[O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju

Zwiń
X
Zwiń
Posty
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    jarekkas, a gdzie robiłeś remont? Może pierścienie są źle osadzone lub problem tkwi w głowicy ( uszczelniacze zaworowe, prowadnice )

    Mam nadzieję, że nie kupiłeś w ASO nowych oryginalnych pierścieni do zmodyfikowanych tłoków.

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz

    • klarus
      RS
      ModeratoRS
      • 2013
      • 5394
      • Octavia III combi (5E5)
      • DKZA 2.0 TSI 190 KM

      jarekkas, ile ci zużywa oleju po remoncie?

      Komentarz

      • jarekkas
        Classic
        • 2015
        • 12

        około 1-1.5L na 1000km

        [ Dodano: Pon 19 Paź, 15 21:10 ]
        mirek_p11 remont robiłem u VAG Kolasiński w Gliwicach. Głowica była regenerowana. Pierścienie w/g zapewnień serwisu są oryginalne jak przy tłokach już poprawionych.

        Komentarz

        • xcracer
          Elegance
          • 2014
          • 851
          • Octavia II (1Z3)
          • BKD 2.0 TDI 140 KM

          Nawet się nie zastanawiaj tylko reklamuj i twardo dochodź swoich praw. Takie zużycie jest Niedopuszczalne. Niektóre silniki przed remontem zużywają mniejsze ilości oleju...
          Moja FLka:

          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

          Komentarz

          • jarekkas
            Classic
            • 2015
            • 12

            xcracer tak też robię - tylko po mału zaczyna mi brakować cierpliwości do auta i serwisu!!!

            Komentarz

            • klarus
              RS
              ModeratoRS
              • 2013
              • 5394
              • Octavia III combi (5E5)
              • DKZA 2.0 TSI 190 KM

              Jakiś czas temu było takie info w tym wątku o Kolasińskim:

              Zamieszczone przez misiek180601
              Bliżej są Kolasinski tylko naprawia skody w Gliwicach zawsze to bliżej niż Katowice. Ja ma podobny problem pajac jakoś miesiąc temu powiedział koszt rzędu 4 tys z rozrzadem potem wyślę linka z ich strony Facebooka trochę się tego ponaprawial

              można poczytać

              https://www.facebook.com/pages/VAG-S...81589361894310
              Jeżeli rzeczywiście tylko tyle biorą za remont wraz z rozrządem, to moim zdaniem cena trochę podejrzana... i jakość usługi może też...

              Komentarz

              • jarekkas
                Classic
                • 2015
                • 12

                klarus troszkę więcej wyszło. ceny w/g rozpiski się zgadzają - tylko nie wiem czemu przeróbka im wyszła tak tanio - 250zł. Muszę się dowiedzieć gdzie to robili... i czy prowadnice wymienili.

                Komentarz

                • arpo
                  Classic
                  • 2009
                  • 37
                  • Superb II combi (3T5)
                  • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                  Jakiś czas tu nie zaglądałem, ale że właśnie mam mały jubileusz, bo od remontu minęło 50 kkm, to postanowiłem zaraportować, że w tym czasie dolewek brak. Poza wykonaniem jednego przeglądu, oczywiście

                  A przy okazji - jarekkas - IMO nawet jeśli był jakiś mały fakap z głowicą, to tyle oleju by Ci nie zniknęło. Takie ubytki raczej jednak na pierścieniach.

                  Komentarz

                  • Fran
                    Classic
                    • 2015
                    • 6

                    Przebieg CDAA bez awarii

                    witam,
                    pochwalcie się proszę Ci co ich ominęła choroba olejowa w 1.8 tsi cdaa. Jak możecie dajcie przebieg, rocznik Pozdrawiam

                    Komentarz

                    • SS
                      RS
                      • 2010
                      • 16209
                      • Superb III (3V3)

                      Fran, co znaczy ominęła? U mnie 82kkm i zużycie bez zmian.
                      Pisał Sebastian

                      Komentarz

                      • Fran
                        Classic
                        • 2015
                        • 6

                        Zamieszczone przez SS
                        Fran, co znaczy ominęła? U mnie 82kkm i zużycie bez zmian.
                        tacy którzy szczęśliwie pomykają CDAA bez konsumpcji oleju, i bez konieczności remontu...
                        przebiłem się przez cały wątek...i nie wiem jednego - czy każde CDAA zachoruje, czy też niektóre chorują. Dlatego zadałem to pytanie.

                        Komentarz

                        • SS
                          RS
                          • 2010
                          • 16209
                          • Superb III (3V3)

                          Fran, tutaj raczej piszą osoby "dotknięte" problemem. Jak silnik nie spala oleju to pewnie nawet nie czytają wątku
                          Pisał Sebastian

                          Komentarz

                          • beerkoff
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 172

                            Zamieszczone przez SS
                            Fran, tutaj raczej piszą osoby "dotknięte" problemem. Jak silnik nie spala oleju to pewnie nawet nie czytają wątku
                            No, może nie do końca.

                            U mnie: CDAA na pokładzie, około 243.000 km przebiegu, ale przy 167.000 była wymiana silnika (stracił kompresję). Od wymiany silnika niecałe 80.000 przebiegu, od tej pory cały czas lany Amsoil (choć nie wiem czy to akurat ma znaczenie). Nowy silnik miał zerowy przebieg (jego rocznik wskazuje, że jest z partii objętej problemem pierścienia, ale póki co oleju nie bierze). Auto w 99% lata trasy, styl jazdy bliżej emeryta niż wariata drogowego (choć ECU dostał program na 216 KM). W tym momencie od ostatniej wymiany oleju "przypadkowo" zrobiłem 19.000 km, ale to jednorazowy wyjątek - olej staram się zmienić co 15.000 km.
                            Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                            Komentarz

                            • SS
                              RS
                              • 2010
                              • 16209
                              • Superb III (3V3)

                              beerkoff, u mnie na trasie prawie nie widać spalania.
                              Pisał Sebastian

                              Komentarz

                              • beerkoff
                                Ambiente
                                • 2013
                                • 172

                                Zamieszczone przez SS
                                beerkoff, u mnie na trasie prawie nie widać spalania.
                                OK, to by się zgadzało z tym o czym pisaliśmy "kilka" postów wyżej.
                                Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                                Komentarz

                                • SS
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 16209
                                  • Superb III (3V3)

                                  beerkoff, dlatego pisałęm, że tutaj zaglądają tylko osoby "dotknięte"
                                  Pisał Sebastian

                                  Komentarz

                                  • beerkoff
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 172



                                    OK, to przyjmijmy, że jestem tym "wyjątkiem stanowiącym regułę" i już kończmy tę dyskusję zanim nas moderator odpowiednio nagrodzi za OT
                                    Octavia 2 FL, 2009 - 1.8 TSI CDAA 216KM/350Nm

                                    Komentarz

                                    • Reptal
                                      Classic
                                      • 2015
                                      • 19
                                      • Superb II combi (3T5)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      Witam ponownie,
                                      zużycie oleju skoczyło do 1,8 l na 1000 km.
                                      Start rozbiórki silnika zaplanowany na 12.11.2015.
                                      Warsztat chce, żebym sam wysyłał do Krasnobrodzka Racing potrzebne części.
                                      Teraz pytanie: w jaki sposób zabezpieczaliście części na czas wysyłki? Wysyłaliście w kartonie, skrzynce, na palecie? Proszę o radę

                                      Komentarz

                                      • mirek_p11
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 6630
                                        • Volkswagen
                                        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                        Reptal, mały kartonik, każdy tłok zapakowany w folie bąbelkową i najlepiej wyślij firmą ups. Z firmy Krasnobradzka wysyłają tłoki po 2 dniach roboczych też UPS-em. Możesz zadzwonić i się przyponmnieć. Głowice możesz zrobić w innym miejscu i najlepiej abyś zawiózł ją sam i poprosił o sprawdzenie szczelności, wymianę prowadnic, uszczelniaczy zaworowych i splanowanie.

                                        Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                        Fotki
                                        Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                        Fotki

                                        Komentarz

                                        • pgolik
                                          Drive
                                          • 2011
                                          • 96
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                          Re: Przebieg CDAA bez awarii

                                          Zamieszczone przez Fran
                                          pochwalcie się proszę Ci co ich ominęła choroba olejowa w 1.8 tsi cdaa.
                                          Już się chwaliłem, ale mogę znowu: CDAA z początku 2012, 60 kkm (2/3 miasto w korkach, reszta autostrady, w tym góry i upał z klimą i pełnym ładunkiem), zużycie oleju zaniedbywalne (od wymiany do wymiany tyle, ile po wymianie zostaje z 5L bańki, czyli niecały litr). Dolewki głównie po wakacyjnych przelotach autostradami na południe. Olej 504/507 (obecnie Millers) ale zmieniany nie rzadziej, niż co 15 kkm.

                                          Komentarz

                                          • klarus
                                            RS
                                            ModeratoRS
                                            • 2013
                                            • 5394
                                            • Octavia III combi (5E5)
                                            • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                            pgolik, masz silnik z 2012 roku, a więc masz już nowe, poprawione pieścienie...
                                            Dziwne to by było, gdybyś zatem miał problem olejowy...
                                            Niech się chwalą ci, którzy mają silniki z lat 2009 - 2011 i choroba olejowa ich ominęła :!: , ale przy okazji niech podają przebieg...

                                            Komentarz

                                            • Reptal
                                              Classic
                                              • 2015
                                              • 19
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              Zamieszczone przez mirek_p11
                                              Głowice możesz zrobić w innym miejscu i najlepiej abyś zawiózł ją sam i poprosił o sprawdzenie szczelności, wymianę prowadnic, uszczelniaczy zaworowych i splanowanie.
                                              Wysyłam im komplet czyli: tłoki, korbowody i głowicę z zaworami - tak sugeruje Krasnobrodzka, żeby robić.
                                              Zakładam, że zrobią co trzeba także z głowicą.

                                              Komentarz

                                              • Tippo
                                                L&K
                                                • 2009
                                                • 1349
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                Zamieszczone przez pgolik
                                                Już się chwaliłem, ale mogę znowu: CDAA z początku 2012, 60 kkm (2/3 miasto w korkach, reszta autostrady, w tym góry i upał z klimą i pełnym ładunkiem), zużycie oleju zaniedbywalne (od wymiany do wymiany tyle, ile po wymianie zostaje z 5L bańki, czyli niecały litr). Dolewki głównie po wakacyjnych przelotach autostradami na południe. Olej 504/507 (obecnie Millers) ale zmieniany nie rzadziej, niż co 15 kkm.
                                                U mnie dokladnie to samo, auto luty 2012. Z tym, ze oleje 0w40 kiedys 0w30

                                                Zamieszczone przez klarus
                                                pgolik, masz silnik z 2012 roku, a więc masz już nowe, poprawione pieścienie...
                                                Dziwne to by było, gdybyś zatem miał problem olejowy...
                                                Ale ktos tam prosil, bv odezwal sie ktos bez problemow.

                                                Komentarz

                                                • klarus
                                                  RS
                                                  ModeratoRS
                                                  • 2013
                                                  • 5394
                                                  • Octavia III combi (5E5)
                                                  • DKZA 2.0 TSI 190 KM

                                                  Zamieszczone przez Tippo
                                                  Ale ktos tam prosil, bv odezwal sie ktos bez problemow.
                                                  Zgadza się, ale to że silniki od 2012 oleju nie biorą, bez względu na to czym są zalewane, bo mają poprawone pierścienie, to w tym wątku już wiele razy padało... Nic nowego...
                                                  Ciekawe byłyby natomiast wypowiedzi tych, którzy mają silniki z lat wcześniejszych i problemu olejowego nie mają...

                                                  Komentarz

                                                  • m.g
                                                    Drive
                                                    • 2014
                                                    • 85
                                                    • Superb III (3V3)

                                                    Pisałem już chyba wcześniej. Produkcja silnika bodajże 30.11.10, aktualnie 156kkm, coś tam ciągnie, ale w zakresie akceptowalnym dla silnika z turbiną. Nigdy nie doświadczyłem kontrolki na szafie. Jazda raczej lokalna, 2 razy w miesiącu nieco dłuższy wypad (~200km).

                                                    Swego czasu rozmawiałem o przypadku z szefem jednego z zakładów specjalizujących się w Skodzie, mieli ponoć przypadki dwóch CDAA ze zbliżonym przebiegiem z tego samego dnia (!) produkcji, gdzie jeden pił 2L/1000 a drugi delikatnie sobie ciągnął. Jak to określił: loteria, a ja dodałbym, że z większym prawdopodobieństwem zonka.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...