilony silnik mysle, ze to w normie jest.
                    1.8 tsi to wysilony silnik? Nie sadze, ma spoory zapas mocy jeszcze. 160km z 1.8 turbo to nie jest dużo, stare 1.8t mało 150,180km i robi bardzo ładne przebiegi po 300-400tys bez większych problemow
                    1.8T miało nawet 225KM w TT i Leonie, a nadal nikt nie mówił o jego wysileniu. Wysilone to jest 1.4 TSI, które zaraz zbliży się mocą do CDAA...

                    Komentarz

                    • Reptal
                      Classic
                      • 2015
                      • 19
                      • Superb II combi (3T5)
                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                      Witam,
                      jestem szczęśliwym (tak, tak!) posiadaczem Superba 1.8 (CDAA). Aktualny przebieg 172 tys. km.
                      Olej znika litrami - aktualnie 1,3 l/1000 km.
                      Wczoraj wypadły zapłony na 2 cylindrach. Wymiana świec przywróciła silnik do życia - wyjęte świece były zaolejone.

                      Przeczytałem cały ten wątek, wielkie dzięki za procedurę postępowania

                      Dzwoniłem do Krasnobrodzka Racing, dostają po kilka silników dziennie (pewnie wszyscy tu obecni widzieli stanowisko VW, że to jednostkowe przypadki - jak się ma jedno do drugiego?). Wyślę im tłoki, korbowody i głowicę. Cena za zrobienie kompletu w przedziale 1600-1900.
                      Aktualnie jestem na etapie wyboru warsztatu, który rozłoży i złoży silnik.
                      Start operacji planuję na 26.10 lub 2.11. Podzielę się wrażeniami.

                      Jeszcze raz wielkie dzięki za kopalnię wiedzy w temacie i doświadczenia.

                      Komentarz

                      • Tippo
                        L&K
                        • 2009
                        • 1349
                        • Octavia III (5E3)
                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                        Zamieszczone przez Reptal
                        (pewnie wszyscy tu obecni widzieli stanowisko VW, że to jednostkowe przypadki
                        Bedzie jak z tymi chu... pompkami piezo od siemensa, jak 90% ludzi zrobi na wlasny koszt, to wtedy oglosza akcje serwisowa. Co to wypiac d... na kilkuset tys klientow, skoro robili w balona kilka milionow...

                        Komentarz

                        • soti83
                          Classic
                          • 2015
                          • 1

                          Może ktoś polecić jakiegoś dobrego mechanika w Trójmieście

                          Komentarz

                          • mirek_p11
                            RS
                            • 2010
                            • 6630
                            • Volkswagen
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            soti83, Auto Górnik Gdynia

                            Klimatyzacja, Mechanika pojazdowa i naprawa samochodów dodatkowo prowadzimy serwis klimatyzacji, nabijanie oraz odgrzybianie. Gdynia, Pogórze Dolne. ul. Rtęciowa 40


                            Już cztery silniki 1.8 tsi naprawiał. Ja byłem pionierem. Strona 25 tego wątku

                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                            Fotki
                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                            Fotki

                            Komentarz

                            • Reptal
                              Classic
                              • 2015
                              • 19
                              • Superb II combi (3T5)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              mirek_p11, tak z ciekawości: ile km po leczeniu już zrobiłeś? i jak się silnik sprawuje?

                              Komentarz

                              • klarus
                                RS
                                ModeratoRS
                                • 2013
                                • 5394
                                • Octavia III combi (5E5)
                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                soti83, moje auto też Górnik ogarniał... i wszystko ok

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6630
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  Reptal, Po remoncie zrobiłem już 20000 km i dolewek nie zanotowałem Olej wymieniam co 10000 km i zalewam Motul X-Clean 5W30

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • patryk23
                                    L&K
                                    • 2011
                                    • 1105
                                    • Octavia II (1Z3)
                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                    mirek_p11, poczekam jak zrobisz z 50k , wtedy będzie można powiedzieć ,że problem nie nawraca

                                    Swoją drogą to trochę paranoja ,ale myślę o nowym aucie a juz uwzględniam w pakiecie startowym rozebranie silnika ... Wychodzi na to rozrząd 1.6 FSI / 1.4 TSI który notabene przerabiałem to pikuś

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      patryk23, myślę, że poza tym że teoretycznie może się rozlecieć osłabiony tłok (w co wątpię, ale... jest osłabiony) - to nic tam się raczej nie ma prawa wydarzyć. Całe szczęście, że jak zwykle pomysłowi polacy wymyślili jak ten babol VW poprawić.
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • klarus
                                        RS
                                        ModeratoRS
                                        • 2013
                                        • 5394
                                        • Octavia III combi (5E5)
                                        • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                        Zamieszczone przez patryk23
                                        myślę o nowym aucie a juz uwzględniam w pakiecie startowym rozebranie silnika
                                        problemy są w egzemplarzach wyprodukowanych do 2011 r... kup auto młodsze i zapomnij o remoncie silnika w pakiecie startowym

                                        Komentarz

                                        • patryk23
                                          L&K
                                          • 2011
                                          • 1105
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          klarus, Nie byłbym aż takim optymistą ,kwiatki mają to do siebie ,że wyłażą po jakimś przebiegu/latach ,nauczony doświadczeniem zastanawiam się czy kupić taniej i zrobić profilaktycznie pierścionki czyszczenie dolotu itd czy iść w nieznane po 2011 i czekać abo wyjdzie coś abo nie...

                                          Taka trochę puszka z Pandorą :twisted:

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5394
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            patryk23, w egzemplarzach po 2011 tłoki zostały poprawione fabrycznie, pierścienie są już szersze... Remontując silnik nie wstawisz przecież lepszych pierścieni, niż te które po 2011 montowano w fabryce...

                                            Komentarz

                                            • patryk23
                                              L&K
                                              • 2011
                                              • 1105
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              Enriquez, O tym też pomyślałem ... klarus, To tak trochę jak ze striptizem ,tanzystora, : wszystko ładnie pięknie aż tu nagle... ch..j . Problem z nagarem jest odwleczony w czasie min. przez nowsze pierścienie , a i rozrząd nie wiadomo czy nie będize poprawiany znowu . Jak sama nazwa serii EA... wskazuje - wiedz ,że coś się dzieje Czas pokaże.

                                              Komentarz

                                              • klarus
                                                RS
                                                ModeratoRS
                                                • 2013
                                                • 5394
                                                • Octavia III combi (5E5)
                                                • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                patryk23, zawsze będzie jakaś niewiadoma... Najlepiej nie zawracać sobie głowy używkami tsi, tylko brać nowe i przedłużyć gwarancję maksymalnie... Tak zrobiłbym dzisiaj.

                                                Komentarz

                                                • jarekkas
                                                  Classic
                                                  • 2015
                                                  • 12

                                                  Witam

                                                  Czy ma ktoś pomysł czym może być spowodowany znaczny spalanie oleju mimo remontu silnika (poszerzony rowki + pierścienie org.) oraz regeneracji turbiny. Serwis teraz mi proponuje "zatkanie" odmy - ale ja już im nie wierze.
                                                  Dodam że wycieki były sprawdzane.

                                                  Komentarz

                                                  • Cordi
                                                    Drive
                                                    • 2010
                                                    • 92

                                                    jarekkas, Czy remont silnika polegał na naprawie tłoków i regeneracji turbiny ? Głowica była sprawdzana ? U mnie mimo niewielkiego przebiegu, prowadnice zaworów zostały wymienione. Zatkanie odmy to akurat idiotyczny pomysł, lepiej ją wymienić na zmodyfikowaną, a pewnie jej nie wymienili.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...